Свет
За шест дена четири милиони евра за коли
Љубителите на добри автомобили изминативе шест саемски денови не штеделе ниту за полуксузните модели како "ауди", "мерцедес", БМВ, "крајслер"
НАВАЛИЦА НА "АУТО ЕКСПО"
Љубителите на добри автомобили изминативе шест саемски денови не штеделе ниту за полуксузните модели како "ауди", "мерцедес", БМВ, "крајслер"
За само шест дена на саемот "Аутоекспо" во Скопје за купување автомобили се потрошени речиси четири милиони евра. Најголем дел се купени на кредит преку банките или на лизинг, но добар дел од купените автомобили се платени во кеш.
Фирмите и дистрибутерите кои изминативе шест дена изложуваа на Саемот се фалат со добрата продажба. Додека едни од нив, без никакво натегање, кажуваат колку и какви автомобили продале, други велат дека не направиле математика колку пари свртеле додека траел Саемот. Некои, пак, дури сметаат дека не е паметно да кажат колкав пазар направиле за овие шест дена. За некои од фирмите учесници ваквите огромни бројки се надувани. Велат, не може да се продале толку возила, на саем секогаш се оди да се прикаже дека народот купува најмногу ваква или таква кола. Многумина и од продавачите и од посетителите на Саемот се чудат од каде пари за такви скапи коли кога ќе видат како на џип од 50 илјади евра е напишано дека е продаден или кога ќе пробаат да отворат врата за да sирнат во некоја луксузна лимузина од 120.000, а вратата е заклучена оти е веќе продадена, а на Саемот стои само како експонат. Но, сепак, ниту еден штанд на Саемот не е без барем две возила на кои стои напишано "продадено".
"Се купуваат автомобили. Не е како што беше пред 7-8 години, но задоволни сме. Најмногу се бараат помалите возила, но позитивно изненадува тоа што се повеќе се бараат и поскапите спортски возила, џиповите, но и луксузните лимузини од по 80-90 илјади евра", велат дистрибутерите.
Најмногу се продадени возила од средните и малите класи. За купување на 100-тина автомобили од класата на "тојота јарис", "акцент", "авенсис", "авео", "матиз" или "лачети" и "хјундаи" и други од таа класа се потрошени речиси два милиона евра.
Големи суми се платени и за теренските возила од типот на "санта фе", "рав 4", "спортаж", "фолксваген", "реинџ ровер" или "соренто". За ваквите модерни и луксузни џипови, кои чинат од 20 до 100.000 евра, за шест дена се потрошени речиси половина милион евра.
Љубителите на добри автомобили изминативе шест саемски денови не штеделе ниту за полуксузните модели како "ауди", "мерцедес", БМВ, "крајслер". И за нив не им било тешко да издвојат речиси половина милион евра, ако се знае дека едно "ауди А8" чини над 85 илјади евра.
На "Пежо" одлично му оди, но последните бројки ќе ги каже в понеделник. И за "хјундаи" има одличен интерес. Од "Мерцедес" се задоволни со продажбата, ама и тие ќе пресметале в понеделник.
Бројката од речиси 4.000.000 евра е на вкупниот број автомобили продадени за шест дена од еднонеделниот саем, и на дистрибутите што кажаа колку продале, и на оние кои таа бројка ја премолчија. (Е.З.)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
(Видео) Снимен моментот кога авион слета врз автомобил на автопат во Флорида
На социјалните мрежи се појави снимка што го прикажува моментот кога мал авион слета врз автомобил што се движел на автопатот I-95 во округот Бревард на Флорида.
Според властите, возачката на автомобилот и двете лица во авионот добиле само полесни повреди. Ударот го снимиле татко и син кои возеле веднаш зад возилото што било погодено.
Полицијата соопшти дека двомоторниот авион Beechcraft 55 во понеделник околу 17:45 часот локално време морал присилно да слета на јужната лента од автопатот. При слетувањето удрил во автомобил Toyota Camry со 57-годишна жена. Во авионот биле 27-годишен пилот од Орландо и 27-годишен патник.
A small plane crash landed on a busy interstate in Merritt Island, Florida, hitting a car.
The plane experienced a “loss of power in both engines,” it was known, and was attempting an emergency landing on I-95 when it hit a Toyota Camry.
The driver of the car was hospitalised… pic.twitter.com/ViZAuMJcwT
— Vani Mehrotra (@vani_mehrotra) December 10, 2025
Таткото и синот, Џејмс и Питер Кофи, изјавиле дека авионoт нагло почнал да паѓа пред нив.
„Бев преплашен, сфативме колку беше блиску до трагедија“, рекол Џејмс. Питер додал дека дури следниот ден сватил колку среќа имале.
Авионот бил отстранет од автопатот.
Причината за присилното слетување сè уште не е утврдена, а истрагата продолжува. Според проценка на службата, можно е авионот да останал без гориво.
Свет
Децата во Австралија го измамија системот: забраната за социјални мрежи има големи пропусти
Првиот ден од австралиската забрана за користење социјални мрежи за лица под 16 години покажа бројни слабости во системот. Многу деца успеале да ги заобиколат новите правила користејќи ВПН, манипулации со датумот на раѓање или трикови при скенирање на лицето.
Родители од различни делови на земјата за „Еј-би-си“ сведочат дека нивните деца без проблем добиле пристап до „Снеплет“, „Инстаграм“ или „Тик-Ток“, иако формално би требало да им биде забранет.
Во повеќе случаи, системите за проверка на возраст погрешно утврдиле дека децата имаат над 16 години — дури и кога станува збор за 11- или 13-годишници. Некои тинејџери успеале да ја измамат технологијата со шминка или прикривање на делови од лицето. Социјалните мрежи признаа дека постојат технички предизвици и дека родителите можат да пријават профили за деца под 16 години кои ќе бидат суспендирани.
Стручњаците објаснуваат дека технологијата за процена на возраст има маргина на грешка од една до три години, што овозможува заобиколување на забраната. На „Тик-ток“ веќе се појавија објави од деца кои се потсмеваат дека „успешно ја преживеале“ забраната.
Владата најавува дека пропустите ќе се отстрануваат постепено. Премиерот Албанезе посочи дека околу 440.000 „Снепчет“ профили, 150.000 „Фејсбук“ профили и 350.000 „Инстаграм“ профили во сопственост на деца од 13 до 15 години ќе треба да се деактивираат. Повеќе од 200.000 „Тик-ток“ профили веќе се затворени.
Министерката за комуникации Анника Велс нагласи дека ова е „маратон, не спринт“ и дека децата кои денес ја заобиколиле забраната нема да можат да го прават тоа постојано.
Свет
Серија пропусти во Лувр: Крадците избегале со 30 секунди предност
Истрагата за кражбата на крaлскиот накит од Лувр открива дека крадците успеале да ѝ побегнат на полицијата со предност од само 30 секунди, поради серија безбедносни пропусти, објави „Гардијан“.
Извештајот претставен пред комисија на францускиот Сенат покажува дека во моментот на кражбата работела само една од двете надзорни камери во областа, а персоналот во контролната соба немал доволно монитори за следење на снимките во живо. Полицијата, пак, по активирањето на алармот била испратена на погрешна локација.
Шефот на истрагата, Ноел Корбин, изјавил дека само „плус-минус 30 секунди“ би биле доволни за обезбедувањето или полицијата да го спречат бегството. Современа видео-oпрема, поотпорно стакло или подобра координација, според него, ќе можеле да спречат исчезнување на накитот вреден 88 милиони евра, кој сè уште не е пронајден.
Извештајот дополнително открива дека управата на Лувр со години била предупредувана за безбедносни слабости. Ревизија од 2019 година, нарачана од претходниот директор Жан-Лук Мартинез, укажувала дека местото од каде крадците влегле – балкон со пристап однадвор – е лесно достапно со скали. Сегашната директорка Лоренс де Карс не знаела за таа анализа и препораките никогаш не биле спроведени.
Полицијата смета дека ги уапсила четворицата осомничени, кои по кражбата во Галеријата Аполо избегале со мотори. Откритијата создаваат голем притисок врз Де Карс, првата жена на чело на музејот, во моменти кога Долниот дом на парламентот спроведува сопствена истрага. Францускиот државен ревизор минатиот месец оцени дека безбедносните подобрувања се спроведувале „неприфатливо бавно“.
Во меѓувреме, музејот се соочува и со други проблеми: очекуван е штрајк на вработените што бараат подобри услови поради недостиг на персонал и огромни гужви, а неодамнешно истекување вода оштетило стотици списанија и документи во египетскиот оддел.

