Регион
„Гардијан“ ја анализира врската помеѓу несреќата во Лариса и оние во Германија и Шпанија

Страшната несреќа во Темпи е најтешката во последната деценија на европската железничка мрежа, коментира во својата анализа британскиот весник „Гардијан“.
Тажни спомени будат фотографиите што го обиколија светот во последните неколку часа со десетици загинати по тешкиот директен судир на патничкиот воз на линијата Атина – Солун со трговскиот воз од Лариса, забележува „Гардијан“.
Како што се наведува во изданието, трагедија во Европа со многу сличности со онаа на Темпи се случила во 2016 година во Германија кога по директен судир на два воза во Бад Ајблинг, загинале 12 лица. Во овој инцидент невнимателен бравар дозволил два воза да се движат во спротивни насоки на единствената пруга.
Излетување од шините со голема брзина во Шпанија
Последната железничка несреќа во Европа, која предизвика толку многу жртви, беше излетувањето од шините со голема брзина во Шпанија во 2013 година кога 80 луѓе загинаа во близина на Сантјаго де Компостела.
Британското издание исто така нагласува дека рекордот за безбедност на железницата на Грција е најлош во ЕУ во последните десет години, врз основа на статистиката на Европската агенција за железници.
Има многу прашања за фаталната железничка несреќа
Разумно прашање за експертите за причините за трагедијата во Темпи е дали сигнализацијата функционирала правилно, дали се работи само за човечка грешка или други услови оставиле два воза на иста пруга.
Иако голем дел од малата грчка железничка мрежа е затворена, земјата инвестирала во главната железничка артерија меѓу Атина и Солун, а возовите сообраќаат на, како што се чини, добро одржуван дел од наелектризираната главна линија, се вели во извештајот.
Апсењето на одговорниот управител на станицата во Лариса, кој, според некои извештаи, можел да насочи еден од возовите во друга насока, сугерира дека човечката грешка е првиот елемент на истрагата.
Освен тоа, весникот „Гардијан“ особено се осврнува на приватизацијата на грчката железничка компанија „Траиносе“. Компанијата, како што пишува, е приватизирана во 2017 година како дел од реформите наметнати заедно со спасувачката програма на Грција од ЕУ и привлече само една веродостојна понуда, онаа на италијанската државна групација „Ферови дело стато Италијане“.
Иако нема докази за тоа што ја предизвикало несреќата, некои во Грција веќе поставуваат прашања за финансирањето, персоналот и одржувањето на железницата, се вели во извештајот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Регион
(Видео) Вучиќ ги критикуваше српските министри: „Ѓуро, не сум задоволен од ангажманот на луѓето во Владата, срамота е“

Претседателот на Србија, Александар Вучиќ, обраќајќи се кон премиерот Ѓуро Мацут, изјави дека не е задоволен од ангажманот на министрите во Владата на Србија.
„Ѓуро, не сум задоволен од ангажманот на луѓето во владата и тоа ќе ти го кажам во лице. Не морам да ти кажам дека знам колку време луѓето поминуваат во владата. Срамота е. Тоа е сè што имам да ти кажам“, рече Вучиќ на седницата на Советот за соработка на Србија и Република Српска во проширен состав, во Палатата на Србија, во Белград.
Тој ги замоли министрите да се ангажираат повеќе и да работат понапорно, наведувајќи дека во просек 1,2 министри се на терен секој ден, а не 16.
„Потребна е многу поголема ангажираност, многу поголем напор и работа. Не живејте за да помине уште еден ден, туку за да се направи нешто големо“, рече Вучиќ.
Ko da mu je vladu šio Đuro, a ne on sam… pic.twitter.com/h8ixFb8E4t
— Џyлc (@doprinositelj) September 20, 2025
Регион
Црногорските инспектори напишале две илјади казни вредни 1,2 милиони евра во текот на туристичката сезона

За време на летната сезона, туристичките инспектори во Црна Гора извршиле над 2.000 инспекциски надзори во приморските градови, при што биле откриени повеќе од 1.500 неправилности, соопшти Министерството за туризам.
Најмногу контроли биле спроведени во Улцињ, Бар, Будва, Котор, Тиват и Херцег Нови, каде што биле ангажирани 24 инспектори. Како резултат на надзорите, изречени се речиси 2.000 прекршочни налози во вкупна вредност над 1,2 милиони евра, а за неколку објекти е донесена и мерка забрана за работа, вклучително и привремено затворање со службен печат.
Според Министерството, најчестите прекршувања се однесувале на неисполнување на минимални технички услови во угостителски објекти, неиздавање фискални сметки, неправилности кај туристички агенции и капалишта, како и рекламирање спротивно на законската регулатива. Забележани се и прекршувања поврзани со користење тутунски производи во затворени простории, иако тоа е забрането со закон.
Од ресорното министерство истакнуваат дека овие активности се дел од напорите за подигнување на квалитетот на туристичките услуги и заштита на правата на туристите.
„Инспекцискиот надзор ќе продолжи, со цел да се обезбеди безбеден, уреден и пријатен престој за сите посетители на Црна Гора“, стои во соопштението.
Регион
Додик официјално се повлече од функцијата претседател

Потпретседателот на Република Српска, Давор Прањиќ (ХДЗ), го потпиша указот за прогласување на Законот за измени на Законот за полиција и внатрешни работи, со што официјално стана јасно дека Милорад Додик му ги префрлил своите овластувања.
Иако безброј пати повтори дека не го признава, како што рече, неуставниот Суд на Босна и Херцеговина и дека нема да ги признае пресудите на тој суд, Додик целосно ја призна пресудата кога ја замени својата едногодишна затворска казна со парична казна со плаќање 36.500 КМ за да избегне одење во затвор.
Лидерот на ХДЗ, Драган Човиќ, неодамна изјави дека Република Српска во моментов нема претседател и дека позицијата треба да се пополни.
„Дотогаш, има одреден пренос на надлежности, што исто така ќе биде објавено деновиве, односно одговорностите за тој дел од извршувањето на работата се преземени, за да може сè да функционира“, рече Човиќ.
Фото: ЕПА