Европа
Од денеска на европските граѓани им треба еден документ за влез во Британија, позната цената на пропусницата
Европските граѓани кои патуваат во Обединетото Кралство од денеска ќе имаат потреба од дигитална пропусница за влез во земјата, што според британската влада ќе ја зајакне безбедноста на границите.
Електронското овластување за патување (ЕТА) може да се купи онлајн за 10 фунти (12 евра) во наредните денови, а од 9 април цената ќе се зголеми на 16 фунти (19 евра).
Дозволата ќе биде задолжителна за сите Европејци кои сакаат да ја посетат Велика Британија од 2 април, откако истата пропусница беше воведена во јануари за граѓаните на САД, Канада и други земји на кои не им е потребна виза.
Слична дозвола за влез во земјата имаат и САД.
„Со дигитализирање на системот за имиграција, го отвораме патот за бесконтактни гранични премини во ОК“, рече министерката за миграција Сема Малхотра претходно овој месец, кога беше отворена веб-страницата за првите апликации.
Таа додаде дека проширувањето на ЕТА во земјите ширум светот „ја зајакнува посветеноста за подобрување на безбедноста преку технологија и иновации“.
Документот дозволува посети до шест месеци и важи две години. Тоа е задолжително за сите патници, вклучително и малолетни и новороденчиња.
Пропусницата може да се добие од апликација за паметни телефони или од владината веб-страница и е достапна за Европејците од почетокот на март.
Почнувајќи од среда, граѓаните на околу триесет европски земји, вклучително и целата ЕУ со исклучок на Ирска, ќе треба да имаат електронска дозвола за влез во Обединетото Кралство, кое ја напушти ЕУ во 2020 година.
Апликантот мора да приложи фотографија од пасош и од лицето. Процесот трае околу десет минути, информираат од британското Министерство за внатрешни.
Во повеќето случаи, одлуката за апликацијата се носи во рок од неколку минути, но можно е да се чека и до три работни дена, велат од Владата.
Доколку апликацијата се обработи успешно, ЕТА е дигитално поврзана со пасошот на апликантот.
Патниците кои се префрлаат на аеродроми без да ја поминат границата со ОК се ослободени од оваа шема. Ова беше направено по притисокот од Хитроу, најпрометниот аеродром во Европа, кој стравуваше од губење на бројот на патници.
Има само два аеродрома во ОК со можност за поврзување без преминување на границата, Манчестер и Хитроу. Во 2024 година, речиси 84 милиони патници поминаа низ Хитроу, од кои една третина беа од ЕУ.
Програмата беше лансирана во 2023 година за Катар, а потоа се прошири во пет соседни земји од Персискиот Залив.
Во јануари, тој беше проширен на граѓаните на дополнителни педесет земји, вклучувајќи ги Аргентина, Јужна Кореја и Нов Зеланд.
До крајот на 2025 година, речиси 1,1 милион посетители ќе добијат ЕТА, според Министерството за внатрешни работи на Британија.
Не е потребна дозвола за луѓе со дозволи за престој во ОК или луѓе кои веќе имаат имиграциски статус во Кралството.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
(Видео) Нападнати термоелектраните во Донецк: бројни населби без струја
Денис Пушилин, прорускиот лидер на регионот Донецк, објави на апликацијата Телеграм дека украинските сили оштетиле две тамошни електрани во ноќен напад, оставајќи многу населби без електрична енергија.
Нападите ги исклучија електраните Зуивска и Старобешево, а тимови за итни случаи беа распоредени за да ја санираат штетата.
Само еден ден претходно, Пушилин рече дека украинските напади со беспилотни летала врз енергетската инфраструктура на регионот оставиле околу 500.000 луѓе без електрична енергија.
Украинската страна не го потврди нападот. Во последните недели, Киев изврши неколку напади со беспилотни летала со долг дострел врз енергетската инфраструктура во делови од Донецк контролирани од Русија, со цел да се поткопа способноста на Русија да ја продолжи војната.
фото: принтскрин
Европа
Што по падот на Покровск?
Додека Русија фокусира огромни сили врз Покровск во обид конечно да го освои рударскиот град во источна Украина, расте неизвесноста околу текот на војната и подготвеноста на одбраната на Украина. Искористувајќи го магливото време што ги попречува операциите со беспилотни летала, руските сили ја засилуваат својата офанзива за да ја завршат битката што се влече повеќе од една година, објавува „Киев Индепендент“.
Руските сили се приближуваат опасно кон затворање на украинскиот џеб, оставајќи само коридор широк 10 километри за снабдување на Покровск и блискиот Мирноград, според украинската група за мониторинг „ДипСтејт“. Ситуацијата е критична, а претседателот Володимир Зеленски кон крајот на октомври тврдеше дека руските сили во секторот се побројни осум спрема еден. На 12 ноември, 7-миот корпус на украинските воздухопловни-десантни сили призна дека неодамнешниот голем руски напад со лесни возила бил „делумно успешен“.
Откако ќе го освојат она што остана од Покровск, руските сили веројатно ќе се движат кон градот Добропилија на север, според Паси Пароинен, аналитичар од финската организација „Црна птица група“. Според него, Русија би можела да се обиде да навлезе подлабоко во соседниот регион Дњепропетровск кон градот Межово, но главниот фокус веројатно ќе остане на регионот Донецк. Падот на Покровск, клучна железничка и патна раскрсница, би ѝ дал на Русија значителна логистичка предност за идните офанзиви, особено преку автопатот М30 што ги поврзува градовите со запад.
Пароинен верува дека Русија ќе ги засили и нападите врз Костјантинивка, транспортен центар на околу 50 километри североисточно, кој веќе е опкружен од три страни. Австрискиот воен експерт Том Купер верува дека Русија би можела да се обиде да го отсече Краматорск, регионалниот административен центар, со напредување од Покровск кон Павлоград, а истовремено да притиска на север кон Изјум.
Зад Покровск, Украина се чини дека подготвила „многу сложена мрежа“ од противтенковски ровови и пречки познати како „змејови заби“, рече Пароинен, врз основа на сателитски снимки. Иако главните одбранбени утврдувања се изградени, утврдувањата се покажаа како слаба точка за украинската армија во минатото, што стана очигледно по падот на Авдиевка во 2024 година, кога руските сили продолжија брзо да напредуваат.
Состојбата на украинските единици по исцрпувачката битка ќе го одреди темпото на идните конфликти. Пароинен објаснува дека единиците што го бранат Покровск ќе бидат „многу исцрпени и многу слаби“, бидејќи одбраната на еден џеб бара повеќе сили отколку линеарен фронт. Не е јасно дали украинската армија може да си дозволи да испрати свежи резерви, за кои пензионираниот полковник Серхиј Храбски вели дека се она што најмногу ѝ недостасува на армијата.
„Многу ќе зависи од распоредот на украинските сили по Покровск и Мирноград“, рече Пароинен. „Мислам дека клучното прашање е: Дали вредеше да се задржат овие градови, кои сега се многу тешки за одржување и одбрана?“ Доколку одбраната стане премногу скапа, битката би можела да се претвори во војна на исцрпување што ќе и оди во прилог на Русија. Сепак, Пароинен проценува дека падот на градот веројатно нема значително да влијае на остатокот од фронтот, бидејќи Украина веќе го премести својот логистички центар подлабоко во заднината.
Според украинскиот воен аналитичар Олексиј Хетман, Русија се обидува да внесе што е можно повеќе саботажни групи во самиот Покровск за да нападнат одвнатре. Украинскиот 7-ми корпус на 11 ноември објави дека во градот има повеќе од 300 руски војници. Хетман, сепак, предупредува да не се преценуваат можностите на Русија, истакнувајќи дека Русија посветила четвртина од својата армија во битката што се води веќе година и пол.
Купер, сепак, е попесимист. Тој верува дека освојувањето на Покровск, клучна железничка раскрсница, би било од огромно значење за руската армија, која во голема мера се потпира на железницата. „Покровск веројатно ќе биде многу важно место или нешто како центар од каде што тие имаат намера да го продолжат својот напредок“, рече Купер. „Значи, сега прашањето е дали ќе напредуваат во западен или северен правец“.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Пет млади лица загинаа во сообраќајна несреќа во Ирска
Тројца млади мажи и две жени на возраст од дваесет години загинаа во ужасна сообраќајна несреќа во округот Лаут, Ирска, во саботата навечер, соопшти ирската полиција, објави Скај њуз.
Трагедијата се случила кратко по 21 часот во Гибстаун, Дандалк, кога „фолксваген голф“, во кој патувале петмина пријатели на ноќно излегување, се судрил со „тојота ленд крузер“.
Сите петмина патници во „голфот“ загинале на местото на настанот. Жртвите биле Клое Мекги (23) и Шеј Дафи (21), Алан Мекласки (23), Дилан Коминс (23) и Клое Хипсон (21) од Шкотска.
Друг маж, исто така на возраст од 20 години, кој бил во „голфот“, бил извлечен од возилото и однесен во болница со сериозни, но не опасни по живот повреди. Возачот и патникот во „ленд крузерот“ исто така биле хоспитализирани, но со полесни повреди.
Полицискиот службеник Чарли Армстронг изјавил дека истрагата е во тек и ја пофалил професионалноста на службите за итни случаи кои реагирале во исклучително тешки услови.
„Сцената беше многу тешка, во неповолни временски услови, а професионализмот што го покажаа сите служби за итни случаи и грижата и почитта што им беше покажана на петте починати беше примерена“, рекол Армстронг.
Ирскиот премиер Мајкл Мартин изјави дека е „шокиран и запрепастен“ од веста, додека неговиот заменик Сајмон Харис рече дека „превез од длабока тага паднал врз земјата“.
„Нашите мисли и молитви се со семејствата и пријателите на овие млади луѓе, како и со оние што беа повредени. Исто така, мислиме на нашите служби за итни случаи, кои работеа толку професионално во навистина катастрофални околности“, рече премиерот Мартин.
фото: принтскрин

