Регион
Секој десетти работник во Словенија е странец
Клучниот проблем на словенечката економија е дека земјата има недостиг од работна сила која ќе ги одржува високите стапки на економски раст како во последните години, рече министерот за економија, Здравко Почивалшек, во разговор со челници на неколку странски компании.
Според податоците на Државната статистичка канцеларија, кон крајот од минатата година во Словенија имало 885.700 работно активни лица, меѓу кои 87.700 странци, што значи дека речиси секој десетти вработен е странски државјанин.
Повеќето од нив се од Босна и Херцеговина (42.000), па следуваат државјани од Србија (околу 11.000).
На трето место се работници од Хрватска, но разликата е во тоа што на Хрватите за вработување во Словенија веќе не им требаат работни дозволи со оглед на членството на Хрватска во Европската Унија.
Речиси 7.100 вработени во Словенија се од Косово, а има и 6.000 македонски државјани.
Вработувањето лица од трети земји од 2015 година го олеснува и правилото според кое дозвола за работа и престој странците може да добијат во општините, дипломатските претставништва во други земји или преку агенцијата за вработување.
Поради тоа, бројот на вработени странци во Словенија во последните години е многу висок.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Првиот човек на грчката пошта поднесе оставка по најавата за затворање 200 филијали
Планираното затворање на 204 поштенски филијали скапо го чинеше директорот на Грчката пошта (ЕЛТА), Григорис Скликас, кој поднесе оставка, пренесе весникот „Катимерини“.
Скликас ја поднел оставката откако многу граѓани дознале дека нивните локални пошти биле затворени преку ноќ, што предизвикало остри реакции. И покрај оставката, владата останува при планот за затворање на околу една петтина од вкупно нешто повеќе од илјада пошти.
Директорот се бранел дека работат со застарена опрема и несоодветна дигитална инфраструктура. Грчката пошта се соочува со недостиг од персонал и милионски загуби, а долгот изнесува околу 140 милиони евра.
Портпаролот на владата, Павлос Маринакис, изјави дека планот за реструктурирање и затворање на филијалите е конечен, но призна дека одлуката за нивно затворање без претходна консултација со граѓаните била погрешна.
Тој најави дека реформата ќе се спроведе по дијалог со јавноста и дека целта е сите граѓани да имаат пристап до поштенски услуги.
Регион
Еден кат подолу од пеколот: фотографот зборуваше за човекот покрај прозорецот во домот во Тузла
Eдинаесет лица загинаа во пожарот што го зафати пензионерскиот дом во Тузла, а дополнително 35 побарале медицинска помош во Универзитетскиот клинички центар.
Фарук Бегташагиќ беше еден од фотографите на ова место и низ објективот долови една од најтажните сцени од претходната ноќ.
Како што објасни, го подготвил објективот за фотографирање и погледнал кон огнот на врвот од зградата. Сепак, морничавиот момент, кој се случил еден кат подолу, го потресол уште повеќе.
„На прозорецот имаше човек, а луѓето од улицата го повикуваа да се засолни. Долго време беше на прозорецот. Чадот почна сè повеќе да ја исполнува неговата соба. Како беспомошно да нè гледаше. По неколку моменти, веќе го немаше. Само сакам да е добро“, рече Бегташагиќ, пренесе „Кликс.ба“.
Засега нема официјални информации за судбината на човекот од фотографијата.
Претходно денес, директорот на Домот за стари лица, Мирсад Бакаловиќ, поднесе оставка од оваа позиција, а сојузниот премиер Нермин Никшиќ најави дека во наредниот период ќе бидат формирани тимови за посета на институции од ваков тип.
Регион
Планот на ЕК предвидува: со воз од Софија до Атина за 6 часа
Патувањето со воз од Софија до Атина ќе трае 6 часа, според планот на Комисијата за револуција на брзите железници во Европа. До 2040 година патувањата на новата TEN-T мрежа ќе се одвиваат со возови со брзина од над 200 километри на час, а инвестициите во зелени горива ќе ги трансформира воздухопловството и поморскиот транспорт, пишува „БНР.бг“.
Патувањето со воз од Софија до Атина ќе биде скратено на 6 часа наместо сегашните 13 часа и 40 минути. Планот за брза железница презентиран од Европската комисија има амбиција да ги поврзе клучните европски престолнини со мрежа од возови што сообраќаат со брзина од над 200 километри на час до 2040 година. Мерките се дел од сеопфатен транспортен пакет со кој Брисел се стреми кон поефикасен, одржлив и конкурентен транспортен систем во ЕУ.
Времето на патување на другите линии исто така ќе биде намалено. На пример, линијата Берлин – Копенхаген ќе биде 4 часа наместо 7, а новите прекугранични линии ќе го поврзуваат Париз со Лисабон преку Мадрид, како и со главните градови на балтичките држави.
Паралелно со планот за железница, Комисијата усвои и план за инвестиции во одржлив транспорт, насочен кон горивата во воздухопловниот и поморскиот сектор.
За да се постигнат целите во рамките на механизмите RefuelEU Aviation и FuelEU Maritime, на ЕУ ќе ѝ бидат потребни 20 милиони тони одржливи горива до 2035 година, што бара инвестиции од над 100 милијарди евра.

