Свет
Лавиринтот со кумановските цигари на црниот пазар нерешлив
Кризата во Тутунскиот комбинат Куманово продолжува и со новите сопственици. Лани стечајниот управник на неколку акционерски друштва Зоран Стојанкиќ, во улога на адвокат, ги донесе припадниците на кумановското семејство Сејдии на преговарачка маса со малите акционери и вработените во ТК Куманово.
СЛУЧАЈ „ТУТУНСКИ КОМБИНАТ КУМАНОВО“ (1)
Зоран Божиновски
Кризата во Тутунскиот комбинат Куманово продолжува и со новите сопственици. Лани стечајниот управник на неколку акционерски друштва Зоран Стојанкиќ, во улога на адвокат, ги донесе припадниците на кумановското семејство Сејдии на преговарачка маса со малите акционери и вработените во ТК Куманово. Во тој момент 51 отсто од акционерскиот капитал поседуваше американскиот бизнисмен со грчко потекло Василис Морфопулос. Тој никогаш не се појави во Комбинатот, иако повеќе од една година беше сопственик. Него и неговите луѓе во Куманово ги донесоа претседателот на синдикатот и истовремено секторски директор Миодраг Ѓорѓиевски, извршниот директор Новко Николовски, кој не смее никаде да стави свој потпис, и Драги Цветановски, бивш претседател на надзорен одбор во акционерското собрание. По неколкудневни преговори, договори, потпишувања застапништва во корист на Бајруш Сејдии, неговите луѓе го презедоа раководењето на комбинатот. Го задржаа истиот раководен тим: Ѓорѓиевски, Николовски, Цветановски. Сејдии воопшто не бил запознаен дека за ТК Куманово неколку години се води истрага против поранешниот генерален директор Тодор Чушкаровски поради извозот на цигари во Африка, преку кипарската фирма „Алдемур трејдинг“ од Никозија, склучен во мај 2003. година. Потписници на договорот за извоз на повеќе непознати марки цигари се Јанис Стамудис од кипарската фирма и Тодор Чушкаровски од македонска страна. Произведувачот, според договорот, зел обврска месечно да произведува 30-35 контејнери цигари, а Стамудис требало да ги пласира на африканскиот пазар. Иако беа произведени големи количества од овие цигари, владата на СДСМ, поточно министерот за финансии Никола Поповски не дозволи да бидат извезени. Истрагата против Чушкаровски за оваа зделка е се уште во тек.
ТК Куманово има и друг многу поголем проблем. Комбинатот на Владата со години и должи околу 8 милиони евра на име неплатени акцизи, уште од времето на соработката со пропаднатата „Македонија табак“. Иако имаше повеќегодишни напори за решавање на овој проблем, ниту една Влада и ниту еден министер за финансии до денес не ставија параф на документ со кој долгот на ТКК ќе биде отпишан. Овој проблем и проблемот со илјадниците хектари имот загубен во виорот на кризата од 2001 година во општината Липково, претставуваат две непремостливи бариери за Бајруш Сејдии и неговото семејство.
Освен проблемите со акцизите и со имотот во Липково, Сејдии имаат проблем и со хипотекарните оптоварувања наследени од претходниците на Василис Морфопулос. Речиси 80 отсто од зградите на Комбинатот се ставени под хипотека, средствата од земените кредити се потрошени или исчезнале во непозната насока, а на Комбинатот и на вработените им се оставени нерешливи проблеми. Згора на ова, проблем се и раскинатите лиценцни договори со БАТ и други странски партнери, кои знаат дека во овој комбинат биле произведувани фалсификувани брендови на цигари. Едноставно кажано, со години ТКК е на црната листа на Интерпол поради шверц на цигари и фалсификување брендови, како што беше случајот со цигарите „монте карло“, „асосс“, „регал“, „партнер“ итн.
Дека ова е точно покажува и факс-пораката испратена од Јанис Стамудис на 24 јуни 2004 година до Тодор Чушкаровски во контингентите цигари за Африка да нема цигари од марките „ријади“ и „рим“, бидејќи истите во шверц-варијанта, произведени во ТКК, веќе ги има на пазарот. Ова значи дека црните цигари од Куманово не ги сакале ниту на црниот пазар во Африка.
Последен и најголем проблем сепак се вработените. Нивните проблеми почнати во мај 1999 година, кога Љубе Бошковски и Пане Велев првпат извршија упад – никако да престанат. Оттогаш до денес се сменија повеќе газди. Чушкаровски беше избркан од моќници од ВМРО-ДПМНЕ во ноември 2000 година по многу превирања и тешка синдикална борба. Дојде Стевчо Коцевски, кој заедно со неговите роднини и пријатели, директорите Славко Бурназовски, Благоја Цветковски и Сали Џељадини почнаа да го водат комбинатот. Владееја до падот на Георгиевски во 2002 година. Пред заминување, Коцевски со пакетот акции од 51 отсто зеде кредит во Тутунска банка. Акциите ги дава во залог. Кредитот не го враќа, па банката една година подоцна станува сопственик на ТКК. Вработените, предводени од Миодраг Ѓорѓиевски, ги бркаат Коцевски и неговите од комбинатот. Го вратија Тодор Чушкаровски. Тој во соработка со синдикалецот Миодраг Ѓорѓиевски во текот на 2004 година, заедно со неговиот пријател Јанис Стамудис, „измислија“ американски партнер од кипарско потекло. Василис Морфопулос, во декември 2004 година, застапуван од Љубица Рубен, на берзата ги купи акциите на ТКК, кои беа под контрола на Тутунска банка.
Но и со Морфоплос, за вработените во ТКК проблемите не престанаа. Никој не ги реши нивните социјални проблеми – заостанати плати, акции, дивиденда, уплата на придонеси
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Америка: Панама попушта со нашите бродови; Панама: Тоа е лага
Американскиот Стејт департмент вчера објави дека бродовите на американската влада сега можат да минуваат низ Панамскиот канал без надомест. „Владата на Панама се согласи повеќе да не наплаќа такси од бродовите на американската влада за транзит низ Панамскиот канал“, објави Стејт департментот на Икс.
U.S. government vessels can now transit the Panama Canal without charge fees, saving the U.S. government millions of dollars a year. pic.twitter.com/G4gV2mHu7O
— Department of State (@StateDept) February 6, 2025
Договорот, наводно, ќе и заштеди на американската влада милиони долари секоја година. Управата на Панамскиот канал не одговори веднаш на барањето за коментар. Американскиот државен секретар Марко Рубио се сретна со панамскиот претседател Хозе Раул Мулино пред четири дена за време на патувањето во Централна Америка.
Американскиот претседател Доналд Трамп ја обвини централноамериканската земја дека наплатува високи цени за користење на нејзиниот премин.
„Доколку не се почитуваат принципите, морални и правни, на овој великодушен гест на отстапка, тогаш ќе бараме Панамскиот канал да ни биде вратен во целост и без прашање“, рече Трамп минатиот месец.
Мулино ја отфрли заканата на Трамп дека САД повторно ќе ја преземат контролата врз каналот, кој во голема мера го изградија. Областа под управа на САД го опкружуваше преминот со децении.
САД и Панама потпишаа неколку договори во 1977 година кои го отворија патот каналот да се врати под целосна панамска контрола. САД го предадоа во 1999 година по период на заедничка администрација.
Управата на Панамскиот канал ја негира најавата на Стејт департментот и вели дека нема да дозволи на бродовите на американската влада слободно да минуваат низ меѓуокеанскиот воден пат.
#UPDATE The Panama Canal Authority denies it will allow US government vessels to transit the interoceanic waterway for free, as the US State Department announced earlier.
"The Panama Canal Authority, which is empowered to set tolls and other fees for transiting the canal,…
— AFP News Agency (@AFP) February 6, 2025
„Управата на Панамскиот канал, која има овластување да одредува патарини и други такси за минување низ каналот, известува дека не направила никакви прилагодувања на овие такси“, се вели во соопштението на агенцијата.
Регион
(Видео) Црвената плажа повеќе не постои по големото лизгање на земјиштето: земјотресите го менуваат изгледот на Санторини
Серијата земјотреси кои го потресуваат архипелагот Додеканези трајно го менуваат изгледот на Санторини, еден од најубавите острови во Грција, кој се наоѓа во Егејското Море.
Најсилниот од 6.400 земјотреси што го погодија овој регион од 26 јануари се случи вчера вечер и беше со јачина од 5,2 степени според Рихтеровата скала.
The Santorini-Amorgos earthquake swarm just keeps going. It has now produced over 1,000 individual events since it began on January 27. pic.twitter.com/KQwxEj0Vbb
— Nahel Belgherze (@WxNB_) February 5, 2025
Бројните земјотреси предизвикаа бројни одрони, а еден од поголемите речиси целосно ја уништи познатата Црвена плажа, која е симбол на Санторини, објави грчкиот портал „Прототема“.
На социјалните мрежи се појавија снимки од плажата покриена со карпи кои се одрониле на брегот од блискиот рид. Недалеку од оваа плажа се наоѓа познат археолошки локалитет.
Σαντορίνη: Μεγάλη κατολίσθηση στην Κόκκινη Παραλία Τουρίστες έβγαζαν selfies στο χείλος του γκρεμού
🖇️ https://t.co/LlVgbyJeBH#σεισμος #Σαντορινη #σεισμός #Σαντορίνης pic.twitter.com/h5Np5JwXeQ— in.gr/news (@in_gr) February 4, 2025
Локалните власти поставија лента и забележаа дека плажата е затворена, но и покрај тоа, некои од ретките туристи кои се уште се на островот доаѓаат и прават селфи.
Според грчките медиуми, повеќе од 10.000 туристи и локални жители го напуштиле Санторини од саботата кога наеднаш зачестија земјотресите.
Свет
Откриена причината за фаталниот судир на „Блек Хок“ со патнички авион над Вашингтон
Имаше некаков „проблем со надморска височина“ кога минатиот месец хеликоптер „Блек Хок“ се судри со патнички авион во близина на националниот аеродром Роналд Реган во Вашингтон, при што загинаа 67 лица, изјави синоќа за „Фокс њуз“ американскиот секретар за одбрана Пит Хегсет. Тоа беше најсмртоносната воздушна несреќа во САД во повеќе од 20 години.
‼️ Another video has emerged showing the collision between a passenger plane and a military helicopter near Reagan Airport in Washington.
As a result of the crash, all passengers and crew aboard both aircraft were killed—a total of 67 people. pic.twitter.com/RPkgrUNjRF
— NEXTA (@nexta_tv) January 31, 2025
Истражувачите на Националниот одбор за безбедност на транспортот утврдија дека авионот CRJ700 бил на надморска височина од 300 стапки, со минимални отстапувања, во моментот на ударот, изјавија официјални лица претходно во февруари.
Ова сугерира дека воениот хеликоптер летал над 61 метар (200 стапки), максималната височина за рутата што ја користел. Пред неколку дена, претседателот Доналд Трамп на својата социјална мрежа напиша дека „хеликоптерот Блекхок летал превисоко, премногу високо. Далеку над границата од 60 метри“.
Урнатиот „Црн Хок“ бил дел од единицата за евакуација на американските службеници.