Свет
За шест дена четири милиони евра за коли
Љубителите на добри автомобили изминативе шест саемски денови не штеделе ниту за полуксузните модели како "ауди", "мерцедес", БМВ, "крајслер"
НАВАЛИЦА НА "АУТО ЕКСПО"
Љубителите на добри автомобили изминативе шест саемски денови не штеделе ниту за полуксузните модели како "ауди", "мерцедес", БМВ, "крајслер"
За само шест дена на саемот "Аутоекспо" во Скопје за купување автомобили се потрошени речиси четири милиони евра. Најголем дел се купени на кредит преку банките или на лизинг, но добар дел од купените автомобили се платени во кеш.
Фирмите и дистрибутерите кои изминативе шест дена изложуваа на Саемот се фалат со добрата продажба. Додека едни од нив, без никакво натегање, кажуваат колку и какви автомобили продале, други велат дека не направиле математика колку пари свртеле додека траел Саемот. Некои, пак, дури сметаат дека не е паметно да кажат колкав пазар направиле за овие шест дена. За некои од фирмите учесници ваквите огромни бројки се надувани. Велат, не може да се продале толку возила, на саем секогаш се оди да се прикаже дека народот купува најмногу ваква или таква кола. Многумина и од продавачите и од посетителите на Саемот се чудат од каде пари за такви скапи коли кога ќе видат како на џип од 50 илјади евра е напишано дека е продаден или кога ќе пробаат да отворат врата за да sирнат во некоја луксузна лимузина од 120.000, а вратата е заклучена оти е веќе продадена, а на Саемот стои само како експонат. Но, сепак, ниту еден штанд на Саемот не е без барем две возила на кои стои напишано "продадено".
"Се купуваат автомобили. Не е како што беше пред 7-8 години, но задоволни сме. Најмногу се бараат помалите возила, но позитивно изненадува тоа што се повеќе се бараат и поскапите спортски возила, џиповите, но и луксузните лимузини од по 80-90 илјади евра", велат дистрибутерите.
Најмногу се продадени возила од средните и малите класи. За купување на 100-тина автомобили од класата на "тојота јарис", "акцент", "авенсис", "авео", "матиз" или "лачети" и "хјундаи" и други од таа класа се потрошени речиси два милиона евра.
Големи суми се платени и за теренските возила од типот на "санта фе", "рав 4", "спортаж", "фолксваген", "реинџ ровер" или "соренто". За ваквите модерни и луксузни џипови, кои чинат од 20 до 100.000 евра, за шест дена се потрошени речиси половина милион евра.
Љубителите на добри автомобили изминативе шест саемски денови не штеделе ниту за полуксузните модели како "ауди", "мерцедес", БМВ, "крајслер". И за нив не им било тешко да издвојат речиси половина милион евра, ако се знае дека едно "ауди А8" чини над 85 илјади евра.
На "Пежо" одлично му оди, но последните бројки ќе ги каже в понеделник. И за "хјундаи" има одличен интерес. Од "Мерцедес" се задоволни со продажбата, ама и тие ќе пресметале в понеделник.
Бројката од речиси 4.000.000 евра е на вкупниот број автомобили продадени за шест дена од еднонеделниот саем, и на дистрибутите што кажаа колку продале, и на оние кои таа бројка ја премолчија. (Е.З.)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
„Тажен кактус“: Норвешка се брани по бранот критики за новогодишната елка во Лондон
Норвешкиот министер за надворешни работи Еспен Барт Ајде одговори на бранот критики што се појавија во британската јавност во врска со елката што Норвешка традиционално ја донира на Лондон и која беше поставена на плоштадот Трафалгар.
Во некои британски медиуми и на социјалните мрежи, изгледот на елката беше оценет како разочарувачки, со иронични споредби со „тажен кактус“ и тврдења дека елката изгледа како да е зафатена од „торнадо“. Сепак, Ајде нагласи дека станува збор за симбол чија вредност далеку ги надминува естетските впечатоци.
Тој потсети дека елката е „непроценлив подарок“ и дел од традицијата што трае од 1947 година, кога Норвешка за прв пат ѝ ја подари елката на Велика Британија како знак на благодарност за нејзината поддршка за време на Втората светска војна. Според него, елката е исто така симбол на долгорочно партнерство и пријателски односи меѓу двете земји.
„Многу сме горди на нашата елка и на оваа традиција“, рече Ајде, нагласувајќи дека значењето на овој гест не може да се мери само со визуелни впечатоци.
Фото: депозитфотос
Свет
Зеленски: Украина нема да се повлече од регионот Донецк
Украина не е подготвена да се повлече од регионот Донецк, додека Русија се стреми целосно да го преземе Донбас, изјави денес претседателот на Украина Володимир Зеленски, наведувајќи дека Соединетите Американски Држави во моментов бараат компромисно решение.
„Сите ја знаеме позицијата на Русија. Тие сакаат да го окупираат целиот Донбас, а сега сакаат ние да се повлечеме од Донбас. Ова е нивниот отворен став. Нашиот став е исто така отворен – ние не сме подготвени да преземеме такви чекори, додека Соединетите Американски Држави бараат компромис“, рече Зеленски како одговор на прашања од новинари, објави Укринформ.
Зборувајќи за разговорите за мировниот план од 20 точки и безбедносните гаранции, Зеленски рече дека украинските и американските преговарачки тимови ќе одржат серија состаноци во САД во петок и сабота.
Според него, темите на разговорите ќе бидат мировниот план, безбедносните гаранции, договорот за обнова на Украина и други можни чекори.
Тој додаде дека украинскиот тим веќе е на пат кон САД и дека американската страна очекува нивно пристигнување, а можно е и присуство на европски претставници.
Претходно, Зеленски изјави дека следната рунда украинско-американски преговори ќе се одржи во САД по консултациите меѓу Вашингтон и Москва, наведувајќи дека состаноците би можеле да се одржат веќе во текот на викендот, објави Танјуг.
Фото: депозитфотос
Свет
Судбината на Украина зависи од Белгија, премиерот објави услови
Белгија не сака да ги сноси ризиците од заем за репарација користејќи ги замрзнатите руски средства сама и може да се согласи на тоа само ако другите земји-членки се согласат да ги споделат ризиците, а сè уште нема доволен напредок во врска со ова, изјави денес белгискиот премиер Барт де Вевер.
„Сè уште не сум видел текст што би бил прифатлив за Белгија. Се надевам дека ќе го видам денес“, рече Вевер во утрово во белгискиот парламент, пред почетокот на самитот на лидерите на ЕУ на кој прашањето за финансирање на Украина е главна тема.
„Секако дека можам да направам компромис, но тоа не е можно по одредени точки што ја загрозуваат финансиската безбедност на Европа и Белгија“, рече тој.
Постојат 210 милијарди евра руски средства што се замрзнати во земјите-членки на ЕУ. Поголемиот дел од овие средства, 185 милијарди, беа депонирани во белгиската компанија „Еуроклеар“.
Де Вевер рече дека Комисијата постигнала напредок во своите предлози во врска со распределбата на финансискиот ризик во случај на неповолна арбитражна одлука и дека сите институции на ЕУ што поседуваат руски средства треба да бидат третирани еднакво со „Еуроклеар“.
Сепак, ова сè уште не е доволно во однос на обемот на покриеност на ризикот во случај на арбитражна одлука во Русија или во други јурисдикции на трети земји како што се Кина или Јужна Африка, кои се повеќе или помалку блиски до Русија.
Белгија сака целосно споделување на ризикот и „неограничени гаранции“ бидејќи ризиците не можат да се предвидат.
Сепак, тешко е за другите земји-членки да се согласат на „неограничени гаранции“ бидејќи тоа би значело еден вид бланко чек и прашањето е како да се даде согласност за нешто што не е однапред дефинирано.
Во последните денови, за време на интензивни преговори, Белгија се обиде да протурка друга опција за финансирање на Украина, заедничко задолжување кое би било гарантирано од европскиот буџет.
Сепак, ова бара согласност од сите земји-членки, што е невозможно со оглед на позицијата на Унгарија, а веројатно и на некои други земји.
фото/депозитфотос

