Свет
НАТО ја презема одговорноста за смртта на пакистанските војници

Огнот што го отвориле силите на НАТО при што беа убиени 24 (според некои извори 28) пакистански војници во пограничната област со Авганистан на крајот од ноември е последица на „низата грешки“ од двете страни, соопшти во четвртокот Алијансата базирајќи ги своите сознанија на темелна истрага.
Огнот што го отвориле силите на НАТО при што беа убиени 24 (според некои извори 28) пакистански војници во пограничната област со Авганистан на крајот од ноември е последица на „низата грешки“ од двете страни, соопшти во четвртокот Алијансата базирајќи ги своите сознанија на темелна истрага.„Истрагата покажа дека е направена серија од грешки на двете страни во координацијата на акциите пред и во текот на операцијата“, стои во соопштението на НАТO што го цитира AFP.Во соопштението на Алијансата се додава дека врз пакистанските војници „не се стрелало намерно“.„Акцијата на нашите сили беше легитимна“, се нагласува во соопштените на западно-атлантскиот воен сојуз.Меѓународните сили отвориле оган во ситуација на „легитимна одбрана“ откако биле мета на „неидентификувани сили“ за кои првично „не се сметало дека се пакистански војници“, се истакнува во соопштението на НАТО. Веднаш по бомбардирањето, НАТО случајот го нарече „трагичен и без намера“, ветувајќи целосна истрага за тој инцидент.Претставници на пакистанската армија веднаш по инцидентот, пак, изјавија дека неколку НАТО хеликоптери упаднале во воздушниот простор на Пакистан од Авганистан и извршиле воздушен напад врз контролен пункт во племенска област Моманд во северо-западниот дел од земјата во близина на границата со Авганистан. Во нападот загинаа најмалку 28 војници а 14 беа ранети, според пакистанската армија.Бомбардирањето на НАТО, според нив, траело речиси два часа и продолжило и откако војниците ги молеле коалиционите сили да престанат, тврди пакистанската војска.Неименуван авганистански претставник рече дека авганистански командоси и американските специјални сили спроведувале мисија на авганистанската страна од границата, кога врз нив бил отворен оган од правец на Пакистан. Коалиционите сили потоа одговориле со воздушни напади.Пакистанската армиија остро демантираше дека нејзините војници први отвориле оган и со тоа го предизвикале бомбардирањето на НАТО.Според информациите на пакистанските медиуми, неколку борбени хеликоптери на НАТО околу 2 часот по полноќ по локално време навлегле во воздушниот простор на Пакистан од соседен Авганистан и извршиле напад во контролен пункт во областа Баизаи во паштунската племенска провинција Моманд, во северозападниот дел од земјата во Пакистан северозападно во саботата. Тогаш пакистанската армија го осуди нападот како „неиспровоциран“.Ова не е прв ваков напад на хеликоптери на НАТО врз припадници на пакистанската армија. Така, на 30-ти септември 2010 година во племенскиот регион Оракзаи на границата со Авганистан, хеликоптери отворија оган врз пакистанските војници. Притоа загинаа две лица, а четворица беа повредени. Инцидентот предизвика сериознo заладување на односите меѓу Пакистан и НАТО. Тензиите меѓу Пакистан и западните земји а особено со САД се зголемија и по 26-ти ноември. Тоа доведе пред десет дена американскиот Конгрес да одлучил да ги замрзне 700-те милиони долари помош за Пакистан, сé додека „Исламабад не докаже дека ја помага борбата против исламистичките бунтовници чија мета се американските војници“.Претходно, Исламабад изјави дека таквата акција на западните сили „е во спротивност со суверенитетот на земјата“. Потоа, во знак на протест Пакистан ги затвори коридорите за логистичка поддршка за силите на НАТО.Преку Пакистан се доставува повеќе од 70 отсто од логистиката за силите на меѓународната коалиција кои се борат со талибанските бунтовници на авганистанска територија. Бидејќи во Авганистан нема железничка линија, целата логистика, како и горивата за потребите на НАТО, се транспортираат со камиони од пакистанските пристаништа на Арапското Море, особено од пристаништето Карачи.По ова минатата седмица следуваа два напада врз конвоите на НАТО на пакистанска територија, при што во првиот беа запалени 34 камиони на Алијансата а во вториот беа запалени уште седум камиони-цистерни на меѓународните сили./крај/афп/мф/сн
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Добил сметка за телефон од 37.621 евра поради интернет во роаминг – корисникот тврди едно, операторот друго

Доминик Лефевр (63) поминал една недела од годишниот одмор во Мароко, ни најмалку несомневајќи се дека ќе го пречека вистински кошмар кога ќе се врати дома.
Кога се вратил од одмор подготвен да ги плати сите сметки кои се натрупале, го забележал долгот за телефoн со огромна цифра.
Во полето каде што стоел износот пишувало: „должи: 37.621,91 евра“.
Оваа сметка не само што му ги расипала спомените од одморот, туку сериозно му ја загрозила и егзистенцијата.
Според неговиот мобилен оператор, француската телекомуникациска компанија Orange, Лефевр за време на одморот потрошил преголема количина интернет податоци. Така, наводно, се појавил толку високиот износ на сметката.
Сепак, Лефевр тврди дека својот телефон речиси и не го користел. Ни за време на претходните одмори во Мароко не се соочил со слични проблеми.
„Или сум бил жртва на хакерски напад, или на техничка грешка,“ вели тој.
Лефевр ангажирал адвокат, бидејќи – како што вели – трошокот не би можел никако да го плати.
Според извештаите, Orange тврди дека тој имал тарифен пакет што вклучувал 5 GB податоци во роаминг во Мароко. Таа граница, наводно, била надмината.
Му биле испратени вкупно 16 СМС пораки со предупредување за прекумерна потрошувачка.
Како точно дошло до толкаво пренесување податоци и до толку висок износ, сè уште не е разјаснето.
По враќањето од одмор, Orange му ја исклучил телефонската линија – која му била од суштинско значење за неговиот кафе-бар. Без интернет, 63-годишникот не можел да ја користи фискалната каса.
Во меѓувреме морал да ангажира друг провајдер за да продолжи со работењето, без да го плати побаруваниот износ на Orange.
На крајот, сепак, било постигнато компромисно решение: Orange ја намалил сметката од над 37.000 евра на 500 евра.
Овој потег бил оправдан со веродостојноста на клиентот и неговата долгогодишна лојалност. Лефевр бил клиент цели 38 години и секогаш навремено ги плаќал сметките.
Операторот и понатаму тврди дека немало ни хакерски напад, ни технички дефект.
Регион
(Видео) Вучиќ ги критикуваше српските министри: „Ѓуро, не сум задоволен од ангажманот на луѓето во Владата, срамота е“

Претседателот на Србија, Александар Вучиќ, обраќајќи се кон премиерот Ѓуро Мацут, изјави дека не е задоволен од ангажманот на министрите во Владата на Србија.
„Ѓуро, не сум задоволен од ангажманот на луѓето во владата и тоа ќе ти го кажам во лице. Не морам да ти кажам дека знам колку време луѓето поминуваат во владата. Срамота е. Тоа е сè што имам да ти кажам“, рече Вучиќ на седницата на Советот за соработка на Србија и Република Српска во проширен состав, во Палатата на Србија, во Белград.
Тој ги замоли министрите да се ангажираат повеќе и да работат понапорно, наведувајќи дека во просек 1,2 министри се на терен секој ден, а не 16.
„Потребна е многу поголема ангажираност, многу поголем напор и работа. Не живејте за да помине уште еден ден, туку за да се направи нешто големо“, рече Вучиќ.
Ko da mu je vladu šio Đuro, a ne on sam… pic.twitter.com/h8ixFb8E4t
— Џyлc (@doprinositelj) September 20, 2025
Свет
Германија на пат кон строга забрана за пушење во возила со деца или бремени жени

Покраините Северна Рајна-Вестфалија и Долна Саксонија планираат да предложат нов закон кој ќе забрани пушење во автомобили ако во нив има деца или бремени жени. Предлогот ќе биде поднесен до Федералниот совет на 26 септември 2025 година.
Целта на законот е да се заштитат најранливите лица од штетниот чад од тутун. Досега, поканите за доброволна претпазливост не помогнале, па пушачите и понатаму пушат во возила во присуство на деца и бремени жени.
Министерот за здравство на Северна Рајна-Вестфалија, Карл-Јозеф Лауман, вели дека пушењето во автомобил со деца или бремени жени е неодговорно, затоа што чадот може да им наштети на нивното здравје.
Според германски научници, околу еден милион деца редовно вдишуваат чад од тутун во возила, што го зголемува ризикот од сериозни болести.
Иако специфичните казни сè уште не се дефинирани, се очекува дека тие ќе се движат помеѓу 500 и 3.000 евра.
Слични закони веќе постојат во Италија, Франција, Велика Британија и други европски земји. Казните таму се движат од неколку стотици до неколку илјади евра.
Ако предлогот биде прифатен, Бундестагот ќе треба да го донесе конечниот закон.