Регион
Над 50 пилоти загинаа со авионите „миг-21“ изминатите 58 години
Во текот на изминатите 58 години, за време на кои борбениот авион „миг-21“ служеше во многубројни верзии во југословенското и српското воено воздухопловство, загинаа 51 пилот, вклучувајќи и двајца пилоти што загинаа во петокот кај Мали Зворник.
Според порталот „Балканска безбедносна мрежа“, со падот на авионот „миг-21УМ“, со регистарски број 16185, практично е завршена службата на еден од најпознатите ловци во светската историја во српското воено воздухопловство бидејќи тоа е последниот авион од тој тип во летечка состојба.
СФРЈ набави 261 „миг-21“ во десетина верзии во периодот од 1962 до 1986 година. 58 години „миг-21“ беше дел од ловечките ескадрили на аеродромите во Батајница, Бихаќ, Приштина, Пула и на Пониква.
„Сепак, на црната листа за бројот на жртви, ‘миг-21’ го држи второто место. Повеќето пилоти, од кои 57, загинаа во ловците-бомбардери со американско потекло ‘Ф-84Г тандерџет’, кои се користени од 1953 до 1974 година“, наведува порталот.
Повеќето пилоти на „миг-21“ починаа во мир, а двајца не се вратија од борбените мисии во 1991/92 година.
Во катастрофите изгубени се 41 авион од тој тип, односно 15,7 проценти, не сметајќи ги воените загуби.
Првиот авион „миг-21“ беше изгубен на 20 јуни 1964 година кога 24-годишен поручник од 204. полк на Батајница, Здравко Станиќ, беше убиен под неразјаснети околности, а последната катастрофа пред неговата смрт се случи на 24 август 1994 година. По тоа,26 години немаше несреќи на тој тип на авион.
Порталот потсетува дека најмногу жртви имале кај првите верзии на ловецот „миг-21“, односно на едноседот во верзијата „Ф-13“ и двоседот во верзијата „У“.
Проблемот со овие авиони беше што тие имаа недоволно ефикасни места за да скокаат од авионите, со многу ограничувања.
Тоа се подобри со пристигнувањето нови верзии со поуспешни скокачки места, но 22 пилоти загинаа на тие први верзии на авионот „миг-21“.
Во војната од 1991 и 1992 година се изгубија седум „миг-21“, од кои шест авиони беа соборени, а за седмиот остана нејасно зошто се сруши.
Со загубата на двоседот „миг-21 УМ“ во петокот, на 25 септември, кариерата на тој легендарен ловец во српското воено воздухопловство заврши по 58 години.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Орбан: Срамно е како ЕУ се однесува кон Србија
Унгарскиот премиер Виктор Орбан денес изјави дека Србија е клучна земја во Западен Балкан и дека начинот на кој Европската унија се однесува кон Белград е срамен и неправеден.
Орбан го изјави ова пред самитот на Европската унија и земјите од Западен Балкан во Брисел, одговарајќи на прашање за отсуството на Србија од состанокот, објавија регионалните медиуми.
Тој изјави дека Западен Балкан претставува економска резерва на злато за Европската Унија и дека Србија игра клучна улога во регионалната стабилност и заштитата на Европа од мигрантските текови.
„Не можеме ништо да направиме без Србија. Она што се случува тука, мислам на третманот и однесувањето кон Србија, е срамно. Тоа е целосно неправедно и неприфатливо“, рече Орбан.
Унгарскиот премиер истакна дека Србија сочинува повеќе од една третина од вкупното население на Западен Балкан, додека, според него, најмалку половина од економијата на регионот е поврзана со таа земја. Тој додаде дека околу две третини од извозот на Западен Балкан е поврзан со Србија.
„Без Србија, невозможно е да се направи нешто на Западен Балкан“, тврди Орбан.
Тој оцени дека, за да се најдат решенија за постојните предизвици, Европската унија прво треба да ја прифати Србија како членка, а дури потоа да го продолжи процесот на проширување со другите земји во регионот.
„Ние го правиме токму спротивното. Не е добро. Лошо е, неправедно и срамно. Затоа ние Унгарците мора да ја поддржиме Србија да продолжи напред“, заклучи Орбан.
Српскиот претседател Александар Вучиќ изјави доцна синоќа дека Србија нема да присуствува на денешниот самит ЕУ-Западен Балкан во Брисел, наведувајќи дека не сака владата на земјата да трпи притисок, но повтори дека Белград останува посветен на членството во ЕУ.
фото/депозитфотос
Регион
Храната за бебиња „аптамил АР1“ повлечена од пазарот во Хрватска
Поради зголеменото присуство на бактеријата Bacillus cereus, хрватскиот Државен инспекторат го повлече од пазарот „аптамил АР1“, формула за бебиња, произведена од Nutricia Export BV од Холандија, соопшти Хрватската агенција за земјоделство и храна (HAPIH).
Ова е исклучиво за производот од 400 g (храна за посебни медицински потреби) со рок на траење до 17.5.2026 година и ЛОТ: 111444865. Дистрибутер на производот на хрватскиот пазар е AWT International d.o.o.
Производот не е во согласност со регулативата на Европскиот парламент и на Советот за утврдување на општите принципи и барања на законодавството за храна, основање на Европскиот орган за безбедност на храната и утврдување процедури во прашањата за безбедност на храната и водичот за микробиолошки критериуми за храна, објави 2Индекс.хр“.
Регион
Сараево меѓу најзагадените градови во светот утрово
Сараево утрово се најде на врвот на листата на градови со најголемо загадување на воздухот во светот врз основа на податоците собрани и систематизирани од швајцарската веб-страница IQAir.
Според податоците, квалитетот на воздухот во главниот град на Босна и Херцеговина беше во таканаречената кафеава категорија, што е највисокото можно ниво на предупредување или ознака за воздух опасен за здравјето на луѓето. Индексот на квалитет на воздухот беше 355, а сè над 300 се смета за опасно за здравјето.
Следниот град со најголемо загадување на воздухот во светот беше Лахор во Пакистан со индекс од 271, што спаѓа во категоријата многу нездрав воздух.
Концентрацијата на фини честички прашина во воздухот ПM 2,5, кои продираат длабоко во белите дробови и може трајно да го оштетат здравјето во Сараево, беше 53 пати поголема од годишната референтна вредност дозволена од стандардите на Светската здравствена организација (СЗО).
Сараево е на листата на најзагадени градови во светот од синоќа. Ваквата ситуација е честа појава во зимските месеци, особено во периодите кога има температурна инверзија, па добиената магла го покрива сараевскиот басен, а честичките штетни супстанции се акумулираат под него.
За најголеми загадувачи на воздухот во Сараево се сметаат многуте согорувачки постројки, кои користат цврсти горива, како и густиот градски сообраќај, кој вклучува голем број стари возила. Локалните власти со децении не успеваат да го решат овој проблем, според медиумите во регионот.
Фото: депозитфотос

