Европа
ЕУ бара построги мерки во сообаќајот – нулта толеранција за алкохол и 30 километри на час во градовите

Во резолуцијата на Европскиот парламент за безбедност на патиштата во ЕУ, усвоена во средата со 615 гласови „за“, 24 воздржани и 48 „против“, се забележува дека во Унијата секоја година околу 22.700 луѓе го губат животот во сообраќајни несреќи, а околу 120.000 се тешко повредени.
Напредокот во намалувањето на стапката на смртност во сообраќајот во ЕУ стагнира во последните години и Унијата не ја исполни својата цел за преполовување на бројот на смртни случаи помеѓу 2010 и 2020 година (стапката на смртност во сообраќајот на патиштата падна за 36%), се наведува во извештајот.
Според податоците на Европската комисија, Шведска и натаму има најбезбедни патишта (18 смртни случаи на милион жители), а Романија е на последното место и во 2020 година забележала 85 смртни случаи во сообраќајот, на милион луѓе.
Европските пратеници предупредија дека пребрзото возење е клучен фактор во околу 30% од фаталните сообраќајни несреќи.
Тие сметаат дека Комисијата треба да препорача примена на безбедни ограничувања на брзината, како на пример по автоматизам да постои мерка за максимално ограничување на брзината на 30 километри на час во станбени подрачја и области со многу велосипедисти и пешаци.
За понатамошно унапредување на безбедноста на патиштата, пратениците исто така инсистираат на нулта толеранција за возење под дејство на алкохол, истакнувајќи дека алкохолот е присутен во околу 25% од сите смртни случаи на патиштата.
Европратениците додаваат дека треба да се понудат даночни олеснувања и атрактивни пакети за осигурување за купување автомобили со највисоки безбедносни стандарди.
Тие се залагаат и за поголеми инвестиции во инфраструктурата што ќе овозможи безбедност на патиштата и сметаат дека фокусот треба да биде на областите со најголем број сообраќајни несреќи.
Земјите-членки се повикуваат да формираат национални фондови за безбедност на патиштата, со кои кои парите од собраните парични казни ќе се насочат во проекти за безбедност на патиштата.
За правилно спроведување на следните чекори во политиката на безбедност на патиштата во ЕУ, европратениците ја повикуваат Комисијата да формира европска агенција за патен транспорт за поддршка на одржлив, безбеден и паметен патен транспорт.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Авион со руски туристи принудно слета во Естонија поради украински напад со дронови

Патнички авион што превезуваше руски туристи до Санкт Петербург беше принуден да слета во Естонија вчера по украинскиот напад со беспилотно летало врз Русија.
„Авионот беше пренасочен кон Талин бидејќи не можеше да слета на аеродромот ‘Пулково’ поради неговото привремено затворање“, потврди Маргот Холтс, раководител за комуникации и за маркетинг на аеродромот во Талин.
Во ноќта од саботата кон неделата украински беспилотни летала погодија гасен терминал во регионот Ленинград и рафинерија за нафта во регионот Самара. Извор во Службата за безбедност на Украина потврди за „Киев индепендент“ дека разузнавањето стои зад нападот врз терминалот за течен природен гас во регионот Ленинград.
Авионот, управуван од египетскиот превозник „Ал Масрија јуниверсал ерлајнс“, полетал од Шарм ел Шеик и слетал во Талин во 5.33 часот по локално време. Тој го продолжил своето патување кон Санкт Петербург речиси шест часа подоцна.
Според Холтс, на патниците и на екипажот не им било дозволено да го напуштат авионот додека биле на аеродромот во Талин.
Украинските напади со беспилотни летала, кои сè повеќе го нарушуваат цивилниот воздушен сообраќај во Русија, се дел од пошироката украинска стратегија за поткопување на руската логистика далеку над линиите на фронтот. Во првите месеци од 2025 година украинските напади со беспилотни летала наводно ја принудиле Русија да затвори аеродроми повеќе од 200 пати.
фото: принтскрин
Европа
Украинци: Русите извршија 500 напади врз Запорожје за еден ден

Во текот на изминатите 24 часа, руските сили извршија 500 напади насочени кон 13 населени места во регионот Запорожје, објави на Телеграм Иван Федоров, началник на Воената администрација на Запорожје.
„Руските сили извршија четири воздушни напади врз Билохирија, Полтавка и Червони. Три напади со повеќекратен ракетен систем (MLRS) ги погодија Плавни и Мала Токмачка. Вкупно 327 беспилотни летала (главно дронови FPV) ги погодија Запорожје, Биленки, Плавни, Хулајпол, Шчербаки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно. Исто така, 166 артилериски напади се регистрирани во Плавни, Хулајпол, Орихив, Шчербаки, Преображенки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно“, се вели во соопштението.
Властите добија 19 пријави за штети на станбени згради и помошни згради. Немаше пријави за цивилни жртви.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Патниците врескаат во агонија, трепка црвено светло: пекол на летот за Рим

Патниците врескаа од страв откога силни турбуленции го погодиле летот од Шпанија до Рим принудувајќи го пилотот итно да слета.
Преплашените патници гласно врескаа додека авионот се бореше со силни турбуленции на летот од Аликанте до аеродромот во Рим.
Turbulence caught on camera today on a Wizz Air flight from Alicante to Rome, forcing a diversion to Bologna.pic.twitter.com/sbLjXUp1DH
— The Age Of Genz (@TheAgeOfGenZ) August 21, 2025
Кога авионот изврши итно слетување во Болоња, патниците „му се заблагодарија на Бога што се живи“.
Снимките од кабината го покажуваат авионот како силно се тресе, со светла претежно изгаснати, а црвено светло трепка надвор од прозорецот.
Лошите временски услови во регионот предизвикаа проблеми за авионот додека се обидуваше да слета во Рим.
По неколку обиди за слетување на аеродромот во Рим, авионот беше пренасочен кон Болоња. Таму слетал во 3.53 часот наутро, речиси три часа откога требаше да пристигне во италијанската престолнина.
Патот од Аликанте до Рим обично трае нешто помалку од два часа.