Европа
(Видео) Кои градови се европските центри на дрогата?
Неодамна Европската агенција за борба против дрогата го објави најновиот извештај за 2017 година со листа на градови во ЕУ во кои најмногу се употребува кокаин, амфетамин, MDMA и кристален метамфетамин („кристал мет“). На врвот на листата се наоѓаат Барселона, Амстердам и Ајндховен.
Според овие податоци, Барселона е престолнина на кокаинот во Европа. Овој шпански град, познат по своите изворедни временски услови, се најде на врвот на табелата во анализата на употребата на дрога низ Стариот Континент. Лондон годинава не се појави на листата, но беше рангиран на првото место во 2014 и 2015 година.
Во најновиот извештај се наведува дека холандскиот град Ајндховен предничи во употребата на амфетамини, како што е спидот. Амстердам, пак, е прв кога е во прашање употребата на MDMА, а за Хемниц во Германија е утврдено дека е европски град во кој најмногу се употребва „кристал мет“.
Истражувачите излегоа со овие резултати по анализата на примероци на отпадни води од 56 градови во 19 европски земји. Се проценува дека проектот, кој траел една недела во март минатата година, опфатил податоци од 43 милиони луѓе. Научниците анализирале колку дрога се користела во градовите преку мерење на нивото на недозволени супстанци пронајдени во урината.
Што се однесува до употребата на кокаин, анализата покажала дека во Барселон, на 1.000 жители просечно се консумираат 965,2 милиграми. Ова воедно е највисоката регистрирана количина од кога се вршат мерењата и е за 34 отсто повисока од онаа измерена во белгискиот град Антверпен, кој во 2011 година ја имал водечката позиција. Статистичките податоци покажуваат дека оваа количина е за 33 пати повисока од онаа што се консумира во главниот град на Финска, Хелсинки (29,9 милиграми).
Барселона е на листата на градови во кои најмногу се користи кокаин, по Цирих, Бристол, Антверпен, Сент Гален и Женева. Кокаинот, по канабисот, се смета за втора најпопуларна дрога во светот која има постара база на клиенти, а се проценува дека околу 750.000 луѓе во Англија и Велс користат кокаин секоја година.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
Русија ја тестираше втората верзија на патничкиот авион MC-21 со домашни делови
Русија спроведе пробен лет на втората прототип верзија на својот среден патнички авион MC-21 направен со домашни делови, соопшти Министерството за индустрија во вторник, бидејќи санкциите за увезени делови го забавуваат производството, а високите каматни стапки ги ограничуваат инвестициите.
И покрај овие пречки, руската воздухопловна индустрија успеа да испорача еден од 15-те авиони планирани за оваа година до август.
Домашна технологија во новиот прототип
Авионот MC-21 полета од фабриката за авиони во Иркутск, управувана од компанијата Јаковлев, дел од корпорацијата United Aircraft Corporation на државниот конгломерат Ростек, соопшти министерството во објава на платформата Телеграм.
Летот ги тестираше новите руски системи на авионот и турбовентилациските мотори PD-14, соопшти министерството. Претходните прототипови комбинираа руски и странски компоненти.
MC-21, кој може да превезува околу 175 патници во конфигурација од две класи, е клучен за плановите за замена на авионите на западните производители Airbus и Boeing, кои руските авиокомпании тешко можат да ги одржат поради санкциите воведени по руската инвазија на Украина во 2022 година.
Верзијата на MC-21 со увезени делови беше полесна од првата верзија, која имаше ограничен дострел и поголема потрошувачка на гориво, што ги направи авиокомпаниите претпазливи, изјави руски извор од авијацијата за Ројтерс во август.
Датумите за испорака беа одложувани неколку пати откако Ростек, кој го надгледува производството на Superjet-100, Tupolev Tu-214, Ilyushin и новиот Yakovlev MC-21, изјави за Ројтерс дека Русија ќе гради свои патнички авиони.
Првите испораки на MC-21 се очекуваат кон крајот на 2026 година, а Ростек планира да го зголеми производството на 36 авиони годишно до 2030 година.
Датумите за испорака беа одложувани неколку пати откако Ростек, кој го надгледува производството на Superjet-100, Tupolev Tu-214, Ilyushin и новиот Yakovlev MC-21, изјави за Ројтерс дека Русија ќе гради свои патнички авиони.
Првите испораки на MC-21 се очекуваат кон крајот на 2026 година, а Ростек планира да го зголеми производството на 36 авиони годишно до 2030 година.
фото: принтскрин
Европа
„Политико“: Унгарија, Чешка и Словачка се обидуваат да формираат сојуз на скептици за Украина
Унгарија се стреми да ги здружи силите со Чешка и Словачка за да формира блок од земји во Европската Унија кои се скептични кон понатамошна помош за Украина. Таквиот потег би можел значително да ги комплицира напорите на Брисел да обезбеди континуирана финансиска и воена поддршка за Киев, пишува Политико.
Балаш Орбан, главен политички советник на унгарскиот премиер, изјави дека се надева дека ќе се здружи со Андреј Бабиш, чија десничарска популистичка партија победи на неодамнешните парламентарни избори во Чешка, и со словачкиот премиер Роберт Фицо. Според него, целта е да се координираат ставовите пред состаноците на лидерите на ЕУ, што вклучува одржување состаноци пред самите самити.
Иако сè уште не е постигнат силен политички сојуз, неговото формирање би можело значително да ги комплицира напорите на ЕУ да обезбеди финансиска и воена поддршка за Украина, наведува Политико.
„Мислам дека тоа ќе се случи – и ќе стане сè повидливо“, рече Балаш Орбан, кога беше прашан за можноста за формирање блок на скептици за Украина во Европскиот совет.
Тој потсети на моделот на соработка на таканаречената Вишеградска група на четворката (Унгарија, Чешка, Словачка и Полска) за време на мигрантската криза. „Тоа функционираше многу добро за време на мигрантската криза. Така успеавме да се спротивставиме“, рече тој, осврнувајќи се на периодот по 2015 година, кога евроскептичната партија „Право и правда“ беше на власт во Варшава.
Според „Политико“, новиот сојуз би се состоел од три, а не од четири члена. Сегашниот полски премиер од централно-десничарската партија, Доналд Туск, е цврсто проукраински ориентиран и веројатно нема да се приклучи на каков било сојуз со унгарскиот премиер.
Унгарскиот премиер, кој е на власт во последните 15 години, се соочува со борба за реизбор следната година. Според анкетата на јавното мислење на која се повикува изданието, партијата „Тиса“ на лидерот на опозицијата Петер Маѓар во моментов е попопуларна од партијата „Фидес“ на Орбан.
фото: принтскрин
Европа
(Фото) Лебед го прекина железничкиот сообраќај во Шкотска неколку часа
Патниците се соочија со големи доцнења и откажувања на услугите во шпицот на најпрометната железничка станица во Шкотска вчера, откако лебед беше пронајден на шините на станицата во Глазгов. „Нетворк Реил“ вчера соопшти дека птицата се качила на горниот дел на станицата Глазгов Централ околу 17:49 часот и не била сигурна каде оди.
„Драги патници, се работи за лебед кој се заглавил на шините на станицата Глазгов Централ. Услугите до и од оваа железничка станица се прекинати, но возовите сè уште возат со намалена брзина“, се вели во соопштението на железничкиот оператор, заблагодарувајќи им се на сите за нивното трпение.
„Тим специјалисти е испратен на местото на настанот и работи на отстранување на лебедот од шините што е можно поскоро“, се вели во соопштението.
18:03. A photograph of the culprit. 🦢
Our team are still working to keep services moving and move the swan out of harm's way.
Again, we thank you for your patience whilst we deal with this and get services back on time ASAP.@AvantiWestCoast @ScotRail @TPExpressTrains pic.twitter.com/IruVKWhdjz
— Network Rail Scotland (@NetworkRailSCOT) October 27, 2025
„Нетворк Реил“ објави фотографии од „виновникот“ по 18:00 часот, додавајќи дека тимовите „работат за да се осигурат дека услугите нема да бидат прекинати и дека лебедот ќе биде отстранет на безбедно место“. Во 18:30 часот „СкотРеил“ објави дека птицата е отстранета, а дека до 21:42 часот прекинот во сообраќајот престанал.
„Имаме добри вести. Лебедот е спасен, отстранет од зоната на станицата и транспортиран на безбедно место. Малку е вознемирен, но добро се опоравува. Ви благодариме за трпението, го цениме тоа.
Исто така, работиме на враќање на нашите вработени на работа и нашите услуги сега работат нормално“, се вели во соопштението. По околу три часа, беше објавено дека „прекинот на железничките услуги на Глазгов Централ е завршен“.

