Свет
„Епл“ силно погоден од царините; Аналитичар: Во Америка „ајфон“ може да чини 3.500 долари
Иако американскиот претседател Доналд Трамп најави 90-дневен прекин на многу од неговите царини, што им донесе пауза на некои компании и инвеститори, најголемата американска компанија „Епл“ нема толку среќа.
Технолошкиот гигант од Купертино е во голема мера зависен од синџирите на снабдување во Кина, а царините таму продолжуваат да растат. Кумулативната американска царинска стапка на кинески стоки сега изнесува дури 145 %.
Затоа, и покрај знаците за подобрување на американската трговска политика во глобален контекст, експертите посочуваат дека преговорите меѓу САД и Кина остануваат клучен фактор за „Епл“.
„Епл“ би можел да ја зголеми цената на телефоните „ајфон“ од Кина за 85 отсто
„’Епл’ може да биде уназаден со години со овие царини“, изјави Ден Ајвс, глобален шеф за технолошки истражувања во Wedbush Securities, за Си-ен-би-си. Тој додаде дека „Епл“ сега е „во ситуација кога нејзиниот брод се превртел среде океан, без чамци за спасување“.
„Епл“ со години се обидува да го диверзифицира својот синџир на снабдување надвор од Кина, но според истражувачката компанија „Омдија“, од 77 милиони „ајфони“ испорачани во САД минатата година, речиси 80 отсто се произведени во Кина.
Истата куќа проценува дека „Епл“, сакајќи да ги задржи профитните маржи, би морал да ги зголеми цените на „Ајфон“ телефоните од Кина за околу 85 отсто доколку важат сегашните царини.
„Кога првичните кинески царини беа 54 отсто, влијанието беше силно, но управливо… Но, сега, под овие услови, повеќе не се исплати ‘Епл’ да ги зголемува цените“, рече Ле Ксуан Чиу, менаџер за истражување во „Омдија“.
„Епл“ има многу малку опции на масата
Според „Ројтерс“ и индискиот весник „Тајмс оф Индија“, „Епл“ наводно успеал да испорача 600 тони „ајфони“ или околу 1,5 милиона уреди од Индија во САД пред да почнат новите царини. „Епл“ и неговите два производитела на „ајфон“ не одговорија на барањето на Си-ен-би-си.
Чиу посочува дека, иако оваа информација не е официјално потврдена, складирањето резерви би било најдобро краткорочно решение за ублажување на ефектите од царините и купување време.
Сепак, не е јасно колку долго би можеле да траат тие резерви, особено ако купувачите брзаат да го добијат „ајфон“ пред најавеното зголемување на цената, додава тој.
Поставувањето на производството во Индија може да трае со години
Според „Омдија“, среднорочната стратегија на „Епл“ е да ја намали изложеноста на геополитички ризици и тарифи, при што сè повеќе се потпира на производството и извозот на „ајфон“ од Индија.
Привремената пауза на Трамп, веројатно, ќе ја задржи основната царина на Индија на 10 проценти, барем засега, што на земјата ќе ѝ даде поповолна влезна точка на американскиот пазар.
Но, изградбата на производствен капацитет во Индија трае со години. Индиските партнери дури минатата година почнаа да ги произведуваат најскапите модели на „ајфон“ – „про“ и „про макс“.
Според Чиу, ќе бидат потребни најмалку уште една или две години за индиското производство навистина да се зголеми и да ја задоволи побарувачката, а тоа доаѓа со свои царински ризици.
Дали „Епл“ може да добие ослободување?
Аналитичарите веруваат дека најдобрата опција на „Епл“ би била да бара ослободување од царините за увоз од Кина додека не го консолидира својот синџир на снабдување надвор од земјата.
Компанијата делумно доби вакво ослободување за време на првиот мандат на Трамп, а некои аналитичари веруваат дека тоа би можело да се повтори.
„Сè уште гледам простор за олеснување преку отстапки за ‘Епл’, со оглед на нивната инвестициска посветеност од 500 милијарди долари во САД“, рече Даниел Њуман, директор на компанијата за анализа The Futurum Group. „Сè уште не се зборува многу за тоа – но јас сум оптимист дека компаниите што се обврзуваат да се прошират во САД би можеле да добијат некакво олеснување“.
„Епл“ во февруари објави дека планира да инвестира 500 милијарди долари во САД и да отвори 20.000 работни места.
Сепак, Трамп постојано изјавува дека верува оти „Епл“ може да произведува „ајфон“ во САД иако аналитичарите се сомневаат во изводливоста на овојплан. Аналитичарот на Wedbush, Ден Ајвс, проценува дека цената на еден „ајфон“ произведен во САД би била околу 3.500 долари во споредба со вообичаените 1.000 долари.
Во меѓувреме, некои аналитичари предупредуваат дека ниту трговскиот договор ниту евентуалното ослободување од тарифи може да биде доволно за „Епл“ да избегне негативни последици.
„Да претпоставиме дека има отстапка – или преку намалување на царините за Кина или преку специјално ослободување за ‘Епл’“, вели Крег Мофет, коосновач и висок аналитичар во истражувачката компанија MoffettNathanson.
„И тоа не би го решило проблемот. Дури и основната тарифа од 10 проценти е огромен предизвик за ‘Епл’“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
(Видео) Приватен авион се урна во Северна Каролина, повеќе загинати
Повеќе луѓе загинаа откако приватен авион Цесна С550 поврзан со возачот на НАСКАР, Грег Бифл, се урна во близина на пистата во Северна Каролина и се запали, објави „Дејли меил“.
Breaking: Multiple deaths after a plane crash at Statesville Regional Airport in North Carolina. WSOC, a local news channel, reports that NASCAR driver Greg Biffle owns the plane, although it is unclear if he was on board. pic.twitter.com/nzZMhSg1Tm
— PM Breaking News (@PMBreakingNews) December 18, 2025
Несреќата се случила околу 10:15 часот по локално време кога авионот се урна во близина на пистата на регионалниот аеродром Стејтсвил. Снимките од местото на настанот покажаа густ црн чад како се издига од остатоците од авионот, кој беше целосно зафатен од пламен.
Канцеларијата на шерифот на округот Иредел потврди дека повеќе лица загинале во несреќата, но не даде точен број. Тие рекоа дека повеќе информации за жртвите ќе објави полицијата на Северна Каролина. Сè уште не е познато колку луѓе биле во авионот, кој вообичаено има капацитет од осум до десет патници.
Регион
(Видео) Хаос и туркање во албанскиот парламент: драматични сцени во Тирана
Во албанскиот парламент денес избувна хаос кога пратениците од опозицијата запалија факели и фрлаа вода за време на седницата, а сето тоа поради спор околу корупцијата во владата, објави The Telegraph.
Драматични сцени од Тирана покажуваат како чад се шири низ салата додека пратениците се туркаат, а безбедносните сили се обидуваат да воспостават ред. Инцидентот е кулминација на неколкунеделните тензии во кои опозицијата ја обвини владата дека ги игнорира барањата за истрага за корупциските скандали што ја потресоа земјата.
🚨🇦🇱🔥‼️ BREAKING | FLARES IN PARLIAMENT: ALBANIA’S DEMOCRACY COLLAPSES LIVE ON CAMERA 🚨
What you are seeing is not a protest.
It is not “political theatre.”
It is a full institutional breakdown.Inside the Albanian Parliament, opposition MPs ignited flares, physically blocked… pic.twitter.com/OQvVXgGP1d
— Slavic Networks (@SlavicNetworks) December 18, 2025
Корупцијата е клучно политичко и социјално прашање во Албанија со години, а меѓународните институции и организации редовно предупредуваат за проблеми во судството, јавната администрација и системот за јавни набавки. И покрај реформите што официјално се започнати, особено во судството со поддршка на Европската Унија и САД, перцепцијата за широко распространета корупција останува силна кај јавноста.
Случаите во кои се вклучени високи државни функционери, градоначалници и луѓе блиски до владејачките структури привлекоа особено внимание, дополнително поткопувајќи ја довербата на граѓаните во институциите и политичкиот систем.
Европа
(Видео) Украинските дронови уништија „неуништливи“ руски С-400
Украинските оператори на беспилотни летала уништија два руски ракетни системи С-400 Триумф заедно со нивната муниција во рускиот регион Белгород, потврди украинскиот Генералштаб. Нападот, кој се случи на 14 декември, го изврши 15-та одделна артилериска извидничка бригада, а целата операција беше снимена, објави „Евромајдан прес“.
Ваквите напади се дел од пошироката украинска стратегија за ослабување на руската воздушна одбрана, како на руска територија, така и на окупираните територии. Системот С-400 Триумф, модернизиран наследник на советскиот С-300, е клучна компонента на слоевитата мрежа за воздушна одбрана на Русија. Русија повремено го користи и за напад на копнени цели, насочувајќи се кон украински градови. Затоа, уништувањето на овие системи се смета за голем губиток за руските сили.
Според извештајот на порталот Militarnyi, лансирните системи С-400 биле уништени додека биле во движење. Објавените снимки прикажуваат руски возила за противвоздушна одбрана како се движат по земјен пат, веројатно за време на промена на борбената позиција.

