Свет
Сателитски снимки откриваат: Северна Кореја гради воен брод кој би можел да биде двојно поголем од кој било друг вид

Северна Кореја гради воен брод кој би можел да биде двојно поголем од кој било друг вид во морнарицата на лидерот Ким Џонг-ун, покажуваат новите сателитски снимки. Независните компании „Максар Технолоџис“ и „Планет Лабс“ го снимија бродот на 6 април во водите на бродоградилиштето во Нампо, на западниот брег на земјата, околу 60 километри југозападно од Пјонгјанг.
Аналитичарите велат дека снимката покажува дека инсталацијата на оружје и внатрешни системи на бродот, за кој се верува дека е фрегата со водени ракети, сè уште е во тек. Наменет е за носење ракети во вертикални цевки за лансирање и нивна употреба против цели на копно и море.
„Фрегатата е долга приближно 140 метри, што ја прави најголемиот воен брод што Северна Кореја некогаш го произвела“, се вели во анализата на Џозеф Бермудез помладиот и Џенифер Џун од Центарот за стратешки и меѓународни студии (CSIS). За споредба, американските разорувачи од класата „Арли Бурк“ се долги околу 154 метри, а новите фрегати од класата „Констелејшн“ ќе бидат долги околу 151 метар.
За познавачите, постоењето на овој воен брод не е изненадување. Режимот на Ким брзо ја модернизира војската – тие развиваат ново оружје и тестираат интерконтинентални ракети што можат да погодат речиси секој дел од САД. Тие го прават ова и покрај санкциите на Обединетите нации кои сериозно го ограничуваат нивниот пристап до материјалите и технологијата потребни за развој на такво оружје.
Но, сè поблиските врски со Русија од почетокот на војната во Украина би можеле да им помогнат да ги заобиколат тие санкции, велат аналитичарите. Ким Дук-ки, пензиониран адмирал на јужнокорејската морнарица, верува дека Москва би можела да помогне во развојот на ракетни системи за новата фрегата.
Бродот се појави во извештај објавен од државната Корејска централна телевизија кон крајот на минатата година. Видеото го прикажува Ким лично како го разгледува градилиштето. Врз основа на овие снимки, аналитичарите велат дека бродот би можел да има оружје слично на она што го користат модерните морнарици – вклучувајќи вертикални цевки за лансирање од кои можат да се испукаат различни видови ракети.
Бродот би можел да биде опремен со фазен радарски систем – технологија што ги следи целите и заканите значително побрзо и попрецизно од она што Северна Кореја го покажа досега. И покрај сето ова, експертите велат дека не треба да се донесуваат избрзани заклучоци.
„Речиси секој може да изгради труп на брод и да инсталира погонски систем“, вели Карл Шустер, поранешен офицер во американската морнарица кој сега работи како аналитичар на Хаваи. „Но, модерните воени бродови бараат сè – комуникација, електроника, оружје и сензори – да работи совршено заедно. А тоа не е лесно да се постигне“, додава тој.
Во март, претставникот Ким Бјунг-ки, член на јужнокорејскиот парламентарен разузнавачки комитет, за Си-Ен-Ен изјави дека се сомнева оти Пјонгјанг има знаење и инфраструктура за изградба на толку сложен брод.
„Управувањето со таков брод чини многу. Не е доволно само да се изгради, мора да имате и обучен екипаж, а тоа значи дополнителни трошоци за опрема, гориво и одржување. Освен тоа, толку голем брод не оди сам, мора да биде придружуван од целата група. Прашањето е дали Северна Кореја може да го финансира сето тоа“, рече тој.
Ким, пензиониран адмирал, беше претпазлив во врска со потценувањето на бродот, особено на неговата смртоносна моќ. „Доколку навистина ја опремат таа фрегата со хиперсонична балистичка ракета за која велат дека успешно ја тестираат од јануари, тоа би можело целосно да ја промени безбедносната рамнотежа во регионот“, рече тој.
Шустер, кој ги прегледал сателитските снимки за Си-Ен-Ен, проценува дека бродот нема да биде подготвен за своите први морски проби уште една година или повеќе. „Изградбата е одложена бидејќи на бродот сè уште му недостасуваат надградба, сензори и системи за оружје“, рече тој.
Според најновата проценка на Агенцијата за одбранбено разузнавање на САД (ДИА) во извештај од 2021 година, севернокорејската морнарица има околу 400 патролни борбени бродови и 70 подморници. Иако станува збор за голем број, повеќето од нив се стари и мали.
Џозеф Демпси, аналитичар во Меѓународниот институт за стратешки студии, во јануари објави на блогот дека Пјонгјанг има само два големи површински борбени брода. Тој рече дека тие фрегати од класата Наџин, воени бродови од 1.600 тони од почетокот на 1970-тите, се застарени.
ДИА наведува дека во евентуален конфликт со Јужна Кореја или САД, кои имаат далеку помоќни флоти, севернокорејската морнарица би била сведена на крајбрежна одбрана. Сепак, Ким очигледно сака да ја модернизира својата морнарица. Развива ракети лансирани од подморници и подморници што можат да ги носат, според написите.
Во септември, тој лично го посети местото каде што се гради нова поморска база. „Бидејќи наскоро ќе имаме големи површински воени бродови и подморници кои повеќе нема да можат да се закотват во старите пристаништа, изградбата на нова поморска база стана итна потреба“, рече тој во тоа време.
Пратеникот Ју Јонг-вон тврди дека бродот што се гради во Нампо не е единствениот случај – Ким паралелно гради и подморница на нуклеарен погон во пристаништето Синпо, а наводно се развива уште една фрегата или разорувач во Чонгџин.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
(Фото) Германија планира брзо проширување на бункерите поради страв од руски напад

Германија изработува планови за брзо проширување на мрежата на бункери и засолништа отпорни на бомби, изјави највисокиот службеник за цивилна заштита во владата, предупредувајќи дека државата мора да биде подготвена за напад од Русија во следните четири години.
Ралф Тислер, шеф на Федералната канцеларија за цивилна заштита и помош при катастрофи, изјави дека најголемата европска економија треба да се разбуди во реалноста на конфликтот и дека во својата сегашна состојба Германија не е адекватно подготвена.
„Долго време во Германија постоеше широко распространето уверување дека војната не е сценарио за кое треба да се подготвуваме. Тоа се промени. Загрижени сме поради ризикот од голема агресивна војна во Европа“, рече тој за „Зидојче цајтунг“.
Потребно засолниште за еден милион луѓе
Тислер повика на национален напор да се претворат тунели, метро станици, подземни гаражи, паркинзи и подруми на јавни згради во заштитни засолништа за „брзо создавање простор за еден милион луѓе“. Тој рече дека неговата агенција ќе претстави сеопфатен план подоцна ова лето.
Додаде дека земјата е во трка со времето, а потпирањето на изградба на нови бункери не е доволно. Таквите засолништа би барале долго време за планирање и изградба и би биле многу скапи, рече Тислер. Како резултат на тоа, постоечките објекти треба веднаш внимателно да се разгледаат.
Отворање нови фронтови
Рускиот напад на Украина предизвика стравувања во други земји, особено во балтичките држави, но и во Полска и Германија, дека Москва може да отвори нови фронтови во Европа.
Во текот на ноќта, руските сили започнаа ракетни и бомбардерски напади врз украинскиот град Харков, при што загинаа три лица, а 22 се повредени. Градоначалникот Игор Терехов во саботата објави на Телеграм дека градот „доживува најсилен напад од почетокот на војната во целост“.
Милионска обнова на бункерите
Од околу 2.000 бункери и засолништа во Германија, останати од Студената војна, само околу 580 се во исправна состојба и повеќето бараат милионска обнова. Тие би можеле да примат околу 480.000 луѓе, што е само половина процент од германското население. За споредба, Финска има 50.000 простории за заштита, што обезбедува простор за 4,8 милиони луѓе, односно 85% од нејзиното население.
Тислер рече дека е потребно да се вложат напори во прецизно прилагодување на информатичките системи, како што се апликациите и патоказите, за јавноста точно да знае каде може да побара засолниште, како и да се надгради системот за сирени за предупредување. Исто така, постојните апликации за предупредување треба да бидат подобро заштитени од хакери, додаде тој.
Го повика кабинетот на Фридрих Мерц да обезбеди финансирање за спроведување на плановите на неговата агенција. Се согласи дека плановите се неопходни, но дека сè уште треба формално да се обезбедат средства.
Се очекува парите да бидат достапни од ослободените милијарди откако парламентот ја суспендираше должничка кочница на Германија во март, дозволувајќи големи износи на трошоци за војската, виталната инфраструктура – како што се мостови и патишта што им овозможуваат транспорт на тенкови и залихи – и цивилната одбрана.
Разузнавачките служби и структурите за кибербезбедност, кои итно имаат потреба од инвестиции, исто така, се борат за средства.
„Направете доволно резерви“
Тислер процени дека ќе бидат потребни најмалку 10 милијарди евра во наредните четири години за покривање на потребите на цивилната заштита, а најмалку 30 милијарди евра во следната деценија.
Тој повика на воспоставување задолжителна или доброволна служба за цивилна заштита и ги повика граѓаните да придонесат за зголемување на отпорноста на земјата со тоа што ќе се снабдат со итни резерви во случај на прекин на струја и вода.
„Нашиот апел е: направете доволно резерви што ќе ви траат 10 дена, ако е можно“, рече тој, одразувајќи слични повици од други европски влади. „Но, дури и снабдување за најмалку 72 часа би било од голема помош“, додаде Тислер.
Свет
(Видео) Украина објави невидена снимка од операцијата „Пајажина“ – руски авион во пламен, штета од 7 милијарди долари

Безбедносната служба на Украина (СБУ) објави нови снимки од операцијата „Пајажина“, на кои се гледа целата траекторија на дрон, од лансирање од камион до погодување на руски стратешки бомбардер Ту-22М3 на аеродромот Белаја во регионот Иркутск.
Видеото го прикажува дронот како патува на значително растојание, непречено влегувајќи во територијата на аеродромот, каде што веќе се крева чад од вториот авион што беше погоден.
Минатата недела, украинското разузнавање нападна четири руски воени аеродроми: Елен во регионот Мурманск, Иваново во Ивановската област, Џагилев во регионот Рјазан и Белаја во регионот Иркутск.
Операцијата ја водеше лично шефот на СБУ, Васил Малјук, по наредба на претседателот на Украина и врховен командант Володимир Зеленски.
Според украинските проценки, вредноста на опремата погодена во специјалната операција надминува 7 милијарди долари.
Украинците тврдат дека непријателот изгубил вкупно 41 авион, вклучувајќи ги А-50, Ту-95, Ту-22, Ту-160, како и транспортни авиони Ан-12 и Ил-78.
Регион
(Фото) Поскапо отколку на Ибица: лежалка на Јадранското море чини 1.300 евра на ден

Цените во хрватските туристички центри се зголемуваат од година во година, а се чини дека оваа сезона трката за профит започна порано од кога било. Од кафе кое чини пет евра, лежалки кои се изнајмуваат поскапо од ноќевање во соба, до порции риба кои достигнуваат цени како и во луксузните ресторани во европските метрополи – сето ова веќе ги загрижува и домашните и странските гости на Јадранското Море, пишува Блиц.
Едно е сигурно – сезоната сè уште не е ни започната, а за цените се зборува како да сме веќе во средината на август. Ова го потврдува и последната објава на Reddit, каде што еден корисник објави фотографија од ценовник од кафуле на плажа во Сплит.
„Можеби ценовникот е поставен на 100 метри од барот на плажата, но барот е во сенка (Жњан, Сплит)“, напиша тој во објавата со фотографијата и додаде: „Добредојдовте на Ибица“, алудирајќи на високите цени.
Цената за изнајмување лежалки се движи од 35 до 1.300 евра!
Možda je cjenik stavljen 100m dalje od beach bara, ali je bar u ladovini (Žnjan, Split)
byu/MantisTobogan_dr incroatia
Во коментарите, корисник ги спореди цените во популарно одморалиште во Шпанија, Ибица и Сплит. Според податоците од веб-страницата Numbeo, Сплит е поскап, барем кога станува збор за туристичките објекти. Авторот на објавата одговори на тоа:
„О, ужас! Сè уште му се потсмевам, а дури е поскап од Ибица“.
Многумина се прашуваат каков туристички бран нè очекува кога, веќе во предсезоната, цените на сместувањето, кафето или порциите лигњи достигнаа нивоа што до вчера беа резервирани за најскапите европски дестинации.