Регион
„Гардијан“ ја анализира врската помеѓу несреќата во Лариса и оние во Германија и Шпанија

Страшната несреќа во Темпи е најтешката во последната деценија на европската железничка мрежа, коментира во својата анализа британскиот весник „Гардијан“.
Тажни спомени будат фотографиите што го обиколија светот во последните неколку часа со десетици загинати по тешкиот директен судир на патничкиот воз на линијата Атина – Солун со трговскиот воз од Лариса, забележува „Гардијан“.
Како што се наведува во изданието, трагедија во Европа со многу сличности со онаа на Темпи се случила во 2016 година во Германија кога по директен судир на два воза во Бад Ајблинг, загинале 12 лица. Во овој инцидент невнимателен бравар дозволил два воза да се движат во спротивни насоки на единствената пруга.
Излетување од шините со голема брзина во Шпанија
Последната железничка несреќа во Европа, која предизвика толку многу жртви, беше излетувањето од шините со голема брзина во Шпанија во 2013 година кога 80 луѓе загинаа во близина на Сантјаго де Компостела.
Британското издание исто така нагласува дека рекордот за безбедност на железницата на Грција е најлош во ЕУ во последните десет години, врз основа на статистиката на Европската агенција за железници.
Има многу прашања за фаталната железничка несреќа
Разумно прашање за експертите за причините за трагедијата во Темпи е дали сигнализацијата функционирала правилно, дали се работи само за човечка грешка или други услови оставиле два воза на иста пруга.
Иако голем дел од малата грчка железничка мрежа е затворена, земјата инвестирала во главната железничка артерија меѓу Атина и Солун, а возовите сообраќаат на, како што се чини, добро одржуван дел од наелектризираната главна линија, се вели во извештајот.
Апсењето на одговорниот управител на станицата во Лариса, кој, според некои извештаи, можел да насочи еден од возовите во друга насока, сугерира дека човечката грешка е првиот елемент на истрагата.
Освен тоа, весникот „Гардијан“ особено се осврнува на приватизацијата на грчката железничка компанија „Траиносе“. Компанијата, како што пишува, е приватизирана во 2017 година како дел од реформите наметнати заедно со спасувачката програма на Грција од ЕУ и привлече само една веродостојна понуда, онаа на италијанската државна групација „Ферови дело стато Италијане“.
Иако нема докази за тоа што ја предизвикало несреќата, некои во Грција веќе поставуваат прашања за финансирањето, персоналот и одржувањето на железницата, се вели во извештајот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Регион
(Видео) Судири меѓу полицијата и демонстрантите во Бугарија, десничарите против воведувањето на еврото

Приврзаниците на крајната десница денеска се судрија со полицијата за време на протестот за поддршка на бугарската валута лев и против воведувањето на еврото, јавува Анадолија.
Протестот се одржа пред Бугарската народна банка (БНБ) и пред претставништвото на Европската комисија во Софија.
Демонстрантите се обидоа да упаднат во зградата на претставништвото на Европската унија, користејќи црвена боја, петарди и молотови коктели. Околу 10 полицајци се повредени, а шест лица се уапсени.
Демонстрантите потоа ја запалија вратата од зградата на претставништвото на Европската комисија во Бугарија, јави репортерот на БГНЕС.
Бугарските парламентарци минатата година усвоија нацрт-закон за преминување на еврото како национална валута од почетокот на 2025 година. Сепак, влезот во еврозоната беше одложен поради високата инфлација и други економски фактори.
Предлог-законот ги регулира принципите, рамката и процедурите за воведување на еврото во Бугарија и ги утврдува правилата и преоден период за да им се даде време на граѓаните да се прилагодат на новата валута.
Регион
Возач во БиХ наполнил гориво и побегнал без да плати

На бензинска пумпа во БИХ, непознато лице наполнило гориво и си заминало без да плати.
Покрената е истрага за кражба на гориво, веднаш реагирала полицијата, пишуваат тамошните медиуми.
Инцидентот го пријавил во полиција, вработен на бензинската пумпа.
По пријавата патролата веднаш излегла на терен и започнала истрага.
Регион
Вучиќ: Србија e една од најбезбедните земји во Европа

Претседателот Александар Вучиќ изјави дека Белград и Србија се меѓу најбезбедните градови или земји во Европа.
„Значи, државата и државните институции, и покрај валканата пропаганда на секојдневно ширење на несигурност, страв и се, си ја вршат својата работа на најчист можен начин и се погрижија денес и Белград како град и Србија како држава да бидат една од најбезбедните земји во Европа. Една од трите или четирите најбезбедни земји во Европа“, рече Вучиќ.
Тој наведе дека во 2001 година имало 3.140 разбојништва, а лани 496, дека во 2001 година имало 215 убиства, а во 2024 година 50 убиства и дека бројот на силувања е 3,4 пати помал од тогаш. Вучиќ додаде дека бројот на убиства постојано се намалува.
„Тоа значи дека воспоставивме добра соработка меѓу разузнавачко-безбедносниот сектор во целина и обезбедивме дa сме една од најбезбедните земји во Европа. Ова се добри резултати“, изјави Вучиќ.