Свет
Кина го претстави најновиот модел на брз воз: достигнува брзина од 450 километри на час

Кина го претстави ажурираниот модел на брз воз, за кој производителот тврди дека постигнува брзина од 450 километри на час за време на тестовите, што го прави најбрзиот воз во светот. Според извештајот на China State Railway Group, новиот модел, познат како прототип CR450, дополнително ќе го скрати времето на патување и ќе ја подобри поврзаноста, правејќи го патувањето поудобно и поефикасно за огромниот број патници во земјата.
Според China Daily, прототипот CR450 постигнал тест брзина од 450 километри на час, со клучни индикатори за перформанси – работна брзина, потрошувачка на енергија, внатрешна бучава и растојание на сопирање – поставувајќи нов меѓународен стандард, објавија кинеските официјални медиуми.
Овој модел е значително побрз од брзиот воз CR400 Fuxing, кој моментално е во употреба и се движи со брзина до 350 километри на час, според извештајот на државната новинска агенција Ксинхуа.
Кинеската железница објави серија тестирања на прототипови на патеката и оптимизација на техничките индикатори за да се осигура дека CR450 ќе влезе во комерцијална употреба што е можно поскоро.
Според последните официјални податоци, оперативните линии за бри воз во Кина достигнаа околу 47.000 километри, поврзувајќи ги големите градови низ целата земја.
Иако не е профитабилна, Кина тврди дека проширувањето на брзата железничка мрежа одигра клучна улога во економскиот и социјалниот развој на земјата, намалувајќи го времето на патување и поттикнувајќи го индустрискиот развој по железничките линии.
Според интерните истражувања, железничкиот сообраќај меѓу Пекинг и Шангај бил најпрофитабилен, додека сообраќајот во другите градови сè уште не станал профитабилен.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Кралот Чарлс и Камила ненајавено го посетија папата Франциско

Папата Франциско вчера имаше ненајавена средба со британскиот крал Чарлс Трети и кралицата Камила, кои се во посета на Италија, соопштија Ватикан и Бакингемската палата.
Портпаролот на Бакингемската палата рече дека кралот и кралицата се „воодушевени“ што папата е во доволно добра здравствена состојба за да ги прими, откако средбата претходно беше откажана поради здравствената состојба на папата.
Чарлс Трети и Камила требаше да имаат официјална државна посета на Ватикан, заедно со посетата на Италија, но таа беше откажана откако лекарите му препишаа на Франциско два месеци одмор и закрепнување по хоспитализацијата.
Папата приватно ја прими кралската двојка и им посака се најдобро за нивната 20-годишнина од бракот, која ја прославија во среда, се вели во соопштението на Ватикан.
Франциско и Чарлс се сретнаа двапати претходно, во 2017 и 2019 година, пред актуелниот британски монарх да стане крал.
Покојната кралица Елизабета го посети папата Франциско во Ватикан во 2014 година.
Папата се уште се опоравува по престојот во болница со билатерална пневмонија.
Гласот и мобилноста на папата Франциско продолжуваат да се подобруваат благодарение на неговите секојдневни вежби, соопшти во вторникот Канцеларијата за печат на Ватикан.
Кралот Чарлс Трети од февруари 2024 година се лекува од рак, чиј тип никогаш не беше јавно објавен, а беше откриен по операцијата за зголемена простата.
Свет
(Видео) Снимка од необичен кинески борбен авион стана вирална

Кинеските социјални мрежи деновиве горат поради новите снимки од футуристички борбен авион кој со својот необичен дизајн и технологија веќе прави споредби со западните проекти од шестата генерација.
Станува збор за авион без опашка, со три мотори, кој западните аналитичари го нарекуваат J-36. Иако не е познато кога е снимена снимката, видеото се појави на кинеските платформи во понеделникот и го прикажува леталото како лета над автопат, во близина на пистата на фабриката Chengdu Aircraft Industry Group во провинцијата Сечуан, каде што се верува дека е произведен авионот.
Првите фотографии од Ј-36 се појавија кон крајот на минатата година, а продолжија да кружат минатиот месец. Неговиот необичен изглед и технички карактеристики веднаш го привлекоа вниманието на авијациските ентузијасти и воените експерти ширум светот.
Се претпоставува дека се работи за ловец од шеста генерација, опремен со најнова стелт технологија, напредна авионика и иновативни решенија во конструкцијата на трупот и погонот, пишува Си-ен-ен.
Експертот за воена авијација Дејвид Кенчиоти, поранешен офицер во италијанското воено воздухопловство, го анализирал видеото од шест секунди на неговата веб-страница The Aviationist, за кое вели дека нуди прилично јасен приказ на конфигурацијата на авионот.
J-36 pic.twitter.com/PJ1Thqt4tZ
— Sweet Clay (@Clay_PLAPAP) April 7, 2025
„Изгледот на моторот, со два влеза под крилата и трет на задната страна, зад пилотската кабина, значително отстапува од стандардните решенија со два мотори кои доминираат кај модерните ловци.
Тој, исто така, додава дека на долната страна на трупот е видлив простор што би можел да служи како внатрешен дел за оружје, што значи дека Ј-36 потенцијално може да носи ракетни системи за напади со долг дострел.
Доколку информациите се покажат како точни, Ј-36 би можел да претставува голем чекор напред за Кина, која сериозно би се приближила, па дури и би ги надминала САД во трката за развој на борбени авиони од шестата генерација.
Свет
Трамп зборуваше за одлуката да ги стопира царините три месеци: „Луѓето стануваа малку нервозни“

Претседателот на САД, Доналд Трамп рече дека последниве денови го следел пазарот на обврзници и укажа дека тоа било еден од факторите кои довеле до неговата одлука да воведе 90-дневна пауза за дел од царините.
„Го следев пазарот на обврзници. Тој е многу незгоден. Го следев. Но ако погледнете сега, е одличен. Пазарот на обврзници во моментов е одличен. Но, да, синоќа видов дека луѓето станаа малку нервозни,“ рече тој.
Трамп рече и дека го гледал генералниот директор на JP Morgan Chase, Џејми Дајмон, на „Фокс Бизнис“ утринава.
„Генералниот директор даде изјава во насока на тоа дека нешто мораше да се направи во врска со царините и трговијата… Тој го разбираше тоа,“ рече Трамп.
„Тоа што се случуваше не беше одржливо. Некоj мораше да направи потег. Јас бев подготвен“, рече Трамп во изјавата што ја пренесе „Си-ен-ен“.
Во тој настап, Дајмон предупреди дека рецесија е веројатен исход од ескалирачката трговска војна што произлегува од царинската политика на Трамп.
„Никој не посакува (рецесија), но ако ја има, се надеваме дека ќе биде кратка,“ рече тој. „Мислам дека решавањето на овие царински и трговски прашања би било добра работа.“
Трамп за „Си-ен-ен“ изјави и дека одлучил да ја воведе паузата на новите реципрочни царини затоа што мислел дека луѓето почнале малку да стануваат нервозни.
„Тоа што ни се случуваше на трговски план, не само со, знаете, Кина – а Кина беше убедливо најголемиот злоупотребувач во историјата – и други исто така… но некој мораше да преземе нешто. Мораше да се запре“ рече Трамп во Белата куќа.
Тој ја пофали поддршката од другите земји погодени од царините.
„Сите сакаат да постигнат договор – некој мораше да го направи она што го направивме ние, и јас воведов 90-дневна пауза за оние што не возвратија, затоа што им рековме: ‘Ако возвратите, ќе дуплираме’,“ рече тој.
„И тоа го направивме со Кина, затоа што тие возвратија, па ќе видиме како ќе се одвива сè. Мислам дека ќе испадне одлично.“
На прашањето за изненадната промена на ставот, Трамп одговори за „Си-ен-ен“: „Мора да бидете флексибилни,“ признавајќи дека неговиот тим ги следел реакциите на пазарот.
Американскиот министер за финансии Скот Бесент претходно се обиде да ја претстави одлуката на Трамп како дел од долгорочна стратегија за охрабрување на земјите да преговараат, а не како случајна постапка што го потресе светскиот пазар.