Регион
Над 50 пилоти загинаа со авионите „миг-21“ изминатите 58 години
Во текот на изминатите 58 години, за време на кои борбениот авион „миг-21“ служеше во многубројни верзии во југословенското и српското воено воздухопловство, загинаа 51 пилот, вклучувајќи и двајца пилоти што загинаа во петокот кај Мали Зворник.
Според порталот „Балканска безбедносна мрежа“, со падот на авионот „миг-21УМ“, со регистарски број 16185, практично е завршена службата на еден од најпознатите ловци во светската историја во српското воено воздухопловство бидејќи тоа е последниот авион од тој тип во летечка состојба.
СФРЈ набави 261 „миг-21“ во десетина верзии во периодот од 1962 до 1986 година. 58 години „миг-21“ беше дел од ловечките ескадрили на аеродромите во Батајница, Бихаќ, Приштина, Пула и на Пониква.
„Сепак, на црната листа за бројот на жртви, ‘миг-21’ го држи второто место. Повеќето пилоти, од кои 57, загинаа во ловците-бомбардери со американско потекло ‘Ф-84Г тандерџет’, кои се користени од 1953 до 1974 година“, наведува порталот.
Повеќето пилоти на „миг-21“ починаа во мир, а двајца не се вратија од борбените мисии во 1991/92 година.
Во катастрофите изгубени се 41 авион од тој тип, односно 15,7 проценти, не сметајќи ги воените загуби.
Првиот авион „миг-21“ беше изгубен на 20 јуни 1964 година кога 24-годишен поручник од 204. полк на Батајница, Здравко Станиќ, беше убиен под неразјаснети околности, а последната катастрофа пред неговата смрт се случи на 24 август 1994 година. По тоа,26 години немаше несреќи на тој тип на авион.
Порталот потсетува дека најмногу жртви имале кај првите верзии на ловецот „миг-21“, односно на едноседот во верзијата „Ф-13“ и двоседот во верзијата „У“.
Проблемот со овие авиони беше што тие имаа недоволно ефикасни места за да скокаат од авионите, со многу ограничувања.
Тоа се подобри со пристигнувањето нови верзии со поуспешни скокачки места, но 22 пилоти загинаа на тие први верзии на авионот „миг-21“.
Во војната од 1991 и 1992 година се изгубија седум „миг-21“, од кои шест авиони беа соборени, а за седмиот остана нејасно зошто се сруши.
Со загубата на двоседот „миг-21 УМ“ во петокот, на 25 септември, кариерата на тој легендарен ловец во српското воено воздухопловство заврши по 58 години.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Судии, обвинители и адвокати протестираа во Белград, велат дека трпат политички притисоци
Судии, обвинители, адвокати, како и граѓани и студенти од цела Србија денес одржаа протест пред Уставниот суд, а потоа и пред Правниот факултет во Белград.
Се собраа поради, како што велат, притисоците што ги трпи судството, особено во последната година, како и можноста за „укинување“ на Обвинителството за организиран криминал. Тие рекоа дека „правдата е слепа, но судството не е“.

Судијата Александар Трешњев истакна дека само оние што сториле кривични дела се плашат од обвинителите кои сакаат да си ја работат работата.
„Нема да кажат дека се плашат од обвинителството. Ќе речат дека има криминалци во тоа обвинителство. И не дојдовме тука да браниме некого по име и презиме. Дојдовме тука за нешто друго – да го браниме правото и обврската на обвинителот да напише обвинение кога има докази за тоа“, рече судијата Трешњев.

Милимир Лукиќ, судија во Апелациониот суд, изјави дека со најавената промена на законот, Обвинителството за организиран криминал дефинитивно ќе ја изгуби својата автономија и независност, како посебна карактеристика што овој орган мора да ја има кога дејствува за да ја извршува својата функција на законски начин.
„Во моментот кога Обвинителството за организиран криминал ќе стане дел од Вишото јавно обвинителство во Белград, директна последица ќе биде губењето на неговиот институционален капацитет за работа, а на крајот тоа ќе резултира со слабеење, а потоа и исчезнување на судските органи одговорни за организираниот криминал“, рече Лукиќ.

По сите говори, беше одржан 16-минутeн молк за жртвите од падот на настрешницата во Нови Сад.
Регион
Во Грција поплавени патиштата поради бурата, а училиштата во делови од земјата затворени
Бурата „Бајрон“, која ја погоди Грција, предизвика затворање на многу училишта, поплавени патишта и затворање на автопатот Атина-Коринт.
Рано утрово, националниот автопат Атина-Коринт беше затворен во еден дел поради лизгање на земјиштето и насобрана вода, објави Катимерини.
Обилните дождови доведоа и до поплавување на други патишта, додека дрвја паднаа во неколку области.
Во зори, преку бројот 112 беше испратена порака до жителите на Мегара и Мандра да се преселат од подрумот и приземјето на зградата на повисоките катови поради развојот на поплавите.
Како што е наведено, противпожарната служба, вооружените и безбедносните сили, шумската служба и Механизмот за цивилна заштита на регионот се во состојба на готовност, јавува Танјуг.
Надлежните служби на министерствата за здравство, инфраструктура и транспорт, животна средина и енергетика, труд и социјална сигурност, култура, како и рурален развој и храна, исто така се ставени во зголемена готовност.
Поради бурата „Бајрон“, која ги погоди источните и јужните делови на Грција, сите училишта во регионот Атика, како и на островот Родос, денес нема да работат, објавија грчките власти. „Безбедноста на нашите деца е приоритет за кој не може да се преговара. Ние донесуваме одлуки врз основа на научни податоци и не преземаме никакви ризици“, изјави регионалниот гувернер на Атика, Никос Хардалиас.
Тој додаде дека одлуката за затворање на сите јавни и приватни, основни и средни училишта е донесена по консултации со цивилната заштита и Министерството за образование.
Поради одлуката на градоначалникот на Родос, Александрос Колијадис, училиштата утре нема да бидат отворени на тој остров.
Фото: ЕПА
Регион
Поради бурата „Бајрон“, училиштата во Атика и Родос утре ќе бидат затворени
Поради бурата „Бајрон“, која ги погоди источните и јужните делови на Грција, сите училишта во регионот Атика, како и на островот Родос, утре нема да работат, објавија денес грчките власти.
„Безбедноста на нашите деца е приоритет за кој не може да се преговара.
Одлучуваме врз основа на научни податоци и не преземаме никакви ризици“, изјави регионалниот гувернер на Атика, Никос Хардалијас, пренесува Катимерини.
Тој рече дека одлуката за затворање на сите јавни и приватни, основни и средни училишта е донесена по консултација со цивилната заштита и Министерството за образование.
Поради одлуката на градоначалникот на Родос, Александрос Колијадис, училиштата утре нема да бидат отворени на тој остров.
Во областа источен Мани и општина Евротас, издадени се предупредувања поради лизгање на земјиштето и обилни врнежи од дожд, пренесува Танјуг.
Додека на делот од националниот пат Спарта – Гитео, сообраќајот е целосно во прекин, откако патот е поплавен на повеќе места, а сообраќајот е привремено пренасочен преку заобиколни патишта.
Фото: ЕПА

