Свет
„Кога ја најдовме подморницата, следуваше тишина“ – три месеци по имплозијата на „Титан“, спасувачите раскажаа низ што поминувале

Потрагата по подморницата „Титан“ беше една од централните теми на светските медиуми неколку дена во јуни. Туристички брод со пет патници до потонатиот брод „Титаник“ изгуби контакт со површината, а спасувачите почнаa трка со времето за да го спасат екипажот.
Сега спасувачите, кои ги пронајдоа остатоците од подморницата „Титан“ на „Оушнгејт“, раскажаа за „Скај њуз“ како се одвивала потрагата и го опишаа моментот кога сфатиле дека се изгубила сета надеж.
Бродот исчезна на 18 јуни при обиколка на остатоците од „Титаник“ на 3.800 метри под површината на Атлантскиот Океан. Цената на експедицијата беше 250.000 долари од човек, а избезумената потрага по знаци на живот траеше четири дена.
Меѓу патниците беше Стоктон Раш, извршен директор на „Оушнгејт“. Заедно со Раш, беа таткото и синот Шахзад и Сулеман Давуд од Пакистан, кои живеат во Британија, британскиот милијардер Хамиш Хардинг и францускиот пилот на подморница Пол-Анри Наргеолет.
Имаше надеж дека по некое чудо трупот на подморницата е недопрен и дека оние што се внатре сѐ уште се живи и чекаат помош. Но, кога тимот предводен од експертот за длабочините на морето, Џеси Дорен, конечно, ги доби резултатите, тие немаа добри вести. На речиси 500 метри од остатоците на „Титаник“, пронајден е „Титан“.
„Нашиот единствен фокус беше што побргу да стигнеме до нив. Немаше сомнеж, да беа таму, ќе ги најдевме. Цело време мислевме на нив и нивните семејства. Знаевме дека имаме само една шанса“, рече тој.
По неколкудневни напори за пребарување и спасување, спасувачката подморница „Одисеја“ стигна до дното на морето. Спасувачкиот тим потоа замолчел бидејќи знаел што пронашле.
„По пристигнувањето до подморницата, следуваше тишина“, се сеќава Ед Касано, директор на компанијата за истражување на длабочините на морето, Pelagic Research Services, која беше вклучена во спасувањето.
Подморницата претрпе катастрофална имплозија, односно насилен внатрешен колапс, заклучија американските власти. Сите пет лица починале веднаш.
„Сите тие се професионалци, но тоа влијаеше на нас. Ни требаше момент за навистина да разбереме и да размислиме што значи тоа“, додаде тој.
„Поминавме четири-пет дена во очекување да отидеме таму и да направиме чудо. Очигледно, нашето чувство на разочарување бледнее во споредба со чувствата на луѓето блиски до семејствата на загинатите“, вели Дорен.
Неколку дена подоцна, Ед Касано им се обрати на медиумите за да опише што се случило. Задушувајќи ги солзите, тој се извини и рече дека членовите на неговиот тим се справуваат со многу емоции.
Поминаа речиси три месеци од катастрофата, но сѐ уште има отворени прашања што се случило и зошто. Истрагата на канадскиот одбор за безбедност на транспортот продолжува. Водени се прелиминарни разговори и испитани се остатоци од подморницата.
Истрагата нема да ја доведе во прашање вината или одговорноста, кривична или граѓанска, туку се води со надеж дека вакво нешто никогаш повеќе нема да се повтори.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Меркел со критики: Макрон не беше најдобриот избор

Поранешната германска канцеларка Ангела Меркел изјави дека за време на одбележувањето на 35-годишнината од повторното обединување на Германија, требало да биде поканет „некој од Источна Европа“ наместо францускиот претседател Емануел Макрон.
Како што објавија западните медиуми, Меркел нагласи дека немала забелешки на говорот на сегашниот канцелар Фридрих Мерц и претседателката на Бундесратот Анке Релингер на церемонијата. Сепак, таа додаде дека би претпочитала некој поблизок до искуството од Источна Германија или Источна Европа да биде избран за говорник.
„Колку и да го почитувам претседателот Макрон, можеби некој од Источна Европа или Источна Германија можеше да биде избран за гостин-говорник“, рече поранешната канцеларка.
Според медиумите, зад ваквите зборови стои и политичка порака – бидејќи Меркел беше во Будимпешта неколку дена пред прославата, каде што се сретна со унгарскиот премиер Виктор Орбан. Токму тој се споменува како лицето на кое Меркел се осврнала кога зборувала за „некој од Источна Европа“.
Фото: принтскрин
Свет
НАТО мора внимателно да ги измери своите чекори пред руските модерни интерконтинентални балистички ракети „Јарс“, велат аналитичарите

Присуството на руските модерни интерконтинентални балистички ракети RS-24 Jars во различни конфигурации – мобилни и силосни – повторно ги стави во фокус опасностите и дилемите на нуклеарната стабилност. Експертите и воените коментатори предупредуваат дека токму комбинацијата од мобилност, способни боеви глави и редовни „патролни“ вежби ѝ дава на Москва механизми што ги комплицираат плановите на противникот за превентивно разоружување, пренесуваат медиумите во регионот.
Ракетениот комплекс „Jars“ ги заменува постарите системи и се карактеризира со способност да носи повеќе интелигентни боеви глави (MIRV) и да лансира од мобилни платформи – носачи на камиони – но и од фиксни силоси. Токму оваа мобилност значително ги зголемува шансите за преживување на квотата за удар, бидејќи мобилните лансери можат да бидат дисперзирани и преместени по широки патролни рути.
Аналитичарите истакнуваат дека присуството на модерни системи „Jars“ ја зголемува таканаречената несигурност за преживување – спротивно на традиционалното верување дека голем нуклеарен арсенал само го зголемува ризикот. Кога каналите за прецизно насочување и уништување се значително комплицирани од мобилноста и дисперзијата на силите, спротивставените армии се принудени да се справат со високо ниво на неизвесност, што го зголемува потенцијалот за попретпазливи, но честопати ризични, воени одлуки.
Публикацијата The National Interest оценува дека токму системи како „Jars“ го принудуваат НАТО „внимателно“ да ги калибрира своите стратегии за да не ескалира во директен конфликт со Москва и ја критикува состојбата на американскиот нуклеарен комплекс по Студената војна.
Независните проценки покажуваат дека бројот на мобилни и силосни системи „Jars“ расте во последните неколку години, што ја одразува намерата на Русија да ја обнови и прошири својата копнена компонента на стратешкиот триаголник (ICBM – SLBM – бомбардери). Обратно, ова исто така значи тешкотии за механизмите за контрола на оружјето: договорите што зависат од транспарентност и верификација едвај ја следат динамиката на мобилните патроли и оперативните ротации, според аналитичарите.
Вежбите и јавните демонстрации со Jars – прикажување мобилни лансерски единици, преминување во „мрежи на борбени патроли“ и привремено демонстрирање на способности – имаат двојна лекција: внатрешна (демонстрирање на способности и стабилност на руските граѓани и армија) и надворешно-политичка (праќање пораки до Западот за подготвеноста и платениот ризик што го придружува евентуалниот притисок), анализираат медиумите.
Фото: принтскрин
Регион
Вучиќ: Ќе има војна

Српскиот претседател Александар Вучиќ предупреди за време на отворањето на новата брза железница што ги поврзува Белград и Суботица дека целиот свет се подготвува за војна.
„Ќе биде сè потешко во светот. Ќе биде тешко и тука, од едноставна причина што луѓето мора да знаат дека сите се подготвуваат за војна. А кога се подготвуваат за војна, тоа значи дека ќе има. И ви велам, ќе има“, рече српскиот претседател, пренесува Телеграф.
„Тие не се заинтересирани за разговори и преговори. Тие копаат ровови и чекаат почеток, а знаат дека војната дефинитивно доаѓа. Тие чекаат и се подготвуваат“, додаде тој.
„Мораме да подготвиме некои работи што не сме ги подготвиле“
Тој нагласи дека светот се движи кон војна и дека малкумина можат да ја спречат.
„Би платил сè на светот ако тоа не се случеше. За жал, се плашам дека сум во право. Ќе мора да подготвиме некои работи што не сме ги подготвиле. Нашата армија е подготвена да го одврати секој непријател, но ќе мора да подготвиме и некои други работи“, изјави тој.
„Двапати ги зголемив сите резерви на храна, и за армијата и преку нашите стокови резерви. Сега повторно ќе побарам зголемување“, објави тој.
Во врска со можните проблеми со снабдувањето со гориво поради санкциите на САД врз нафтената индустрија на Србија (НИС), Вучиќ рече дека сè ќе биде решено и дека нема да има купување гориво во кантички.
„Она што ни го оставија, денес се обидуваме да го решиме. Не сме ниту виновни ниту обврзани да се најдеме во проблем и ја плаќаме цената. Но, граѓаните не треба да се грижат. Ќе ги решиме проблемите и нема да има бензин во кантички, но нека знаат дека ако случајно имаме бензин во кантички, единствените што треба да се обвинат се тие“, заклучи тој.
Фото: принтскрин