Европа
Претседателката на Европската комисија патувала со авион на релација од 50 километри

Претседателите на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, жестоко говори за заштита на животната средина и борбата против климатските промени, но со личен пример изгледа дека не се грижи премногу за глобалното затоплување. Имено, како што пренесува британски „Телеграф“, Урсула фон дер Лајен од нејзиното назначување на престижна позиција во декември 2019 година отпатувала на вкупно 34 службени патувања, од кои дури 18 наврати користела приватен авион.
За ситуацијата да биде уште поинтересна, таа еднаш користела авион за да патува од Виена до Братислава, иако растојанието меѓу главните градови на Австрија и Словачка е само еден час со автомобил. Но не, Урсула фон дер Лајен се одлучила за авионски лет, кој траел 19 минути. Нејзините постапки воопшто не се согласуваат со официјалната политика на Европската Унија, за испуштање на нула емисии на јаглерод диоксид.
Британскиот дневен весник објави и дека Урсула фон дер Лајен во два наврати користела авион од Брисел до Стразбур – лет што траел нешто повеќе од половина час, а околу 4 часа со автомобил. Таа и група европски комесари брзале на состаноците на Европскиот парламент, кој заседава во овој француски град.
Европската комисија ја бранеше својата претседателка.
„Односите со шефовите на држави и влади се многу важни и бараат малку повеќе од само контакти со Зум, што значи користење на авиони изнајмени за некои патувања, рече Ерик Мамер, портпарол на ЕК.
Покрај тоа, поради пандемијата на коронавирусот, комерцијалните летови се помалку достапни, како и возовите, објасни тој. Комисијата посочува дека авиокомпанијата од која се изнајмени приватните авиони ги компензира емисиите на јаглерод диоксид од патувањето на Фон дер Лајен.
Британскиот премиер Борис Џонсон исто така беше цел на критики на почетокот на оваа недела, кога се враќаше од Глазгов во Лондон со авион, кој загадува многу повеќе од воз. Неговиот портпарол истакна дека горивото што го користи официјалната влада Ербас е „одржливо“ и дека емисиите на јаглерод се компензирани.
Бројни истражувања покажаа дека малите приватни авиони со капацитет до две десетини од патниците испуштаат дури 20 пати повеќе јаглерод диоксид во атмосферата од големите комерцијални авиони, кои можат да превезат неколку стотици патници. Малите патнички авиони испуштаат и 50 пати повеќе јаглерод диоксид од возовите. Јаглерод диоксидот е главниот виновник за предизвикување на ефектот на стаклена градина, што доведува до глобално затоплување.
Пандемијата затвори голем дел од светот и економијата зависна од фосилни горива, предизвикувајќи неверојатни 5,4 отсто пад на вкупните емисии во 2020 година. Сепак, оваа година нивото на штетни гасови е само за еден отсто пониско отколку во 2019 година, пред пандемијата. се наведува во извештајот на Global Carbon Project.
Претставници на повеќе од 40 земји постигнаа договор за елиминирање на јагленот од употреба во производството на електрична енергија во периодот од 2030 до 2040 година. Меѓу земјите кои постигнаа договор се Полска, Виетнам и Чиле, кои се меѓу најголемите потрошувачи на јаглен, чие согорување испушта штетни материи во атмосферата кои доведуваат до глобално затоплување. Интересно е што договорот во Глазгов не го одобрија земји како Австралија, Индија, САД и Кина, кои се најзависни од потрошувачката на јаглен, а со тоа и најголеми загадувачи на атмосферата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Авион со руски туристи принудно слета во Естонија поради украински напад со дронови

Патнички авион што превезуваше руски туристи до Санкт Петербург беше принуден да слета во Естонија вчера по украинскиот напад со беспилотно летало врз Русија.
„Авионот беше пренасочен кон Талин бидејќи не можеше да слета на аеродромот ‘Пулково’ поради неговото привремено затворање“, потврди Маргот Холтс, раководител за комуникации и за маркетинг на аеродромот во Талин.
Во ноќта од саботата кон неделата украински беспилотни летала погодија гасен терминал во регионот Ленинград и рафинерија за нафта во регионот Самара. Извор во Службата за безбедност на Украина потврди за „Киев индепендент“ дека разузнавањето стои зад нападот врз терминалот за течен природен гас во регионот Ленинград.
Авионот, управуван од египетскиот превозник „Ал Масрија јуниверсал ерлајнс“, полетал од Шарм ел Шеик и слетал во Талин во 5.33 часот по локално време. Тој го продолжил своето патување кон Санкт Петербург речиси шест часа подоцна.
Според Холтс, на патниците и на екипажот не им било дозволено да го напуштат авионот додека биле на аеродромот во Талин.
Украинските напади со беспилотни летала, кои сè повеќе го нарушуваат цивилниот воздушен сообраќај во Русија, се дел од пошироката украинска стратегија за поткопување на руската логистика далеку над линиите на фронтот. Во првите месеци од 2025 година украинските напади со беспилотни летала наводно ја принудиле Русија да затвори аеродроми повеќе од 200 пати.
фото: принтскрин
Европа
Украинци: Русите извршија 500 напади врз Запорожје за еден ден

Во текот на изминатите 24 часа, руските сили извршија 500 напади насочени кон 13 населени места во регионот Запорожје, објави на Телеграм Иван Федоров, началник на Воената администрација на Запорожје.
„Руските сили извршија четири воздушни напади врз Билохирија, Полтавка и Червони. Три напади со повеќекратен ракетен систем (MLRS) ги погодија Плавни и Мала Токмачка. Вкупно 327 беспилотни летала (главно дронови FPV) ги погодија Запорожје, Биленки, Плавни, Хулајпол, Шчербаки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно. Исто така, 166 артилериски напади се регистрирани во Плавни, Хулајпол, Орихив, Шчербаки, Преображенки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно“, се вели во соопштението.
Властите добија 19 пријави за штети на станбени згради и помошни згради. Немаше пријави за цивилни жртви.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Патниците врескаат во агонија, трепка црвено светло: пекол на летот за Рим

Патниците врескаа од страв откога силни турбуленции го погодиле летот од Шпанија до Рим принудувајќи го пилотот итно да слета.
Преплашените патници гласно врескаа додека авионот се бореше со силни турбуленции на летот од Аликанте до аеродромот во Рим.
Turbulence caught on camera today on a Wizz Air flight from Alicante to Rome, forcing a diversion to Bologna.pic.twitter.com/sbLjXUp1DH
— The Age Of Genz (@TheAgeOfGenZ) August 21, 2025
Кога авионот изврши итно слетување во Болоња, патниците „му се заблагодарија на Бога што се живи“.
Снимките од кабината го покажуваат авионот како силно се тресе, со светла претежно изгаснати, а црвено светло трепка надвор од прозорецот.
Лошите временски услови во регионот предизвикаа проблеми за авионот додека се обидуваше да слета во Рим.
По неколку обиди за слетување на аеродромот во Рим, авионот беше пренасочен кон Болоња. Таму слетал во 3.53 часот наутро, речиси три часа откога требаше да пристигне во италијанската престолнина.
Патот од Аликанте до Рим обично трае нешто помалку од два часа.