Свет
„Ербасот“ се бара со американски сателити
Се’ уште важaт последните информации за исчезнувањето на авионот на Air France „Ербас А330-200“ со 228 патници и членови на екипажот. Авионот западнал во бура и најверојатно бил погоден од гром над Атлантикот. Компанијата го објави списокот на патници, меѓу кои нема македонски државјани
Летот AF-447 кој требало да трае 11 часа, според бразилските воздухопловни власти започнал добро синоќа по средноевропско време, од Рио де Жанеиро кон парискиот аеродром „Роаси Шарл де Гол“. Но, по речиси четири часа лет, капетанот на авионот јавил дека леталото влетало во големи турбуленции, по што биле прекинати сите радиоконтакти со контролата на летањето и исчезнал од радарите. Во седиштето на компанијата, извршниот директор на Air Frence, Пјер-Анри Горжон, изјави дека авионот испратил автоматската порака за краток електричен спој, петнаесетина минути откако влегол во бурата и дека најверојатно бил погоден од молња. Нема надеж за преживеани Но дописникот на лондонски Times, кој е и пилот, изјавил сомневање дека авионот би можел да биде погоден од гром. Според новинарот и пилот Чарлс Бремнер, доколку станува збор за удар од гром тоа ќе ја доведе во прашање подобноста на дизајнот на самиот авион „Ербас А 330-200“, кој инаку е високо оценет од стручњаците. Според американските статистики, секој авион е најмалку еднаш погоден од гром во текот на годината. Во кризниот центар на аеродромот кој беше формиран уште утрината при првите информации за исчезнување на авионот, се појавил и францускиот претседател Николас Саркози. Тој за медиумите изјавил дека е мала шансата да има преживеани. Францускиот министер за екологија и транспорт Жан Луи Барло ја исклучил можноста дека авионот е киднапиран и дека нема сомневање дека се урнал во океанот. Најавено е дека ќе биде побарана помош од американскиот сателитски систем. Компанијата доцна попладнето при опсежни проверки на листата на патници соопшти дека во авионот имало 216 патници, од кои 126 мажи, 82 жени, седум деца и едно бебе, како и 12 членови на екипажот. Според националноста, пак, станува збор за 61 Французин, 58 Бразилци, 26 Германци, 9 Кинези, 6 Швајцарци, 5 Британци, 4 Унгарци, по тројца Ирци, Норвежани и Словаци, по двајца Американци, Шпанци, Мароканци и Полјаци и по еден Јужноафриканец, Аргентинец, Австриец, Белгиец, Канаѓанец, Данец, Естонец, Гамбиец, Исланѓанец, Холанѓанец, Филипинец, Романец, Русин, Швеѓанец, Турчин и Хрват. Технички карактеристики и најголеми несреќи Во моментов во употреба се 340 авиони од овој тип и досега нема загинати во трите инциденти на „Ербас А 330-200“ од 2005 г., а ова би било прво уривање со жртви на овој модел. Светските авиокомпании досега нарачале повеќе од илјада вакви авиони. Станува збор за двомоторен авион кој може да носи 256 патници и 12-член екипаж, а летачкиот век му изнесува 11 милиони часови. Конкретниот воздухоплов во употреба бил од 2005 г., а последниот ремонт бил извршен на 16 април о.г. и имал околу 2.500 летови со околу 18.800 часа лет. Авионот може да има долет од 10.500 километри, на височина од 10.700 метри со брзина од 880 километри на час. Air France ја доживеа најголемата несреќа на 6 март 1962 г. кога „Боинг 707“ се урнал при полетување кога загинале 130 лица, а во септември 1968 г. загинаа 95 луѓе. Последната катастрофа на француската компанија е забележана во 2000-та кога при полетување од Париз, се урна „Конкорд“, при што загинаа 109 патници и членови на екипажот и уште четири лица на земја. Во Бразил, пак, во 2006 и 2007 г. се случија две големи авионски катастрофи, што ја вброи најголемата латиноамериканска држава меѓу најнебезбедните за авиосообраќајот. Во септември 2006 г. во амазонските џунгли се урна авион во кој загинаа 154 лица, а во јули 2007 г. во Сао Паоло „Ербас 320“ ја промаши пистата при што загинаа 187 лица од авионот и 12 на земја.
Авионот на Air France најверојатно погоден од молња
Авион со 216 патници исчезнал над Атлантик
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Околу 130.000 домаќинства и компании во Сан Франциско останаа без струја
Околу 130.000 домаќинства и компании во американскиот град Сан Франциско вчера останаа без електрична енергија. Напојувањето со електрична енергија постепено се стабилизира и сега речиси 20.000 потрошувачи се без струја.
Електрична енергија немаше во северниот дел од градот, поради што беа затворени голем број продавници и ресторани, а нарушен беше и градскиот транспорт.
Компанијата „Пацифик гас енд електрик“ ((Pacific Gas and Electric, PG&E), соопшти дека се истражува причината за масовниот прекин на електричната енергија, додавајќи оти се стабилизира електричната мрежа и не се очекуваат нови прекини.
Според противпожарната служба, дел од прекините беа предизвикани од пожар што избувна во потстаница на ПГ&Е.
Свет
Зеленски бара уште една средба со европските сојузници
Претседателот на Украина, Володимир Зеленски денеска изјави дека поддржува да се одржи нова средба со европските сојузници по состанокот на украинската делегација и американските претставници во Мајами, Флорида.
Постои општо чувство дека по работата на нашиот дипломатски тим во САД, сега треба да одржиме консултации со европските партнери во поширок формат, објави Зеленски на платформата Икс, по телефонскиот разговор со норвешкиот премиер Јонас Гар Сторе.
Зеленски разговорите во Мајами ги опиша како конструктивни и оти е забележан брз напредок.
Тој обвини дека Русија не сака да ја заврши војната и за една недела руските сили употребиле речиси 1.300 борбени дронови, околу 1.200 бомби и девет крстосувачки и други ракети врз Украина.
Свет
По повеќе од 400 години данската пошта прекинува со достава на писма
Данската пошта денеска соопшти дека на 30 декември ќе ја изврши последната достава на писма, со што се завршува традицијата долга повеќе од 400 години, која датира уште од 1624 година.
Причината за потегот е тоа што во текот на последните 25 години испраќањето писма драстично опадна – за повеќе од 90 отсто.
„PostNord“, компанијата која настана со спојување на шведската и данската пошта во 2009 година, претходно соопшти дека ќе укине 1.500 работни места во Данска и ќе отстрани 1.500 поштенски сандачиња, со оглед на тоа што побарувачката за писма драстично опадна, додека онлајн купувањето продолжува да расте. Оваа компанија, која и понатаму ќе доставува писма во Шведска, нагласи дека во Данска на нејзино место доставата ќе ја преземе компанијата „Dao“, која веќе врши достава на писма и која планира да ги прошири своите услуги од 1 јануари.
Меѓутоа, истражувањата покажуваат дека меѓу младите доаѓа до повторен пораст на пишувањето писма. Истражувањето на „Dao“ покажа дека лицата на возраст меѓу 18 и 34 години испраќаат два до трипати повеќе писма отколку другите возрасни групи, а истражувачот на трендови Мадс Арлиен-Соборг верува дека младите се свртуваат кон пишувањето писма како „противтежа на дигиталната преоптовареност“.
Според данскиот закон, мора да постои можност за испраќање писма, што значи дека доколку „Dao“ одлучи да ја прекине доставата, владата би била обврзана да именува друга компанија за таа задача.
Законот за дигитален идентитет, „MitID“, се користи за сè – од онлајн банкарство до закажување прегледи кај доктор, а поголемиот дел од официјалните комуникации се испраќаат преку дигитална пошта наместо со обична пошта.
Денес 97 отсто од данската популација постара од 15 години е регистрирана во „MitID“, додека само пет отсто одлучиле да се откажат од дигиталната пошта.
– Бевме данска пошта 400 години и затоа ова е тешка одлука, но Данска стана сè подигитална, што значи дека денес речиси и да нема писма. Со оглед на падот на побарувачката, пазарот на писма повеќе не е профитабилен, изјави заменикот извршен директор на „ПостНорд Данска“, Ким Петерсен.

