Европа
Шредер за Њујорк Тајмс: Мора да се соработува со Москва

Поранешниот германски канцелар Герхард Шредер даде интервју за „Њујорк тајмс“, за руската инвазија на Украина, а делови од него пренесоа многу германски медиуми.
Во Германија, поранешниот канцелар и пријател на Путин, Герхард Шредер беше широко критикуван.
Шредер, меѓу другото, изјави дека повторно е подготвен да посредува во војната во Украина и дека мора да се постигне мировно решение што е можно поскоро.
„Мислам дека оваа војна беше грешка и секогаш сум го велел тоа“, рече Шредер.
„Путин дефинитивно е „заинтересиран да стави крај на војната“, рече Шредер, мислејќи на неговиот неуспешен обид за посредување.
– Но, не е така лесно. Има неколку точки кои треба да се разјаснат – рече Шредер – без да објасни, сепак, за кои точки станува збор.
– Отсекогаш сум ги застапувал германските интереси. Ќе направам што можам. Барем едната страна ми верува.
Шредер повтори дека патувањето во Москва е резултат на иницијатива на украинската страна. Таму еднаш му противречи украинскиот амбасадор во Германија, Андриј Мелник.
Според Шредер, пред патувањето во Москва, на средбата во Истанбул, украинскиот парламентарец Рустем Умеров го запознал со украинските ставови. По разговорот со Путин, следуваше уште една средба со Умеров во турската метропола – после тоа контактот беше прекинат.
Но, тој е подготвен повторно да разговара со двете страни“, изјави Шредер за Њујорк Тајмс.
Поранешниот германски канцелар, исто така, не верува дека Путин е одговорен за се поочигледните руски воени злосторства во Украина.
– Злосторствата, како што е наводното убиство на цивили во Буча, треба да се истражат – рече Шредер, но не верува дека наредбата е од Путин.
Во интервју за американскиот весник, Шредер зборуваше за одржување на односите со Русија и покрај агресијата врз Украина.
– Не можете долгорочно да изолирате земја како Русија, ниту политички ниту економски – рече Шредер и додаде:
– Германската индустрија има потреба од суровини што ги има Русија. Не се работи само за нафта и гас, туку и за ретките метали. А тоа се суровини кои не можат лесно да се заменат.
Шредер ја бранеше германската енергетска политика во последните децении, што ја направи земјата зависна од рускиот гас.
Шредер уште еднаш потврди дека нема да се откаже од работата за руските енергетски компании. Тој ќе размислува за оставка само доколку Путин навистина ја прекине испораката на гас за Германија и Европската унија. Сепак, Шредер не верува дека тоа ќе се случи.
Поранешниот канцелар е претседател на надзорниот одбор на руската нафтена компанија „Роснефт“, а неодамна работеше и за гасните компании „Северен тек“ и „Северен тек 2“. Затоа СПД е во процес на исфрлање на Шредер од партијата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Авион со руски туристи принудно слета во Естонија поради украински напад со дронови

Патнички авион што превезуваше руски туристи до Санкт Петербург беше принуден да слета во Естонија вчера по украинскиот напад со беспилотно летало врз Русија.
„Авионот беше пренасочен кон Талин бидејќи не можеше да слета на аеродромот ‘Пулково’ поради неговото привремено затворање“, потврди Маргот Холтс, раководител за комуникации и за маркетинг на аеродромот во Талин.
Во ноќта од саботата кон неделата украински беспилотни летала погодија гасен терминал во регионот Ленинград и рафинерија за нафта во регионот Самара. Извор во Службата за безбедност на Украина потврди за „Киев индепендент“ дека разузнавањето стои зад нападот врз терминалот за течен природен гас во регионот Ленинград.
Авионот, управуван од египетскиот превозник „Ал Масрија јуниверсал ерлајнс“, полетал од Шарм ел Шеик и слетал во Талин во 5.33 часот по локално време. Тој го продолжил своето патување кон Санкт Петербург речиси шест часа подоцна.
Според Холтс, на патниците и на екипажот не им било дозволено да го напуштат авионот додека биле на аеродромот во Талин.
Украинските напади со беспилотни летала, кои сè повеќе го нарушуваат цивилниот воздушен сообраќај во Русија, се дел од пошироката украинска стратегија за поткопување на руската логистика далеку над линиите на фронтот. Во првите месеци од 2025 година украинските напади со беспилотни летала наводно ја принудиле Русија да затвори аеродроми повеќе од 200 пати.
фото: принтскрин
Европа
Украинци: Русите извршија 500 напади врз Запорожје за еден ден

Во текот на изминатите 24 часа, руските сили извршија 500 напади насочени кон 13 населени места во регионот Запорожје, објави на Телеграм Иван Федоров, началник на Воената администрација на Запорожје.
„Руските сили извршија четири воздушни напади врз Билохирија, Полтавка и Червони. Три напади со повеќекратен ракетен систем (MLRS) ги погодија Плавни и Мала Токмачка. Вкупно 327 беспилотни летала (главно дронови FPV) ги погодија Запорожје, Биленки, Плавни, Хулајпол, Шчербаки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно. Исто така, 166 артилериски напади се регистрирани во Плавни, Хулајпол, Орихив, Шчербаки, Преображенки, Новоданиливка, Мала Токмачка и Чаривно“, се вели во соопштението.
Властите добија 19 пријави за штети на станбени згради и помошни згради. Немаше пријави за цивилни жртви.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Патниците врескаат во агонија, трепка црвено светло: пекол на летот за Рим

Патниците врескаа од страв откога силни турбуленции го погодиле летот од Шпанија до Рим принудувајќи го пилотот итно да слета.
Преплашените патници гласно врескаа додека авионот се бореше со силни турбуленции на летот од Аликанте до аеродромот во Рим.
Turbulence caught on camera today on a Wizz Air flight from Alicante to Rome, forcing a diversion to Bologna.pic.twitter.com/sbLjXUp1DH
— The Age Of Genz (@TheAgeOfGenZ) August 21, 2025
Кога авионот изврши итно слетување во Болоња, патниците „му се заблагодарија на Бога што се живи“.
Снимките од кабината го покажуваат авионот како силно се тресе, со светла претежно изгаснати, а црвено светло трепка надвор од прозорецот.
Лошите временски услови во регионот предизвикаа проблеми за авионот додека се обидуваше да слета во Рим.
По неколку обиди за слетување на аеродромот во Рим, авионот беше пренасочен кон Болоња. Таму слетал во 3.53 часот наутро, речиси три часа откога требаше да пристигне во италијанската престолнина.
Патот од Аликанте до Рим обично трае нешто помалку од два часа.