Свет
Пустош на железничката линијa Скопје-Кичево
Од пругата Скопје-Кичево, на која не поминал воз веќе четири години, е украден и оштетен имот вреден 500.000 евра, дознава “Дневник”.
По возот ја снема и пругата
Од пругата Скопје-Кичево, на која не поминал воз веќе четири години, е украден и оштетен имот вреден 500.000 евра, дознава “Дневник”. Никој од Јавното претпријатие “Македонски железници” досега не е повикан на одговорност поради уништувањето на пругата, каде што каблите за сигнализација и телекомуникација се целосно неупотребливи, а шините се запуштени и обраснати со шуми.
Пругата Кичево-Скопје пред воениот конфликт во 2001 година беше една од најфреквентните во земјава. Голем број патници од западниот дел на земјава, поради евтиниот билет, со воз одеа на работа во Скопје, Тетово, Јегуновце.
Министерството за транспорт побарало Владата од буџетот за 2006 година да одвои половина милион евра за обновување на пругата до Кичево и таа да биде третирана како приоритетен проект.
– Железницата нема пари да ја обнови пругата, а не може да земе ни кредити за таа намена бидејќи јавното претпријатие е веќе задолжено до гуша. Уште нема решение за долгот од 135 милиони евра иако тоа треба да се најде пред поделбата на Железницата на две претпријатија – велат во Министерството за транспорт.
Возот до Кичево не сообраќа од 2001 година. Во 2002, тогашните министри за внатрешни и за надворешни работи, Љубе Бошковски и Слободан Чашуле, симболично пропатуваа со “возот на мирот”, најавувајќи нормализирање на железничкиот сообраќај во Полошкиот регион.
– Оттогаш пругата низ Полог ја поминаа само десетина воза. Повеќе од три години нема патници на станиците – велат вработени во железницата. Тие сметаат дека иницијативата за враќање на возовите е оправдана и има економска логика бидејќи превозот е поевтин. На оваа пруга, кога била во функција, дневно минувале пет до шест патнички воза.
Владата неодамна го одби проектот на шпанската компанија “ББ Реил” за модернизација и електрификација на железничката пруга од Скопје до Кичево, вреден 36 милиони евра. Високата цена за поправка на пругата се должи на обврската да се почитуваат меѓународните стандарди за поголема безбедност на патниците и за побрзо сообраќање на патничките возови.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Свет
Романија и Бугарија за еден месец треба да станат полноправни членки на Шенген зоната
Романија и Бугарија треба да станат полноправни членки на Шенген зоната од почетокот на следната година, најави денеска еврокомесарката Илва Јохансон.
Во Европскиот парламент во Стразбур, комесарката за внатрешни работи Јохансон ја потврди неодамнешната најава на унгарското претседателство дека од 1 јануари 2025 година веројатно ќе се укине копнената контрола во Романија и Бугарија.
„Убедена сум дека Романија и Бугарија ќе ги имаат сите придобивки од Шенген зоната од почетокот на следната година“, рече Јохансон.
Шведската политичарка нагласи дека тоа е големо достигнување бидејќи пет години не било на дневен ред прашањето за проширување на Шенген зоната, а Хрватска, Бугарија и Романија биле „заглавени во чекалната“ иако биле подготвени да се приклучат. Хрватска стана полноправна членка на 1 јануари 2023 година.
Јохансон очекува министрите да одобрат целосен влез на двете земји во Шенген зоната на Советот на ЕУ за правда и внатрешни работи во декември во Будимпешта. Таа нагласи дека тоа го заслужиле поради конкретните мерки воведени на надворешните граници на ЕУ со кои бројот на илегални мигранти е намален за 80 отсто.
Романија и Бугарија се наоѓаат на важни рути за илегална трговија со оружје, дрога и луѓе, но Европската комисија претходно соопшти дека по детална истрага утврдила дека ги исполнуваат сите услови за членство во зоната за слободно патување. Претходно најмногу против неа беа Холандија и Австрија, пренесуваат медиумите во регионот.
Хрватската пратеничка Сунчана Главак во дебатата рече дека целосниот пристап на Романија и Бугарија е „прашање на правичност“ и „од стратешко значење за ЕУ“. Таа нагласи дека нивното патување било „долго и полно со предизвици, вклучително и политички“ и дека ги исполниле техничките услови уште во 2011 година.
„Како Хрватка многу добро разбирам што ќе значи ова за вашите граѓани“, рече пратеничката.
Регион
Почина 13-годишното девојче кое падна од шести кат од зграда во Мостар
Почина тринаесетгодишното девојче кое падна од балконот на шестиот кат во зграда во Мостар.
Информација за „Аваз“ ја потврдил Људевит Мариќ, портпарол на полицискиот оддел на МУП на Херцеговско-неретванскиот кантон.
Инцидентот бил пријавен во полиција во 14 часот и 30 минути, а на лице место бил спроведен увид, предводен од дежурниот кантонален обвинител на Обвинителството на Херцеговско-неретванскиот кантон.
Како што беше речено, преземени се сите потребни истражни дејствија за целосно расветлување на сите околности на овој настан.
Во моментот на падот, според „Аваз“, девојката била сама во станот, а малку порано нејзината мајка излегла да пазари во блиската продавница.
Откако дознала за несреќата, жената доживеала шок.
Свет
Шефот на украинската дипломатија: Русија може да биде принудена на мир само со сила
Во Варшава, украинскиот министер за надворешни работи Андриј Сибиха побара од Полска и западните сојузници да ја зголемат воената помош, особено за антиракетната одбрана на Украина, бидејќи најновите чекори на Русија водат кон ескалација на конфликтот и Москва може да биде принудена на мир само со сила.
„Русија презеде низа неприфатливи чекори кои ја зголемуваат агресијата. Ангажман на севернокорејската војска, напади врз постројки за нуклеарна енергија или напади со балистички ракети. Русија покажува дека не сака мир, сака само војна, што значи дека мирот може да се изнуди само со сила“, рече Сибиха на заедничката прес-конференција со шефот на полската дипломатија Радослав Шикорски.
Украинскиот министер предупреди дека за да ја принудат Русија да склучи мир, западните сојузници мора да ја зголемат помошта за Украина во областа на противракетната одбрана и противвоздушната одбрана, а исто така дека очекува 15-ти пакет санкции против Русија од Западот.
„Повторно ја покренувам темата Полска да и ги даде своите авиони МИГ-29 на Украина. Разбираме дека Полска мора да го брани своето небо и разговараме со сојузниците да помогнат во одбраната на источната граница на Полска. Ни требаат одлуките на сојузниците во врска со соборувањето на руски ракети над Украина“, рече Сибиха.
Украинскиот министер додаде дека помошта од Запад треба да оди и кон зајакнување на украинската воена индустрија за да не мора да зависи од испораките од сојузниците во критичните моменти.
Шефовите на дипломатиите на Украина и Полска денеска се согласија дека главна цел е сè уште Русија да ги врати окупираните територии, дека единствената гаранција за мир во Европа е Украина да влезе во НАТО и дека не може да се водат мировни преговори и компромиси, без согласност на Украинците.
„Украина мора да ги врати своите територии во меѓународно признатите граници. Во случај на почеток на мировни преговори, кои според нас не се на повидок кога гледаме сè побрутални напади од Русија, секое решение мора да биде прифатено од нашите украински пријатели“, рече Шикорски.
Полскиот министер потсети на историјата на својата земја дека договорите што ги направиле други зад грбот на Полјаците никогаш не донеле ништо добро.