Регион
Би-би-си: Дали грчката крајбрежна стража е делумно виновна за смртта на неколку стотици луѓе

Би-би-си објави дека се појавија нови докази, кои дополнително фрлаат сомнеж на верзијата на грчката крајбрежна стража за настаните во врска со потонувањето на бродот минатиот месец, во кој загинаа речиси 600 мигранти.
Двајца преживеани опишаа како крајбрежната стража извршила притисок врз нив да ги идентификуваат деветте Египќани во бродот како трговци со луѓе. Новото видео од преполниот брод што потона во морето исто така фрла сомнеж во верзијата на грчката крајбрежна стража.
Видеото е снимено кога бродот наводно бил на стабилен курс, а BBC Verify потврди дека е снимено кога крајбрежната стража тврдела дека на бродот не му треба спасување. Сервисот исто така потврди дека поголемиот брод во заднина е танкерот со нафта Faithful Warrior, од кој беше побарано да достави резерви до бродот со мигранти.
Официјалниот извештај на грчката крајбрежна стража веќе беше оспорен во извештајот на BBC Verify, но сега новинарите од овој медиум дојдоа до судски документи, кои покажуваат сериозни несогласувања помеѓу изјавите на сведоците на преживеаните земени од крајбрежната стража и доказите подоцна презентирани на судот.
Преведувач исто така го даде својот извештај за минатогодишната истрага за шверц на луѓе откако друга група мигранти беше спасена од крајбрежната стража. Тој опишува како сведоците на тој инцидент биле заплашени од крајбрежната стража.
Би-би-си наведува дека „откритијата отвораат нови прашања за тоа како грчките власти се справуваат со вакви катастрофи“ и дека и грчката крајбрежна стража и владата одбиле да ги коментираат овие наводи.
Заплашување на преживеаните?
Двајца преживеани во катастрофата велат дека грчките власти ги замолчеле и ги заплашиле мигрантите, а навестиле дека можеби крајбрежната стража е виновна за трагедијата. Изминатиов месец беа изнесени тврдења дека крајбрежната стража користела јаже за да го влече рибарскиот брод поради што бродот потонал.
„Јажето го закачија на левата страна. Сите се преселиле на десната страна на бродот за да го балансираат. Грчкиот брод бргу се придвижи поради што нашиот брод се преврте. Продолжија да го влечат доста далеку“, рече еден од двајцата преживеани, кој сакаше да остане анонимен.
Мажите опишале како поминале два часа во водата пред да бидат земени од крајбрежната стража.
Кога пристигнале на копно во Каламата, тврдат дека крајбрежната стража им кажала на преживеаните да молчат кога почнале да зборуваат за тоа како грчките власти ја предизвикале катастрофата.
„Кога луѓето одговорија дека грчката крајбрежна стража е причината, службеникот задолжен за сослушувањето побара од преведувачот да му каже на соговорникот да престане да зборува“, рече еден од преживеаните. Тој додаде дека на спасените им било кажано дека треба да бидат благодарни што не загинале.
Мажите изјавија за Би-би-си дека се плашат да зборуваат јавно да не бидат обвинети и тие како Египќаните.
Неуспешни судски случаи
Би-би-си доби и судски документи, кои го доведуваат во прашање начинот на кој се собираат докази за судењето.
Во првичните изјави на петте преживеани никој не спомна дека крајбрежната стража се обидела да го влече бродот со мигранти со јаже. Но, неколку дена подоцна пред судијата сите изјавија дека имало неуспешен обид за спасување.
Една изјава на почетокот гласеше:
„Бродот на крајбрежната стража дојде да помогне и одеднаш бродот се преврте и се најдовме во водата. Потоа не спасија со гумен чамец“.
Оваа изјава е преземена од интервјуто на грчката крајбрежна стража со преживеаните.
Меѓутоа, истото лице подоцна пред судот изјави:
„Грчкиот брод врза јаже на предниот дел на нашиот брод и почна полека да нè влече, но јажето се скина… Вториот пат кога го врзаа, првин почувствувавме дека нè влечат, а потоа ни се преврте бродот. Грчкиот брод забрза, а ние викавме на англиски: Стоп!“
BBC Verify не разговараше со овие сведоци и затоа не може да каже зошто ги смениле своите изјави.
Грчката крајбрежна стража првично негира дека го користела јажето, но подоцна го повлече тоа признавајќи дека јажето било користено. Сепак, таа изјавила дека тоа било само за да се обиде да се качи на бродот и да ја процени ситуацијата. Се вели дека имало најмалку два часа пред да се преврти рибарскиот брод.
Потврдено е дека загинале 82 лица, но Обединетите нации проценуваат дека уште околу 500 ги загубиле животите.
Грчките власти велат дека обвинетите Египќани се дел од шверцерски синџир и дека биле идентификувани од сопатници. Тие се соочуваат со доживотен затвор доколку бидат прогласени за виновни.
Преживеаните велат дека некои од деветте осомничени ги малтретирале оние што биле во бродот, а други сведоштва велат дека други, всушност, се обиделе да помогнат.
Но, преживеаните, кои разговараа со новинарите на Би-би-си изјавија дека крајбрежната стража им наредила на сите преживеани да кажат дека деветте Египќани се виновни за трговија со нив.
„Тие беа затворени и погрешно обвинети од грчките власти како обид за прикривање на злосторството“, рече еден од нив.
Заменик-обвинителот на Врховниот кривичен суд на Грција ја води истрагата, но многуте повици за меѓународна, независна истрага, вклучително и од ОН, досега се игнорирани, наведува Би-би-си.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Регион
Завршени обдукциите на четворицата државјани на Малта кои загинаа во сообраќајна несреќа во Хрватска

Давењето е најверојатната причина за смртта на двата брачни пара од Малта кои загинаа минатиот четврток во тешка сообраќајна несреќа во Буница кај Сењ, Хрватска, кога нивниот автомобил излеѕа од Јадранската магистрала во морето.
Ова го открија прелиминарните резултати од обдукцијата спроведена во Риечкиот институт за судска медицина и криминалистика, пишува риечкиот портал Бурин.
Иако лабораториските тестови сè уште се во тек, давењето се смета за најверојатна причина за смртта. Починатиот Џереми Гамбин (68), неговата сопруга Лорејн (67), Кевин Боничи (67) и неговата сопруга Александра (66) претрпеле само полесни повреди кои не можат да се поврзат со смртта.
Се верува дека сите носеле безбедносни појаси кога нивниот „ленд ровер дискавери“ излетал клисурата, а потоа и во морето.
Веднаш по несреќата, се сомневаше дека на возачот му се слошило, поради што ја изгубил контролата врз возилото на малата кривина. Сепак, обдукцијата не ја потврдила оваа шпекулација, објавија хрватските медиуми.
Утврдено е дека сите жртви имале здрави срца, без претходни срцеви удари или други здравствени проблеми што би можеле да ја предизвикаат несреќата.
Останува нејасно зошто возачот, за кој се верува дека е Кевин Боничи, ја изгубил контролата врз возилото. Тој бил пронајден во скутот на патникот Џереми Гамбино, додека нивните сопруги биле на задното седиште.
Трагедијата покрена голем број прашања, првенствено зошто патниците не можеле да излезат од автомобилот, кој потонал на длабочина од 11 до 12 метри.
Никој од нив не претрпел повреди што би предизвикале губење на свеста, но вратите од смачканото возило не можеле да се отворат.
Автомобилот, кој мажот од Малта го изнајмил на аеродромот во Загреб, бил извлечен од морето минатиот петок. Нуркачи и камион за влечење учествувале во операцијата.
Полицискиот службеник Јасмин Мујаковиќ, кој прв пристигнал на местото на настанот, скокнал во морето и нуркал неколку пати, но безуспешно се обидел да ја отвори вратата. Телото на една жена исплутало од возилото, додека другите три жртви биле пронајдени во автомобилот.
фото: принтскрин
Регион
(Видео/Фото) Србите и Унгарците одржаа заедничка воена вежба

Србија и Унгарија одржаа заедничка воена вежба „Соседи 25“ со цел зголемување на нивото на соработка меѓу армиите на двете земји и размена на борбени искуства, соопшти српското Министерство за одбрана.
Вежбата се одржа на воениот полигон Пасуљанске ливаде со учество на припадници на Првата бригада на српската армија и 30-та механизирана бригада на Унгарија.
За време на повеќедневната вежба, војниците заедно ги вежбаа дејствата на единиците во тактички операции, вклучително и употребата на современи борбени возила, комуникациски системи и опрема за собирање и обработка на разузнавачки информации.
Ова е десетта заедничка вежба наречена „Соседи“ што ја спроведуваат вооружените сили на Србија и Унгарија.
Регион
Во Бугарија и Романија на сила црвен метео аларм поради обилни дождови

Во Бугарија и Романија на сила е црвен метео аларм поради обилни дождови. Обилните дождови продолжија да ја погодуваат Бугарија, што доведе до затворање на патишта, прогласување црвен метео аларм во неколку области, а 51 населено место останаа без електрична енергија поради бурата. Надлежните органи го интензивираат надзорот над сите мостови и инфраструктура што е потенцијално оштетена од поплавите, пишува денес „Новините“. Службениците предупредија дека секоја локација што е изложена на ризик ќе биде веднаш затворена.
Граѓаните се повикуваат да бидат внимателни, да избегнуваат патувања и да ги следат упатствата на надлежните служби. Бугарскиот национален институт за метеорологија и хидрологија прогласи црвен метео аларм, највисоко ниво на предупредување, за осум области каде што се очекуваат повеќе од 65 литри дожд на квадратен метар, пренесува Танјуг.
Во исто време, властите објавија дека Бугарија ќе побара помош од Европскиот фонд за солидарност за погодените места поради предизвиканите штети.
Метеоролозите во Романија денес го продолжија црвениот временски аларм поради предвидените обилни врнежи од дожд за пет области и градот Букурешт со можност за врнежи до 140 литри на квадратен метар.
Според најновото предупредување на Романската национална метеоролошка управа (ANM), од 21 часот на 7 октомври до 15 часот на 8 октомври се очекуваат обилни врнежи од дожд во неколку области, пишува романската новинска агенција Аѓерпрес.
Фото: принтскрин