Европа
Претседателката на Европската комисија патувала со авион на релација од 50 километри
Претседателите на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, жестоко говори за заштита на животната средина и борбата против климатските промени, но со личен пример изгледа дека не се грижи премногу за глобалното затоплување. Имено, како што пренесува британски „Телеграф“, Урсула фон дер Лајен од нејзиното назначување на престижна позиција во декември 2019 година отпатувала на вкупно 34 службени патувања, од кои дури 18 наврати користела приватен авион.
За ситуацијата да биде уште поинтересна, таа еднаш користела авион за да патува од Виена до Братислава, иако растојанието меѓу главните градови на Австрија и Словачка е само еден час со автомобил. Но не, Урсула фон дер Лајен се одлучила за авионски лет, кој траел 19 минути. Нејзините постапки воопшто не се согласуваат со официјалната политика на Европската Унија, за испуштање на нула емисии на јаглерод диоксид.
Британскиот дневен весник објави и дека Урсула фон дер Лајен во два наврати користела авион од Брисел до Стразбур – лет што траел нешто повеќе од половина час, а околу 4 часа со автомобил. Таа и група европски комесари брзале на состаноците на Европскиот парламент, кој заседава во овој француски град.
Европската комисија ја бранеше својата претседателка.
„Односите со шефовите на држави и влади се многу важни и бараат малку повеќе од само контакти со Зум, што значи користење на авиони изнајмени за некои патувања, рече Ерик Мамер, портпарол на ЕК.
Покрај тоа, поради пандемијата на коронавирусот, комерцијалните летови се помалку достапни, како и возовите, објасни тој. Комисијата посочува дека авиокомпанијата од која се изнајмени приватните авиони ги компензира емисиите на јаглерод диоксид од патувањето на Фон дер Лајен.
Британскиот премиер Борис Џонсон исто така беше цел на критики на почетокот на оваа недела, кога се враќаше од Глазгов во Лондон со авион, кој загадува многу повеќе од воз. Неговиот портпарол истакна дека горивото што го користи официјалната влада Ербас е „одржливо“ и дека емисиите на јаглерод се компензирани.
Бројни истражувања покажаа дека малите приватни авиони со капацитет до две десетини од патниците испуштаат дури 20 пати повеќе јаглерод диоксид во атмосферата од големите комерцијални авиони, кои можат да превезат неколку стотици патници. Малите патнички авиони испуштаат и 50 пати повеќе јаглерод диоксид од возовите. Јаглерод диоксидот е главниот виновник за предизвикување на ефектот на стаклена градина, што доведува до глобално затоплување.
Пандемијата затвори голем дел од светот и економијата зависна од фосилни горива, предизвикувајќи неверојатни 5,4 отсто пад на вкупните емисии во 2020 година. Сепак, оваа година нивото на штетни гасови е само за еден отсто пониско отколку во 2019 година, пред пандемијата. се наведува во извештајот на Global Carbon Project.
Претставници на повеќе од 40 земји постигнаа договор за елиминирање на јагленот од употреба во производството на електрична енергија во периодот од 2030 до 2040 година. Меѓу земјите кои постигнаа договор се Полска, Виетнам и Чиле, кои се меѓу најголемите потрошувачи на јаглен, чие согорување испушта штетни материи во атмосферата кои доведуваат до глобално затоплување. Интересно е што договорот во Глазгов не го одобрија земји како Австралија, Индија, САД и Кина, кои се најзависни од потрошувачката на јаглен, а со тоа и најголеми загадувачи на атмосферата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Европа
Падот на Покровск е неизбежен, Украина создава нова линија на одбрана
Падот на Покровск се чини неизбежен. Но, како што повеќе руски сили се инфилтрираат во градот, украинските сили северно од него остваруваат добивки и воспоставуваат нова, потенцијално посилна одбранбена линија.
Заземањето на овој поранешен рударски град, кој е приоритет за руската команда веќе една година, би го отворило патот кон Краматорск и Славјанск, последните големи украински упоришта во регионот Донецк. Сепак, ситуацијата на терен е сложена – додека Русија напредува јужно од Покровск, Украина победува на север, пишува Евромајдан Прес.
Стотици руски војници веќе се во центарот на Покровск, а линиите за снабдување на опколениот украински гарнизон се прекинуваат. „Падот на Покровск се чини неизбежен“, предупреди проукраинскиот Conflict Intelligence Team (CIT).
Russian 🇷🇺 soldiers have been sighted in the center of Pokrovsk, a strategic city in the east of Ukraine 🇺🇦
After months of infiltration, russian troops are threatening to capture two of the last 7 big cities of Donbas, while they started entering a 3rd one.
🧵THREAD🧵1/21 ⬇️ pic.twitter.com/rPbUgSzCcg
— Clément Molin (@clement_molin) October 25, 2025
Променливата динамика на урбаното војување
Парадоксално, градовите повеќе не се клучните одбранбени упоришта што некогаш беа. Падот на Покровск не мора да значи катастрофа, ако украинските сили успеат да воспостават нова, посилна одбранбена линија северно од градот.
Францускиот аналитичар Клеман Молин истакнува дека динамиката на војувањето се променила. „Стана полесно да се бранат полиња или села отколку големи градови“, рече тој. „Потребни се помалку војници, руската пешадија брзо се забележува, а зголемениот број пречки (ровови, бодликава жица) понекогаш го попречува напредокот“.
Ова не е само теорија. Група украински бригади под команда на 1-виот Азовски корпус не само што ја држи линијата на полињата северно од Покровск, туку и активно спроведува контранапади.
Во областа околу селото Шахове, 33-та и 93-та механизирана и 95-та воздушно-јуришна бригада одбија неколку руски механизирани напади во последните недели. И покрај лошото време што го попречуваше извидувањето, беспилотните летала открија руски возила што се приближуваа, кои потоа беа уништени од мини, беспилотни летала и артилерија.
Еден таков напад во саботата можеби беше најголемиот во кампањата досега. „Тешко е да се избројат колку возила беа користени поради лошите временски услови (магла)“, напиша украинскиот оператор на беспилотни летала Кригсфоршер.
„Но, сигурни сме дека имаше десетици од нив.“ На крајот, 16 руски возила останаа уништени или неподвижни на бојното поле. Во меѓувреме, подалеку западно од Шахове, украинските сили ослободија неколку села, вклучувајќи го и Кучерив Јар.

Сепак, успесите на север веројатно нема да го спасат Покровск. Украинските позиции во градот се премногу ретки за да спречат какви било обиди за инфилтрација од југ. Според украинскиот Генералштаб, Русите „го искористиле интерпозицискиот простор и инфилтрирале мали пешадиски групи“ и постепено концентрирале околу 200 војници во самиот град.
CIT забележува дека оваа изјава всушност признава клучен проблем. „Празните меѓу украинските упоришта – таканаречениот интерпозициски простор – се токму областите низ кои напредуваат руските трупи“.
Крајот е близу за Покровск, но не е јасно колку брзо. „Верувам дека битката за Покровск не е завршена“, верува Молин. „Може да трае уште неколку месеци. Сè ќе зависи од тоа што ќе направи раководството. Напуштете го градот или борете се за него“.
Борбата за градот би можела да ги загрози преостанатите трупи во гарнизонот, кои би можеле да се најдат во ситуација каде што мора итно да се повлечат. Од друга страна, уредното повлекување би зачувало вредна човечка сила што би можела да се пренасочи кон нова одбранбена линија – на отворениот терен северно од Покровск, кој веќе се покажа како поле на убивање за руските напаѓачи, пишува Евромајдан Прес.
фото: принтскрин
Европа
Автомобил експлодира во Русија: загина офицер од единицата што го изврши масакрот во Буча
Во експлозија на автомобил во регионот Кемерово во Русија загина рускиот полициски потполковник Венијамин Мажерин, член на единица поврзана со воени злосторства извршени во близина на Киев во 2022 година. Украинската служба за одбрана и разузнавање (ХУР) ја презеде одговорноста за неговото убиство, која објави и видео од запаленото возило.
Според соопштението на ХУР, Мажерин, роден во 1980 година, бил зад воланот кога експлодирало неговото возило. Тој служел во специјалната единица ОМОН „Оберег“, која е дел од Росгвардија (Национална гарда) на Русија за регионот Кемерово.
Разузнавачката агенција вели дека „Оберег“ е една од неколкуте единици на Росгвардија поврзани со злосторства извршени во регионот Киев за време на неуспешната офанзива на Русија врз украинскиот главен град во февруари и март 2022 година.
Во тој период, руските сили окупираа бројни градови и места, вклучувајќи ги Буча, Ирпин и Хостомел, оставајќи зад себе ужасни сцени по нивното повлекување.
Откако руските трупи се повлекоа кон крајот на март и почетокот на април 2022 година, украинските власти и меѓународните набљудувачи документираа докази за систематски воени злосторства против цивили. Според украинската национална полиција и Канцеларијата на високиот комесар на ОН за човекови права, повеќе од 1.000 цивилни тела се пронајдени во регионот на Киев, од кои околу 450 само во Буча.
Украинските и меѓународните истражители известија дека многу од жртвите имале знаци на егзекуции по кратка постапка, тортура и убивање. Телата биле пронајдени со врзани раце, со прострелни рани од блиску и со докази за тешка физичка злоупотреба.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Украинците спасија камила што ја користеа Русите во офанзива
Украинските сили спасија двогрба камила што ја користела руската армија за време на офанзивата во источна Украина. Според извештаите, војниците наишле на животното откога нападнале руска позиција, каде што го нашле како талка само. Снимките што се проширија на социјалните мрежи ја покажуваат камилата како следи бел пикап додека украинските војници работат на оштетен оклопен транспортер, објавува „Телеграф“.
Монголските камили потекнуваат од централна Азија и се приспособени да преживеат во сурови услови и да носат тешки товари. Ова не е првпат камила да се види на украинското бојно поле – руски војник беше фотографиран како јава камила во февруари.
🇺🇦🐫 Modern Ukrainian contrasts. Some save a camel, others repair equipment… pic.twitter.com/iAKkiYLO5Y
— MAKS 25 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) October 27, 2025
Покрај камили, руските војници користат и коњи и магариња во своите напади. Виктор Соболев, член на Комитетот за одбрана на руската Дума, ја оправда таквата практика. „Ако на фронтовската линија се користат некои методи, како што се магариња, коњи и слично, тоа е сосема нормално“, рече тој.
In the last couple of days, there have been numerous videos appearing of Russian soldiers who have donkeys at their disposal. According to Russian sources, they have begun to be given to some units as pack animals.
https://t.co/Su96hBedkw pic.twitter.com/dUpBtGwOMw— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) February 5, 2025
Во текот на летото командантот на јуришната единица „Бура“ на руската 9. бригада, која дејствува во клучниот регион Донецк, почна со обука на коњанички јуришни тимови.
🫣🐴 The Russians are seriously discussing the appearance of horses on the front… pic.twitter.com/Miir9P2lUZ
— MAKS 25 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) October 3, 2025
фото: принтскрин

