Европа
Кризата од „Боинг“ се шири и во Европа

По инцидентот со „боинг 737 МАКС 9“, тој модел на авион е под строг надзор од американските власти. Се поставува прашањето дали овој инцидент има последици за европските авиокомпании и патниците, пишува ДВ.
Поради инцидентот со „боинг 737 МАКС 9“, кој се случи на 6 јануари, американската Федерална управа за воздухопловство (ФАА) воведе забрана за летање на 171 авион од оваа серија во САД. Според податоците на службата за анализа на воздушниот сообраќај „Цириум“, во светот се користат околу 215 авиони од овој тип. Флотата на „Јунајтед ерлајнс“ вклучува 79 од овие авиони, што го прави најголемиот во светот. „Алјаска ерлајнс“ оперира со 65 авиони од овој тип.
Освен „Јунајтед ерлајнс“ и „Алјаска ерлајнс“, и „Копа ерлајнс“ од Панама, меѓу другите, лета со „боинг 737 МАКС 9“. „Аеромексико“, „Флај Дубаи“, казахстанската авиокомпанија SCAT, „Туркиш ерлајнс“, Icelandair и индонезискиот авиопревозник „Лион ер“ користеле и неколку авиони „боинг 737 MAКС 9“.
Европската агенција за воздухопловна безбедност (ЕАСА) ја презеде американската забрана за летови за „боинг 737 МАКС 9“, се вели во соопштението за печатот на ЕАСА. Сепак, Агенцијата продолжува да наведува дека, според нејзините сознанија, ниту еден авиопревозник во земјите членки на EASA не управува со овие авиони во конкретно погодената конфигурација. Членки на EASA се земјите од ЕУ и Исланд, Лихтенштајн, Норвешка и Швајцарија. Британската управа за цивилно воздухопловство АЦВ исто така изјави дека овој тип на авион не е во употреба во Обединетото Кралство.
„Боинг 737 MAКС 9“ се произведува во разни верзии, кои се разликуваат по бројот на седишта. Ако се избере верзијата со повеќе седишта, бројот на потребните излези за итни случаи се зголемува. Овој модел е стандардна верзија на „боинг 737 MAКС 9“. Има и верзии за мал број патници. Еден таков модел користеше „Ајласка ерлајнс“.
Во конфигурацијата во која настанала штетата излезот во средината на кабината бил заменет со држач за седиште, пишува EASA. Овој тип обично го прифаќаат авиокомпаниите што летаат со помал број патници. Тука тој дополнителен излез не е неопходен за исполнување на безбедносните барања за евакуација, се наведува понатаму.
Панелот за итен излез е прикачен на авионот со дванаесет приклучоци. Четири завртки го спречуваат вертикалното движење.
„Вратата се движеше нагоре и се оддалечи од постојката предизвикувајќи пукање на држачот“, рече Клинт Крукшанкс, инженер од НТСБ.
Авиокомпанијата Icelandair во понеделникот објави дека не е засегната од заземјувањето на „боинг 737 MAКС 9“. „Потврдено е дека проблемот е поврзан со опрема што не е дел од конфигурацијата на Icelandair на „боинг 737 MAКС 9“. Новинската агенција „Ројтерс“ цитира портпарол на компанијата. Icelandair има четири авиони од овој тип, но сите имаат излези за итни случаи.
Така е и кога станува збор за верзијата со која лета „Лион ер“. Сепак, авионите на оваа компанија засега остануваат на теренот. Есента 2018 година се урна авион на „Лион ер“, „737-8 макс“, а сите патници и членови на екипажот загинаа.
„Туркиш ерлајнс“ објави дека врши проверка на пет авиони. Додека не заврши техничката истрага и не се преземат мерките што ги бараат властите, „Туркиш ерлајнс“ одлучи да повлече пет авиони „боинг 737 макс 9“ од употрба, објави порталот aeroTELEGRAPH повикувајќи се на портпарол на „Туркиш ерлајнс“.
Во моментот се чини дека идентификуваните недостатоци потенцијално би можеле да претставуваат посериозен проблем. „Алјаска ерлајнс“, како и „Јунајтед ерлајнс“, откри лабави завртки и сврзувачки елементи и на други авиони.
Безбедносните инциденти во последните неколку години станаа сѐ поголем проблем за оваа американска компанија. Минатиот декември „Боинг“ нареди да се проверат поновите „737 макс-џетс“ на лабави зглобови.
Имаше проблеми во минатото поради производствени дефекти кај доставувачот „Спирит аеросистемс“.
Шефот на главниот клиент на „Боинг“, „Рајанер“, Мајкл О’Лири, во интервју за „Фајненшл тајмс“ ја повика американската компанија да ја подобри контролата на квалитетот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Зеленски: Подготвени сме да купиме 10 системи „Патриот“, само треба да најдеме средства

Украина работи на обезбедување испорака на десет системи за воздушна одбрана „Патриот“, а исто така е важно системите веднаш да пристигнат со ракетите, изјави украинскиот претседател Володимир Зеленски, како што објави УНН.
„Имаме барање за десет системи. Ова го кажав јавно. Моментно работиме со партнери за да ги обезбедиме овие десет. Исто така, работиме на прашањето за ракетите, ги имаме“, рече Зеленски.
Украинскиот претседател додаде и дека САД ќе ѝ продадат системи „Патриот“ на Украина. Украина мора да најде средства за сите десет системи.
„Трамп, претседателот на САД, ќе ни ги пренесе системите, ќе ни ги продаде. Наша задача е да најдеме пари за сите десет системи. Би сакале веднаш да имаме пакет ракети за секој систем“, истакна претседателот.
Тој исто така истакна дека Германија моментно ја потврдила испораката на два система „Патриот“, а Норвешка – еден.
„Официјално добив потврда од Германија за два система, од Норвешка – еден. Сега работиме со холандски партнери“, додаде Зеленски.
Фото: принтскрин
Европа
(Видео) Макрон тужи американска конзервативка, која тврди дека Брижит е маж

Францускиот претседател Емануел Макрон и неговата сопруга Брижит поднесоа тужба против Американката Кандис Овенс поради тврдење дека првата дама на Франција е, всушност, маж.
Тужбата е поднесена во американската држава Делавер и содржи 22 точки од обвинението, а двојката бара парична отштета за клевета и отштета.
Кандис е конзервативна авторка, водителка, политички коментатор и активистка. Таа е позната по својата активна поддршка на Трамп за време на неговиот последен мандат. Сепак, неодамна јавно се дистанцира од него. Таа постојано изјавуваше дека тој ја разочарал и дека сега „се срами што некогаш го поддржувала“. Таа ги критикува неговите политички потези и го обвини дека ги предаде принципите што тој вети дека ќе ги брани.
Според адвокатот на Макрон, Том Клер, францускиот претседател и неговата сопруга повеќе од една година безуспешно се обидуваат да ја спречат Овенс, која шири теории на заговор за Брижит на социјалните медиуми и на „Јутјуб“.
Во март оваа година Овенс објави видео со наслов „Дали првата дама на Франција е маж?“, кое беше масовно споделувано на платформата „Икс“. Во него таа тврдеше дека тоа е „најголемиот политички скандал во историјата“.
Потоа таа продолжила да објавува содржини за Брижит вклучувајќи серија видеа наречени „Станувајќи Брижит“. Таа исто така продавала маички со слогани што ја промовираат теоријата, според тужбата. Емануел и Брижит тврдат дека Овенс била повеќе пати замолувана да престане да ги изнесува овие тврдења и ѝ дале докази дека Брижит е родена како жена по име Брижит Троње, дека не е во роднинска врска со Емануел Макрон и дека тие не се под никакво влијание, како што инсинуира Овенс.
„Ова не е само политички удар. Ова е лично. И двајцата се човечки суштества, имаат брак, семејства и чувства. И ова ги засега“, изјави адвокатот Клер за Си-ен-ен.
Во тужбата се тврди дека Макрон и неговата сопруга претрпеле сериозни штети – нивната приватност, углед и деловните можности биле нарушени. „Секојпат кога ќе ја напуштат куќата, тие знаат дека многу луѓе веруваат во овие лаги. Тоа е понижувачки, инвазивно и, едноставно, неправедно“, се вели во документот.
Овенс сè уште продолжува
Кога дознала за тужбата, Овенс се појавила на „Јутјуб“. Таа објавила видео, во кое, меѓу другото, рекла дека е подготвена да ја добие оваа војна. „Мажот Брижит очигледно има многу храброст“, рекла таа.
Таа исто така објави фотографија од двојката Макрон на „Инстаграм“ со порака: „Денес ќе ја земам оваа перика. Останете со мене“. Подоцна, на „Јутјуб“ изјави дека тужбата е „очаен обид да се спаси нејзиниот имиџ“.
Брижит Макрон се соочила со слични обвинувања и претходно – во 2022 година таа тужеше две жени во Франција, кои ширеа слични дезинформации. Првично ја доби пресудата, но случајот сега е вратен на повисок суд.
Фото: принтскрин
Европа
(Видео) Се урна патнички авион во Русија

Авион „ан-24“ на „Ангара ерлајнс“, со најмалку 40 патници, се урна во руската област Амур, на далечниот исток од земјата.
Остатоците од патничкиот авион се пронајдени на 15 километри од Тинда, планираната дестинација. SHOT објаснува дека хеликоптерот за пребарување не можел да слета во близина на местото на несреќата, па затоа спасувачите ќе мора да стигнат таму пеш.
✈️🚨 Passenger plane crashes in Russia’s Amur region — over 40 people on board
A Soviet-made Antonov An-24 aircraft operated by Angara Airlines disappeared from radar near the town of Tynda while attempting a second landing approach. Emergency crews later found the burning… pic.twitter.com/MOO08NTbEP
— NEXTA (@nexta_tv) July 24, 2025
„РИА новости“, повикувајќи се на извори, пишува дека, според прелиминарните податоци, нема преживеани.
Гувернерот на регионот, Василиј Орлов, изјави дека, според прелиминарните податоци, во авионот имало 43 патници, меѓу кои пет деца и шест члена на екипажот.
Министерството за вонредни ситуации го процени бројот на луѓе во авионот малку помал, на 40-ина.
Фото: принтскрин