Свет
Украинските житарки заглавени на границата со Полска, нема доволно работници, ниту вагони

Околу 1.100 вагони со жито чекаат во западна Украина за да ја поминат границата со Полска, но не можат да се движат поради долгите бирократски процедури и логистички проблеми, јавуваат трговците и претставници на украинската железничка компанија.
Кога на тоа ќе се додадат вагони натоварени со растително масло, руда, метали, хемикалии и јаглен, бројката се искачува на 24.190 вагони, покажуваат неодамна објавените податоци на украинската државна железничка компанија Укрзализница.
Приближно половина од овие вагони – 10.320, чекаат во близина на селото Изов, главниот железнички граничен премин со Полска, на пат кон полското пристаниште Гдањск.
Главниот проблем е што нема доволно работници или вагони кои би можеле да преработат и преземат толку голема количина стока, велат познавачите на индустријата и Владата.
Украина е еден од најголемите извозници на житарки во светот, а пред војната ги извезуваше речиси исклучиво преку Црното Море. Железницата беше во втор план, поради повисоките транспортни трошоци.
Сега Киев бара алтернатива, копнена рута за извоз, бидејќи руската инвазија ги блокираше нејзините главни пристаништа на југ, што го отежнува извозот на жито и други стоки, потсетуваат официјални лица и упатени во индустријата. Трговците посочуваат дека обидите ги попречуваат логистичките предизвици, но и бирократијата.
Украинската железничка мрежа користи руска пруга, широка околу 1,5 метар, што е околу 10 сантиметри поширока од пругата во поголемиот дел од Европа, па вагоните треба да се подигнуваат со кран, а шасијата да се менува рачно, објаснува шефот на украинската железничка компанија.
Алтернативно решение би било истовар на жито од украински во полски вагони, што може да потрае и до половина час по вагон.
Во моментов границата кај Изов ја минуваат и до 500 вагони дневно, посочува Ткачов, што со други зборови всушност значи наталожени тринеделни испораки. Има уште десетина премини, но многу немаат соодветна инфраструктура, објаснува тој.
Државната железница работи на зголемување на капацитетот, така што Полска, Романија, Унгарија и Словачка ќе можат да преминуваат 1.100 вагони жито дневно за три месеци, што би било речиси десеткратно зголемување од нивото во март, рече тој.
Во исто време, компанијата вработува нови работници, префрла актуелни работници од секторот за превоз на патници во секторот за товарен транспорт, купува опрема за прилагодување на вагоните и се обидува да ги ублажи другите проблеми, како што се царинските процедури, додаде Ткачев.
„Работиме на забрзување на постапката, на намалување на бројот и времетраењето на контролите на вагоните и на документацијата“, прецизира тој.
Владата во Киев не одговори на барањето на „Ројтерс“ да ги коментира информациите.
Украинскиот производител на храна „Астарта холдинг“ се очекува да испорача 25.000 метрички тони пченка на клиентите во Европа во април, но сè уште не го доби потребното одобрение од регулаторите на железницата, рече Јулија Берешченко, директор за односи со инвеститори и развој на бизнисот.
Од компанијата соопштија и дека имаат на залиха околу 150.000 тони неискористено жито, главно пченка. Во овој период од годината силосите треба да бидат речиси празни, нагласуваат тие.
Украина извести дека извозот на жито во март бил една десетина од нивото од истиот месец минатата година поради затворањето на пристаништата, додавајќи дека нарушувањето ги погодува луѓето во многу земји.
Агенциите за хуманитарна помош посочуваат дека земјите кои досега увезувале жито од Украина, вклучувајќи ги Кина, Египет, Турција и Индонезија, ќе мора да најдат алтернативни извори за снабдување бидејќи во спротивно ќе се соочат со недостиг на храна.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
(Фото) Германија планира брзо проширување на бункерите поради страв од руски напад

Германија изработува планови за брзо проширување на мрежата на бункери и засолништа отпорни на бомби, изјави највисокиот службеник за цивилна заштита во владата, предупредувајќи дека државата мора да биде подготвена за напад од Русија во следните четири години.
Ралф Тислер, шеф на Федералната канцеларија за цивилна заштита и помош при катастрофи, изјави дека најголемата европска економија треба да се разбуди во реалноста на конфликтот и дека во својата сегашна состојба Германија не е адекватно подготвена.
„Долго време во Германија постоеше широко распространето уверување дека војната не е сценарио за кое треба да се подготвуваме. Тоа се промени. Загрижени сме поради ризикот од голема агресивна војна во Европа“, рече тој за „Зидојче цајтунг“.
Потребно засолниште за еден милион луѓе
Тислер повика на национален напор да се претворат тунели, метро станици, подземни гаражи, паркинзи и подруми на јавни згради во заштитни засолништа за „брзо создавање простор за еден милион луѓе“. Тој рече дека неговата агенција ќе претстави сеопфатен план подоцна ова лето.
Додаде дека земјата е во трка со времето, а потпирањето на изградба на нови бункери не е доволно. Таквите засолништа би барале долго време за планирање и изградба и би биле многу скапи, рече Тислер. Како резултат на тоа, постоечките објекти треба веднаш внимателно да се разгледаат.
Отворање нови фронтови
Рускиот напад на Украина предизвика стравувања во други земји, особено во балтичките држави, но и во Полска и Германија, дека Москва може да отвори нови фронтови во Европа.
Во текот на ноќта, руските сили започнаа ракетни и бомбардерски напади врз украинскиот град Харков, при што загинаа три лица, а 22 се повредени. Градоначалникот Игор Терехов во саботата објави на Телеграм дека градот „доживува најсилен напад од почетокот на војната во целост“.
Милионска обнова на бункерите
Од околу 2.000 бункери и засолништа во Германија, останати од Студената војна, само околу 580 се во исправна состојба и повеќето бараат милионска обнова. Тие би можеле да примат околу 480.000 луѓе, што е само половина процент од германското население. За споредба, Финска има 50.000 простории за заштита, што обезбедува простор за 4,8 милиони луѓе, односно 85% од нејзиното население.
Тислер рече дека е потребно да се вложат напори во прецизно прилагодување на информатичките системи, како што се апликациите и патоказите, за јавноста точно да знае каде може да побара засолниште, како и да се надгради системот за сирени за предупредување. Исто така, постојните апликации за предупредување треба да бидат подобро заштитени од хакери, додаде тој.
Го повика кабинетот на Фридрих Мерц да обезбеди финансирање за спроведување на плановите на неговата агенција. Се согласи дека плановите се неопходни, но дека сè уште треба формално да се обезбедат средства.
Се очекува парите да бидат достапни од ослободените милијарди откако парламентот ја суспендираше должничка кочница на Германија во март, дозволувајќи големи износи на трошоци за војската, виталната инфраструктура – како што се мостови и патишта што им овозможуваат транспорт на тенкови и залихи – и цивилната одбрана.
Разузнавачките служби и структурите за кибербезбедност, кои итно имаат потреба од инвестиции, исто така, се борат за средства.
„Направете доволно резерви“
Тислер процени дека ќе бидат потребни најмалку 10 милијарди евра во наредните четири години за покривање на потребите на цивилната заштита, а најмалку 30 милијарди евра во следната деценија.
Тој повика на воспоставување задолжителна или доброволна служба за цивилна заштита и ги повика граѓаните да придонесат за зголемување на отпорноста на земјата со тоа што ќе се снабдат со итни резерви во случај на прекин на струја и вода.
„Нашиот апел е: направете доволно резерви што ќе ви траат 10 дена, ако е можно“, рече тој, одразувајќи слични повици од други европски влади. „Но, дури и снабдување за најмалку 72 часа би било од голема помош“, додаде Тислер.
Свет
(Видео) Украина објави невидена снимка од операцијата „Пајажина“ – руски авион во пламен, штета од 7 милијарди долари

Безбедносната служба на Украина (СБУ) објави нови снимки од операцијата „Пајажина“, на кои се гледа целата траекторија на дрон, од лансирање од камион до погодување на руски стратешки бомбардер Ту-22М3 на аеродромот Белаја во регионот Иркутск.
Видеото го прикажува дронот како патува на значително растојание, непречено влегувајќи во територијата на аеродромот, каде што веќе се крева чад од вториот авион што беше погоден.
Минатата недела, украинското разузнавање нападна четири руски воени аеродроми: Елен во регионот Мурманск, Иваново во Ивановската област, Џагилев во регионот Рјазан и Белаја во регионот Иркутск.
Операцијата ја водеше лично шефот на СБУ, Васил Малјук, по наредба на претседателот на Украина и врховен командант Володимир Зеленски.
Според украинските проценки, вредноста на опремата погодена во специјалната операција надминува 7 милијарди долари.
Украинците тврдат дека непријателот изгубил вкупно 41 авион, вклучувајќи ги А-50, Ту-95, Ту-22, Ту-160, како и транспортни авиони Ан-12 и Ил-78.
Регион
(Фото) Поскапо отколку на Ибица: лежалка на Јадранското море чини 1.300 евра на ден

Цените во хрватските туристички центри се зголемуваат од година во година, а се чини дека оваа сезона трката за профит започна порано од кога било. Од кафе кое чини пет евра, лежалки кои се изнајмуваат поскапо од ноќевање во соба, до порции риба кои достигнуваат цени како и во луксузните ресторани во европските метрополи – сето ова веќе ги загрижува и домашните и странските гости на Јадранското Море, пишува Блиц.
Едно е сигурно – сезоната сè уште не е ни започната, а за цените се зборува како да сме веќе во средината на август. Ова го потврдува и последната објава на Reddit, каде што еден корисник објави фотографија од ценовник од кафуле на плажа во Сплит.
„Можеби ценовникот е поставен на 100 метри од барот на плажата, но барот е во сенка (Жњан, Сплит)“, напиша тој во објавата со фотографијата и додаде: „Добредојдовте на Ибица“, алудирајќи на високите цени.
Цената за изнајмување лежалки се движи од 35 до 1.300 евра!
Možda je cjenik stavljen 100m dalje od beach bara, ali je bar u ladovini (Žnjan, Split)
byu/MantisTobogan_dr incroatia
Во коментарите, корисник ги спореди цените во популарно одморалиште во Шпанија, Ибица и Сплит. Според податоците од веб-страницата Numbeo, Сплит е поскап, барем кога станува збор за туристичките објекти. Авторот на објавата одговори на тоа:
„О, ужас! Сè уште му се потсмевам, а дури е поскап од Ибица“.
Многумина се прашуваат каков туристички бран нè очекува кога, веќе во предсезоната, цените на сместувањето, кафето или порциите лигњи достигнаа нивоа што до вчера беа резервирани за најскапите европски дестинации.