Свет
Пилот на лет за Аргентина прогласил вонредна состојба: патниците биле во воздух 20 часа

Летот од Франкфурт до Буенос Аирес се претвори во драма кога неповолните временски услови во аргентинската престолнина спречија неколку обиди за слетување, а патниците на „боингот 747-8“ поминаа речиси 20 часа во авионот. Густата магла во Буенос Аирес предизвика слаба видливост принудувајќи го екипажот на летот да направи две кружни рути над градот пред да го напушти слетувањето, пишува списанието „Феникс“.
Авионот потоа беше пренасочен кон Асунсион, главниот град на Парагвај, оддалечен повеќе од 1.500 километри. По кратко запирање, следуваше уште еден обид за враќање во Буенос Аирес, но маглата сепак не дозволи безбедно слетување. Во меѓувреме, и екипажот и патниците беа сè повеќе исцрпени.
Во истиот утрински период, според достапните информации, и други авиони се најдоа во слична ситуација, при што дури 30 лета беа принудени да ја променат планираната рута и да го откажат слетувањето во Буенос Аирес, според медиумот.
Бидејќи количината гориво се приближуваше до минималната граница, а максималното дозволено работно време на екипажот истекуваше, капетанот одлучи да прогласи вонредна состојба преку меѓународниот повик „Мејдеј“. Оваа одлука овозможи авионот да добие приоритет за слетување во Сао Пауло, каде што беше безбедно приземјен.
„Безбедноста на патниците никогаш не беше загрозена. Се извинуваме за непријатностите што ги доживеаа нашите патници. Екипажот дејствуваше одговорно и професионално во многу тешка ситуација“, изјави портпаролката на компанијата во соопштението.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Иран: САД мора да ни ја надоместат штетата

САД мора да ја надоместат штетата предизвикана на Иран за време на минатомесечната војна, објави „Фајненшл тајмс“ цитирајќи го министерот за надворешни работи на Иран откога Техеран зазеде построг став и постави нови услови за продолжување на нуклеарните разговори со администрацијата на американскиот претседател, Доналд Трамп.
„Тие треба да објаснат зошто нè нападнаа во средината на преговорите и мора да се осигури дека нема да го сторат тоа повторно (во идните разговори). И мора да ја поправат штетата што ја предизвикаа“, изјави иранскиот министер за надворешни работи, Абас Арагчи, за „Фајненшл тајмс“ во интервју во Техеран.
„Фајненшл тајмс“ објави дека Арагчи и специјалниот американски пратеник Стив Виткоф размениле пораки за време и по војната, при што иранскиот функционер му ја нагласил на својот американски колега потребата од заемно корисно решение за да се стави крај на долготрајниот застој во врска со нуклеарната програма на Иран.
Главниот нуклеарен преговарач на Иран рече дека на Иран му се потребни вистински мерки за градење доверба од своја страна откога Виткоф предложи продолжување на разговорите. Тој рече дека ова треба да вклучува финансиска компензација, без да даде детали, како и гаранции дека Иран нема повторно да биде нападнат за време на разговорите, според „Фајненшл тајмс“.
Соединетите Американски Држави ги нападнаа иранските нуклеарни објекти во јуни за кои Вашингтон вели дека се дел од програмата за нуклеарно оружје. Техеран вели дека неговата нуклеарна програма е само за цивилни цели.
Фото: принтскрин
Свет
Трамп: Пропаднатиот поранешен претседател на Русија треба да биде внимателен што зборува

Американскиот претседател Доналд Трамп објави дека планира да воведе царини од 25 проценти за производи од Индија. Тој ја обвини таа земја за, како што тврди, превисоки царини и блиски односи со Русија.
Тој објасни дека новите царини за индискиот извоз во САД ќе стапат во сила на 1 август заедно со дополнителни казнени мерки поврзани со купувањето руска нафта и оружје.
Сегашната царинска стапка за индиските производи во САД е десет проценти. Трамп ја нарече Индија земја со најсложени и најнезгодни немонетарни трговски бариери во светот. Набргу објави на својата социјална мрежа „Тру соушал“, каде што рече дека не го интересира што прави Индија со Русија и дека САД и Русија речиси никогаш не соработуваат заедно.
„Нивните царини се меѓу највисоките во светот. Ако сакаат да соработуваат со Русија, нека го прават тоа, но нека бидат внимателни бидејќи влегуваат во многу опасна зона“, рече Трамп.
Тој конкретно се осврна на Дмитриј Медведев кого го нарече пропаднат поранешен претседател на Русија велејќи дека мора да внимава што зборува.
Трамп објави дека ќе воведе царини за Москва во рок од десет дена ако Кремљ не се согласи да ја запре војната во Украина дотогаш. Медведев, сегашниот заменик-претседател на Рускиот совет за безбедност, остро реагира на објавата.
„Се игра со ултиматумот со Русија – 50 дена или десет. Треба да запомните две работи – прво, Русија не е Израел, и второ, секоја нова закана е чекор кон војна. И не само со Украина, туку и со САД. Не повторувајте ги грешките на Поспаниот Џо“, напиша Медведев на X.
Фото: принтскрин
Свет
Авион со 288 патници наишол на силни турбуленции над САД: 25 повредени

Авион итно слета на меѓународниот аеродром „Минеаполис-Сент Пол“ кога 25 лица беа повредени поради силна турбуленција, јавуваат светските медиуми.
Летот „56“ за Амстердам полета од аеродромот „Солт Лејк Сити“ во 16.30 часот по локално време во средата. Летот требало да трае девет часа, но авионот бил пренасочен кон Минеаполис поради турбуленција.
Медицински персонал го пречекал „ербасот А330-900“ за да ги проценат патниците и екипажот, кои пристигнале во Минеаполис. 25-те патници биле однесени во локалните болници на лекување. Компанијата соопшти дека работи со патниците за да се задоволат нивните непосредни потреби.
Во авионот имало 275 патници и 13 члена на екипажот. Според официјалните податоци од Националниот одбор за безбедност во сообраќајот, во САД имало 207 сериозни повреди предизвикани од турбуленции од 2009 година, според официјалните податоци од Националниот одбор за безбедност во сообраќајот.
Секоја година во целиот свет има речиси 35 милиони лета, а процените сугерираат дека има приближно 5.000 инциденти на силна турбуленција. Силната турбуленција се дефинира како состојба во која движењето нагоре-надолу на авион што минува низ турбулентен воздух врши сила врз вашето тело, која е доволна за да ве подигне од седиштето ако не носите сигурносен појас.