Свет
Екипажот на бродот што го урна мостот во Балтимор заробен во пловилото од несреќата
Кога контролирана експлозија го потресе „Дали“ во понеделникот, дваесетина морнари останаа на бродот под палубата во масивниот труп на пловилото. Во исто време, експлозии урнаа делови од некогаш иконскиот мост „Френсис Скот ки“ во Балтимор во темните води на реката Патапско во американската сојузна држава Мериленд, седум недели по несреќата на мостот, во која загинаа шест лица, а „Дали“ остана заробен.
Властите и екипажот се надеваат дека уривањето ќе го означи почетокот на крајот на долгиот процес, кој ги држи 21 лице на бродот заробени и отсечени од светот, илјадници километри од нивните домови, пишува Би-би-си.
Но, сè уште не е јасно кога ќе може да се вратат дома.
„Дали“, контејнерскиот брод долг 289 метри, беше на почетокот на 27-дневното патување од Балтимор до Шри Ланка кога удри во мостот „Френсис Скот ки“ истурајќи илјадници тони челик и цемент во реката. Бродот бил заглавен под огромно количество урнат метал.
Прелиминарниот извештај на Националниот одбор за безбедност на транспортот посочи дека два прекина на струјата ја оневозможиле опремата на бродот пред несреќата, а бродот изгубил струја двапати и 10 часа пред ударот.
Екипажот се состои од 20 државјани на Индија и Шри Ланка, кои не можеа да се симнат поради визните ограничувања, недостигот на потребните пропусници и истрагите на НТСБ и ФБИ. Во понеделникот екипажот остана на бродот, иако властите употребија мали експлозивни полнења за намерно да го отсечат делот од мостот што лежеше на лакот на бродот.
Пред контролираното уривање адмиралот на американската крајбрежна стража Шенон Гилрет рече дека екипажот ќе остане под палубата со противпожарна екипа на подготвеност. „Тие се дел од бродот. Тие се неопходни за бродот да биде обучен и оперативен. Тие најдобро реагираат на самиот брод“, рече адмирал Гилрет.
Иако оваа недела бродот најверојатно ќе може повторно да плови, останува нејасно кога ќе може да ги помине двете наутички милји (3,7 километри) до пристаништето. Меѓу оние што биле во контакт со екипажот е Џошуа Месик, извршен директор на Меѓународниот центар за морнари во Балтимор, непрофитна организација, која ги штити правата на морнарите.
Според Месик, екипажот во голема мера бил отсечен од комуникација со надворешниот свет откога ФБИ им ги запленил мобилните телефони за истрага: „Не може да пристапат до онлајн-банкарството. Не може да си ги платат сметките дома. Тие немаат никакви информации, така што во моментот се навистина изолирани. Едноставно, не може да дојдат до луѓето на кои им требаат, ниту да си ги видат фотографиите од своите деца пред да заспијат. Тоа е навистина тажна ситуација“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Украинскиот парламент ја откажа седницата поради закана од напад
Украинскиот парламент ја откажа седницата поради нова закана од напади.
„Блумберг“ пренесува дека овој потег доаѓа откако Москва вчера истрелала експериментална балистичка ракета со среден дострел кон Украина.
Како што најавија надлежните, пленарната седница ќе продолжи следната недела.
Украина објави дека Русија вчера лансирала нов тип балистичка ракета кон градот Днипро, како најнова ескалација на непријателствата и алармантен сигнал до западните поддржувачи на Киев.
Рускиот претседател Владимир Путин синоќа изјави дека Русија, како одговор на нападите на американските и британските ракети со долг дострел, истрелала нова балистичка ракета со среден дострел „Орешник“ на украинска територија, на која, како што рече, современите системи немаат начин да и се спротивстават.
Регион
Силен земјотрес во Грција: се стресе островот Кос
Земјотрес со јачина од 4,5 степени според Рихтеровата скала денеска ја погоди Грција.
Епицентарот на земјотресот бил на 36 километри од градот Кефалос на островот Кос на длабочина од 104 километри.
Засега нема информации за причинета материјална штета.
Регион
Адвокат за апсењата во Нови Сад: Ќе поминат најмалку пет години до пресудата
Адвокатот Боривоје Боровиќ и архитектот Слободан Малдини за Н1 Србија ја коментираа веста за апсењата поради уривањето на настрешницата во Нови Сад.
„Сведок сум дека секогаш кога ќе се случи ваков настан, секогаш се одредува притвор, се повикуваат луѓето кои работеле на проектот. Тоа не се случи овде“, рече Боровиќ.
„Пред повеќе од десет години, мојот професор, тогаш асистент, ја дизајнираше настрешницата на стадионот Војводина во Нови Сад. Ветерот ја сруши настрешницата… Истата вечер дојдоа да го земат… за да не влијае на ситуацијата, сега ова беше задоцнета акција“, рече Малдини.
На прашањето дали на Александар Вучиќ му е дозволено да поседува документи поврзани со овој случај, Боровиќ вели:
„Видовме дека во тие важни случаи претседателот е првиот што ги добива доказите, не само тој, туку и министрите. Тие ги просејуваат и ги анализираат доказите во нивните канцеларии. Сведоци сме дека не само претседателот се меша во секоја истрага, но и сите што ќе и паднат на памет на извршната власт. Има еден важен принцип, а тоа е дека е забрането да се контаминираат доказите! Овде се контаминираат“, вели тој.
Истакнува дека е апсолутно јасно дека за овој случај морало да има одредени притвори.
„За сите луѓе кои учествуваа во процесот. Особено што е толку трагична ситуацијата“, додаде тој.
Слободан Малдини вели дека струката не се покажала.
„Струката не се покажа. Веројатно ќе се прошири обвинението, ќе се појави и корупција. Да видиме зошто струката не се покажа – поради немоќ, неорганизираност, незнаење или корупција? Истрагата ќе го покаже тоа“, рече Малдини.
И тој вели дека е можна контаминација на доказите.
„Помина многу време и во секој случај е можна контаминација, но технички местото на злосторството е исчистено. Тоа не се прави. Како го однесоа тоа, како се случи тоа“, се прашува Малдини.
Според него, работите може да се реконструираат на хартија.
„Но, тоа не е доволно. Експертските мислења не се прават на хартија, туку на терен. Имаме фотографии од местото, па затоа ги коригирав моите ставови само врз основа на тие фотографии. Но, главната работа е што не е битно што се случило, туку дека се случило, тоа е важно на почетокот. Дека компанијата што работела на проектот отишла со претпоставка дека технички објектот е исправен Значи, автомобилот на денот на сервисот е добар, сервисерот го враќа автомобилот, возилото се распаднало и убило луѓе. Тука е јасна ситуацијата – луѓето испорачале технички неисправен објект, го ставиле во употреба и на тој начин допуштиле да се случи ова што се случи“, вели тој.
Малдини вели дека, според него, невозможно е проектантите да го немале оригиналниот проект.
„Сега сите се преправаат дека го немаат оригиналниот проект, што според мене е невозможно бидејќи сите проекти се копираат во осум примероци и се даваат на осум различни институции. Ако не е во архивата, тогаш е во Секретаријатот за урбанизам, ако не е таму, тогаш е во фирмата… Глупост е што го немаа оригиналниот дизајн. Второ, ако немале, морале да се свртат кон друг тип на проектирање. Значи, немаме, не можеме да дојдеме до тоа, потоа одиме од почеток, ја реконструираме целата конструкција на поинаков начин“, нагласи тој.
Боровиќ вели дека би сакал да го види записникот од истрагата.
„Да видам што е пронајдено на лице место, колку е осигуран, кој го обработил местото на настанот… Истрчаа да отстранат се пред време, требаше два дена да го обработат местото на настанот. Сосема ми е јасно – Весиќ и другите истрчаа дека настрешницата не е реконструирана. Тоа покажува дека и тие се вознемирени и дека е погодена суштината. Од друга страна, тоа е кривично дело наречено попречување на докази. Покажаа дека знаат многу за оваа тема“, рече Боровиќ.
„Ако немале оригинален проект, бидејќи така работат, тогаш гревот е уште поголем“, вели Боровиќ.
„Сигурен сум дека нема да имаме пресуда најмалку пет години. Додека не заврши ЕКСПО, додека остатокот од корупциските пари не се изнесат низ гредежништвото. Ќе биде се тоа мачкање очи на јавноста“, изјави Боровиќ.
Малдини смета дека во случајот со несреќата во Нови Сад се работи за човечка грешка.