Свет
(Видео) Што се’ досега е познато за авионската несреќа во Јужна Кореја во која загинаа најмалку 127 лица, а 2 беа спасени

Најмалку 127 лица, според последите информации на националната противпожарна агенција, загинаа кога патнички авион слета на аеродром во југозападна Јужна Кореја, при што леталото се излизга по пистата на стомакот пред да се запали.
Horrifying footage emerging of a Jeju Air Boeing 737-800 (not a Max) with 175 onboard involved in a crash at Muan International Airport in South Korea — video shows the aircraft attempting a ‘belly landing’ (without its landing gear extended) before impacting the perimeter wall pic.twitter.com/C3JCUz8Iw8
— Alex Macheras (@AlexInAir) December 29, 2024
Две лица беа извлечени живи од урнатините, но спасувачите предупредија дека шансите да најдат други преживеани се мали.
Летот на „Џеџу ер 7C 2216“ од Бангкок со „Боинг 737-800“ превезуваше 175 патници и шест членови на екипажот кога катастрофата се случи на аеродромот во округот Муан.
Главниот извршен директор на „Џеџу ер“, најголемиот јужнокорејски нискобуџетен превозник, рече дека авионот не покажал проблеми пред несреќата.
Што е познато досега:
- Причина за уривањето: И локалните пожарникари и воздухопловните експерти велат дека е веројатно оти дошло до дефект на опремата за слетување. Ли Џеонг-хјун, шефот на пожарникарскиот оддел во Муан, исто така, ги информираше медиумите дека причината „се проценува дека е појава на удар на птица или лошо време
- „Мајдеј повик“: Пилотот на авионот упатил критичен повик до контролната кула околу една минута откако го прифатил барањето на контролорите за промена на пистата за слетување за да се избегне можен ризик од удар на птици, според брифингот од Министерството. Авионот удрил во навигациска опрема на земја пред да се урне во ѕид. Според информациите кобни биле шест минути од првиот повик до уривањето.
- Пронајдена една „црна кутија“: црната кутија за снимање на податоците за летот е пронајдена од комитетот за истрага на несреќата, но уредот за снимање глас сè уште не е пронајден, рекоа официјални лица. „Црните кутии“ им нудат на истражувачите критични факти што се случило.
- Драматични сцени: снимката од несреќата, емитувана од повеќе јужнокорејски медиуми, покажува како авионот се лизга по стомакот со голема брзина, удирајќи во земјен насип и избивајќи во огнена топка. На видео снимката може да се види дека опремата за слетување не е активирана, додека чад се издига од задниот дел на лизгачкиот авион.
- Пол на загинатите патници и националност: Меѓу жртвите има 54 мажи, 57 жени и 11 лица чиј пол не може да се утврди, според Противпожарната служба. Двајца тајландски државјани биле меѓу лицата во авионот, додека останатите биле јужнокорејци.
- „Боинг“: Американскиот авијациски гигант Боинг имаше турбулентно време во последниве години, вклучително и две несреќи на 737 Max. Но, авионот вклучен во последната несреќа, Боинг 737-800, аналитичарите го опишуваат како безбеден работник на небото со исклучително силно безбедносно досие. Компанијата изрази сочувство за загинатите.
- Заднина на политичката криза: Трагичната авионска несреќа доаѓа во време кога владата на Јужна Кореја се соочува со целосна политичка криза, а раководството останува неизвесно. Вршителот на должноста претседател на Јужна Кореја, Чои Санг-мок, кој е на работа само од петокот, отпатува до меѓународниот аеродром Муан каде што се урна авионот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Американскиот секретар за одбрана: Ќе го ослободиме Панамскиот канал од кинеското влијание

САД планираат да го отстранат кинеското влијание врз Панамскиот канал, изјави американскиот секретар за одбрана Пит Хегсет за време на официјалната посета на Панама.
По состанокот со претставниците на панамската влада, Хегсет најави зајакнување на безбедносната соработка со панамските сили и рече дека Кина нема да може да го „вооружи каналот“ користејќи ги економските врски на кинеските шпионски компании.
„Кина не го изгради овој канал. Кина не управува со овој канал и нема да го милитаризира. Работејќи со Панама, која ја предводи оваа иницијатива, ќе се погрижиме каналот да остане безбеден и достапен за сите народи“, рече Хегсет за време на говорот на пристаништето во Панама Сити што беше обновен со помош на САД.
Повеќе од 40 отсто од контејнерскиот сообраќај во САД минува низ Панамскиот канал годишно, вклучувајќи стоки во вредност од околу 270 милијарди долари.
Хегсет беше пречекан од министерот за јавна безбедност на Панама, Френк Абрего, а потоа одржа состаноци зад затворени врати со претседателот Хозе Раул Мулино и други високи претставници.
Со оглед на острата реторика на Трамп, посетата на Хегсет има значителна политичка тежина.
„Генерално, ова прашање не им помогна на САД во однос на јавната дипломатија во Панама“, рече Рајан Берг, директор на Програмата за Америка во Центарот за стратешки и меѓународни студии.
Хегсет го пофали Мулино, истакнувајќи дека неговата влада ја препознава заканата што ја претставува Кина и коментира дека „Панама е во првите редови на безбедносните напори на каналот“, имајќи ја предвид чувствителноста и сомнежот на Панама.
Свет
Трамп воведува царини од 104 отсто за Кина

Во среда, претседателот на САД Доналд Трамп ќе воведе дополнителен данок од 84 отсто за сите кинески увозни производи, објави портпаролката на Белата куќа, Каролин Левит. Тоа ќе значи дека сите стоки од Кина подлежат на царина од најмалку 104 проценти, пренесува CNN.
„Царините стапуваат на сила вечерва во 00:01 часот. Значи, всушност утре“, рече Левит, одговарајќи на прашањето дали ќе се изврши заканата на претседателот Доналд Трамп за Кина.
На прашањето за можен договор со кинескиот претседател Шји Џјинпинг, Левит рече:
„Претседателот верува дека Кина сака договор со САД. Кина мора да постигне договор со САД.
„Не беше во ред да возвратат. Кога Америка е погодена, таа посилно го возвраќа ударот“, рече таа.
„Земјите како Кина, кои одлучија да се одмаздат и да се обидат да го удвојат нивното малтретирање на американските работници, прават грешка“, изјави Ливит за новинарите
„Претседателот Трамп има челична кичма и таа нема да се скрши“, рече таа.
Ливит одби да каже под какви услови, доколку ги има, Трамп ќе размисли за намалување на царините за Кина.
Свет
Ал Каеда повикала на атентат на принцот Хари: тој се уште без државно обезбедување

Терористичката мрежа Ал Каеда повика на атентат на британскиот принц Хари, велејќи дека неговата смрт ќе ја задоволи муслиманската заедница, изјави денеска пред судот во Лондон правниот застапник на принцот.
Како што истакна адвокатката Фатима Шахид пред Високиот суд на правдата, Ал Каеда повика на убиство на принцот Хари откако во 2020 година беше намалено нивото на безбедност што му беше обезбедено за време на неговиот престој во Обединетото Кралство, пишува „Daily Mail“.
Принцот Хари на почетокот на 2020 година донесе одлука да се повлече од својата висока позиција во британското кралско семејство, да стане финансиски независен, да ја претставува британската монархија во намален обем и да помине половина од своето време во Северна Америка.
Потоа, Извршниот комитет за заштита на кралското семејство одлучи дека принцот уживал намалено ниво на заштита кога бил во Обединетото Кралство, по што следел судскиот случај на принцот со Министерството за внатрешни работи.
Оттогаш, принцот Хари нема заштита од телохранители финансирани од даночните обврзници.
Правниот застапник на принцот Хари, Фатима Шахид, денеска објави дека безбедносниот тим на принцот објавил документ во кој се наведува дека „смртта на принцот Хари ќе ја задоволи муслиманската заедница“.
Не е прецизиран точниот датум кога би требало да се случи убиството на принцот Хари, пишува „Дејли мејл“ и потсетува дека принцот веќе добил смртни закани откако во својата автобиографија напишал за убиство на 25 талибанци додека учествувал во борбите во Авганистан.
Правниот застапник изјавил дека намалувањето на безбедносното ниво на Хари, принцот и војводата од Сасекс, било неоправдано, пренесува Би-би-си.
Министерството за внатрешни работи, пак, соопшти дека судијата што ја донел одлуката за оправданоста за намалување на нивото на безбедност на принцот Хари постапил правилно и според законот, според светските медиуми.