Свет
Екипажот на бродот што го урна мостот во Балтимор заробен во пловилото од несреќата
Кога контролирана експлозија го потресе „Дали“ во понеделникот, дваесетина морнари останаа на бродот под палубата во масивниот труп на пловилото. Во исто време, експлозии урнаа делови од некогаш иконскиот мост „Френсис Скот ки“ во Балтимор во темните води на реката Патапско во американската сојузна држава Мериленд, седум недели по несреќата на мостот, во која загинаа шест лица, а „Дали“ остана заробен.
Властите и екипажот се надеваат дека уривањето ќе го означи почетокот на крајот на долгиот процес, кој ги држи 21 лице на бродот заробени и отсечени од светот, илјадници километри од нивните домови, пишува Би-би-си.
Но, сè уште не е јасно кога ќе може да се вратат дома.
„Дали“, контејнерскиот брод долг 289 метри, беше на почетокот на 27-дневното патување од Балтимор до Шри Ланка кога удри во мостот „Френсис Скот ки“ истурајќи илјадници тони челик и цемент во реката. Бродот бил заглавен под огромно количество урнат метал.
Прелиминарниот извештај на Националниот одбор за безбедност на транспортот посочи дека два прекина на струјата ја оневозможиле опремата на бродот пред несреќата, а бродот изгубил струја двапати и 10 часа пред ударот.
Екипажот се состои од 20 државјани на Индија и Шри Ланка, кои не можеа да се симнат поради визните ограничувања, недостигот на потребните пропусници и истрагите на НТСБ и ФБИ. Во понеделникот екипажот остана на бродот, иако властите употребија мали експлозивни полнења за намерно да го отсечат делот од мостот што лежеше на лакот на бродот.
Пред контролираното уривање адмиралот на американската крајбрежна стража Шенон Гилрет рече дека екипажот ќе остане под палубата со противпожарна екипа на подготвеност. „Тие се дел од бродот. Тие се неопходни за бродот да биде обучен и оперативен. Тие најдобро реагираат на самиот брод“, рече адмирал Гилрет.
Иако оваа недела бродот најверојатно ќе може повторно да плови, останува нејасно кога ќе може да ги помине двете наутички милји (3,7 километри) до пристаништето. Меѓу оние што биле во контакт со екипажот е Џошуа Месик, извршен директор на Меѓународниот центар за морнари во Балтимор, непрофитна организација, која ги штити правата на морнарите.
Според Месик, екипажот во голема мера бил отсечен од комуникација со надворешниот свет откога ФБИ им ги запленил мобилните телефони за истрага: „Не може да пристапат до онлајн-банкарството. Не може да си ги платат сметките дома. Тие немаат никакви информации, така што во моментот се навистина изолирани. Едноставно, не може да дојдат до луѓето на кои им требаат, ниту да си ги видат фотографиите од своите деца пред да заспијат. Тоа е навистина тажна ситуација“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
По 11 години, осум семејства на патници на летот MH370 добија отштета
Суд во Пекинг ѝ наложи на „Малезија ерлајнс“ да им исплати отштета на семејствата на осум патници на исчезнатиот лет MH370. Секое семејство има право на 2,9 милиони јуани, што е околу 352.600 евра, пренесува „Скај њуз“.
Летот MH370 мистериозно исчезна во 2014 година на пат од Куала Лумпур до Пекинг, предизвикувајќи една од најголемите пребарувања во историјата на воздухопловството. Бидејќи авионот и патниците никогаш не се пронајдени, тие се прогласени за законски мртви. Повеќето од патниците беа кинески државјани, а нивните семејства сè уште бараат одговори.
Судот, исто така, објави дека 23 други случаи се во тек, додека во 47 други се постигнати договори и тужбите се отфрлени. Минатата недела, малезиската влада објави дека потрагата по авионот ќе продолжи на 30 декември.
Последната комуникација од авионот е снимена околу 40 минути по полетувањето, додека летал над виетнамскиот воздушен простор.
Податоците од радарот покажаа дека авионот нагло се свртел налево, летајќи над Малајскиот Полуостров. Истражителите веруваат дека се урнал во Индискиот Океан, западно од Австралија. Оттогаш, неколку мали парчиња остатоци кои беа пронајдени се верува дека припаѓаат на исчезнатиот авион, кој превезувал 227 патници и 12 членови на екипажот.
Сепак, без да ги пронајдат остатоците и црните кутии, истражителите не можат со сигурност да утврдат што точно се случило.
фото/депозитфотос
Свет
Украинските сили подигнаа знаме во Покровск
Украинските сили подигнаа знаме во Покровск како одговор на руските тврдења дека градот е освоен. Според ББС, борбите продолжуваат, а украинските единици се повлекуваат, но тврдат дека сè уште го контролираат северниот дел од градот.
Командантот на украинската јуришна единица „Скала“, Јуриј, наредил на двајца војници да го подигнат украинското знаме за да го покажат присуството на Украина. Украинските сили координираат напади преку преноси од дронови и велат дека пружаат отпор на руското напредување.
Битката за Покровск трае речиси 18 месеци и градот е сериозно разрушен. Русите напредуваат од југ со мали тимови кои се обидуваат да се инфилтрираат зад украинските линии, но украинските команданти тврдат дека брзо ги неутрализираат.
Украинските војници велат дека ситуацијата е „тешка, но под контрола“, додавајќи дека Русија има поголем број на војници и повеќе дронови со термовизиски камери. Тие опишуваат постојано руско надлетување со дронови и интензивни борби во урбаната зона.
фото: илустрација
Свет
Лукашенко: Западот се милитаризира, Белорусија мора да ги засили одбранбените капацитети
Белорускиот претседател Александар Лукашенко предупреди на милитаризацијата на западните земји.
Според него, поради ова, потребно е да се зајакнат одбранбените капацитети на Белорусија.
Зборувајќи на седницата на Советот за безбедност на Белорусија, Лукашенко нагласи дека националната одбрана и воената безбедност се приоритет во сегашната глобална ситуација, објави Белта.
„Не можеме да ја игнорираме оваа мобилизација и милитаризација. Овие земји нема само да потрошат огромни суми пари на она што го нарекуваат конфронтација меѓу Русија и Белорусија. Немаме намера да напаѓаме никого“, рече Лукашенко.
Тој додаде дека е потребно да се ажурираат одбранбените акции на Белорусија за да се демонстрира подготвеноста на земјата да ја заштити „секоја педа од територијата“.

