Свет
МВР ќе ја истражува судската пресуда за милионска отштета на Арсов

Откако судот пресуди да му се исплатат еден милион евра на сопственикот на МВМ "Компани", сега градоначалник на Кисела Вода
Откако судот пресуди да му се исплатат еден милион евра на сопственикот на МВМ "Компани", сега градоначалник на Кисела Вода
КАТИЦА ЧАНГОВА НИНА НИНЕСКА-ФИДАНОСКА
Владата е во паника по судската пресуда во која граѓанинот Џорџе Арсов треба даиnbsp; добие близу милион евра оштета од Министерството за надворешни работи.иnbsp; Арсов ја доби судската парница, бидејќи во судската постапка докажа декаиnbsp; загубите штоиnbsp; неговата фабрика за топење олово ги претрпелаиnbsp; 1999 година се последица наиnbsp; воената криза во Косово, односно за време на бомбардирањето на Југославија од страна на НАТО.
Џорџе Арсов, сега градоначалник на Општина Кисела Вода, докажа во многу редок и интересениnbsp; судски процес против државата дека сеиnbsp; можнииnbsp; наплатувања и на олкуиnbsp; високи побарувања.
Тоа е причината за вклучување на Министерството за внатрешни работи и на Јавното правобранителство во натамошниот тек од овој судски процес. По завчерашниот шок од сознанието дека граѓанин доби спор со државата на суд, Владатаиnbsp; му пристапи на проблемот многу посериозно отколку досега. Службите во извршната власт се обидуваат да ја стопираат исплатата на овие големи пари за граѓански процес, што би било, како што тврдат,иnbsp; силен удар врз националниот буџет.
Станува збор за извршното решение кое Владата го добила од Основниот суд Скопје 1, а со кое на Џорџе Арсов, кој во меѓувреме од стопанственик стана градоначалник на Општина Кисела Вода, Министерството за надворешни работи треба да му исплати 566.891,61 евро надомест на штета, плус уште толку за камати. И тоа поради загубите кои Арсов како сопственик на трговското претпријатие МВМ "Компани" ДОО Скопје претрпел големи загуби поради НАТО-бомбардирањетоиnbsp; на тогашна Југославија. Имено, граѓанинот Арсов повел судска парница затоа што неговиот производствен погон за топење акумулатори, кој се наоѓа на патот Скопје-Блаце, поради воените активности, не можел редовно да се снабдува со репроматеријали. Тоа биле причините зошто фабриката останала без работа и без добивка, а Арсов не можел да ги плати своите обврски спрема државата, банките, вработените.
Секторот за организиран криминал при МВР има одврзани раце од Владата да истражи дали постојат сериозни индиции за злоупотреби во целата постапка. Власта се сомнева дека целиот случај е напумпан. Според владини извори, Арсов давал лажни податоци, тврдејќи дека фабриката работи и дека тој наводно води бизнис, што за државата е апсолутна невистина. "Во случајот е ангажирано и Јавното правобранителство, кое во име на државата ќе бара заштита на нејзиниот имот", најави портпаролот на Владата, Сашо Чолаковски. Претставници од Катастарот и од странката која го доби спорот, во текот на денешниот ден треба да ги презентираат сите потребни документи до Правобранителството. Потоа, оваа институција ќе одлучи какви ќе бидат нејзините натамошни чекори.
"Барањето на Арсов е чиста ступидарија. Неговиот случај е многу сличен со уште еден што датира од истиот период, кога фармери го тужеа НАТО поради фактот што прелетувањето на авионите влијаело на сексуалниот живот на свињите, а дека пчелите, пак, заради вознемиреноста од звуците, не давале мед", велатиnbsp; владини извори инсистираат; да останат анонимни. Истите извори воиnbsp; Владата признаваат дека "случајот Арсов" е изведен максимално професионално, а тие; не реагирале правовремено. Мислејќи дека не претставува никаква опасност, владините служби биле небрежни, што го демантира епилогот – барање за голема отштета.
И додека во Владата растревожено бараат "чаре", во Кабинетот на градоначалникот на Кисела Вода не сакаат ништо посебно да коментираат. "Оваа судска партија е стара девет години и Арсов, кој ја почна како граѓанин, ќе ја води како граѓанин. Тој не сака да ја инволвира својата градоначалничка функција во случајот. Процесот не е завршен, а Арсов верува во судските органи", велат во Кабинетот на градоначалникот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
„Трагедијата можеше да се спречи“: објавен конечниот извештај за имплозијата на подморницата „Титан“

„OceanGate“, чија подморница „Титан“ имплодираше за време на експедицијата кон остатоците од Титаник во 2023 година, имаше „критично недоволни безбедносни практики“ и „токсична работна култура“, се заклучува во официјален извештај на американската крајбрежна стража објавен по двегодишна истрага.
Конечниот извештај за „OceanGate“ беше објавен од страна на американската крајбрежна стража и нејзиниот Одбор за поморски истраги (MBI). Станува збор за компанијата (OceanGate) која е одговорна за подморницата „Титан“, која имплодираше пред две години за време на нуркање кон остатоците од Титаник, при што загинаа сите пет лица.
Во извештајот од 335 страници, објавен во вторникот, се вели дека „OceanGate“ не ги следела инженерските протоколи за безбедност, тестирање и одржување на бродовите. Документот ги истакнува сериозните проблеми во начинот на работење на компанијата, нејзината работна култура и предупредува на потребата од построг регулаторен надзор на „подморници со екипаж и бродови со нов дизајн“.
„Неколку години пред инцидентот, „OceanGate“ користеше тактики на заплашување, дозволи за научни операции и поволна корпоративна репутација за да избегне регулаторен надзор“, се вели во извештајот, пишуваат медиумите.
Понатаму се вели дека компанијата „стратешки создаде и искористи регулаторна конфузија“ успеала да го управува „Титан“ целосно надвор од воспоставените протоколи за длабоко море, што историски придонеле за безбедноста на комерцијалните подморници.
„Трагедијата можеше да се спречи“
„Оваа морска несреќа и загубата на пет животи можеа да се спречат. Двегодишната истрага идентификуваше повеќе фактори што доведоа до трагедијата, давајќи вредни лекции за спречување на идни несреќи. Потребен е посилен надзор и јасни опции за операторите што истражуваат нови концепти надвор од постојната регулаторна рамка“, рече Џејсон Нојбауер, претседател на МБИ на „Титан“.
Критично погрешна безбедносна култура
Во извештајот се наведува дека „примарните фактори што предизвикуваат“ трагедија биле несоодветното справување со инженерските проблеми и недостатокот на разбирање за тоа како трупот би реагирале во „по природа опасна средина“.
И покрај инцидентите што го нарушија интегритетот на трупот,„ OceanGate“ продолжи да го користи „Titan“. MBI, исто така, ја истакнува „критично погрешната“ безбедносна култура и оперативните практики на компанијата.
„Во срцето на овие пропусти беа очигледните несовпаѓања помеѓу пишаните безбедносни протоколи и вистинската пракса“, се вели во извештајот.
Исто така, се истакнува дека напорите на раководителите на „OceanGate“ да го претстават „Titan“ како „неуништлив“ создале „лажно чувство на безбедност“ кај патниците и регулаторите.
Американската крајбрежна стража, исто така, ги наведе неуспесите на државните институции, нагласувајќи дека имало „пропуштена можност“ за интервенција.
„Раната интервенција можеше да резултира со тоа што „OceanGate“ ќе бараше усогласеност со регулативите или ќе ги напушташе плановите за експедициите на Титаник“, се наведува во извештајот.
Фото: принтскрин
Свет
Нов Зеланд воведува даноци за странски туристи на најпознатите природни локации

Нов Зеланд планира да почне да им наплаќа влезници на меѓународните туристи за своите познати природни места и да им го олесни работењето на бизнисите на заштитено земјиште, како дел од контроверзниот предлог за „ослободување“ на растот во еколошки и културно заштитените подрачја.
Посетителите ќе плаќаат до 40 новозеландски долари за пристап до одредени атракции во наредните години, како дел од реформата на законите за заштита на природата.
Владата планира да им наплаќа на странските посетители 20-40 новозеландски долари (12-24 американски долари) по лице за пристап до некои места.
Овие такси би биле воведени од 2027 година, пишуваат медиумите.
Министерката за заштита на природата, Тама Потака, рече дека овие такси би можеле да донесат 62 милиони новозеландски долари годишно, „за да можеме да продолжиме да инвестираме во локациите што ја формираат основата на голем дел од нашиот туристички сектор“.
Најавите на владата се дел од поширока реформа на законите за заштита на природата, што исто така ќе ја олесни продажбата или размената на заштитено земјиште и ќе овозможи спроведување на повеќе активности во заштитените подрачја без потреба од дозвола.
„Во духот на давање зелено светло за повеќе работни места, поголем раст и повисоки плати“, владата ќе „ослободи нов бран концесии“, вклучително и во туризмот, земјоделството и инфраструктурата на одредени локации, изјави премиерот Кристофер Лаксон во саботата.
Заштитеното земјиште е јавна сопственост и сочинува една третина од територијата на Нов Зеланд. Опфаќа области со биодиверзитет, историско или културно значење.
Свет
Почина поранешниот претседател на Романија, Јон Илиеску

Поранешниот претседател на Романија, Јон Илиеску, почина денес на 96-годишна возраст, објави претседателот на Социјалдемократската партија (ПСД), Сорин Гриндану.
На почетокот на јуни, Илиеску беше примен во болница, каде што беше опериран од рак на белите дробови, а во текот на последните неколку дена неговото здравје брзо се влоши. Според медицинските извештаи, неколку органи откажаа, објавува „Аѓерпрес“.
Јон Илиеску беше претседател на Романија двапати од 1990 до 1996 година и повторно од 2000 до 2004 година. Тој беше првиот посткомунистички претседател на Романија по револуцијата во 1989 година, во која одигра водечка улога.
Илиеску беше лидер на Националниот фронт за спас, кој подоцна прерасна во Социјалдемократска партија. За време на неговиот мандат, Романија стана членка на НАТО и започна преговори за пристапување кон Европската унија.
Фото: принтскрин