Свет
„Ербасот“ се бара со американски сателити

Се’ уште важaт последните информации за исчезнувањето на авионот на Air France „Ербас А330-200“ со 228 патници и членови на екипажот. Авионот западнал во бура и најверојатно бил погоден од гром над Атлантикот. Компанијата го објави списокот на патници, меѓу кои нема македонски државјани
Летот AF-447 кој требало да трае 11 часа, според бразилските воздухопловни власти започнал добро синоќа по средноевропско време, од Рио де Жанеиро кон парискиот аеродром „Роаси Шарл де Гол“. Но, по речиси четири часа лет, капетанот на авионот јавил дека леталото влетало во големи турбуленции, по што биле прекинати сите радиоконтакти со контролата на летањето и исчезнал од радарите. Во седиштето на компанијата, извршниот директор на Air Frence, Пјер-Анри Горжон, изјави дека авионот испратил автоматската порака за краток електричен спој, петнаесетина минути откако влегол во бурата и дека најверојатно бил погоден од молња. Нема надеж за преживеани Но дописникот на лондонски Times, кој е и пилот, изјавил сомневање дека авионот би можел да биде погоден од гром. Според новинарот и пилот Чарлс Бремнер, доколку станува збор за удар од гром тоа ќе ја доведе во прашање подобноста на дизајнот на самиот авион „Ербас А 330-200“, кој инаку е високо оценет од стручњаците. Според американските статистики, секој авион е најмалку еднаш погоден од гром во текот на годината. Во кризниот центар на аеродромот кој беше формиран уште утрината при првите информации за исчезнување на авионот, се појавил и францускиот претседател Николас Саркози. Тој за медиумите изјавил дека е мала шансата да има преживеани. Францускиот министер за екологија и транспорт Жан Луи Барло ја исклучил можноста дека авионот е киднапиран и дека нема сомневање дека се урнал во океанот. Најавено е дека ќе биде побарана помош од американскиот сателитски систем. Компанијата доцна попладнето при опсежни проверки на листата на патници соопшти дека во авионот имало 216 патници, од кои 126 мажи, 82 жени, седум деца и едно бебе, како и 12 членови на екипажот. Според националноста, пак, станува збор за 61 Французин, 58 Бразилци, 26 Германци, 9 Кинези, 6 Швајцарци, 5 Британци, 4 Унгарци, по тројца Ирци, Норвежани и Словаци, по двајца Американци, Шпанци, Мароканци и Полјаци и по еден Јужноафриканец, Аргентинец, Австриец, Белгиец, Канаѓанец, Данец, Естонец, Гамбиец, Исланѓанец, Холанѓанец, Филипинец, Романец, Русин, Швеѓанец, Турчин и Хрват. Технички карактеристики и најголеми несреќи Во моментов во употреба се 340 авиони од овој тип и досега нема загинати во трите инциденти на „Ербас А 330-200“ од 2005 г., а ова би било прво уривање со жртви на овој модел. Светските авиокомпании досега нарачале повеќе од илјада вакви авиони. Станува збор за двомоторен авион кој може да носи 256 патници и 12-член екипаж, а летачкиот век му изнесува 11 милиони часови. Конкретниот воздухоплов во употреба бил од 2005 г., а последниот ремонт бил извршен на 16 април о.г. и имал околу 2.500 летови со околу 18.800 часа лет. Авионот може да има долет од 10.500 километри, на височина од 10.700 метри со брзина од 880 километри на час. Air France ја доживеа најголемата несреќа на 6 март 1962 г. кога „Боинг 707“ се урнал при полетување кога загинале 130 лица, а во септември 1968 г. загинаа 95 луѓе. Последната катастрофа на француската компанија е забележана во 2000-та кога при полетување од Париз, се урна „Конкорд“, при што загинаа 109 патници и членови на екипажот и уште четири лица на земја. Во Бразил, пак, во 2006 и 2007 г. се случија две големи авионски катастрофи, што ја вброи најголемата латиноамериканска држава меѓу најнебезбедните за авиосообраќајот. Во септември 2006 г. во амазонските џунгли се урна авион во кој загинаа 154 лица, а во јули 2007 г. во Сао Паоло „Ербас 320“ ја промаши пистата при што загинаа 187 лица од авионот и 12 на земја.
Авионот на Air France најверојатно погоден од молња
Авион со 216 патници исчезнал над Атлантик
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Огномет на фестивал во Дизелдорф експлодирал во публиката – 19 повредени

Најмалку 19 лица се повредени, меѓу кои и едно дете, кога за време на традиционалниот огномет на фестивалот Рајнкирмис во Дизелдорф, едно пиротехничко средство експлодирало во публиката, соопштија локалните власти.
Четири лица се здобиле со тешки повреди, а најверојатно се работи за изгореници, пишува Билд.
Несреќата се случила синоќа, кога ракетата од огнометот „скршнала од патеката“ и експлодирала низокo над земја.
Еден од организаторите на фестивалот изјавил дека можно е да се превртела лансирната рампа, предизвикувајќи насочување на ракетите кон публиката.
Во моментот на експлозијата, на местото на настанот веќе биле присутни припадници на противпожарната служба, итната помош и полицијата, кои веднаш реагирале.
Саемот бил брзо затворен, а организаторите најавија дека ќе разгледаат дали огнометот ќе остане дел од фестивалската програма во иднина.
Полицијата спроведува истрага за причините на несреќата.
Свет
(Видео) Русија и Украина со жестоки меѓусебни напади изминатата вечер

Најмалку едно лице загина, а тројца беа повредени кога пожар зафати станбена зграда по рускиот напад со беспилотно летало врз Одеса синоќа.
– Непријателот изврши масовен напад врз Одеса со беспилотни летала. И покрај активната работа на нашите сили за воздушна одбрана, имаше штета на цивилната инфраструктура – изјави гувернерот на областа, Олех Кипер.
2⃣9⃣5⃣🏘️19.7.25 Odesapic.twitter.com/tEMdvZ4L52
— Hilado de MelóNafo 🇪🇸🇪🇺🇺🇦 (@hiladomelonafo) July 19, 2025
Државната служба за вонредни состојби објави дека како резултат на нападот, избувнал пожар од шестиот до деветтиот кат од деветкатната станбена зграда. Пожарот бил изгаснат од пожарникари заедно со волонтери.
Привремено сместување и помош беа обезбедени во локалната градинка, каде што беше формиран оперативниот штаб, изјави градоначалникот на Одеса, Хенадиј Труханов.
They drank tea, kissed goodnight, tucked the kids in.
Someone burned alive that night.This time it was an Odesa apartment — just a home.
This is our everyday life now.
While the world plans weekends, we count who won’t wake up tomorrow. pic.twitter.com/xHVBf6NeGq
— UAVoyager🇺🇦 (@NAFOvoyager) July 19, 2025
Од друга страна, украински беспилотни летала повторно ја нападнаа Москва. Градоначалникот Сергеј Собјанин, објави дека руските единици за воздушна одбрана пресретнале 13 дронови што летале кон Москва за помалку од два часа. Нема извештаи за жртви или материјална штета.
🦅💥 Massive attack on Moscow region at night! pic.twitter.com/2ePzW5qKRE
— MAKS 25 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) July 19, 2025
Повеќе од 50 возови се одложени, а железничкиот сообраќај е делумно запрен во Ростовскиот регион откако остатоци од беспилотно летало паднаа на пругата, соопштија Руските железници.
На патниците им е обезбедена вода, а во возовите што доцнат повеќе од четири часа, се обезбедуваат и оброци.
Во меѓувреме, инфраструктурата е проверена, а екипите почнаа со поправка на оштетената мрежа.
Свет
Полска забрани пушење на сите видови цигари на работно место

Од 5 јули годинава, Полска воведе целосна забрана за пушење на работното место, вклучително и електронски цигари – дури и оние без никотин.
Прекршувањето на оваа забрана се казнува со 500 злоти (околу 7 илјади денари), а на вработените им се заканува дисциплинска мерка, па дури и отказ. Пушењето е дозволено само во посебно означена и затворена просторија, доколку работодавачот самиот одлучи да ја обезбеди.
Новите прописи воведуваат дополнителни забрани: продажбата на електронски цигари и производи што содржат никотин на лица под 18 години сега е забранета. Рекламирањето на овие производи е исто така забрането, а од јануари 2026 година е забранета и нивната продажба преку интернет. Електронските цигари без никотин ќе мора да бидат означени како штетни, додека количината на никотин во производите ќе биде ограничена на 20 mg/g.
Со ова, Полска се приклучува кон редот на земји кои строго ја регулираат употребата на сите форми на тутун и електронски цигари, без оглед на содржината на никотин, не само на јавни места, туку и во работната средина.