Свет
Путин се вози во оклопен воз и има железничка станица само за него
За потребите на рускиот претседател Владимир Путин, изградена е тајна мрежа на железници и станици кои водат до неговите главни резиденции.
Се претпоставува дека Путин почнал да го фаворизира железничкиот транспорт од безбедносни причини, објави рускиот Центар за досие.
Есента 2022 година, во близина на селото Долги Бороди во националниот парк Валдај, најблиската населба до резиденцијата на Путин, Валдај, беше откриена заштитена железничка станица со хелиодром. Тројца локални жители изјавија дека станицата и специјалната железница се изградени само за шефот на државата, а чуварите го бркаат секој што ќе се приближи до оградата.
Претходно, пругата кај Валдај беше во ужасна состојба, по неа можеше да се патува не повеќе од 15-25 km/h. Кога почнаа да ја подготвуваат пругата за резиденцијата во Валдај, беше поправен дел од постоечката пруга по која требаше да помине возот на Путин, а оние делници каде што не сообраќа не беа поправени. Според сателитски снимки, станицата и железницата за Путин во Валдај биле изградени во 2019 година.
Втората станица во Ново-Огарјово се појави во 2015 година. Се наоѓа на 400 метри од резиденцијата на Путин во Подмосковље. Земјиштето под станицата беше повлечено од приватна сопственост во корист на Федералната служба за заштита со одлука на тогашниот премиер Дмитриј Медведев. Самата специјална станица е наменета за мал број вагони и е скриена зад висока ограда на која се поставени камери за надзор на секои 10 метри.
За запирање на возовите во третата резиденција во Сочи „Бочаров Ручеј“ во 2017 година, се појавија платформа и нова ќорсокак железничка линија, скриени од шините по кои електричните возови се движат покрај висока ограда.
Оклопниот воз на Путин е стациониран во депото на станицата Москва-Каланчевскаја, каде што има затворена станица за ВИП лица. Оваа специјална станица се уште е во функција, високата ограда околу неа е дополнително засилена со бодликава жица. Во 2017 година е поставен нов пат директно до платформата на ВИП станицата на Каланчевскаја. Специјалниот воз на претседателот и припаѓа на компанијата Гранд Сервис Експрес, која е поврзана со блискиот пријател на Путин, Јуриј Ковалчук.
Путин почна почесто да патува со оклопен воз наместо со авион, особено од есента 2021 година, кога руската армија почна да се подготвува за војна. По почетокот на војната, тој се почесто го вози, особено до неговата омилена резиденција во Валдај.
Можеби Путин го фаворизираше оклопниот воз од безбедносни причини. За разлика од авионот, потешко е да се следи возот бидејќи нема услуги за следење на патнички воз во реално време. Оклопниот воз има вагон за спиење и работна преграда, вагон за придружник и специјален вагон за поврзување. Однадвор оклопниот воз е сличен на обичен воз, а на покривот е поставена специјална опрема.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
(Фото) Сателитски снимки откриваат напредни кинески „стелт“ ловци што Пекинг ги крие
За прв пат, на комерцијалните сателитски снимки се забележани два прототипови на кинеските ловци од шеста генерација, не во нивните домашни бази, туку во таен воздушен објект во близина на нуклеарниот полигон Лоп Нур во северозападна Кина.
Авионите, познати на јавноста како J-36 и J-XDS, се појавија на одделни слики пред речиси една година. Комерцијални фотографии што го потврдуваат нивното присуство на локацијата сега се достапни, објавува The War Zone.

J-36, препознатлив по своето големо модифицирано делта крило и препознатливата камуфлажна шема, беше забележан на сателитска снимка направена на 27 август пред главниот хангар. Речиси еден месец подоцна, на 13 септември, втор авион, J-XDS, беше снимен на истата локација. Досега, двата напредни ловци беа видени само во близина на аеродромите поврзани со нивните производители, Ченгду и Шенјанг.
China’s new tailless stealth fighters, J-36 and J-XDS, both appear at a secretive airbase with a massive runway situated near the Lop Nur nuclear test site in northwestern China, that could well become China's Area 51.https://t.co/KPI2AAddUB pic.twitter.com/dKd6trHMTa
— Fay (@FaySue6) November 4, 2025
Базата Лоп Нур, која претходно беше поврзана со вселенската програма на Кина, има една од најдолгите писти во светот, долга над пет километри, и во моментов е во процес на големо проширување.
Is This Our Best Look At China’s Tailless J-XDS 6th Generation Stealth Fighter?
The images, if authentic, provide us with by far the clearest view of the J-XDS and answer at least one important question.
Story: https://t.co/VqaCg8MsKB
— The War Zone (@thewarzonewire) September 25, 2025
Сателитските снимки, исто така, дадоа нови детали за големината на авионот. Анализата покажува дека J-36 има распон на крилјата од околу 20 метри и должина од околу 19 метри, што го прави исклучително голем тактички авион.
За споредба, кинеските ловци J-16, кои припаѓаат на семејството Sukhoi Flanker познати по својата големина, имаат распон на крилјата од околу 14,5 метри. Од друга страна, J-XDS е малку помал, со проценет распон на крилјата од околу 15 метри, но сепак спаѓа во категоријата тешки ловци.
#China’s #J36 shows its fighter programs evolving faster than America’s. While the US upgrades aging fleets, Beijing’s speed, scale and innovation edge may determine where next-gen air dominance truly takes flight.https://t.co/wQeuHjHkqC
— Asia Times (@asiatimesonline) November 3, 2025
Оддалечената база Лоп Нур сè повеќе се споредува со тајниот американски центар за тестирање на летови во Грум Лејк во Невада, попознат како „Област 51“. Објектот е во процес на значително проширување што започна во последните шест месеци.

Се градат нови хангари, вклучувајќи три помали прилагодени за авиони со големина на ловци, како и дополнителни објекти. Ова укажува на планови за проширување на обемот и видот на тестирање. Иако локацијата е исклучително оддалечена, редовно се фотографира од комерцијални сателити, што очигледно не ја спречило кинеската војска да ги паркира своите најнапредни прототипови на отворено.
фото: принтскрин
Свет
Лансиран нов сателит Сентинел-1Д, способен да ја снима Земјата низ облаци
Овој радар-набљудувач се управува од контролен центар и подоцна ќе го замени постариот сателит Сентинел како дел од програмата Коперник. Радарската технологија ќе може да ја снима површината на Земјата во сите услови, дење и ноќе, без оглед на временските прилики.
Раководителот на контролниот центар на Европската вселенска агенција (ЕСА) во Дармштат, Германија, Јозеф Ашбахер, потсети дека програмата Коперник овозможува следење на состојбата на мразот, развојот на земјоделството, климата и климатските промени, бурите и поплавите, а радарот на вселенското летало може да продира низ облаците.
Тој додаде дека сондата, која чини помеѓу 200 и 300 милиони евра, може да детектира промени на Земјата до милиметарска скала од надморска височина од околу 700 километри. Коперник е заеднички проект на Европската комисија и ЕСА.

Според ЕСА, станува збор за светски лидер во набљудувањето на Земјата, со податоци што се користат за документирање на промените на копнените и водните површини и за поддршка на управувањето со катастрофи. Сондата обезбедува континуитет на критични податоци за услугите на Коперник, како што се следење на поплави, лизгање на земјиштето, промени во земјоделството или надзор на морето.
Како дел од мисијата, Сентинел-1Д треба дополнително да ја подобри фреквенцијата и покриеноста на сликите во соработка со Сентинел-1Ц, кој ЕСА го лансираше кон крајот на 2024 година. Според Катрин Молч, раководител на управувањето со мисиите во ЕСА, Сентинел-1Д е дванаесеттиот сателит во орбитата за програмата Коперник.
Номиналното времетраење на мисијата е седум години, а Молч рече дека таа и нејзините колеги се надеваат дека ќе можат да издржат десет.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Путин: Започна сериското производство на Орешник
Русија започна масовно производство на балистичката ракета со среден дострел „Орешник“, објави рускиот претседател Владимир Путин. Соопштението доаѓа речиси една година откако Путин вети во декември 2024 година дека оружјето ќе биде масовно произведено „во блиска иднина“, објавува „Киев Индепендент“.
Зборувајќи на церемонијата на доделување награди на развивачите на руската ракета „Буревестник“ и подводниот дрон „Посејдон“, Путин ја пофали состојбата на руската одбранбена технологија и рече дека масовното производство на „Орешник“ е во тек.
„Го развивме и распоредивме ракетниот систем со среден дострел ‘Орешник’, започнавме масовно производство и ги опремивме нашите интерконтинентални балистички ракети и ракети лансирани од подморница со модерни антибалистички ракетни системи“, рече тој.
We have begun serial production of the Oreshnik system – Putin pic.twitter.com/iZo1BXPx2N
— Ignorance, the root and stem of all evil (@ivan_8848) November 4, 2025
Русија првпат ја употреби својата експериментална ракета „Орешник“ во нападот врз украинскиот град Днепар на 21 ноември минатата година, што Путин рече дека е одмазда за употребата на американски и британски ракети со долг дострел од страна на Украина против руска територија.
„Орешник“ е дизајниран да носи нуклеарно оружје, иако Путин потврди дека во нападот врз Днепар не е употребена нуклеарна боева глава. Уште во 2024 година, Путин тврдеше дека „Орешник“ е нов изум што може да лета десет пати побрзо од звукот и не може да биде пресретнат од западните системи за воздушна одбрана – тврдење што го негираше украинскиот претседател Володимир Зеленски.
Иако се објавени малку детали за ракетата, аналитичарите за одбрана веруваат дека „Орешник“ е надградена верзија на рускиот систем RS-26 Рубез, првпат развиен во 2011 година.
фото: принтскрин

