Европа
Кризата од „Боинг“ се шири и во Европа

По инцидентот со „боинг 737 МАКС 9“, тој модел на авион е под строг надзор од американските власти. Се поставува прашањето дали овој инцидент има последици за европските авиокомпании и патниците, пишува ДВ.
Поради инцидентот со „боинг 737 МАКС 9“, кој се случи на 6 јануари, американската Федерална управа за воздухопловство (ФАА) воведе забрана за летање на 171 авион од оваа серија во САД. Според податоците на службата за анализа на воздушниот сообраќај „Цириум“, во светот се користат околу 215 авиони од овој тип. Флотата на „Јунајтед ерлајнс“ вклучува 79 од овие авиони, што го прави најголемиот во светот. „Алјаска ерлајнс“ оперира со 65 авиони од овој тип.
Освен „Јунајтед ерлајнс“ и „Алјаска ерлајнс“, и „Копа ерлајнс“ од Панама, меѓу другите, лета со „боинг 737 МАКС 9“. „Аеромексико“, „Флај Дубаи“, казахстанската авиокомпанија SCAT, „Туркиш ерлајнс“, Icelandair и индонезискиот авиопревозник „Лион ер“ користеле и неколку авиони „боинг 737 MAКС 9“.
Европската агенција за воздухопловна безбедност (ЕАСА) ја презеде американската забрана за летови за „боинг 737 МАКС 9“, се вели во соопштението за печатот на ЕАСА. Сепак, Агенцијата продолжува да наведува дека, според нејзините сознанија, ниту еден авиопревозник во земјите членки на EASA не управува со овие авиони во конкретно погодената конфигурација. Членки на EASA се земјите од ЕУ и Исланд, Лихтенштајн, Норвешка и Швајцарија. Британската управа за цивилно воздухопловство АЦВ исто така изјави дека овој тип на авион не е во употреба во Обединетото Кралство.
„Боинг 737 MAКС 9“ се произведува во разни верзии, кои се разликуваат по бројот на седишта. Ако се избере верзијата со повеќе седишта, бројот на потребните излези за итни случаи се зголемува. Овој модел е стандардна верзија на „боинг 737 MAКС 9“. Има и верзии за мал број патници. Еден таков модел користеше „Ајласка ерлајнс“.
Во конфигурацијата во која настанала штетата излезот во средината на кабината бил заменет со држач за седиште, пишува EASA. Овој тип обично го прифаќаат авиокомпаниите што летаат со помал број патници. Тука тој дополнителен излез не е неопходен за исполнување на безбедносните барања за евакуација, се наведува понатаму.
Панелот за итен излез е прикачен на авионот со дванаесет приклучоци. Четири завртки го спречуваат вертикалното движење.
„Вратата се движеше нагоре и се оддалечи од постојката предизвикувајќи пукање на држачот“, рече Клинт Крукшанкс, инженер од НТСБ.
Авиокомпанијата Icelandair во понеделникот објави дека не е засегната од заземјувањето на „боинг 737 MAКС 9“. „Потврдено е дека проблемот е поврзан со опрема што не е дел од конфигурацијата на Icelandair на „боинг 737 MAКС 9“. Новинската агенција „Ројтерс“ цитира портпарол на компанијата. Icelandair има четири авиони од овој тип, но сите имаат излези за итни случаи.
Така е и кога станува збор за верзијата со која лета „Лион ер“. Сепак, авионите на оваа компанија засега остануваат на теренот. Есента 2018 година се урна авион на „Лион ер“, „737-8 макс“, а сите патници и членови на екипажот загинаа.
„Туркиш ерлајнс“ објави дека врши проверка на пет авиони. Додека не заврши техничката истрага и не се преземат мерките што ги бараат властите, „Туркиш ерлајнс“ одлучи да повлече пет авиони „боинг 737 макс 9“ од употрба, објави порталот aeroTELEGRAPH повикувајќи се на портпарол на „Туркиш ерлајнс“.
Во моментот се чини дека идентификуваните недостатоци потенцијално би можеле да претставуваат посериозен проблем. „Алјаска ерлајнс“, како и „Јунајтед ерлајнс“, откри лабави завртки и сврзувачки елементи и на други авиони.
Безбедносните инциденти во последните неколку години станаа сѐ поголем проблем за оваа американска компанија. Минатиот декември „Боинг“ нареди да се проверат поновите „737 макс-џетс“ на лабави зглобови.
Имаше проблеми во минатото поради производствени дефекти кај доставувачот „Спирит аеросистемс“.
Шефот на главниот клиент на „Боинг“, „Рајанер“, Мајкл О’Лири, во интервју за „Фајненшл тајмс“ ја повика американската компанија да ја подобри контролата на квалитетот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Русија синоќа во неколку бранови го нападна Киев, мета беа и други градови

Русија започна неколку бранови ракетни и напади со беспилотни летала во текот на ноќта насочени кон Киев и други делови на Украина, при што загина еден цивил во Криви Рих и оштети згради и автомобили во Киев и на други места.
„Еден маж почина во болница, а 30-годишна жена беше тешко повредена во ракетни напади на Криви Рих“, напиша Серхи Лисак, гувернер на регионот Днепропетровск, на апликацијата за пораки Телеграм. Тој додаде дека е оштетена зграда која давала инфраструктурни услуги. Инаку, Криви Рих е родниот град на украинскиот претседател Володимир Зеленски.
„Три лица се повредени во напад со беспилотно летало во регионот на Одеса кога се запали приватна куќа“, објави на Телеграм, Олех Кипер, гувернер на регионот на брегот на Црното Море во Украина.
„Во нападот на југоисточниот регион Запорожје е повредена и 53-годишна жена, а оштетени се неколку станбени згради“, изјави Иван Федоров, гувернер на регионот Запорожје.
Градоначалникот на Киев, Виталиј Кличко, изјави дека повеќекратните напади со беспилотни летала врз главниот град на Украина оштетиле неколку станбени згради и автомобили, но нема извештаи за повредени.
Двете страни негираат дека целеле цивили во војната, која во понеделник ќе ја одбележи својата трета годишнина и која Русија ја започна со целосна инвазија во февруари 2022 година на својот помал сосед. Илјадници цивили загинаа во конфликтот, огромно мнозинство од нив Украинци.
Украинските воздухопловни сили соопштија дека Киев и централните и источните делови на земјата биле во состојба на готовност за воздушен напад околу шест часа во текот на ноќта.
Европа
(Видео) Снегот го блокираше Истанбул: откажани бројни летови, одложено училиштето, а најстудениот ден е најавен за денеска

Снегот се врати во Истанбул, предизвикувајќи големи нарушувања низ градот. Се очекува врнежите од снег да продолжат до недела попладне.
Според метеоролозите, снежните врнежи низ Истанбул ќе бидат особено обилни во сабота, а длабочините на снег на повисоките места ќе надминат 20 сантиметри.
Istanbul blanketed by heavy snow as Arctic storm hits Türkiye, bringing freezing temperatures pic.twitter.com/Rlus61PstI
— Türkiye Today (@turkiyetodaycom) February 22, 2025
Надлежните ги советуваа жителите да бидат внимателни поради голомразица на патиштата, намалена видливост и можни пречки во патувањето.
Покрај Истанбул, невремето ги зафати и соседните региони. Голем снег во овие подрачја се очекува до сабота навечер.
Турскиот министер за транспорт Абдулкадир Уралоглу ги повика жителите да ги одложат несуштинските патувања.
Snowfall continues in Îstanbul❄️🌙#TopkapiPalace #İstanbul #Kar #Snow #February #LookUp pic.twitter.com/zpezOaMVE2
— Gök Medresesi (@GokMedresesiiii) February 22, 2025
Покрај тоа, главните аеродроми во Истанбул работат деноноќно за да ги одржат оперативните пистите. И покрај овие напори, официјалните лица најавија намалување на распоредот на летови за 40 проценти за да се спречат проблемите предизвикани од невремето.
Поради снежни врнежи во Истанбул, Туркиш ерлајнс (THY) соопшти дека некои летови планирани за денеска се откажани.
İstanbul, Kadıköy’deki kar yağışı büyüledi.#karyağışı #istanbul
— Radyo 7 (@Radyo7) February 22, 2025
Метеоролошкиот советник Орхан Шен денот недела го најави како „најстуден ден во годината“ и можноста училиштата да бидат затворени во понеделник, исто како што наставата беше откажана неколку дена од истите причини.
Европа
Луѓето ширум Латинска Америка се молат за папата откако неговата состојба се влоши

Луѓето ширум Латинска Америка се молеа за папата Франциско, првиот водач на Католичката црква што доаѓа од регионот, откако Ватикан објави дека понтифот е во критична состојба во болница во Рим.
Католиците од Мексико до Аргентина и од Пацификот до бреговите на Атлантикот присуствуваа на миси, запалија свеќи и индивидуално се молеа за закрепнување на папата.
„Се молиме за него со доверба во Бога и со радост се молиме за неговото здравје“, изјави аргентинскиот свештеник Адријан Бенардинс.
Тој го пофали Франциско што ја направи глобалната католичка црква „поблиска, поедноставна, побратска, не оставајќи никого зад себе“.
Околу 54 отсто од Латиноамериканците се идентификуваа како католици во истражувањето на Латинобарометар од 2024 година, во кое беа интервјуирани луѓе во 18 земји, што е намалување од 80 отсто во 1995 година. Верниците рекоа дека чувствуваат блискост со Франциско, кој стана папа во 2013 година, поради културните сличности.
„Бидејќи е Латиноамериканец, тој го зборува нашиот јазик и ги споделува чувствата на латиноамериканската заедница бидејќи потекнуваме од слична култура“, рече Гризел Хименез, која присуствуваше на мисата во базиликата Гвадалупе во Мексико Сити.
Франциско ја започна својата кариера како свештеник во Аргентина, подоцна служејќи како надбискуп на Буенос Аирес и кардинал. Во Буенос Аирес, сликата на папата со фразата „градот се моли за тебе“ беше проектирана на познатиот градски обелиск ноќта меѓу петок кон сабота.
Здравјето на папата Франциско се влошило во изминатите 24 часа, соопшти Ватикан, додавајќи дека тој претрпел „продолжена респираторна криза слична на астма“ и дека му имал трансфузија на крв. „Светиот Отец е свесен и го помина денот во фотелјата, иако е полошо од вчера. Во овој момент прогнозата останува неизвесна“, соопшти Ватикан.