Свет
„Ербасот“ се бара со американски сателити

Се’ уште важaт последните информации за исчезнувањето на авионот на Air France „Ербас А330-200“ со 228 патници и членови на екипажот. Авионот западнал во бура и најверојатно бил погоден од гром над Атлантикот. Компанијата го објави списокот на патници, меѓу кои нема македонски државјани
Летот AF-447 кој требало да трае 11 часа, според бразилските воздухопловни власти започнал добро синоќа по средноевропско време, од Рио де Жанеиро кон парискиот аеродром „Роаси Шарл де Гол“. Но, по речиси четири часа лет, капетанот на авионот јавил дека леталото влетало во големи турбуленции, по што биле прекинати сите радиоконтакти со контролата на летањето и исчезнал од радарите. Во седиштето на компанијата, извршниот директор на Air Frence, Пјер-Анри Горжон, изјави дека авионот испратил автоматската порака за краток електричен спој, петнаесетина минути откако влегол во бурата и дека најверојатно бил погоден од молња. Нема надеж за преживеани Но дописникот на лондонски Times, кој е и пилот, изјавил сомневање дека авионот би можел да биде погоден од гром. Според новинарот и пилот Чарлс Бремнер, доколку станува збор за удар од гром тоа ќе ја доведе во прашање подобноста на дизајнот на самиот авион „Ербас А 330-200“, кој инаку е високо оценет од стручњаците. Според американските статистики, секој авион е најмалку еднаш погоден од гром во текот на годината. Во кризниот центар на аеродромот кој беше формиран уште утрината при првите информации за исчезнување на авионот, се појавил и францускиот претседател Николас Саркози. Тој за медиумите изјавил дека е мала шансата да има преживеани. Францускиот министер за екологија и транспорт Жан Луи Барло ја исклучил можноста дека авионот е киднапиран и дека нема сомневање дека се урнал во океанот. Најавено е дека ќе биде побарана помош од американскиот сателитски систем. Компанијата доцна попладнето при опсежни проверки на листата на патници соопшти дека во авионот имало 216 патници, од кои 126 мажи, 82 жени, седум деца и едно бебе, како и 12 членови на екипажот. Според националноста, пак, станува збор за 61 Французин, 58 Бразилци, 26 Германци, 9 Кинези, 6 Швајцарци, 5 Британци, 4 Унгарци, по тројца Ирци, Норвежани и Словаци, по двајца Американци, Шпанци, Мароканци и Полјаци и по еден Јужноафриканец, Аргентинец, Австриец, Белгиец, Канаѓанец, Данец, Естонец, Гамбиец, Исланѓанец, Холанѓанец, Филипинец, Романец, Русин, Швеѓанец, Турчин и Хрват. Технички карактеристики и најголеми несреќи Во моментов во употреба се 340 авиони од овој тип и досега нема загинати во трите инциденти на „Ербас А 330-200“ од 2005 г., а ова би било прво уривање со жртви на овој модел. Светските авиокомпании досега нарачале повеќе од илјада вакви авиони. Станува збор за двомоторен авион кој може да носи 256 патници и 12-член екипаж, а летачкиот век му изнесува 11 милиони часови. Конкретниот воздухоплов во употреба бил од 2005 г., а последниот ремонт бил извршен на 16 април о.г. и имал околу 2.500 летови со околу 18.800 часа лет. Авионот може да има долет од 10.500 километри, на височина од 10.700 метри со брзина од 880 километри на час. Air France ја доживеа најголемата несреќа на 6 март 1962 г. кога „Боинг 707“ се урнал при полетување кога загинале 130 лица, а во септември 1968 г. загинаа 95 луѓе. Последната катастрофа на француската компанија е забележана во 2000-та кога при полетување од Париз, се урна „Конкорд“, при што загинаа 109 патници и членови на екипажот и уште четири лица на земја. Во Бразил, пак, во 2006 и 2007 г. се случија две големи авионски катастрофи, што ја вброи најголемата латиноамериканска држава меѓу најнебезбедните за авиосообраќајот. Во септември 2006 г. во амазонските џунгли се урна авион во кој загинаа 154 лица, а во јули 2007 г. во Сао Паоло „Ербас 320“ ја промаши пистата при што загинаа 187 лица од авионот и 12 на земја.
Авионот на Air France најверојатно погоден од молња
Авион со 216 патници исчезнал над Атлантик
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Израел: Макрон не е добредојден додека не ја преиспита одлуката за признавање на Палестина

Израелскиот министер за надворешни работи Гидеон Саар изјави дека посетата на францускиот претседател Емануел Макрон на Израел не е на дневен ред додека не ја преиспита својата одлука за признавање на палестинска држава.
Во телефонски разговор со неговиот француски колега Жан-Ноел Баро, Саар ја повика Франција да ја „преиспита“ својата иницијатива за признавање на палестинска држава, според соопштението на израелското Министерство за надворешни работи.
„Додека Франција ги продолжува своите напори и иницијативи што се спротивни на интересите на Израел, таквата посета нема да биде можна“, рече Саар.
Кон крајот на јули, францускиот претседател објави дека Франција ќе ја признае Палестина како држава на Генералното собрание на ОН во септември. Повеќе од десетина западни земји, вклучувајќи ги Канада, Австралија, Белгија и Словенија, се придружија и ги повикаа другите земји од целиот свет да го сторат истото.
Одлуката предизвика тензии меѓу двете земји, а израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху минатиот месец го обвини францускиот претседател за „разгорување на пламенот на антисемитизмот“ во Франција.
Израелската национална телевизија Кан вчера објави дека Нетанјаху го одбил барањето на Емануел Макрон да го посети Израел, цитирајќи го поранешниот француски пратеник Мејер Хабиб.
Во разговор со францускиот министер за надворешни работи Баро, израелскиот министер за надворешни работи рече дека француската иницијатива „ја загрозува стабилноста на Блискиот Исток и ги поткопува националните и безбедносните интереси на Израел“.
Свет
Путин призна дека на Русија ѝ се заканува недостиг на гас

Рускиот претседател Владимир Путин изјави дека Русија се соочува со недостиг на гас, резултат на повеќемесечната кампања на украински напади врз енергетската инфраструктура на земјата, објави „Киев Индепендент“, повикувајќи се на „Москва Тајмс“.
Изјавата доаѓа во време кога Украина се обидува да изврши економски притисок врз Русија и да ја поткопа нејзината способност да ја финансира војната.
Зборувајќи на Источниот економски форум во Владивосток, Путин рече дека знаците на недостиг на гас се веќе видливи на рускиот Далечен Исток. Тој рече дека снабдувањето со нови бизниси може да биде предизвик и дека се очекува значително зголемување на побарувачката на гас во Далечниот Источен Федерален округ во наредните години.
Путин не ги прецизираше причините за потенцијалниот недостиг, но предложи префрлање на резерви на јаглен, за кои тврди дека „ќе траат речиси илјада години“.
Од почетокот на инвазијата во 2022 година, Украина таргетираше десетици рафинерии, складишта на нафта и воено-индустриски објекти со дронови со долг дострел за да ги попречи воените напори на Москва. Киев неодамна ги засили нападите пред можните мировни преговори, кои следеа по средбата на американскиот претседател Доналд Трамп со Владимир Путин во Алјаска на 15 август и со претседателот Володимир Зеленски во Вашингтон на 18 август.
Нападите ја нарушија способноста на Русија да рафинира и извезува нафта и предизвикаа недостиг на бензин во некои руски региони, како и во окупираниот Крим.
Во меѓувреме, по три години војна во Украина, Европа објави план за забрана на целиот увоз на руски гас.
Свет
Вашингтон го тужеше Трамп: „Присилната окупација мора да престане“

Вашингтон ја тужеше администрацијата на Доналд Трамп поради распоредувањето на Националната гарда во главниот град на САД.
Тужбата, поднесена во федералниот суд, бара од судот да издаде наредба со која се забранува распоредувањето на Националната гарда. Одлуката за распоредување се смета за неуставна и крши неколку федерални закони.
„Вооружените војници не треба да ги надгледуваат американските граѓани на американска почва“, напиша главниот обвинител на округот Колумбија, Брајан Швалб, на X.
„Присилната воена окупација на Вашингтон е кршење на нашата локална автономија и основни слободи. Мора да престане“, додаде тој.
Откако се врати во Белата куќа во јануари, американскиот претседател Доналд Трамп се обиде да ја прошири улогата на војската на американска територија, што критичарите го сметаат за опасно проширување на извршната власт што може да поттикне тензии меѓу војската и обичните граѓани.