Свет
Мнозинството Швеѓани сакаат построги закони за намалување на имиграцијата

Мнозинството Швеѓани, или 54 отсто, сакаат да ги променат законите така што помалку луѓе ќе добиваат дозвола за престој, пренесува дневниот весник „Свенска дагбладет“ објавувајќи ги резултатите од истражувањето на анкетарот „Сифо“.
Најмалку 21 отсто од испитаниците сакаат Шведска да прими толку мигранти колку што има денес, други 10 отсто би сакале да се зголеми бројот, додека 14 отсто биле неопределени.
Истражувањето е спроведено помеѓу 4 и 6 март, односно откако Турција се закани дека ќе ја отвори границата со ЕУ за мигрантите, но јавното мислење остана релативно стабилно, со приближно ист процент на одговори за и против миграцијата како оние добиени во јуни 2017 година.
Шефот на „Сифо“, Тоиво Сјорен, тврди дека мигрантската криза во 2015 година сè уште влијае врз ставовите на Швеѓаните.
„Многу луѓе сè уште се поврзуваат и зборуваат за 2015 година без оглед на која политичка партија припаѓаат. Се зборува за претходните бегалски бранови“, рече Сјорен.
Економистот Јоаким Руист, кој е специјализиран за имиграција, го повтори ова мислење. Тој исто така се согласи дека повеќето луѓе не знаат колку баратели на азил Шведска прима или како се менува бројот со текот на годините. Наместо тоа, нивниот одговор рефлектира нешто друго, „инстиктот“ под влијание на важните настани како кризата во 2015 година.
Руист исто така посочи дека, иако заканата на Турција дека ќе ги отвори вратите не е целосно остварена, повеќе луѓе би сакале да забележат намален прием на мигранти ако тоа се случи.
Можеби очекувано, гласачите на антимигрантските шведски демократи, најмногу сакаат да ја намалат миграцијата, па 98 отсто од нив се изјасниле за тоа. Големо мнозинство од либерално-конзервативните модерати и социјално-конзервативните христијански демократи, со 78 и 71 отсто, исто така би сакале да стават рампа за миграцијата.
На другиот крај на спектарот, партијата на „зелените“ и Левицата имаат најмногу симпатизери кои би сакале зголемена миграција со 47 и 41 отсто од анкетираните.
Од мигрантската криза во 2015 година, ставот на Шведска кон миграцијата драстично се промени. Иако во 2015 година премиерот Штефан Лофвен експлицитно изјави дека неговата Европа не гради sидови, денес тој инсистира надворешната граница на ЕУ да биде непробојна.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
За реконструкција на Украина ќе бидат потребни повеќе од 520 милијарди долари

Трошоците за обнова на украинската економија по завршувањето на војната се проценуваат на 524 милијарди долари, објавија денеска Светската банка, Обединетите нации, Европската комисија и владата во Киев.
Најтешко погодени сектори се домувањето, транспортот, енергетиката, трговијата и образованието, пишува „Ројтерс“.
Украинската влада, со поддршка од донатори, одвои речиси 7,4 милијарди долари за приоритетни потреби оваа година, но сè уште ѝ недостигаат речиси 10 милијарди долари.
Директната штета од руските напади достигна 176 милијарди долари, што е за 24 милијарди долари повеќе од пред една година.
Околу 13 отсто од станбениот фонд на Украина е оштетен или уништен погодувајќи повеќе од 2,5 милиона луѓе.
Во текот на изминатата година евидентирани се 70 отсто повеќе штети на енергетските постројки.
Беше наведено дека за реконструкција на станбениот сектор ќе бидат потребни речиси 84 милијарди евра, а само чистењето на урнатините ќе чини речиси 13 милијарди.
Свет
Поведена нова потрага по авионот на „Малезија ерлајнс“ 11 години по исчезнувањето

Потрагата по авионот на „Малезија ерлајнс“, кој исчезна со 239 луѓе во 2014 година, продолжи по речиси 11 години.
Патничкиот авион исчезна на несреќниот лет „MH370“ на 8 март 2014 година додека летал од главниот град на Малезија, Куала Лумпур, за Пекинг.
Исчезнувањето на „боингот 777“ без трага претставува една од најголемите мистерии во историјата на авијацијата.
Денес, 11 години подоцна, компанијата „Оушн инфинити“ почна нова потрага во Индискиот Океан во близина на брегот на Перт.
Австралискиот медиум „9 њуз“ објави дека бродот „армада 7806“ во текот на викендот пристигнал на дестинацијата за пребарување, која се наоѓа на речиси 1.500 километри од брегот на Перт.
Потрагата ќе опфати површина од 15.000 квадратни километри во следните шест недели.
Малезискиот министер за транспорт, Ентони Лок, во декември минатата година потврди дека „Оушн инфинити“ ќе почне потрага според договорот што го поврзува плаќањето исклучиво со пронаоѓање на остатоците од авионот.
Доколку ги пронајде остатоците, на компанијата ќе ѝ бидат исплатени 70 милиони долари, во спротивно нема да добие надомест за пребарувањето.
Свет
Украинскиот парламент усвои резолуција со која се потврдува легитимитетот на Зеленски

Украинскиот парламент усвои резолуција со која се потврдува легитимноста на Володимир Зеленски како претседател, а во исто време ја отфрла можноста за одржување избори до крајот на војната.
Ова се случува по изјавите на американскиот и рускиот претседател Доналд Трамп и Владимир Путин, кои сугерираа дека владеењето на Зеленски е нелегитимно бидејќи не се одржани избори во Украина.
Украинската Рада ја усвои резолуцијата на втор обид откога вчера немаше доволно гласови за поддршка за нејзино усвојување, јавува „Еј-би-си њуз“.
Зеленски во неделата рече дека ќе се повлече ако тоа донесе мир во Украина додавајќи дека тоа ќе го стори дури и ако тоа значи дека неговата земја ќе добие членство во НАТО.