Европа
Се менуваат правилата за влез во Шенген зоната

За неколку месеци ќе се променат процедурите за влез во Шенген зоната: Европскиот систем за информации и овластување за патување (ETIAS) и придружниот систем за влез/излез (EES) ќе станат оперативни, пренесува ATOR.
Според Европската комисија, двете програми имаат за цел „да ја зајакнат внатрешната безбедност“, да се борат против илегалната миграција и да го спречат прекуграничниот криминал и тероризам.
EES ќе се користи за регистрирање на патници од трета земја секој пат кога ќе ја преминат надворешната граница на ЕУ. Системот ќе го регистрира името на лицето, видот на патната исправа, биометриските податоци (отпечатоци од прсти и слика на лицето), како и датумот и местото на влез и излез. Ќе може да регистрира одбивања за преминување на границата, поефикасно да ги идентификува оние кои задоцниле со престојот во земјата и да идентификува случаи на измами со документи и лични карти.
Базите на податоци ETIAS и EES ќе бидат поврзани една со друга. Дополнително, овие обемни биографски и биометриски податоци на ЕУ, вклучувајќи ги сите визни датотеки, ќе бидат достапни за користење во реално време од граничните власти низ Шенген зоната. Ќе биде можно да се скенираат пасош и отпечатоци од прсти за да се избегне средба со граничен чувар. Уредите ќе го скенираат пасошот, лицето и четири отпечатоци од прсти на секој патник. Дозвола за влез или излез ќе се даде автоматски – по анализа на електронската „датотека“ на посетителот.
Во моментов, патниците кои влегуваат во Шенген зоната мора да подлежат на лична проверка и да добијат печат за контрола на пасошот. Сепак, ЕУ смета дека оваа шема е застарена. Тоа води до редици, не дава целосно веродостојни податоци за граничните премини и систематски не ги идентификува оние кои ги прекршуваат условите за дозволен престој.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Европа значително го зголеми увозот на оружје во последните четири години

Европскиот увоз на оружје се зголеми за 155 отсто помеѓу 2020 и 2024 година, при што Украина стана најголемиот увозник на оружје по руската агресија во 2022 година, покажуваат податоците на Стокхолмскиот меѓународен институт за мировни истражувања (СИПРИ) објавени денеска.
Податоците на СИПРИ, исто така, укажуваат на континуирана доминација на САД на глобалниот пазар, бидејќи американските компании го зголемија својот удел во извозот на оружје од 35 проценти во периодот 2015-2019 година на 43 проценти во периодот 2020-2024 година, извозот на оружје од САД е еднаков на вкупниот вкупен износ на следните осум земји.
Кога станува збор за увоз, 28 отсто од оружјето во периодот 2020-2024 година отишло во Европа, додека во претходниот период, од 2015 до 2019 година, Европа учествувала во увозот со само 11 отсто.
Гледајќи ги земјите, 8,8 отсто од оружјето било увезено во Украина помеѓу 2020 и 2024 година, а половина од тој процент доаѓа од Соединетите држави, пред американскиот претседател Доналд Трамп да ја прекине испораката на оружје за Киев.
Руската инвазија на Украина резултираше со најголемиот конфликт меѓу Западот и Русија од Кубанската ракетна криза во 1962 година. Војната во Источна Европа ја покажа својата зависност од американското оружје, иако трансатлантската алијанса, основата на европската безбедносна архитектура по Втората светска војна, често се доведува во прашање.
САД обезбедија повеќе од половина од увозот на оружје во Европа во четиригодишниот период од 2020 до 2024 година, а првите тројца купувачи беа Обединетото Кралство, Холандија и Норвешка.
Европските лидери минатиот четврток го поддржаа планот за зголемување на трошоците за одбрана, што следеше по пресвртот во надворешната политика на САД на почетокот на вториот мандат на претседателот Трамп.
„Со сè повоинствената Русија и трансатлантските односи под прашање, европските членки на НАТО презедоа чекори за да ја намалат нивната зависност од увоз на оружје и да ја зајакнат европската индустрија за оружје“, рече Питер Веземан, виш истражувач во СИПРИ.
„Сепак, трансатлантските врски во набавката на оружје имаат длабоки корени. Увозот од САД се зголемува, а европските членки на НАТО порачаа околу 500 борбени авиони и многу други оружја“.
Рускиот извоз на оружје падна на 7,8 отсто од глобалниот пазар меѓу 2020 и 2024 година, речиси три пати помалку од 21 отсто во претходниот четиригодишен период. Ова е резултат на меѓународните санкции поради војната во Украина и зголемената домашна побарувачка за оружје.
Европа
Кремљ се закани: Ќе одговориме на конфронтирачката реторика на ЕУ

Кремљ се закани дека ќе одговори на конфронтирачката реторика од Брисел.
Портпаролот на рускиот претседател Дмитриј Песков на дневна прес-конференција рече: „Европската Унија сега активно разговара за нејзината милитаризација, особено за развојот на одбранбениот сектор. Ние внимателно го следиме овој процес бидејќи ЕУ ја претставува Русија како главен непријател. Оваа милитаризација е главно насочена против Руската Федерација. Ова може да биде сериозна причина за загриженост и може да нè принуди да преземеме соодветни мерки за да ја обезбедиме нашата сопствена безбедност. Се разбира, оваа конфронтирачка реторика и дискусиите во Брисел и европските престолнини се во целосна спротивност со напорите за изнаоѓање мирно решение во Украина“.
Песков исто така рече дека Русија е во контакт со САД за подготовките за преговорите за Украина, но дека нема нови детали и дека Москва сè уште не назначила главен преговарач за разговори со САД.
Европа
Штрајк на германските аеродроми, синдикатите бараат за 350 евра поголема плата

Германскиот синдикат на вработените во услужниот сектор Верди повика на еднодневен штрајк в понеделник на сите поголеми германски аеродроми, вклучувајќи ги и клучните воздушни центри како Франкфурт и Минхен.
Синдикатот повика на штрајк во аеродромите како Франкфурт, Берлин, Минхен, Келн/Бон, Дизелдорф и Хамбург. Штрајкот треба да започне на полноќ во недела и да трае 24 часа, а има за цел да го зголеми притисокот врз работодавачот во тековните преговори за колективните договори кои се водат од почетокот на годинава.
Поголемиот дел од персоналот на аеродромите се уште е вработен преку колективни договори склучени со градовите и општините, кои дејствуваат како работодавачи во преговорите со синдикатите и делумно се косопственици на аеродромите.
Во последните неколку недели веќе имаше штрајкови на аеродромите, но и други сектори кои спаѓаат во јавните услуги како што се јавниот транспорт, детските градинки или собирањето отпад. „Принудени сме на овој чекор бидејќи работодавачот сè уште нема презентирано прифатлива понуда за вработените во јавните служби“, соопштија од синдикатот Верди.
Најголемиот синдикат во Германија бара зголемување на платите за осум отсто или најмалку 350 евра за вработените во јавните служби. Најголемата германска авиокомпанија Луфтханза и Здружението на германски аеродроми АДВ силно го критикуваа штрајкот.