Свет
Директорот приватно се шетал на сметка на УЦВП

Неизготвена програма за работа, неоснован поврат на ДДВ, незаконско ангажирање стручни лица со договор на дело, ненаплатени надоместоци од прелетувања од авиокомпании, издавање под закуп на неподвижен имот без докази за склучени договори и висина на закупнина.
Неизготвена програма за работа, неоснован поврат на ДДВ, незаконско ангажирање стручни лица со договор на дело, ненаплатени надоместоци од прелетувања од авиокомпании, издавање под закуп на неподвижен имот без докази за склучени договори и висина на закупнина. Ова се дел од неправилностите во работењето на Управата за цивилна воздушна пловидба за 2005 година кои ги регистрира Државниот завод за ревизија, кога на чело беше Илир Мехмеди.
На поранешното раководство на Управата му се забележува дека патувало во странство без претходно да се издадат решенија и патни налози, а директорот Мехмеди заминал на пат во Сингапур, а потоа и во Мадрид заедно со својата сопруга, иако целта на овие две патувања не биле за потребите на УЦВП. За приватните патувања на директорот и неговата сопруга, УЦВП платила над 8.000 евра.
Државниот завод за ревизија констатирал дека Управата за цивилна воздушна пловидба нема програма за работа ниту, пак, доставила финансов план и годишна сметка за 2005 година на разгледување и одобрување пред Владата, што било спротивно на законските одредби. УЦВП како регистриран даночен обврзник плаќал ДДВ на остварениот приход од прелетувања и преглед на авиони, што не се предмет на оданочување, односно не е приход од промет во одредена стопанска дејност што ја обавуваат другите даночни обврзници.
Но, тоа не било пречка Управата, сепак, да изврши неоснован поврат на ДДВ во висина од над 3 милиони евра, наместо тие пари да останат на буџетска сметка. Според констатацијата на Државниот завод за ревизија, во 2005 година УЦВП издвоила околу 700 илјади евра за плаќање лица со договор на работа, иако Владата донела заклучок дека потребните воздухопловни и стручни кадри треба да бидат вработени. Но, хонорарците не добиле статус на редовно вработени, бидејќи Министерството за финансии не одобрило средства за плати во 2005 година.
Државниот завод за ревизија во истрагата за работењето на Управата за цивилна воздушна пловидба дошол до сознанија дека не биле наплатени приходи од прелетувања во висина од 1,3 милиони евра. Ревизијата не добила документи дали и какви мерки за принудно враќање на долгот од странските авиокомпании за прелетувањата над Македонија презема Еуроконтрол во име и за сметка на УЦВП. Според ДРЗ, УЦВП немала изградено систем за контрола на реалните и објективни побарувања на странските авиокомпании по основа на прелетувања, а кои ги извршува Еуроконтрол.
Истовремено, Управата не презела никакви мерки за намирување на долгот од домашниот авиопревозник МАТ за лендинг, АТС и за светлосна сигнализација. По оваа основа, долгот на МАТ кон УЦВП заклучно со крајот на 2005 година изнесува 1,4 милиони евра.
Меѓу должниците на УЦВП се и компанијата „Палер Македонија“, која не постои, потоа „Авиоимпекс“ и „Ер сервис“, но во деловните книги и финансиски извештаи побарувањата се многу помали во споредба со поднесените тужби. Разликата, на пример, на побарувањата од „Палер Македонија“ изнесува дури 1,5 милион некогашни марки или 750 илјади евра.
Како што стои во ревизорскиот извештај, од 2000 па се’ до денес, Управата издавала под закуп неподвижен имот (земјиште и бетонска подлога на локациите на одделни леталишта) и остварувала приход, но на ревизијата не и’ биле понудени докази колку договори се склучени и колкави приходи се остварени. На увид биле дадени само два договора за закуп во времетраење од 5 и 10 години (со „Бониер“ од Куманово и со „Замрзната храна“ од Неготино), при што годишно од нив биле остварени 9.000 евра закупнина, но средствата не се уплатени на буџетска сметка, туку ги искористила Управата за тековни трошоци.
Една од посебните забелешки на Државниот завод за ревизија на работењето на Управата за цивилна воздушна пловидба се и поднесените тужби против Управата во врска со наплата на побарувања за надомест на штета. Најголеми побарувања има МАТ која бара отштета од 40 милиони долари по основа материјална и нематеријална штета и загубена добивка, бидејќи државата не го испочитувала договорот од 2000 година, со кој „Македонски авиотранспорт“ е единствениот и ексклузивен редовен авиопревозник. МАТ поднел тужба, а во 2001 година, за да се избегне паричната штета, министерот за транспорт и врски потпишал анекс-договор со кој му дава на авиопревозникот право да извршува чартер-летови, под услов да ја повлече тужбата. Тужбата не е повлечена, а судот пресудил во корист на МАТ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Официјалната истрага покажа дека подморницата „Титан“ имплодирала поради лоша конструкција

Американска истражна агенција утврди дека подморницата „Титан“ на компанијата „Оушенгејт“, која имплодираше за време на нуркањето кај олупината на бродот „Титаник“ во јуни 2023 година, беше уништена поради низа сериозни недостатоци во дизајнот и тестирањето, објави Би-би-си.
Во несреќата загинаа сите пет лица на бродот, вклучувајќи го и директорот на „Оушенгејт“, Стоктон Раш.
Според извештајот на Националниот одбор за безбедност на сообраќајот (НТСБ), процесот на инженерскиот развој на „Титан“ бил „несоодветен“, што довело до грешки што предизвикале подморницата да не ги исполни стандардите за цврстина и издржливост.
Националниот одбор за безбедност на сообраќајот тврди дека „Оушенгејт“ никогаш правилно не го тестирал „Титан“ и затоа не знаел колку е силна подморницата всушност. Покрај тоа, компанијата не била свесна дека бродот е оштетен и требало да биде повлечен од употреба пред фаталното нуркање.
„Титан“ исчезна во Северниот Атлантик додека се обидувал да стигне до остатоците од „Титаник“, кои се наоѓаат на околу 600 километри од канадскиот град Сент Џонс во покраината Њуфаундленд и Лабрадор.
Во август 2024 година, крајбрежната стража на САД издаде посебен извештај во кој ја опишува несреќата како „целосно спречлива“ и ја критикува „Оушенгејт“ за „сериозно погрешни безбедносни практики“.
Подморницата на своето последно патување ја управувал Стоктон Раш, а бил придружуван од познатиот истражувач на длабокоморските длабини Пол-Анри Наргеолет, британскиот милијардер Хамиш Хардинг и пакистанскиот бизнисмен Шахзада Давуд и неговиот 19-годишен син Сулејман Давуд.
Сите платиле до 250.000 долари за да учествуваат во експедицијата.
За време на истрагата, НТСБ откри сериозни проблеми во безбедносната култура на „Оушенгејт“. Додека некои вработени тврдеа дека безбедноста е приоритет, други, вклучувајќи го и поранешниот директор за поморски операции и еден техничар, опишаа работна средина „во која безбедноста, а особено прашањата за дизајнот, систематски се игнорираат“.
Еден техничар рече дека имал забелешки на деловниот модел на „Оушенгејт“, особено на практиката патниците да се нарекуваат „специјалисти за мисија“ за да се избегнат законски ограничувања. Според американските прописи, нелегално е да се превезуваат патници на експериментални подморници.
Техничарот рече дека го предупредил Раш, велејќи: „Не можете само да ја смените титулата на некого ако сте платени за тоа“. Во подоцнежен разговор за истото прашање, Раш наводно му рекол: „Ако крајбрежната стража стане проблем, ќе купам конгресмен и ќе го решам“.
фото: принтскрин
Европа
(Видео) Италијанец се преправал дека е слеп 50 години, ја измамил државата за повеќе од еден милион евра

76-годишен маж од областа Виченца во Италија се преправал дека е целосно слеп повеќе од 50 години за да добие надомест за инвалидитет, измамувајќи ја државата за повеќе од еден милион евра. Измамата е откриена кога финансиската полиција го снимила како извршува секојдневни задачи без никакви проблеми, како што се градинарство и пазарување на пазарот, објавува „Кориере дел Венето“.
На снимката објавена од финансиската полиција, човекот е снимен како внимателно избира овошје и зеленчук на пазарот. Дома е снимен како врши градинарски активности, вклучувајќи кастрење и полевање растенија. Сите овие задачи ги извршувал со целосна леснотија, иако официјално бил регистриран како 100% инвалид поради слепило.
Жителот на Монтекио Маџоре е обвинет за сериозна измама против државата.
Според обвинението, човекот незаконски примал бенефиции и надоместоци наменети за слепи лица повеќе од педесет години, со што се стекнал со незаконска бенефиција од повеќе од еден милион евра. Истрагата е покрената по вкрстена проверка на податоците на корисниците на социјално осигурување, а членовите на финансиската полиција од Арзињано поминале повеќе од два месеци следејќи го. Утврдено е дека тој почнал да прима пензија и надомест за придружба уште во 1972 година, по наводна несреќа на работа.
#GdiF #Vicenza Denunciato un falso invalido per truffa ai danni dello Stato, avendo percepito indebitamente, per più di 50 anni, indennità e sussidi per un importo superiore al milione di euro.#NoiconVoi pic.twitter.com/DvqBzrir2l
— Guardia di Finanza (@GDF) October 13, 2025
Старецот е снимен како извршува голем број секојдневни задачи без ничија помош, вклучително и користење опасни алатки како што се ножици за кастрење и тримери за жива ограда. Тој, исто така, редовно одел сам на градскиот пазар, избирајќи намирници и плаќајќи во готово од сопствениот паричник.
Врз основа на цврсти докази, поткрепени со сведочење на експерти, судската власт во Виченца поднесе обвинение против лажно слепиот човек. Финансиската полиција ги извести надлежните институции за сите бенефиции веднаш да бидат суспендирани. Даночната ревизија утврди нелегален приход од над 200 илјади евра во последните пет години, период за кој може да се направи проценка, и е предложено да се конфискува овој износ.
„Оваа операција сведочи за континуираната посветеност на Финансиската полиција во борбата против измамите во секторот за социјална помош и пензиско осигурување. Јавните средства наменети за поддршка на најранливите и навистина сиромашните социјални групи неправедно се одземаат“, соопшти Покраинската команда на Финансиската полиција во Виченца.
фото: принтскрин
Европа
Зеленски: Русија ја таргетира енергетската инфраструктура со 300 дрона и 37 ракети

Украинскиот претседател Володимир Зеленски денеска објави дека Русија употребила 300 беспилотни летала и 37 ракети за напад врз украинската инфраструктура во текот на ноќта.
„Оваа есен, Русите го користат секој ден за да ја таргетираат нашата енергетска инфраструктура“, напиша тој на Икс.
Украинската приватна енергетска компанија ДТЕК претходно соопшти дека постројка за производство на гас во регионот Полтава е затворена по рускиот напад врз енергетската инфраструктура во текот на ноќта.
Извори од индустријата за Ројтерс изјавија дека руските напади предизвикале „значајна“ штета на гасниот сектор на Украина.
Главниот извршен директор на украинската државна компанија Нафтогас рече дека нападите го нарушиле работењето на неколку клучни постројки.
Тој нагласи дека тие имале директно влијание врз домашното производство на гас и дека Киев ќе мора да ги покрие загубите преку увоз.
фото: принтскрин