Свет
Започна генералниот штрајк во Франција

Железничкиот сообраќај во Франција полека почна да се намалува на почетокот на 24-часовниот генерален штрајк на транспортниот систем заради непопуларниот план на конзервативниот претседател Никола Саркози да ја зголеми возраста за пензионирање од 60 на 62 години, пренесува Асошиејтед прес
Железничкиот сообраќај во Франција полека почна да се намалува на почетокот на 24-часовниот генерален штрајк на транспортниот систем заради непопуларниот план на конзервативниот претседател Никола Саркози да ја зголеми возраста за пензионирање од 60 на 62 години, пренесува Асошиејтед пресШтрајкот на вработените во железничкиот превоз, кој е во државна сопственост, постепено започна вечерва во 18 часот СЕВ, но главниот удар врз сообраќајните комуникации во Франција се очекува во вторник, кога вработените ќе излезат на улиците на градовите, а на штрајкот ќе му се приклучат и аеродромите и јавниот превоз. Цивилните воздушни власти на Франција ги замолија авиокомпаниите во вторникот да го намалат бројот на летовите од и до аеродромите во Париз за една четвртина. Само два од петте брзи возови ќе оперираат во вторник, а сообраќајот ќе биде намален и во париското метро и приградските линии. Само една од две или дури една од три линии ќе бидат оперативни во текот на штрајкот. Се очекува на улиците на француските градови во вторник да се одржат околу 200 демонстрации. Синдикатите се надеваат дека ќе мобилизираат два милиона луѓе. На сличниот штрајк на 24 јуни излегоа 800.000 луѓе.Францускиот министер за труд, Ерик Воерт во понеделник изјави дека владата ќе продолжи со реформите, без оглед на тоа колкав ќе биде одѕивот. Левичарските политички партии и студентските асоцијации го повикаа своето членство да им се придружи на штрајкувачите. Малку пред почетокот на генералниот штрајк, со штрајк започнаа некои француски учители, кои протестираат поради владината политика во образованието. Министерството за образование соопшти дека само пет проценти од наставниците во основните и средните училишта започнале со штрајк, додека синдикатот СНЕС тврди дека преку 30 проценти од наставниците штрајкуваат. Штрајкот се одржува истовремено со почетокот на дебатата во парламентот за темелни реформи на пензискиот систем кој е голем загубар, за да може да дојде до позитивна нула во 2018 година. Владата инсистира дека реформите се суштествени, бидејќи луѓето сега живеат подолго и го повика народот „да покаже храброст“ додека не се намали огромниот национален долг. Синдикатите, пак, велат дека владата удира по најнегуваната социјална заштита, пензискиот систем, иако и со возраст за пензионирање од 62 години, Французите ќе бидат меѓу најзаштитените во Европа. Соседната Германија, на пример, одлучи да ја зголеми возраста за пензионирање од 65 на 67 години. /крај/ап/сс/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
„Борбата не е завршена“ – Нетанјаху решен да ги врати сите тела на заложниците

Израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху изјави дека Израел е решен да ги врати сите тела на заложниците што сè уште се во рацете на Хамас.
Тој ја повтори својата порака за време на одбележувањето на втората годишнина од нападот на Хамас велејќи:
„Борбата уште не е завршена, но едно е јасно – секој што ќе крене рака против нас, ќе плати висока цена“.
Израел го обвини Хамас за прекршување на договорот за примирје, според кој сите заложници – живи и мртви – требало да бидат предадени до понеделник. Хамас предаде 20 живи заложници и девет тела, но тврди дека за другите му е потребна специјална опрема за пребарување под урнатините.
Министерот за одбрана Израел Кац порача дека ако Хамас не го почитува договорот, Израел во координација со САД ќе ја продолжи офанзивата до целосен пораз на организацијата.
Свет
Мерц предлага заем од 140 милијарди евра за Украина, обезбеден со рускиот замрзнат имот

Германскиот канцелар Фридрих Мерц најави дека на претстојниот самит на ЕУ ќе предложи Украина да добие заем од 140 милијарди евра, гарантиран со замрзнатиот имот на Руската централна банка.
Средствата би биле наменети исклучиво за финансирање на одбраната, а Киев би ги вратил дури по добивањето репарации од Русија.
Планот е усогласен со иницијативата на Урсула фон дер Лајен за користење на руските средства како гаранција, без директно задирање во нив.
Свет
Официјалната истрага покажа дека подморницата „Титан“ имплодирала поради лоша конструкција

Американска истражна агенција утврди дека подморницата „Титан“ на компанијата „Оушенгејт“, која имплодира за време на нуркањето кај остатоците на бродот „Титаник“ во јуни 2023 година, беше уништена поради низа сериозни недостатоци во дизајнот и тестирањето, објави Би-би-си.
Во несреќата загинаа сите пет лица на бродот, вклучувајќи го и директорот на „Оушенгејт“, Стоктон Раш.
Според извештајот на Националниот одбор за безбедност на сообраќајот (НТСБ), процесот на инженерскиот развој на „Титан“ бил несоодветен, што довело до грешки што предизвикале подморницата да не ги исполни стандардите за цврстина и издржливост.
Националниот одбор за безбедност на сообраќајот тврди дека „Оушенгејт“ никогаш правилно не го тестирал „Титан“ и затоа не знаел колку всушност е силна подморницата. Покрај тоа, компанијата не била свесна дека бродот е оштетен и требало да биде повлечен од употреба пред фаталното нуркање.
„Титан“ исчезна во Северен Атлантик додека се обидувал да стигне до остатоците од „Титаник“, кои се наоѓаат на речиси 600 километри од канадскиот град Сент Џонс во покраината Њуфаундленд и Лабрадор.
Во август 2024 година крајбрежната стража на САД издаде посебен извештај во кој ја опишува несреќата како да можела целосно да биде спрачена и ја критикува „Оушенгејт“ за „сериозно погрешни безбедносни практики“.
Подморницата на своето последно патување ја управувал Стоктон Раш, а бил придружуван од познатиот истражувач на длабокоморските дна, Пол-Анри Наргеолет, британскиот милијардер Хамиш Хардинг и пакистанскиот бизнисмен, Шахзада Давуд, и неговиот 19-годишен син, Сулејман Давуд.
Сите платиле до 250.000 долари за да учествуваат во експедицијата.
За време на истрагата, НТСБ откри сериозни проблеми во безбедносната култура на „Оушенгејт“. Додека некои вработени тврдеа дека безбедноста е приоритет, други, вклучувајќи го и поранешниот директор за поморски операции и еден техничар, опишаа работна средина „во која безбедноста, а особено прашањата за дизајнот, систематски се игнорираат“.
Еден техничар рече дека имал забелешки на деловниот модел на „Оушенгејт“, особено на практиката патниците да се нарекуваат специјалисти за мисија за да се избегнат законски ограничувања. Според американските прописи, нелегално е да се превезуваат патници на експериментални подморници.
Техничарот рече дека го предупредил Раш велејќи: „Не можете само да ја смените титулата на некого ако сте платени за тоа“. Во подоцнежен разговор за истото прашање Раш наводно му рекол: „Ако крајбрежната стража стане проблем, ќе купам конгресмен и ќе го решам“.
фото: принтскрин