Регион
Над 50 пилоти загинаа со авионите „миг-21“ изминатите 58 години

Во текот на изминатите 58 години, за време на кои борбениот авион „миг-21“ служеше во многубројни верзии во југословенското и српското воено воздухопловство, загинаа 51 пилот, вклучувајќи и двајца пилоти што загинаа во петокот кај Мали Зворник.
Според порталот „Балканска безбедносна мрежа“, со падот на авионот „миг-21УМ“, со регистарски број 16185, практично е завршена службата на еден од најпознатите ловци во светската историја во српското воено воздухопловство бидејќи тоа е последниот авион од тој тип во летечка состојба.
СФРЈ набави 261 „миг-21“ во десетина верзии во периодот од 1962 до 1986 година. 58 години „миг-21“ беше дел од ловечките ескадрили на аеродромите во Батајница, Бихаќ, Приштина, Пула и на Пониква.
„Сепак, на црната листа за бројот на жртви, ‘миг-21’ го држи второто место. Повеќето пилоти, од кои 57, загинаа во ловците-бомбардери со американско потекло ‘Ф-84Г тандерџет’, кои се користени од 1953 до 1974 година“, наведува порталот.
Повеќето пилоти на „миг-21“ починаа во мир, а двајца не се вратија од борбените мисии во 1991/92 година.
Во катастрофите изгубени се 41 авион од тој тип, односно 15,7 проценти, не сметајќи ги воените загуби.
Првиот авион „миг-21“ беше изгубен на 20 јуни 1964 година кога 24-годишен поручник од 204. полк на Батајница, Здравко Станиќ, беше убиен под неразјаснети околности, а последната катастрофа пред неговата смрт се случи на 24 август 1994 година. По тоа,26 години немаше несреќи на тој тип на авион.
Порталот потсетува дека најмногу жртви имале кај првите верзии на ловецот „миг-21“, односно на едноседот во верзијата „Ф-13“ и двоседот во верзијата „У“.
Проблемот со овие авиони беше што тие имаа недоволно ефикасни места за да скокаат од авионите, со многу ограничувања.
Тоа се подобри со пристигнувањето нови верзии со поуспешни скокачки места, но 22 пилоти загинаа на тие први верзии на авионот „миг-21“.
Во војната од 1991 и 1992 година се изгубија седум „миг-21“, од кои шест авиони беа соборени, а за седмиот остана нејасно зошто се сруши.
Со загубата на двоседот „миг-21 УМ“ во петокот, на 25 септември, кариерата на тој легендарен ловец во српското воено воздухопловство заврши по 58 години.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Регион
(Видео) Факели и емоции: „Цесарица“ одекнуваше на фериботот кон Корчула

Три и пол часа по тргнувањето од Сплит, атмосферата на фериботот кон Корчула не стивнуваше. Следеа хитовите на Оливер, а кога бендот ја отпеа „Цесарица“, беа запалени и факели, објави Индекс.хр.
Погледнете ја атмосферата и запалените факели за време на настапот со „Цесарица“:
Регион
Грција бара помош за справување со големите пожари

За активните пожари на неколку различни локации низ целата земја, Грција побара помош од Европскиот механизам за цивилна заштита, со цел да се испратат шест авиони.
Од попладнево, грчките пожарникари водат битка во источниот дел на областа Атика, поширокиот регион на Атина, во северна Грција, на островите Евија и Китира, како и во јужниот дел на Пелопонез, од бројот 112 за итни случаи беа испратени низа пораки за превентивна евакуација до жителите на зафатените области.
Портпаролот на противпожарната служба информираше дека во сите пожари интервенираат голем број пожарникари заедно со копнени и воздушни средства, но и дека во деловите каде што се пожарите е пријавена штета, чија процена ќе се направи кога ќе заврши гаснењето.
– Сите пожари што избувнуваат овие денови, а особено денеска, брзо се шират, стануваат опасни, а се очекува овие услови да преовладуваат и во наредните денови. Поради оваа причина, нашата земја побара помош од Европскиот механизам за цивилна заштита, со цел да ни обезбеди шест авиони, рече Василис Ватракојанис.
Регион
Големи пожари беснеат на најмалку пет различни локација во Грција

Во источниот дел на областа Атика, поширокиот регоион на Атина, во северна Грција, на островите Евија и Китира, како и во јужниот дел на Пелопонез, попладнево се активни големи пожари, а од бројот 112 за итни случаи беа испратени низа пораки до жителите на зафатените области.
Во пожарот во централна Евија, изгореа две противпожарни возило, а четворица пожарникари со полесни повреди на рацете и очите и со респираторни проблеми биле префрлени во болница.
Во сите пожари, беа превентивно евакуирани жителите на населените места во непосредна близина на огнената стихија, откако од бројот 112 за итни случаи беа испратени соодветни пораки.
За Атика, Евија и за дел од Пелопонез за денеска имаше предупредување за екстремно голема опасност од пожари, категорија пет, што воедно е и највисоката категорија во прогнозите за опасност од пожари на Министерството за цивилна заштита и климатски кризи на Грција.