Регион
По железничките, ќе се здружуваат и екс-југословенските авиокомпании?

По создавањето на заедничката железничка компанија на Слвоенија, Хрватска и Србија, навјеројатно претстои и слична активност во авионскиот сообраќај од поранешните југословенски држави, вели српскиот државен секретар Миљковиќ
Веќе е најавено дека од 31 октомври годинава српската авио-компанија ЈАТ ќе воспостави партнерски однос со црногорската копанија Montenegro Airlines, со што двете компании ќе ја зголемат бројката дестинации кон кои ќе летаат од аеродромите во Белград, Ниш, Подгорица и Тиват, а за сметка на тоа ќе може да ги намалат цените на билетите и да станат поконкурентни.ЈАТ и Montenegro Airlines заедно имаат 22 авиони, од кои 14 се српски и осум се црногорски. Српскиот државен секретар за авио-сообраќај, Миодраг Миљковиќ изјави дека договорот за заедничкото користење на авионите меѓу двете компании е извонреден потег и дека би било добро на ваквата стратегија да и се придружат и авиотранспортерите од другите поренешни југословенски републики .„Тоа е нешто што се случува секаде во светот во овој моментм имајќи ја предвид глобалната економска криза, која особено се одрази врз авио-сообраќајот“, вели Миљковиќ за агенцијата Танјуг, ритоа откривајќи дека веќе биле водени разговори со некои компании од регионот.Српскиот државен секретар нагласува дека заедничкиот однос мора да биде мотивиран од финансиските причини и желбата патниците да добијат подобри услови за летање и пониски цени. Миљковиќ како приемр за ваквото здружување ги набројува звдружувањето на Air France и холандската KLM, на Iberia и British Airways, како и неодамнешното здружување на двата најголеми американски авиотранспортери.Миљковиќ го изложува мислењето дека на српската и црногорската авиокомпанија најмногу им одговараат компаниите од Хрватска и од Словенија, бидејќи тие во своите аеро-флоти имаат авиони на „Airbus“ и „Canadaier“.Тој нагласува дека со придружувањето на авиокомпаните од регионот би можел да се направи „воздушен мост“ за кој се зборува од поодамна, до кој сите би имале полза.„Тогаш би настапувале кон големите авиокомпании како единтсвен систем“, вели Миљковиќ нагласувајќи дека пред се мисли на Lufthansа, американските компании и превозниците од Далекиот исток.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Регион
НАТО за ситуацијата во Босна и Херцеговина: Ова не е 1992 година

Обвинителството на Босна и Херцеговина денеска издаде налог за приведување на претседателот на Република Српска Милорад Додик, премиерот на РС Радован Вишковиќ и претседателот на Народното собрание на РС Ненад Стевандиќ.
НАТО се огласи со изјава за ситуацијата во Босна и Херцеговина, нагласувајќи ја својата позиција за стабилноста на регионот.
„НАТО останува цврсто посветен на стабилноста на овој регион и на суверенитетот, територијалниот интегритет и безбедноста на Босна и Херцеговина“. Тие повикаа на почитување на Дејтонскиот мировен договор.
„Ја поддржуваме Канцеларијата на високиот претставник, сите дејствија што го поткопуваат Дејтон, уставниот поредок или националните институции се неприфатливи. Запаливите реторики и акции се опасни и претставуваат директна закана за стабилноста и безбедноста на Босна и Херцеговина“, додаваат тие.
„Генералниот секретар на НАТО ја истакна потребата политичките лидери во Босна и Херцеговина да го направат својот дел и да преземат одговорност за напредокот и стабилноста на својата земја“, се вели во соопштението, во кое се додава дека НАТО и меѓународните партнери активно ја следат ситуацијата и немаат намера да дозволат безбедносен вакуум.
„Генералниот секретар јасно стави до знаење дека ‘ова не е 1992 година’ и дека НАТО и неговите меѓународни партнери се присутни и ангажирани во Босна и Херцеговина и нема да дозволат да се појави безбедносен вакуум. На крајот, тој истакна дека Алијансата е посветена на соработката со Босна и Херцеговина“, се вели во соопштението на НАТО.
Регион
Еден од основачите на „Пајрат беј“ загина во авионската несреќа во Словенија

Познатиот шведски претприемач, кој е и еден од основачите на веб-страницата „Пајрат беј“, загина во авионска несреќа на Велика Планина во Словенија.
Авионот полета од Загреб во понеделникот за Швајцарија и се урна во Словенија, а во вторникот биле пронајдени остатоците од авионот и телото на пилотот.
Шведскиот претприемач и поранешен политичар, Карл Улф Стур Лундстром, познат како еден од основачите на „Пајрат беј“, загина во авионска несреќа на Велика Планина, пренесува шведски „Експресен“.
Во понеделникот околу пладне спасувачките служби откриле дека делови од авионот паднале врз куќа, јавуваат локалните медиуми.
Линдстром управувал со авионот и бил единствениот човек во него.
Тој беше познат и како претприемач и како десничарски екстремист. На изборите во 2021 година се кандидира за партијата Алтернатива за Шведска. Во објава на платформата „Икс“ партијата напиша:
„Денеска не погодија трагични и незамисливи вести. Карл Лундстром, легенда и ветеран на шведскиот национализам, загина во авионска несреќа во понеделникот. Со својот авион ‘муни М-20’ летал од Загреб до Сент Мориц во Швајцарија, но се урнал во Словенија“.
Регион
Обвинителството на БиХ нареди приведување на Додик

Обвинителството на Босна и Херцеговина (БиХ) издаде наредба за приведување на претседателот на Република Српска (РС) Милорад Додик, премиерот на РС Радован Вишковиќ и претседателот на Народното собрание на РС, Ненад Стевандиќ, на сослушување.
Додик, Вишковиќ и Стевандиќ треба да бидат приведени од судската полиција со асистенција на која било полициска агенција, пишува „Кликс“. Обвинителството ги товари за сторено кривично дело нарушување на уставниот поредок.
Од прес-службата на Вишковиќ во РС потврдија дека добиле информации за налогот за апсење потпишан од државниот обвинител Ќазим Хасанспахиќ. Оваа наредба, наводно, била проследена до правосудната полиција, Министерството за внатрешни работи на РС и Државната агенција за истрага и заштита (СИПА), но од Обвинителството на БиХ нема коментар.
Додик, Вишковиќ и Стевандиќ не се јавија на претходните покани од Обвинителството на БиХ на распит. Доколку не бидат приведени, ќе биде издадена внатрешна потерница според која секоја полициска агенција во БиХ може да ги приведе, вклучително и Граничната полиција.
Доколку не се приведени ниту врз основа на внатрешна потерница, тогаш се распишува потерница од Интерпол, односно меѓународна.