Свет
Розови кожени фотелји, подови отпорни на бомба: зелениот воз на Ким Џонг-ун се движи бавно како полжав, со причина
Во неделата попладне севернокорејскиот лидер Ким Џонг-ун се качи на старомоден зелен воз, кој стана траен симбол на изолацијата и тајноста на нацијата, пишуваат медиумите во светот.
Фотографиите објавени од севернокорејската државна телевизија КЦНА покажуваат како Ким се качува во својот приватен воз додека се подготвува да отпатува за Русија на очекуваниот состанок со својот руски колега Владимир Путин.
Руските медиуми во вторникот објавија дека возот на Ким влегол во земјата и моментно патувал на север преку Далечниот Исток на Русија.
Фотографиите од заминувањето на Ким од Пјонгјанг покажуваат железничка станица со долг црвен тепих за лидерот, покрај која стојат официјални лица и војници. Неколку официјални лица се поклонија и се ракуваа со Ким. Во заднина се гледаат жени во фустани и традиционална облека како веат знамиња на земјата.
Во еден момент Ким и неговите придружници застанаа на влезот од возот и ѝ мавтаа на толпата од бавната тешка оклопна локомотива, со полирани дрвени подови и украсени бели врати.
Редот од темнозелени вагони, со жолти ленти што се протегаат на страната, одговара на изгледот на возот што го користеле и дедо му Ким ил-Сунг и татко му Ким Јонг-ил, кои наводно биле домаќини на раскошни вечери во странство, пренесува Си-ен-ен.
Возот долго време беше предмет на интриги превезувајќи генерации на семејството Ким низ земјата и на ретки патувања во странство, пишува медиумот.
Ким Џонг-ил, кој наводно не сакал да лета, многу се потпирал на возот, според „Ројтерс“, за разлика од син му Ким Џон-ун, кој претходно патувал со луксузен приватен авион и студирал во Швајцарија во 90-тите.
Истиот воз – зелен со жолти линии – беше виден на руската државна телевизија кога Ким Џонг-ил ја посети Русија во 2002 година. Во тоа време, меѓународните санкции кон Северна Кореја беа ублажени овозможувајќи краток период на поголем ангажман со надворешниот свет.
Мемоарите на поранешниот руски функционер Константин Пуликовски, врз основа на извештајот на нотарот на руското Министерство за надворешни работи, во возот во 2001 година за време на едномесечното патување на Ким Џонг 0и во Русија, даваат слика на луксуз. Пуликовски тврдеше дека возот го возеле убави жени и дека бил полн со екстравагантна храна и вино, се вели во написот на „Њујорк тајмс“ од 2002 година.
„Можеше да се нарача секое јадење, од руска, кинеска, корејска, јапонска или француска кујна“, напиша Пуликовски.
Живи јастози биле однесени во возот, а наводно биле испорачани кутии со црвено вино „бордо“ и „бургундија“, напиша Пуликовски.
Возот наводно има розови кожени седишта и подови отпорни на бомби, пишува „Гардијан“.
Други извештаи на јужнокорејските медиуми во текот на годините ги истакнаа безбедносните карактеристики на возот. Според извештајот на јужнокорејскиот весник Chosun Ilbo од 2009 година, возот е толку силно оклопен што се движи со просечна брзина од 60 километри на час.
Во возот наводно има конференциски сали, просторија за публика и простории за спиење и има сателитски телефонски врски и телевизори со рамен екран, објави весникот во тоа време.
„Пред возот на Ким да се приближи до станицата струјата на другите шини е исклучена за да не може да се движи ниту еден воз“, пишува весникот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Путин воведе нови правила за мобилизација
Државната дума во последното читање усвои закон со кој драстично се менува системот на воена регрутација, воведувајќи целогодишна регрутација наместо претходните два брана – пролет и есен. Измените на законите „За воена регрутација и воена служба“ и „За алтернативна државна служба“ го предвидуваат овој премин, објавува рускиот инфо24.
Според новите правила, регрутирањето на граѓани за задолжителна воена служба ќе се врши од 1 јануари до 31 декември.
И покрај ова, како што пишуваат руските медиуми, испраќањето регрути во единиците ќе задржи сезонски карактер и ќе се одвива двапати годишно: од април до јули и од октомври до декември. Законодавците наведуваат дека целта на овие мерки е рамномерно да се распредели товарот врз воените служби и да се подобри квалитетот на кампањата за регрутирање.
Законот, исто така, предвидува дека регрутот мора да се јави во воената канцеларија во рок од 30 дена од објавувањето на повикот во регистарот. Усвоените измени стапуваат во сила веднаш по нивното официјално објавување.
Оваа промена доаѓа во време кога есенската регрутација оваа година, во која беа регрутирани околу 160 илјади луѓе, е најголема во последните девет години.
Андреј Картаполов, претседател на Комитетот за одбрана на Државната дума, објасни дека причината за ова е недостатокот на регрути собрани за време на пролетниот циклус.
Свет
(Видео) Загинаа сите патници во кенискиот авион што се урна, меѓу нив државјани на Унгарија и Германија
Кениската авиокомпанија „Момбаса Ер сафари“ објави дека единаесет лица, меѓу кои осум унгарски државјани, двајца германски патници и еден кениски член на екипажот, загинале во авионска несреќа што се случила денес.
Компанијата „Момбаса Ер сафари“ е специјализирана за туристички и чартер-летови во Источна Африка, објави „Ројтерс“.
Fatal plane crash Kwale. 12 pax on board. No survivors. Mombasa Air.
Accident Notification, RRV203, 5YCCA, C208 Diani to Kichwa Tembo crashed in Kwale Simba area at 0530Z, POB 12. pic.twitter.com/0tN1HM4Bwr
— ONJOLO KENYA🇰🇪 (@onjolo_kenya) October 28, 2025
Локалните власти и спасувачките екипи моментно работат на пронаоѓање на телото и причината за авионската несреќа, а Управата за цивилно воздухопловство на Кенија објави почеток на истрага за инцидентот. Досега не е објавено точно каде се урнал авионот, ниту под какви околности се случила трагедијата.
Управата за цивилно воздухопловство на Кенија (KCAA) потврди дека авионот со регистрациски број 5Y-CCA на пат од Дијани до Кичва Темба се урна во 5.30 часот по локално време.
Свет
Европскиот суд ја отфрли тужбата на млади активисти против норвешката влада за истражување нафта
Европскиот суд за човекови права денес пресуди во корист на норвешката влада во тужбата за климатски промени поднесена од млади активисти тврдејќи дека политиката на земјата за истражување нафта во Арктикот ја загрозува нивната иднина.
Норвешка е најголемиот производител на нафта и гас во Западна Европа, со дневно производство од четири милиони барели еквивалент на нафта, и вели дека планира да продолжи со екстракција на јаглеводороди во наредните децении, истовремено поддржувајќи ги глобалните напори за намалување на емисиите на јаглероден диоксид.
Тужбата е поднесена во 2022 година од шест млади луѓе во своите дваесетти години, заедно со „Гринпис“ и „Младите пријатели на Земјата“, и е дел од растечкото правно движење во кое тужителите бараат правна заштита за ограничување на емисиите што предизвикуваат климатски промени.
Случајот се однесува на одлуката на Норвешка во 2016 година да додели 10 дозволи за истражување нафта во Арктичкото Баренцово Море за која тужителите тврдат дека ја загрозува животната средина и им го одзема на младите луѓе правото на живот.
„Европскиот суд за човекови права едногласно заклучи дека немало повреда на правата“, се вели во соопштението на судот со седиште во Стразбур.
Тужителите тврдеа дека Норвешка не успеала соодветно да го земе предвид влијанието врз животната средина од дополнителното производство на нафта и дека ги прекршила основните човекови права со тоа што дозволила ново дупчење за време на климатската криза.
Тие побараа пресуда од ЕСП кога три домашни судови, вклучувајќи го и Врховниот суд на Норвешка, ги отфрлија нивните барања за запирање на истражувањето. Но, иако процедурите за донесување одлуки на Норвешка во 2016 година ја одложија процената на влијанието врз климата, немаше индикации дека државата не го почитувала правото на приватен и семеен живот, соопшти ЕСП.
Фото: ЕПА

