Регион
Над 50 пилоти загинаа со авионите „миг-21“ изминатите 58 години
Во текот на изминатите 58 години, за време на кои борбениот авион „миг-21“ служеше во многубројни верзии во југословенското и српското воено воздухопловство, загинаа 51 пилот, вклучувајќи и двајца пилоти што загинаа во петокот кај Мали Зворник.
Според порталот „Балканска безбедносна мрежа“, со падот на авионот „миг-21УМ“, со регистарски број 16185, практично е завршена службата на еден од најпознатите ловци во светската историја во српското воено воздухопловство бидејќи тоа е последниот авион од тој тип во летечка состојба.
СФРЈ набави 261 „миг-21“ во десетина верзии во периодот од 1962 до 1986 година. 58 години „миг-21“ беше дел од ловечките ескадрили на аеродромите во Батајница, Бихаќ, Приштина, Пула и на Пониква.
„Сепак, на црната листа за бројот на жртви, ‘миг-21’ го држи второто место. Повеќето пилоти, од кои 57, загинаа во ловците-бомбардери со американско потекло ‘Ф-84Г тандерџет’, кои се користени од 1953 до 1974 година“, наведува порталот.
Повеќето пилоти на „миг-21“ починаа во мир, а двајца не се вратија од борбените мисии во 1991/92 година.
Во катастрофите изгубени се 41 авион од тој тип, односно 15,7 проценти, не сметајќи ги воените загуби.
Првиот авион „миг-21“ беше изгубен на 20 јуни 1964 година кога 24-годишен поручник од 204. полк на Батајница, Здравко Станиќ, беше убиен под неразјаснети околности, а последната катастрофа пред неговата смрт се случи на 24 август 1994 година. По тоа,26 години немаше несреќи на тој тип на авион.
Порталот потсетува дека најмногу жртви имале кај првите верзии на ловецот „миг-21“, односно на едноседот во верзијата „Ф-13“ и двоседот во верзијата „У“.
Проблемот со овие авиони беше што тие имаа недоволно ефикасни места за да скокаат од авионите, со многу ограничувања.
Тоа се подобри со пристигнувањето нови верзии со поуспешни скокачки места, но 22 пилоти загинаа на тие први верзии на авионот „миг-21“.
Во војната од 1991 и 1992 година се изгубија седум „миг-21“, од кои шест авиони беа соборени, а за седмиот остана нејасно зошто се сруши.
Со загубата на двоседот „миг-21 УМ“ во петокот, на 25 септември, кариерата на тој легендарен ловец во српското воено воздухопловство заврши по 58 години.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Вучиќ: Следната година е многу важна, ќе ја одреди судбината на Србија
Српскиот претседател Александар Вучиќ ја оцени 2026 година како исклучително важна година поради изборите што ќе „ја одредат судбината на Србија“ и големите инвестиции планирани како дел од подготовките за изложбата ЕКСПО 2027, пишува „n1info.rs“.
Вучиќ изрази надеж дека граѓаните ќе „судат според постапките“ кога гласаат и ќе дадат поддршка на Српската напредна партија.
„Донесете ја одлуката со ладна глава и рационално. Погледнете што е направено, разгледајте ги плановите, програмите и луѓето кои се способни да спроведат нешто или не се способни“, рече Вучиќ.
Тој додаде дека за него е важно што знае колку народот дал за да ја спаси земјата.
„Знам колку разбравте дека вашата земја е загрозена и колку сакавте да помогнете, и затоа сум ви бескрајно благодарен. Благодарение на вас и вашата сила, успеавме да се бориме, успеавме да ја одбраниме и зачуваме Србија и сега само гледаме како Србија може да продолжи напред. Ви благодарам за вашата поддршка“, рече тој.
Фото: депозитфотос
Регион
Рама објави укинување на забраната за „Тик-ток“ во Албанија
Албанскиот премиер Еди Рама објави дека социјалната мрежа „Тик-ток“ повторно ќе биде достапна во Албанија.
Рама во интервју за „Политико“ истакна дека албанската влада постигнала партнерство со претставници на социјалната мрежа и дека набргу ќе претстави нови мерки за заштита на јавноста во оваа земја.
„Задоволни сме од резултатот. Постигнавме партнерство и се надевам дека во наредните недели или месеци ќе го презентираме планот пред албанските граѓани, како што ветивме“, рече Рама.
Албанската влада го забрани „Тик-ток“ пред една година кога објавите на платформата предизвикаа тепачка меѓу млади, во која 14-годишно момче беше избодено до смрт.
Регион
Србија меѓу првите во регионот што воведува тестирање на алкохол кај летачкиот и кај кабинскиот персонал
Од 1 јануари 2026 година во Србија ќе почне систематско тестирање на летачкиот и на кабинскиот екипаж за присуство на алкохол.
Со тоа Србија станува една од првите земји во регионот што ја воведува оваа постапка во целост, објави Дирекцијата за цивилно воздухопловство на Србија.
Тестирањето ќе се спроведува на летачкиот и на кабинскиот екипаж на домашни и странски авиони што ги користат аеродромите во Србија.
Проверките ќе ги вршат специјално обучени и овластени воздухопловни инспектори на Дирекцијата.
Постои нулта толеранција за присуство на алкохол кај членовите на екипажот на авионите.
За мерење на количината алкохол ќе се користат сертифицирани и калибрирани уреди за мерење алкохол во здивот, кои имаат доказна вредност во судските постапки.
Во случај член на летачкиот или кабинскиот екипаж да го одбие тестот или тестот утврди присуство на алкохол, воздухопловниот инспектор привремено ќе му забрани да ги извршува должностите на член на екипажот и ќе го пријави тоа кај надлежните органи.
По правило тестирањето ќе се врши во кабината на авионот, а податоците за спроведените тестови ќе се внесуваат во централизирана база на податоци управувана од Агенцијата за безбедност на воздухопловството на Европската Унија (EASA).
За почетокот на примената на оваа постапка Дирекцијата навремено ги информира сите воздухопловни субјекти во Србија и EASA, која има улога да обезбеди поддршка во дефинирањето на приоритетите за тестирање и управувањето со релевантните податоци.
Фото: depositphotos

