Европа
Во Германија студентите возат трамваи оти нема кој да работи

Бенедикт Хане, 24-годишно момче кое седеше зад контролната табла на трамвајот, вешто ги возеше црвено-белите вагони со часови пред да замине на Универзитетот во Нирнберг, каде што студира социјална работа. Бидејќи сè уште учи, Хане бил внимателно следен од инструктор, а во трамвајот што го возел немало патници.
Но, ако сè биде добро, Хане наскоро ќе стане полноправен возач на трамвај кој ќе превезува луѓе низ германскиот град Нирнберг навечер или за време на викендите, кога не мора да посетува настава. Под притисок од големиот недостиг на работна сила, јавните транспортни компании, како што е градскиот сервис ВАГ во Нирнберг, мораа да најдат нови извори за да ја зголемат својата работна сила.
ВАГ треба да регрутира 160 нови возачи годишно за да управува со своите трамваи, автобуси и возови во метрото. За Харалд Рубен, кој го предводи тимот за регрутирање и обука на компанијата, беше јасно дека „нема да ја постигнеме оваа цел доколку не ги истражиме сите опции“.
Транспортната компанија доставила оглас наменет за студенти, нудејќи им да возат трамваи со скратено работно време надвор од часовите. Тие треба да имаат возачка дозвола, да имаат над 21 година и да бидат „сигурни и способни за возење и работа во смени“.
Многу сектори во Германија, како и во другите европски земји, се соочуваат со сериозен недостиг на работна сила, кој се очекува да се влоши доколку не се преземат итни мерки. Јавните транспортни претпријатија предупредија дека можеби ќе треба да го намалат бројот на автобуси, трамваи или подземни возови бидејќи очекуваат десетици илјади работни места да останат непополнети во наредните години.
Поради недостиг на работна сила, транспортните работници ширум земјата штрајкуваа во последните недели за да го свртат вниманието на нивната мака, а синдикатот Верди предупреди на влошување на работните услови.
Многу компании пријавуваат до 20 или 30 проценти непополнети позиции, а недостигот придонесува за маѓепсан круг во кој преоптоварените вработени се разболуваат, што дополнително ја влошува ситуацијата. Други германски градови како Манхајм и Минхен исто така почнаа да бараат студенти како потенцијални вработени за да го пополнат недостигот.
Хане никогаш не помислил дека ќе вози трамвај се до пред неколку недели кога забележал реклама на ВАГ. Веднаш се пријавил, вели тој, и станал еден од петте примени. Вкупно, ВАГ прими 36 апликации.
Облечени во црвено-сините униформи на компанијата, новите возачи поминуваат низ забрзан четиринеделен курс за обука што се одржува за време на училишниот распуст. По неколку часа теоретски часови, научниците вежбаат на симулатор на трамвај пред да почнат да возат вистинско возило.
Од нив се очекува и дополнителна самостојна работа дома, со оглед на фактот дека обуката е забрзана и трае половина од редовниот период. Откако ќе го положи возачкиот испит и ќе биде придружуван од инструктор неколку дена, Хане сам ќе вози трамвај 20 часа неделно.
Хане, чии претходни работни места вклучуваа работа на бензинска пумпа, рече дека не се грижи за балансирање на универзитетот и работата.
„Кога би можел да изберам, повеќе би сакал да се возам трамвај пред да одам на универзитет, за да ми заврши денот со предавања“, рече тој, додавајќи дека исто така сака „да работи во други периоди од денот за да види различни луѓе и ситуации“. „Моите колеги мислат дека е навистина кул, исто и моето семејство. Ќе се качат во мојот трамвај некогаш, тоа е сигурно“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Захарова: Убедени сме дека Србите се свесни за ризиците поврзани со продажбата на оружје на Украина

Москва ги зеде предвид коментарите на српскиот претседател Александар Вучиќ за ревизијата на одредбите за српското воено производство по објавувањето на податоците од страна на Руската служба за надворешно разузнавање (СВР), потврди портпаролката на руското Министерство за надворешни работи, Марија Захарова.
Прес-уредот на Руската служба за надворешно разузнавање минатата недела објави дека српските воени компании ги снабдуваат Вооружените сили на Украина со муниција и покрај декларираната неутралност на Белград.
„И покрај ‘неутралноста’ декларирана од српските власти, српските воени компании продолжуваат да ја снабдуваат Украина со муниција. Покривањето на ова е шема што користи лажни сертификати на крајни корисници и земји посредници. Кога сме кај вторите, најчесто се споменуваат земјите од НАТО, имено Чешка, Полска и Бугарија“, нагласија тогаш руските разузнавачи.
Коментирајќи ги обвинувањата од Русија, српскиот претседател Александар Вучиќ изјави дека приватно разговарал за ова прашање со рускиот претседател Владимир Путин. Тој додаде дека е формирана комисија за да се испита веродостојноста на обвинувањата.
„Ги забележавме јавно изјавените уверувања на српските државни раководители дека ќе биде поведена ревизија на воено-техничката соработка на Белград со странски партнери, со цел да се идентификуваат измами со сертификати за крајни корисници. Претпоставуваме дека најавените мерки ќе овозможат навремено евидентирање и прекинување сомнителни извозни трансакции и ќе спречат испраќање воени производи на погрешна адреса“, рече Захарова.
Според Захарова, Русија е убедена дека „Србија е добро запознаена со сите ризици поврзани со паѓањето на производите од националниот воено-индустриски комплекс во рацете на режимот во Киев и ќе преземе ефикасни и доволни мерки за да се осигури дека ништо нема да фрли сенка врз добрите односи меѓу Москва и Белград“.
Европа
Зеленски: Русите го реструктуираа целото општество за да може да убиваат неказнето

Украинскиот претседател Володимир Зеленски синоќа реагираше на социјалните мрежи на ветувањето на рускиот лидер Владимир Путин дека ќе одговори на неодамнешниот напад на Киев врз руските воени аеродроми.
„Путин многу цврсто рече дека ќе мора да одговори на неодамнешниот напад врз аеродромите“, напиша американскиот претседател Доналд Трамп во објава на социјалните мрежи по телефонскиот разговор со Путин вчера.
Трамп делумно се осврна на нападот со беспилотни летала наречен „Операција Пајажина“ врз руските воени аеродроми во неделата, за кој се проценува дека уништил авиони и опрема во вредност помеѓу 4 и 6 милијарди евра. Белата куќа наводно не била информирана однапред за нападот од Украина.
„Многумина разговарале со Русија на различни нивоа. Сепак, ниту еден од овие разговори не донел сигурен мир ниту ја запрел војната“, одговори Зеленски во својата објава.
„За жал, Путин се чувствува неказнето. Дури и по сите ужасни руски напади, тој наводно подготвува повеќе таканаречени „одговори““, се вели во постот.
„Ова значи дека со секој нов напад, со секое одложување на дипломатијата, Русија покажува среден прст кон целиот свет – кон сите оние кои сè уште се двоумат да го зголемат притисокот врз неа“, забележа украинскиот претседател. „Сепак, Русија треба да бара мир. Токму во Москва мора да почнат да чувствуваат дека војната има цена, висока цена, а агресорот треба да ја плати највисоката цена“.
Зеленски изјави дека од почетокот на 2025 година, руската војска извршила напади врз Украина користејќи речиси 27.700 воздушни бомби, речиси 11.200 Шахед (дронови), речиси 9.000 други ударни дронови и повеќе од 700 ракети, вклучувајќи балистички ракети.
„Ова е темпото на руските напади, а тие намерно го поставија уште од првите денови од целосната војна. Русија ја реструктуираше целата своја држава, општество и економија за да може масовно и неказнето да убива луѓе во други земји“, напиша Зеленски.
Украинскиот претседател нагласи дека ако светот реагира слабо на заканите на Путин, тој го толкува ова како подготвеност да се затворат очите пред неговите постапки. Кога не чувствува сила и притисок, туку чувствува слабост, тој секогаш извршува нови злосторства. Тој го гледа таквиот став како премолчена дозвола: дозвола за нови злосторства, нови напади, нови убиства.
„Затоа ние во Украина сме благодарни на сите во светот кои се обидуваат да ја спречат оваа војна и руските напади. На сите кои му кажуваат на убиецот дека ќе биде повикан на одговорност. На сите кои велат дека руските ракети и бомби мора да престанат да одземаат невини животи“, нагласи Володимир Зеленски.
„И денес, на Денот на сеќавање на украинските деца убиени од руската агресија, ги потсетуваме моќните од овој свет на фактите. Ако моќните не го спречат Путин, тоа значи дека ја делат одговорноста со него. И ако сакаат да го спречат, но не можат, тогаш Путин повеќе нема да ги смета за моќни“, заклучи Зеленски.
Европа
(Видео) Борбени авиони на НАТО слетаа на автопатите во Финска и во Шведска

Сојузниците на НАТО одржаа големи воени вежби на автопатите во Финска и Шведска, демонстрирајќи ја способноста за брзо распоредување и дејствување во тешки услови според концепт познат како ACE (Agile Combat Employment), објави „Дифенс Индустри Јуроп“. Целта на ваквите вежби е да се зголеми флексибилноста и издржливоста на силите во потенцијално загрозените области.
Од 26 до 30 мај, Финска беше домаќин на редовна воздушна вежба наречена JPH, во која учествуваа повеќе од 20 сојузнички авиони и околу 2.000 регрути, резервисти и професионални војници. За прв пат, вежбата вклучуваше и операции на дел од автопатот, таканаречениот дел Баана, на патот број 4 во близина на воздухопловната база Тикакоски во Јивескила.
The Finnish Air Force's Baana 25 exercise has kicked off today. This week, the Air Force is operating from the Tikkakoski highway strip on E75, training in line with its mobile and dispersed battle concept. #ilmavoimat #baana25 pic.twitter.com/sr304XO1gZ
— Ilmavoimat (@FinnishAirForce) May 26, 2025
Финските авиони F/A-18 Hornet и Hawk извршија полетувања и слетувања на автопатот, на кои за прв пат им се придружија и холандските борбени авиони F-35A Lightning II од Кралските воздухопловни сили на Холандија.
Холандските пилоти извршија непрекинати полетувања и слетувања, а заедничките вежби со финските авиони F/A-18 дополнително ја зајакнаа соработката меѓу сојузничките авиони од четврта и петта генерација.
The Royal Netherlands Air Force F-35A fighter jets are participating in the exercise #Baana25 at Tikkakoski for the first time. Alongside the touch-and-go landings, @Kon_Luchtmacht🇳🇱 is conducting fighter integration training w/ 🇫🇮 F/A-18 fighters, operating out of Pirkkala AFB. pic.twitter.com/JbHJrW6iGy
— Ilmavoimat (@FinnishAirForce) May 26, 2025
Оваа обука е дел од финската доктрина за мобилно војување, која предвидува одржување на воздушни операции надвор од домашните бази доколку тие станат неупотребливи. Користењето на автопати за слетување и полетување е дел од воената обука во Финска уште од 1960-тите и сега дава важен придонес кон концептот на ACE на НАТО.