Свет
(Видео) Откажан лет за Канада бидејќи тригодишно девојче не носело маска

Авионскиот лет за Канада бил откажан затоа што тригодишно девојче не носело маска, а била повикана и полицијата, пренесува Би-би-си.
Садван Чудри, патникот кој требало да лета со „Вeст џет“, вели дека авиокомпанијата инсистирала на тоа неговата 19-месечна ќерка да мора да носи заштитна маска.
Но, од авиокомпанијата велат дека проблемот не бил во 19-месечното девојче, кое дури не морало да носи маска, туку во тригодишната ќерка на Чудри.
Би-би-си пишува дека летот „652“ од Калгари до Торонто бил откажан во вторникот наутро. На патниците им било речено да го напуштат авионот.
Чудри за Би-би-си изјави дека неговата постара ќерка, која има три години, јадела пред полетувањето. Во тој момент стјуардесите се приближиле до Чудри и го замолиле двете негови ќерки да стават маски на лицето. Тој вели дека и тој и неговата сопруга носеле маски.
Чудри ги замолил стјуардесите да бидат трпеливи за да може неговата постара ќерка да заврши со јадењето, но му било кажано дека имаат политика на нулта толеранција и дека нема да ја затворат вратата на авионот додека не ја стави маската. Чудри вели дека се согласил и ветил дека веднаш ќе им стави маски.
Тој за Би-би-си изјави дека на неговата тригодишна ќерка, по краткото негодување, ѝ ставил маска на лицето.
„Но, мојата помлада ќерка се бореше со тоа, таа практично беше хистерична“, рече Чудри додавајќи дека била толку вознемирена што повраќала.
Тој тврди дека вработените во „Вeст џет“ биле агресивни и му рекле дека целото семејство ќе мора да го напушти авионот затоа што неговата најмала ќерка не носела маска. Исто така, додава дека му било кажано дека ако не го напуштат авионот, може да бидат уапсени, обвинети и да завршат во затвор.
Чудри вели дека и тој и неговата сопруга на крајот се согласиле да го напуштат авионот.
Подоцна дознал дека официјалните патнички правила во Канада налагаат само деца над две години да носат маска, поради што неговата 19-месечна ќерка не морала да носи маска.
Во „Вeст џет“ го негираат тврдењето на Чудри дека тригодишното дете ставило маска на лицето.
„Родителите одбија да му стават маска на детето кое е постаро од две години поради што нашиот екипаж ги информира возрасните за прописите што треба да ги почитуваме. Нашиот екипаж побара присуство на органите на власта кога патниците одбија да ги почитуваат канадските мерки за превоз, а потоа одбија да го напуштат авионот“, се вели во соопштението на „Вeст џет“.
Видеото што го сними Чудри на својот мобилен телефон и го објави на „Твитер“ ја покажува неговата постара ќерка како носи маска откако полицијата влегла во авионот.
Чудри изјави дека некои од патниците му биле лути на неговото семејство, иако огромното мнозинство го поддржувало. Многумина застанале во нивна одбрана, додека најмладата ќерка плачела, вели Чудри.
Во тој момент екипажот на авионот повикал полиција, вели Чудри, по што тие го напуштиле авионот. Летот потоа бил откажан и преместен за следниот ден.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
LG подготвува решенија за ладење на центри за податоци за вештачка интелигенција во Саудиска Арабија

Јужнокорејската компанија LG Electronics објави дека потпишала договор со инженерската фирма DATAVOLT за развој на решение за ладење за нов центар за податоци за вештачка интелигенција во Саудиска Арабија.
Центарот за податоци ќе биде изграден во Оксагон, индустрискиот центар на амбициозниот проект Saudi NEOM City.
Според меморандумот за разбирање, LG ќе испорачува технологии за термичко управување, вклучувајќи големи „ладилници“ и системи за дистрибуција на течноста за ладење.
Јужнокорејската компанија забележува дека партнерството е усогласено со пошироката стратегија „One LG Solution“, која ја користи експертизата од сите подружници на LG Group и отвора врата за соработка со LG Energy Solution за системи за батерии и LG CNS за дизајн, изградба и работење на центри за податоци.
DATAVOLT е со седиште во Саудиска Арабија и се фокусира на изградба на масивни центри за податоци напојувани од обновлива енергија и алтернативни горива. Се очекува центарот за податоци со вештачка интелигенција во Оксагон да биде меѓу најголемите и најсофистицираните во Саудиска Арабија.
Коментирајќи го договорот со DATAVOLT, извршниот директор на LG Electronics, Вилијам Чо, го истакна „огромниот потенцијал на Блискиот Исток и Африка“.
Блискиот Исток нуди богатство од деловни можности за владите и компаниите благодарение на реструктуирањето на индустријата и големите проекти за развој, додаде Чо.
фото: принтскрин
Свет
(Видео) Воз удри во автобус во Мексико Сити, најмалку осум мртви: објавена е снимка

Воз се судри со двокатен автобус северозападно од Мексико Сити рано наутро во понеделник по локално време, при што загинаа најмалку осум лица, а 45 се повредени, соопштија властите.
Агенцијата за цивилна заштита на државата Мексико на Икс соопшти дека службите за итни случаи сè уште се на местото на несреќата во индустриска зона.
Не се објавени детали за тоа како се случила несреќата.
MEXICO CITY (AP) — A train slammed into a double-deck bus northwest of Mexico City early Monday, killing at least eight people and injuring 45, authorities said. pic.twitter.com/uJ0sJRLqRq
— AZ Intel (@AZ_Intel_) September 8, 2025
Снимката од безбедносните камери од железничката несреќа се појави на социјалните мрежи.
фото: принтскрин
Европа
Ќе се обидеме сами да произведеме патнички авион со широк труп, велат Русите

Русија планира да развие сопствен патнички авион со широк труп, бидејќи плановите за заедничко производство со Кина сè уште не се спроведени, изјави шефот на Ростек, Сергеј Чемезов.
„Кинезите одлучија дека засега ќе го произведуваат сами. Ќе се обидеме и ние да произведуваме наш сопствен авион. Откако ќе го произведеме моторот PD-35, ќе изградиме наш сопствен авион со широк труп“, им рече Чемезов на новинарите во Самара.
Русија и Кина разговараа за заедничкиот развој на руско-кинескиот широкотрупен патнички авион CR929 и во 2014 година потпишаа договор за соработка. Основана е Кинеско-руската меѓународна корпорација за комерцијални авиони (CRAIC), која стана главен оператор на проектот.
Комерцијалните испораки требаше да започнат по 2025 година, но пандемијата на Ковид ги принуди партнерите да го одложат рокот за 2028 или 2029 година. Нова пречка беа западните санкции врз Русија, кои го променија форматот на соработка. Кина го презеде проектот, а Русија стана договорен производител само на одредени делови од авионот.
„Го променивме форматот на учество во проектот, па затоа се потребни соодветни промени и во меѓувладините документи. Со други зборови, приближно како во проектот за хеликоптери, односот ги вклучува клиентот и подизведувачот“, објасни првиот вицепремиер на Русија Денис Мантуров пред новинарите во мај 2024 година.
фото: принтскрин