Регион
Албанската опозиција: Косово членка на НАТО – единствено решение за мир во регионот
„Вчерашниот напад врз полицијата на Косово од страна на терористите поддржани од Србија е јасен показател дека целите и политиките на Србија се исти како и на Русија, која во моментот врши агресија врз Украина.
Затоа, меѓународниот фактор, САД и ЕУ, мора да дејствуваат за да не се случи втора Украина на Балканот. Цениме дека САД, како главен партнер и пријател на Албанците и Косово, но и ЕУ, треба да ги искористат сите можни механизми за Косово што побргу да стане членка на НАТО.
Со оваа ќе се запре сценариото за втора Украина, ќе се гарантира територијалниот интегритет на Косово и ќе се обезбеди мир во целиот регион.
Сè додека Србија не може да се отцепи од Русија, мирот во Европа и на Балканот е загарантиран само со членството на Косово во НАТО“.
Соопштение на Алтернативата – Движењето Беса – Демократското движење
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Силен земјотрес во Грција: се стресе островот Кос
Земјотрес со јачина од 4,5 степени според Рихтеровата скала денеска ја погоди Грција.
Епицентарот на земјотресот бил на 36 километри од градот Кефалос на островот Кос на длабочина од 104 километри.
Засега нема информации за причинета материјална штета.
Регион
Адвокатот за апсењата во Нови Сад: Ќе поминат најмалку пет години до пресудата
Адвокатот Боривоје Боровиќ и архитектот Слободан Малдини за „Н1 Србија“ ја коментираа веста за апсењата поради уривањето на натстрешникот во Нови Сад.
„Сведок сум дека кога ќе се случи ваков настан, секогаш се одредува притвор, се повикуваат луѓето што работеле на проектот. Тоа не се случи овде“, рече Боровиќ.
„Пред повеќе од десет години, мојот професор, тогаш асистент, го дизајнира натстрешникот на стадионот ‘Војводина’ во Нови Сад. Ветерот го сруши натстрешникот… Истата вечер дојдоа да го земат… за да не влијае на ситуацијата, сега ова беше задоцнета акција“, рече Малдини.
На прашањето дали на Александар Вучиќ му е дозволено да поседува документи поврзани со овој случај, Боровиќ вели:
„Видовме дека во тие важни случаи претседателот е првиот што ги добива доказите, не само тој, туку и министрите. Тие ги просејуваат и ги анализираат доказите во своите канцеларии. Сведоци сме дека не само претседателот се меша во секоја истрага, но и сите што ќе ѝ паднат на памет на извршната власт. Има еден важен принцип, а тоа е дека е забрането да се контаминираат доказите! Овде се контаминираат“, вели тој.
Истакнува дека е апсолутно јасно оти за овој случај морало да има одредени притвори.
„За сите луѓе што учествуваа во процесот. Особено што е толку трагична ситуацијата“, додаде тој.
Слободан Малдини вели дека струката не се покажала.
„Струката не се покажа. Веројатно ќе се прошири обвинението, ќе се појави и корупција. Да видиме зошто струката не се покажа – поради немоќ, неорганизираност, незнаење или корупција? Истрагата ќе го покаже тоа“, рече Малдини.
И тој вели дека е можна контаминација на доказите.
„Помина многу време и во секој случај е можна контаминација, но технички местото на злосторството е исчистено. Тоа не се прави. Како го однесоа тоа, како се случи тоа“, се прашува Малдини.
Според него, работите може да се реконструираат на хартија.
„Но, тоа не е доволно. Експертските мислења не се прават на хартија, туку на терен. Имаме фотографии од местото, па затоа ги коригирав моите ставови само врз основа на тие фотографии. Но, главната работа е што не е битно што се случило, туку дека се случило, тоа е важно на почетокот. Дека компанијата што работела на проектот отишла со претпоставка оти технички објектот е исправен. Значи, автомобилот на денот на сервисот е добар, сервисерот го враќа автомобилот, возилото се распаднало и убило луѓе. Тука е јасна ситуацијата – луѓето испорачале технички неисправен објект, го ставиле во употреба и на тој начин допуштиле да се случи ова што се случи“, вели тој.
Малдини вели дека, според него, невозможно е проектантите да го немале оригиналниот проект.
„Сега сите се преправаат дека го немаат оригиналниот проект, што, според мене, е невозможно бидејќи сите проекти се копираат во осум примероци и им се даваат на осум институции. Ако не е во архивата, тогаш е во Секретаријатот за урбанизам, ако не е таму, тогаш е во фирмата… Глупост е што го немаа оригиналниот дизајн. Второ, ако немале, морале да се свртат кон друг тип на проектирање. Значи, немаме, не можеме да дојдеме до тоа, потоа одиме од почеток, ја реконструираме целата конструкција на поинаков начин“, нагласи тој.
Боровиќ вели дека би сакал да го види записникот од истрагата.
„Да видам што е пронајдено на самото место, колку е осигурен, кој го обработил местото на настанот… Истрчаа да отстранат сè пред време, требаше два дена да го обработат местото на настанот. Сосема ми е јасно – Весиќ и другите истрчаа дека натстрешникот не е реконструиран. Тоа покажува дека и тие се вознемирени и дека е погодена суштината. Од друга страна, тоа е кривично дело наречено попречување докази. Покажаа дека знаат многу за оваа тема“, рече Боровиќ.
„Ако немале оригинален проект, бидејќи така работат, тогаш гревот е уште поголем“, вели Боровиќ.
„Сигурен сум дека нема да имаме пресуда најмалку пет години. Додека не заврши ЕКСПО, додека остатокот од корупциските пари не се изнесе преку гредежништвото. Ќе биде сè тоа мачкање очи на јавноста“, изјави Боровиќ.
Малдини смета дека во случајот со несреќата во Нови Сад се работи за човечка грешка.
Регион
Денеска ќе се одлучува за притворот за 12 уапсени поради трагедијата во Нови Сад
Сите уапсени поради падот на натстрешникот на Железничката станица во Нови Сад денеска ќе бидат сослушани, објави српски „Блиц“. Како што јавуваат, потоа тоа судот ќе донесе одлука за евентуален притвор.
Вишото јавно обвинителство во Нови Сад вчера соопшти дека се уапсени и приведени вкупно 12 лица во врска со трагедијата во Нови Сад кога падна натстрешникот на Железничката станица во Нови Сад, при што вкупно 15 лица го загубија животот, а двајца се тешко повредени.
Меѓу уапсените се Горан Весиќ, до неодамна министер за градежништво, транспорт и инфраструктура, потоа Анита Димовски, в.д. помошник-министер за железници и интермодален транспорт, и Јелена Танасковиќ, до неодамна вршител на должноста директор на „Српската железничка инфраструктура“. Горан Весиќ поднесе оставка на 5 ноември, а Јелена Танасковиќ во средата.
Порталот „Република“ јавува дека меѓу уапсените е и Небојша Шурлан, поранешен директор на „Српската железничка инфраструктура“, кој на оваа функција беше до март годинава кога поднесе оставка.