Свет
Гренланд – земја со 150 километри патишта, три семафори и најчист воздух во светот

Гренланд е уживање за геолозите и климатолозите, но и за сите љубители на разни видови патувања, на кои студот не може да им го расипе искуството од спектакуларната природа и посебната култура што плови со овој остров на прагот на Арктикот, пренесува Punkufer.hr.
Гренланд е најголемиот остров во светот, земја со прекрасна природа, парадокси и контрасти. На Гренланд животот на Арктикот го делат Инуитите и потомците на скандинавските доселеници повеќе од еден милениум.
Островот со векови бил управуван од Данска, а мнозинството Гренланѓани не избрале поголема автономија на референдумот во 2008 година, па сега и официјално е данска автономна територија.
Според медиумите, за време на Студената војна, Американците таму изградија антируски воени бази, а денес тие сѐ почесто се истражувачки станици.
Дури 80 отсто од земјиштето на Гренланд е покриено со мраз, а обработливото земјиште сочинува помалку од 1 отсто од островот. Ледената покривка на Гренланд е втора по големина во светот, надмината само со ледената покривка на Антарктикот. На некои места дебелината на ледената покривка е повеќе од 3 и пол километри.
Целиот североисточен Гренланд е национален парк – најголем во светот по површина. Основан 1974 година и заштитен до сегашниот обем од 1988 година тој е засолниште за дивиот свет на Арктикот и пристапот мора да биде дозволен од владата на Гренланд.
Токму благодарение на мразот и ледените услови во кои современиот човек мора да живее поинаку, Гренланд може да се пофали со најчистиот воздух и со најчистата вода на светот.
Археолозите пронајдоа докази за живеење луѓе на Гренланд, кои датираат пред 4.500 години.
Гренланд е дом на нешто помалку од 60.000 луѓе и не е тешко да се види, дури и без математика, дека тоа е едно од најретко населените места на Земјата, со приближно 0,03 луѓе на квадратен километар.
Повеќето од жителите живеат во градовите на попријатниот западен брег.
Главниот град Нук има приближно 17 илјади жители и многу карактеристики на модерните западни градови, но и некои гренландски особености. Еден од нив се, секако, продавниците од игла до локомотива, но со арктички знак.
Гренландските куќи се многу живописни и се издвојуваат од пејзажот, насликани се во живописни бои. Оваа традиција потекнува од колонијалните времиња кога секоја боја имала значење и ја откривала функцијата или целта на куќата. И денес се бојадисани во истите бои, но сопствениците може слободно да ги изберат.
Во Нуук има само три семафори (четири ако се брои и оној на влезот во тунелот), што доволно говори за речиси непостојната важност на автомобилскиот сообраќај на овој остров. Регистрирани се помалку од седум илјади автомобили, а со нив не можете да одите никаде надвор од градовите.
На Гренланд има 150 километри патишта, од кои само 60 километри се асфалтирани. Најдолгиот патен дел на Гренланд е долг 35 километри.
Бидејќи автомобилите не се многу корисни, најголемиот дел од транспортот се одвива по воздушен, морски и по копнен пат со санки, се разбира, почесто со мотор, но и со кучиња. Санките за кучиња понекогаш се единственото превозно средство, а ги влечат исклучиво гренландските кучиња, кои Инуитите од племето Туле, веројатно, ги донеле со себе на Гренланд.
Традиционалната гренландска храна се заснова на лов и риболов, па китови, фоки, риби и морски плодови и ирваси често се на менито.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Uncategorized
Заради исклучен доток на гориво во моторите се урнал авионот на „Ер Индија“

Прелиминарниот извештај за несреќата на авионот на компанијата „Ер Индија“, во која минатиот месец загинаа 260 лица, покажа дека три секунди по полетувањето, прекинувачите за гориво на моторите се префрлиле од позиција „вклучено“ во позиција „исклучено“, лишувајќи ги моторите од гориво.
Авионот „Боинг 787- Дримлајнер“ веднаш почнал да губи висина, покажува извештајот објавен од индиските истражители на воздухопловни несреќи.
На снимката од пилотската кабина, може да се слушне како еден од пилотите го прашува другиот зошто го исклучил горивото. Вториот пилот одговорил дека не го сторил тоа, се наведува во извештајот. Не е наведено кој го упатил повикот за помош непосредно пред несреќата, пилотот или копилотот.
И двајцата пилоти биле искусни, со вкупно околу 19.000 часа лет, вклучувајќи повеќе од 9.000 часа во „Боинг 787“.
Префрлањето на прекинувачот во позиција „исклучено“ ги запира моторите речиси веднаш.
Свет
Зеленски: Продолжуваат испораките на оружје од САД

Украинскиот претседател Володимир Зеленски вчера изјави дека добил ветување дека Украина ќе добие нови испораки на оружје од САД и европските сојузници, јави ДПА.
-Според сите извештаи, суспендираните испораки на оружје се обновени, рече Зеленски.
ДПА пренесува дека разговорите за продолжување на воената поддршка се планирани за следната недела, меѓу другите, и со американскиот специјален пратеник за Украина, Кит Келог.
-Исто така, подготвуваме нови европски пакети за оружје, рече Зеленски, потенцирајќи дека, исто така, очекува „силни чекори во врска со новите санкции против Русија“.
САД минатата недела накратко воведоа делумно запирање на испораките на оружје што веќе беа ветени.
Регион
Вучиќ: Полицајците не допираат никого, не вознемируваат никого сè додека луѓето не почнат да го кршат законот

Претседателот на Србија, Александар Вучиќ, синоќа изјави дека полицијата реагира како последно средство на блокадите во државата, во согласност со законот и со минимална употреба на сила.
„Тие полицајци…не допираат никого, не вознемируваат никого сè додека луѓето не почнат да го кршат законот и да ги напаѓаат со стапови“, изјави Вучиќ.
Вучиќ истакна во интервју за белградски медиуми, дека студентите во блокада на 15 март не дале „зелено светло“ затоа што некои во државата требало да ја завршат својата работа, а на 28 јуни го направиле тоа „преценувајќи се себеси и потценувајќи ги другите“.
Тие луѓе мислат дека е нормално да му се одземе на некого уставно загарантираното право на движење, тие не се заинтересирани за ништо, тие го прогласиле за легално и не им е гајле, рече Вучиќ.
„Загрижен сум за државата, но што се однесува до партиските, посебни интереси – одлично, можеби до Нова Година, можеби ќе ги изненадам, а потоа ќе распишам избори“, додаде Вучиќ.