Свет
Џихадистите од Сирија успеаја да поправат некои од најновите руски тенкови Т-90А
На социјалните мрежи во саботата се појавија фотографии на најновиот главен руски тенк Т-90А, опкружен со радикални џихадисти од групата “Хајат Тахрир аш-шам”. Арапскиот сајт Syria Live Map пред два дена ја потврди веродостојноста на информацијата.
Според gazeta.ru сосема e можно ова да е вистина и исламистите да успеале да го приспособат до одреден степен.
Т-90А е е ставено на располагање во вооружувањето на Русија од 2004 година, а голема серија е доставена и на Сириската армија, кон крајот на 2015 година. Но, во јуни 2016 година весникот Al Masdar соопшти дека еден тенк паднал во рацете на групата “Нур ад- Дин аз-Зенки “, која потоа влегла во составот на” Хајатт Тахрир аш-шам “(HTS).
Во тенкот за време на борба такрај Алепо појавил технички проблем со кој екипажот не можел да се соочи и го напуштил тенкот, но откако експлодирал во него неколку гранати.
Т-90А се разликува од основниот Т-90 со повеќе моќниот мотор (1000 КС) и со присуство на термовизор.
Тенкот е опремен со комплекс за динамична заштита од третата генерација, обезбедувајќи изржливост при напад од 120-милиметарски гранати на американскиот тенк M1 Abrams и германскиот Leopard-2. Заштитниот комплекс чува и од ПТУР тип TOW-2A и HOT-2
Тенк Т-90А има 125-милиметарски мазен топи со максимална целна далечина на кумулативни гранати до 4000 метри и отскокна-муниција до 9.600 метри. Апсорпцијата на подножјето не е комплицирано, уверуваат експерти, бидејќи Т-90 принципиелно не се разликува од Т- 72. Тој, сепак, има многу автоматизиран концепт, но не се знае како е освоен и прилагоден од терористите, при тоа не е некој од отфрлените од екипажот кој исто така е оштетен од гранатите.
Се претпоставува дека во изминатите 9 месеци се правени обиди за реновирање и затоа не е употребен во борба. Проблемот во некоја мера ќе е и снабдувањето со муниција. И покрај сето тоа тенкот може да стане ефективна алатка со помош на дезертери од сириската армија, што не е ретка појава.
Според рускиот тенковски експерт Виктор Мураховски, фактот е “непријатен, но не е критичен”.
HTS е основана во јануари оваа година по спојувањето на “Нур ад-Дин јас-Зенки” и “Џебхат фатех аш-шам” (поранешна Џебхат ан Нусра “).
Сите исповедаат радикален ислам. Како што пишува весникот Al Masdar, за последните недели кон “Хајатт Тахрир аш-шам” (HTS) се приклучија неколку опозициски групи, по што таа станала најбројно опозициско обединување во Сирија.
Таа е блиска по идеологија до “Муслимански браќа”. Концентрирана е главно во јужниот крај на провинцијата Идлиб и основно дејствува во околината на Хама./крај/мф/кс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
(Фото) Филмски грабеж во Њујорк: се маскирале како работници и украле 3 милиони долари
Најмалку тројца мажи, од кои двајца биле маскирани како градежни работници, извршиле грабеж во Њујорк и избегале со сеф и накит во вредност од повеќе од 3 милиони долари. Филмскиот грабеж се случил сред бел ден, на 16 октомври, во населбата Јамајка Хилс во Квинс, а полицијата објави детали и снимки од надзорните камери овој вторник, пишува nbcnews.com.
Според соопштението на Полициската управа на Њујорк (NYPD), крадците насилно ја отвориле задната врата од куќата околу 14:20 часот. Откако влегле на локацијата, лицата извадиле сеф и накит, чија вредност се проценува на приближно 3,2 милиони долари. По кражбата, тие избегале со сино Хјундаи Елантра, кое е снимено со камери за надзор.
Истражителите објавија детални описи на тројцата мажи со надеж дека некој ќе ги препознае. Еден од мажите што влегол во домот носел црна маица, црни панталони, црни патики, неонски елек, бела кацига, заштита за очи и бил виден како носи црн ранец.
Другиот носел црна маица, црни панталони, сиви патики, неонска јакна, бела кацига, заштита за очи, црна маска за лице и носел црн ранец, соопшти полицијата.
Третиот осомничен, кој возел, носел бела маица со качулка, црни панталони, сиви патики и црни ракавици.
За среќа, никој не е повреден во грабежот, а потрагата по сторителите е во тек.
Регион
Сирија го призна Косово
Претседателката на Косово, Вјоса Османи, објави дека Сирија ја признала независноста на Република Косово, пренесува Анадолу.
Османи, која е во официјална посета на Ријад, изјави дека со поддршка на саудискиот престолонаследник Мохамед бин Салман, е постигнат договор со кој Сириската Арапска Република ја признава Република Косово.
Османи му се заблагодари на сирискиот претседател Ахмед ал-Шарија за одлуката за признавање на Косово, како и за неговата поддршка за Косово.
„Народот на Косово и Сирија многу страдаше и жртвуваше за да постигне слобода. Затоа, ова меѓусебно признавање денес не е само признавање на државниот суверенитет, туку и признание на жртвите на многу генерации за слободен живот“, рече Османи.
Таа, исто така, му се заблагодари на саудискиот престолонаследник „што го овозможи овој историски чин меѓу двете земји“. Со признавањето од Сирија, сега 120 земји ширум светот го признаа Косово.
Свет
Боинг ја одложува испораката на авиони, се соочува со казна од 5 милијарди долари
Авиокомпанијата Боинг објави дека производството на долгоочекуваниот авион 777X се одложува до 2027 година, што ќе ја чини дури 5 милијарди долари казни за доцнење на испораките. Причината се сè построгите регулаторни пречки што мора да ги надмине, пишува Би-Би-Си.
Одложувањето доаѓа во време на растечка побарувачка за меѓународни патувања, додека Боинг се обидува да го промовира својот најнов модел како наследник на легендарните 747 и 777. И покрај проблемите со довербата на компанијата по низа инциденти, вклучувајќи го и оној во кој вратата на авионот паднала од лет, Боинг соопшти дека приходите во трите месеци што завршија во септември се зголемиле за 30 проценти на 23,27 милијарди долари во споредба со истиот период минатата година.
Главниот извршен директор Кели Ортберг изјави дека компанијата работи на „враќање на довербата кај сите наши засегнати страни“.
Тој изрази разочарување поради доцнењето на 777X, но додаде дека авионот „се покажал добро на тестирањето во летот“. Тој нагласи дека Боинг работи на „стабилизирање на нашите операции за да можат перформансите на нашата компанија целосно да се опорават“.

