Европа
Кризата од „Боинг“ се шири и во Европа
По инцидентот со „боинг 737 МАКС 9“, тој модел на авион е под строг надзор од американските власти. Се поставува прашањето дали овој инцидент има последици за европските авиокомпании и патниците, пишува ДВ.
Поради инцидентот со „боинг 737 МАКС 9“, кој се случи на 6 јануари, американската Федерална управа за воздухопловство (ФАА) воведе забрана за летање на 171 авион од оваа серија во САД. Според податоците на службата за анализа на воздушниот сообраќај „Цириум“, во светот се користат околу 215 авиони од овој тип. Флотата на „Јунајтед ерлајнс“ вклучува 79 од овие авиони, што го прави најголемиот во светот. „Алјаска ерлајнс“ оперира со 65 авиони од овој тип.
Освен „Јунајтед ерлајнс“ и „Алјаска ерлајнс“, и „Копа ерлајнс“ од Панама, меѓу другите, лета со „боинг 737 МАКС 9“. „Аеромексико“, „Флај Дубаи“, казахстанската авиокомпанија SCAT, „Туркиш ерлајнс“, Icelandair и индонезискиот авиопревозник „Лион ер“ користеле и неколку авиони „боинг 737 MAКС 9“.
Европската агенција за воздухопловна безбедност (ЕАСА) ја презеде американската забрана за летови за „боинг 737 МАКС 9“, се вели во соопштението за печатот на ЕАСА. Сепак, Агенцијата продолжува да наведува дека, според нејзините сознанија, ниту еден авиопревозник во земјите членки на EASA не управува со овие авиони во конкретно погодената конфигурација. Членки на EASA се земјите од ЕУ и Исланд, Лихтенштајн, Норвешка и Швајцарија. Британската управа за цивилно воздухопловство АЦВ исто така изјави дека овој тип на авион не е во употреба во Обединетото Кралство.
„Боинг 737 MAКС 9“ се произведува во разни верзии, кои се разликуваат по бројот на седишта. Ако се избере верзијата со повеќе седишта, бројот на потребните излези за итни случаи се зголемува. Овој модел е стандардна верзија на „боинг 737 MAКС 9“. Има и верзии за мал број патници. Еден таков модел користеше „Ајласка ерлајнс“.
Во конфигурацијата во која настанала штетата излезот во средината на кабината бил заменет со држач за седиште, пишува EASA. Овој тип обично го прифаќаат авиокомпаниите што летаат со помал број патници. Тука тој дополнителен излез не е неопходен за исполнување на безбедносните барања за евакуација, се наведува понатаму.
Панелот за итен излез е прикачен на авионот со дванаесет приклучоци. Четири завртки го спречуваат вертикалното движење.
„Вратата се движеше нагоре и се оддалечи од постојката предизвикувајќи пукање на држачот“, рече Клинт Крукшанкс, инженер од НТСБ.
Авиокомпанијата Icelandair во понеделникот објави дека не е засегната од заземјувањето на „боинг 737 MAКС 9“. „Потврдено е дека проблемот е поврзан со опрема што не е дел од конфигурацијата на Icelandair на „боинг 737 MAКС 9“. Новинската агенција „Ројтерс“ цитира портпарол на компанијата. Icelandair има четири авиони од овој тип, но сите имаат излези за итни случаи.
Така е и кога станува збор за верзијата со која лета „Лион ер“. Сепак, авионите на оваа компанија засега остануваат на теренот. Есента 2018 година се урна авион на „Лион ер“, „737-8 макс“, а сите патници и членови на екипажот загинаа.
„Туркиш ерлајнс“ објави дека врши проверка на пет авиони. Додека не заврши техничката истрага и не се преземат мерките што ги бараат властите, „Туркиш ерлајнс“ одлучи да повлече пет авиони „боинг 737 макс 9“ од употрба, објави порталот aeroTELEGRAPH повикувајќи се на портпарол на „Туркиш ерлајнс“.
Во моментот се чини дека идентификуваните недостатоци потенцијално би можеле да претставуваат посериозен проблем. „Алјаска ерлајнс“, како и „Јунајтед ерлајнс“, откри лабави завртки и сврзувачки елементи и на други авиони.
Безбедносните инциденти во последните неколку години станаа сѐ поголем проблем за оваа американска компанија. Минатиот декември „Боинг“ нареди да се проверат поновите „737 макс-џетс“ на лабави зглобови.
Имаше проблеми во минатото поради производствени дефекти кај доставувачот „Спирит аеросистемс“.
Шефот на главниот клиент на „Боинг“, „Рајанер“, Мајкл О’Лири, во интервју за „Фајненшл тајмс“ ја повика американската компанија да ја подобри контролата на квалитетот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
Германците објавија план во случај на војна со Русија
Германија почна поинтензивно да работи на подготовките за можни кризни ситуации, вклучително и воени сценарија кои директно би влијаеле на земјата. Според весникот „Франкфуртер алгемајне цајтунг“ (ФАЗ), Бундесверот развил стратешки документ наречен „Операционен план Германија“, во кој се детализирани улогата на економијата и клучните инфраструктурни сектори во случај на вооружен конфликт.
Еден од клучните елементи на овој план е соработката со приватниот сектор за обезбедување снабдување и одржување на функционалноста на клучните сектори во случај на криза. Неодамна во Хамбург се одржа средба со претставници на логистички компании, на која воените власти презентираа насоки за подготовка во кризни ситуации. Беше истакнато дека логистиката ќе има клучна улога во овозможување мобилизација на силите и зачувување на стабилноста во земјата. Според ФАЗ, Бундесверот составил листа на приоритетни објекти и инфраструктура кои треба да бидат заштитени во случај на војна, вклучувајќи транспортни центри, магацини и енергетски системи.
Според сценариото кое предвидува одговор на НАТО на потенцијален конфликт со Русија, планирана е мобилизација на дури 800.000 војници и 200.000 возила преку германска територија. Јасно е дека за таква операција е потребно исклучително прецизно планирање и координација со цивилниот сектор, пишува ФАЗ.
Овие мерки доаѓаат во контекст на растечките геополитички тензии, особено по руската инвазија на Украина.
Освен Германија, други европски земји ги засилуваат подготовките за непредвидливи сценарија. Нордиските земји, како што се Шведска, Финска и Норвешка, исто така ги советуваат своите граѓани како да се подготват за потенцијални кризни ситуации, вклучително и обезбедување основни залихи со храна и вода.
Германското Министерство за одбрана редовно ги ажурира своите планови, приспособувајќи ги на промените во безбедносната средина.
Европа
Украинскиот парламент ја одложи седницата, на пратениците им е кажано да ги држат своите семејства подалеку од владиниот кварт на Киев
Украинскиот парламент ја одложи седницата што требаше да се одржи денеска поради безбедносни причини, јави јавната телевизија Суспилнe, повикувајќи се на извори.
„Беше планирано да се одржи седница на Врховната Рада на 22 ноември, на која пратениците требаше да поставуваат прашања до владата, но сè беше откажано поради безбедносни причини“, објави Суспилне. На пратениците им е кажано да ги држат своите семејства подалеку од владиниот кварт на Киев, а според некои од нив, следната седница на украинскиот парламент не е закажана до декември.
Одложувањето дојде откако рускиот претседател Владимир Путин во телевизиско обраќање објави дека Русија вчера истрела хиперсонична балистичка ракета со среден дострел врз украински воен објект, како одговор на употребата на американски и британски ракети од Киев за гаѓање цели на руска територија.
Путин посочи дека „во случај на ескалација на агресивни дејствија“ би можеле да следат уште такви потези. Предупредувањата за големи ракетни напади ги натераа американските и другите амбасади во Киев да ги затворат своите врати во средата.
Еден опозициски член на парламентот, Олексеј Хончаренко, изрази фрустрација поради откажувањето на седницата во објава на апликацијата за пораки Телеграм, велејќи дека тоа е изгубена можност да се поставуваат прашања на владата.
Европа
НАТО: Новата руска ракета нема да нè одврати да ја поддржиме Украина
Експерименталната ракета со среден дострел истрелана од Русија кон Украина нема да влијае на текот на војната или на поддршката на НАТО за Киев, изјави портпаролката на алијансата.
Портпаролката на НАТО, Фарах Даклала, изјави за АФП дека рускиот напад во четвртокот на Днепар е „уште еден пример за руски напади врз украинските градови“, додавајќи:
„Користењето на овој капацитет нема да го промени текот на конфликтот или да ги одврати сојузниците од НАТО да ја поддржат Украина“.