Европа
Украина сè уште има една огромна предност во војната, Русите немаат одговор

Во војната меѓу Украина и Русија, беспилотните летала играат клучна улога: битките ги добива страната со супериорна технологија за беспилотни летала.
Како што војната преминува во нова фаза, руската војска започна нова офанзивна операција, а украинските сили заземаат одбранбени позиции. Во моментов, Украина се чини дека има предност во војувањето со беспилотни летала, што и овозможи успешно да ја прекине новата руска офанзива, пишува за Форбс, Викрам Митал, вонреден професор на инженерскиот оддел во американската воена академија.
Оваа офанзива започнува по завршувањето на украинската контраофанзива, во која Украина напредуваше. Тогаш руските сили ги консолидираа своите позиции зад силните одбранбени линии и го искористија тоа време за да ги зајакнат своите единици со луѓе и опрема потребни за оваа нова офанзива. Во последните недели, руските сили ги засилија напорите околу градовите Купјанск и Крохмалне во Луганск, како и околу Авдијивка во Доњецк.
Сепак, руските сили постигнаа минимален напредок во овие првични операции, главно поради неможноста да ги концентрираат своите сили. Офанзивните операции генерално се потпираат на масовни сили на слабите точки во одбранбените линии на непријателот. Руските сили не успеаја да ги зголемат своите сили токму поради нападите со украински беспилотни летала.
Украинските беспилотни летала успешно ги нападнаа сите руски елементи со големина на баталјон или поголеми, дури и оние на задните позиции. Напред кон фронтот, беспилотните летала напаѓаат големи единици, принудувајќи ги Русите да нападнат единици најмногу со дронови поддржани од тенкови и артилерија далеку зад себе. Несоодветен систем на команда и контрола ги ограничува Русите да ги синхронизираат нивните напади, што ги прави уште понеефикасни.
Украина може да ги изврши овие напади затоа што нивните беспилотни летала можат прецизно да гаѓаат руски единици додека ги избегнуваат руските анти-дрон системи. За да го постигнат тоа, Украинците брзо ги развија своите дронови со интегрирање на нова технологија. Украинските сили пред две години најмногу се потпираа на дронот TБ-2 Барјактар, додека денес во својот арсенал имаат исклучително разновидно портфолио на дронови.
Иако многу од овие системи се купени од странски земји или пристигнале во Украина како дел од пакетот помош, голем дел од украинските дронови се произведуваат во Украина. Од почетокот на војната, бројот на украински компании за беспилотни летала порасна од седум на дури осумдесет.
Овие компании произведуваат цела палета на дронови за војската. Најзастапени се украинските системи A1-CM Fury, ASU-1 Valkirja и Leleka-100. Заедно со нив има и нешто поретки дронови од украинско производство од компании како Saker, Spaitech и Ukrspecsystems.
Украинското производство на беспилотни летала е исклучително различно од она во Русија, која се фокусира на масовно производство. Условите за масовно производство по дефиниција резултираат со беспилотни летала кои не се флексибилни и се фокусираат на количина наместо на приспособливост.
Додека квантитетот е важен во војната на исцрпување, против-дронската технологијата напредува многу брзо, што значи дека беспилотните летала мора да бидат способни да се прилагодат на промените во системите.
Русија беше доминантна на полето на технологијата против дронови за време на војната. Сепак, овие системи – особено системи за електронско војување што ги фаворизираат Русите – често се насочени кон слабостите на специфичните модели на беспилотни летала. Затоа Русија се соочува со предизвици бидејќи мора да ја прилагоди својата опрема на низа различни украински беспилотни летала.
Сепак, Русија најверојатно наскоро ќе испрати подобрена технологија за електронско војување на фронтот, што би можело да биде ефективно против голем број украински беспилотни летала.
Бидејќи украинските компании за беспилотни летала ги прилагодуваат своите производи за да ги направат отпорни на руските системи, руските сили ќе можат слободно да маневрираат и да ја спроведат својата офанзива. За да се избегне ова, украинските компании за беспилотни летала мора да останат чекор понапред од руската технологија, што е голем предизвик.
Украина ќе добие помош овде – коалицијата предводена од САД објави иницијатива минатата недела, чија цел е да и помогне на Украина да ги зајакне своите капацитети за развој на беспилотни летала.
Со оглед на природата на оваа војна, двете страни се обидоа да станат доминантни во технологијата на беспилотни летала.
Иако руската војска повремено успеваше да го направи тоа, предноста моментално е на украинската страна, главно поради големиот број украински компании за беспилотни летала кои на иновативен начин смислуваат нова технологија. Украина ќе мора да продолжи со ова за да остане пред руската технологија и на тој начин успешно да ја прекине новата руска офанзива, заклучува Митал.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
(Видео) Снегот го блокираше Истанбул: откажани бројни летови, одложено училиштето, а најстудениот ден е најавен за денеска

Снегот се врати во Истанбул, предизвикувајќи големи нарушувања низ градот. Се очекува врнежите од снег да продолжат до недела попладне.
Според метеоролозите, снежните врнежи низ Истанбул ќе бидат особено обилни во сабота, а длабочините на снег на повисоките места ќе надминат 20 сантиметри.
Istanbul blanketed by heavy snow as Arctic storm hits Türkiye, bringing freezing temperatures pic.twitter.com/Rlus61PstI
— Türkiye Today (@turkiyetodaycom) February 22, 2025
Надлежните ги советуваа жителите да бидат внимателни поради голомразица на патиштата, намалена видливост и можни пречки во патувањето.
Покрај Истанбул, невремето ги зафати и соседните региони. Голем снег во овие подрачја се очекува до сабота навечер.
Турскиот министер за транспорт Абдулкадир Уралоглу ги повика жителите да ги одложат несуштинските патувања.
Snowfall continues in Îstanbul❄️🌙#TopkapiPalace #İstanbul #Kar #Snow #February #LookUp pic.twitter.com/zpezOaMVE2
— Gök Medresesi (@GokMedresesiiii) February 22, 2025
Покрај тоа, главните аеродроми во Истанбул работат деноноќно за да ги одржат оперативните пистите. И покрај овие напори, официјалните лица најавија намалување на распоредот на летови за 40 проценти за да се спречат проблемите предизвикани од невремето.
Поради снежни врнежи во Истанбул, Туркиш ерлајнс (THY) соопшти дека некои летови планирани за денеска се откажани.
İstanbul, Kadıköy’deki kar yağışı büyüledi.#karyağışı #istanbul
— Radyo 7 (@Radyo7) February 22, 2025
Метеоролошкиот советник Орхан Шен денот недела го најави како „најстуден ден во годината“ и можноста училиштата да бидат затворени во понеделник, исто како што наставата беше откажана неколку дена од истите причини.
Европа
Луѓето ширум Латинска Америка се молат за папата откако неговата состојба се влоши

Луѓето ширум Латинска Америка се молеа за папата Франциско, првиот водач на Католичката црква што доаѓа од регионот, откако Ватикан објави дека понтифот е во критична состојба во болница во Рим.
Католиците од Мексико до Аргентина и од Пацификот до бреговите на Атлантикот присуствуваа на миси, запалија свеќи и индивидуално се молеа за закрепнување на папата.
„Се молиме за него со доверба во Бога и со радост се молиме за неговото здравје“, изјави аргентинскиот свештеник Адријан Бенардинс.
Тој го пофали Франциско што ја направи глобалната католичка црква „поблиска, поедноставна, побратска, не оставајќи никого зад себе“.
Околу 54 отсто од Латиноамериканците се идентификуваа како католици во истражувањето на Латинобарометар од 2024 година, во кое беа интервјуирани луѓе во 18 земји, што е намалување од 80 отсто во 1995 година. Верниците рекоа дека чувствуваат блискост со Франциско, кој стана папа во 2013 година, поради културните сличности.
„Бидејќи е Латиноамериканец, тој го зборува нашиот јазик и ги споделува чувствата на латиноамериканската заедница бидејќи потекнуваме од слична култура“, рече Гризел Хименез, која присуствуваше на мисата во базиликата Гвадалупе во Мексико Сити.
Франциско ја започна својата кариера како свештеник во Аргентина, подоцна служејќи како надбискуп на Буенос Аирес и кардинал. Во Буенос Аирес, сликата на папата со фразата „градот се моли за тебе“ беше проектирана на познатиот градски обелиск ноќта меѓу петок кон сабота.
Здравјето на папата Франциско се влошило во изминатите 24 часа, соопшти Ватикан, додавајќи дека тој претрпел „продолжена респираторна криза слична на астма“ и дека му имал трансфузија на крв. „Светиот Отец е свесен и го помина денот во фотелјата, иако е полошо од вчера. Во овој момент прогнозата останува неизвесна“, соопшти Ватикан.
Европа
Ватикан: Папата Франциско и понатаму критично

Состојбата на папата Франциско останува „критична“ откако денеска претрпе „продолжена респираторна криза слична на астма“, соопшти Ватикан. Папата е „полош од вчера“ и доби трансфузија на крв, се вели во соопштението.
Ватикан извести дека 88-годишниот папа бил свесен и се наоѓал во својата фотелја, но му бил потребен „висок проток“ на кислород, а неговата прогноза „останува неизвесна“.
Папата се лекува од билатерална пневмонија во болницата Гемели во Рим.
Трансфузијата на крв била неопходна поради нискиот број на тромбоцити, поврзан со анемија, соопшти Ватикан.
„Состојбата на Светиот Отец останува критична“, се вели во соопштението.
„Папата не е надвор од животна опасност. Светиот Отец останува присебен, но е полошо од вчера“, се додава.
Папата беше примен во болница на 14 февруари, откако неколку дена имаше тешкотии со дишењето.