Европа
Метеж на австриските граници, колони од 11 километри за излез од земјата

Австриските медиуми тврдат дека наместо метеж на границите за влегување во Австрија, на излезот од земјата се формирала огромна колона.
Според порталот Индекс.хр, станува збор за германски туристи кои тргнале кон Хрватска, и покрај одлуката на Австрија да воведе обврска за тестирање за своите граѓани кои доаѓаат од Хрватска или да ги стават во карантин. Таа одлука предизвика вистинска вербална војна меѓу хрватските и австриските политичари.
Австрија најпрво ја одбележа Хрватска како многу ризична земја за патување кога станува збор за можноста од инфекција со коронавирус, а потоа беше донесена одлука дека сите оние што влегуваат во Австрија, а останаа во Хрватска, дека мора да бидат тестирани пред да се вртат дома.
И покрај очекувањата на Австрија да се создаде метеж на границите при враќање на домашните туристи, колоната на границата е огромна. Но, во спротивна насока.
Имено, на излезот од Австрија има колона од 11 километри. Австриските медиуми, кои ги објавуваат овие информации со неверување, наведуваат дека во колоните има многу Германци, кои патуваат за Хрватска и кои очигледно немаат страв од вирусот.
Наведено е дека повеќе од 80.000 германски туристи влегле во Хрватска минатиот викенд, пишува Нови лист.
Германија нема издадено негативни препораки за патување во Хрватска, ниту, пак, Институтот „Роберт Кох“, кој ги следи епидемиите, не ја прогласи Хрватска за ризична земја.
„Германските туристи во моментов не мораат да се соочат со задолжителни тестови“, пишува „Зидојче Цајтунг“ за коронавирусот во Хрватска и им објаснува на своите читатели дека на голем дел од хрватското крајбрежје има мал број новозаразени лица.
„Вистинските трендови се релевантни за донесување одлука, а не за моменталната слика“, рече германското Министерство за надворешни работи во врска со воведувањето мерки против ширење на коронавирусот за луѓето кои доаѓаат од Хрватска.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Европа значително го зголеми увозот на оружје во последните четири години

Европскиот увоз на оружје се зголеми за 155 отсто помеѓу 2020 и 2024 година, при што Украина стана најголемиот увозник на оружје по руската агресија во 2022 година, покажуваат податоците на Стокхолмскиот меѓународен институт за мировни истражувања (СИПРИ) објавени денеска.
Податоците на СИПРИ, исто така, укажуваат на континуирана доминација на САД на глобалниот пазар, бидејќи американските компании го зголемија својот удел во извозот на оружје од 35 проценти во периодот 2015-2019 година на 43 проценти во периодот 2020-2024 година, извозот на оружје од САД е еднаков на вкупниот вкупен износ на следните осум земји.
Кога станува збор за увоз, 28 отсто од оружјето во периодот 2020-2024 година отишло во Европа, додека во претходниот период, од 2015 до 2019 година, Европа учествувала во увозот со само 11 отсто.
Гледајќи ги земјите, 8,8 отсто од оружјето било увезено во Украина помеѓу 2020 и 2024 година, а половина од тој процент доаѓа од Соединетите држави, пред американскиот претседател Доналд Трамп да ја прекине испораката на оружје за Киев.
Руската инвазија на Украина резултираше со најголемиот конфликт меѓу Западот и Русија од Кубанската ракетна криза во 1962 година. Војната во Источна Европа ја покажа својата зависност од американското оружје, иако трансатлантската алијанса, основата на европската безбедносна архитектура по Втората светска војна, често се доведува во прашање.
САД обезбедија повеќе од половина од увозот на оружје во Европа во четиригодишниот период од 2020 до 2024 година, а првите тројца купувачи беа Обединетото Кралство, Холандија и Норвешка.
Европските лидери минатиот четврток го поддржаа планот за зголемување на трошоците за одбрана, што следеше по пресвртот во надворешната политика на САД на почетокот на вториот мандат на претседателот Трамп.
„Со сè повоинствената Русија и трансатлантските односи под прашање, европските членки на НАТО презедоа чекори за да ја намалат нивната зависност од увоз на оружје и да ја зајакнат европската индустрија за оружје“, рече Питер Веземан, виш истражувач во СИПРИ.
„Сепак, трансатлантските врски во набавката на оружје имаат длабоки корени. Увозот од САД се зголемува, а европските членки на НАТО порачаа околу 500 борбени авиони и многу други оружја“.
Рускиот извоз на оружје падна на 7,8 отсто од глобалниот пазар меѓу 2020 и 2024 година, речиси три пати помалку од 21 отсто во претходниот четиригодишен период. Ова е резултат на меѓународните санкции поради војната во Украина и зголемената домашна побарувачка за оружје.
Европа
Кремљ се закани: Ќе одговориме на конфронтирачката реторика на ЕУ

Кремљ се закани дека ќе одговори на конфронтирачката реторика од Брисел.
Портпаролот на рускиот претседател Дмитриј Песков на дневна прес-конференција рече: „Европската Унија сега активно разговара за нејзината милитаризација, особено за развојот на одбранбениот сектор. Ние внимателно го следиме овој процес бидејќи ЕУ ја претставува Русија како главен непријател. Оваа милитаризација е главно насочена против Руската Федерација. Ова може да биде сериозна причина за загриженост и може да нè принуди да преземеме соодветни мерки за да ја обезбедиме нашата сопствена безбедност. Се разбира, оваа конфронтирачка реторика и дискусиите во Брисел и европските престолнини се во целосна спротивност со напорите за изнаоѓање мирно решение во Украина“.
Песков исто така рече дека Русија е во контакт со САД за подготовките за преговорите за Украина, но дека нема нови детали и дека Москва сè уште не назначила главен преговарач за разговори со САД.
Европа
Штрајк на германските аеродроми, синдикатите бараат за 350 евра поголема плата

Германскиот синдикат на вработените во услужниот сектор Верди повика на еднодневен штрајк в понеделник на сите поголеми германски аеродроми, вклучувајќи ги и клучните воздушни центри како Франкфурт и Минхен.
Синдикатот повика на штрајк во аеродромите како Франкфурт, Берлин, Минхен, Келн/Бон, Дизелдорф и Хамбург. Штрајкот треба да започне на полноќ во недела и да трае 24 часа, а има за цел да го зголеми притисокот врз работодавачот во тековните преговори за колективните договори кои се водат од почетокот на годинава.
Поголемиот дел од персоналот на аеродромите се уште е вработен преку колективни договори склучени со градовите и општините, кои дејствуваат како работодавачи во преговорите со синдикатите и делумно се косопственици на аеродромите.
Во последните неколку недели веќе имаше штрајкови на аеродромите, но и други сектори кои спаѓаат во јавните услуги како што се јавниот транспорт, детските градинки или собирањето отпад. „Принудени сме на овој чекор бидејќи работодавачот сè уште нема презентирано прифатлива понуда за вработените во јавните служби“, соопштија од синдикатот Верди.
Најголемиот синдикат во Германија бара зголемување на платите за осум отсто или најмалку 350 евра за вработените во јавните служби. Најголемата германска авиокомпанија Луфтханза и Здружението на германски аеродроми АДВ силно го критикуваа штрајкот.