Регион
Дајселблум: Невозможно е да се отпише долгот на Грција
Отпишувањето на номиналната вредност на долгот на Грција ќе биде политичко невозможно, дури и во случај на репрограмирање на отплатата на кредитите, оценил претседателот на еврогрупата Јероен Дајселблум во интервју за париски Monde.
„Расправата за репрограмињето на долгот не е табу. Единствената работа која е политички невозможна е бришењето на неговата номинална вредност (320 милијарди евра)“, изјавил Дајселблум, потсетувајќи дека за „олеснувањето“ на долгот се разговорало во 2012 година на европско ниво, под услов грчката влада да ги исполни барањата кои и беа поставени од нејзините партнери.
„Олеснувањето“ на грчкиот долг би можело да се изврши преку репрограмирање или размена на хартиите од вредност. Бришењето би било радикален потег кој би ги принудил кредиторите на Грција – европските земји, Меѓународниот монетарен фонд (ММФ) и Европската централна банка, да прифатат загуба на своја сметка.
Во интервју, кое во петок ќе го емитува FRANCE24, еврокомесарот за економски прашања Пјер Московици исто така рекол дека „прашањето на грчкиот долг ќе биде третирано подоцна“, но не како „кратење“ или отпишување на долгот, нешто што Европејците не сакаат да биде направено.
„Засега да се фокусираме на основното, на реформите. После тоа не можеме да се лажеме, европските институции одат рака под рака“, додал Московици.
Левичарската партија СИРИЗА, која е на власт во Грција, водеше кампања за бришење на барем дел од долгот на Грција, кој претставува повеќе од 175 проценти од нејзиниот бруто-домашен производ, односно вредност која нејзината економија ја создава за една година.
Тоа прашање подоцна беше и во позадина на преговорите на грчката Влада со кредиторите кои беа повеќе фокусирани на ликвидноста која и е потребна на Атина, која се наоѓа, пак, под закана од финансиско давење во многу краток рок.
Прашањето за грчкиот долг е повторно на тапет овие денови, а тоа создава напнатост особено меѓу доверителите на Атина, посебно ММФ кој се залага за делумно бришење на долгот и Европејците, за кои постои „црвена линија“, на која укажал Дјселблум./крај/мф/бс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Рама објави укинување на забраната за „Тик-ток“ во Албанија
Албанскиот премиер Еди Рама објави дека социјалната мрежа „Тик-ток“ повторно ќе биде достапна во Албанија.
Рама во интервју за „Политико“ истакна дека албанската влада постигнала партнерство со претставници на социјалната мрежа и дека набргу ќе претстави нови мерки за заштита на јавноста во оваа земја.
„Задоволни сме од резултатот. Постигнавме партнерство и се надевам дека во наредните недели или месеци ќе го презентираме планот пред албанските граѓани, како што ветивме“, рече Рама.
Албанската влада го забрани „Тик-ток“ пред една година кога објавите на платформата предизвикаа тепачка меѓу млади, во која 14-годишно момче беше избодено до смрт.
Регион
Србија меѓу првите во регионот што воведува тестирање на алкохол кај летачкиот и кај кабинскиот персонал
Од 1 јануари 2026 година во Србија ќе почне систематско тестирање на летачкиот и на кабинскиот екипаж за присуство на алкохол.
Со тоа Србија станува една од првите земји во регионот што ја воведува оваа постапка во целост, објави Дирекцијата за цивилно воздухопловство на Србија.
Тестирањето ќе се спроведува на летачкиот и на кабинскиот екипаж на домашни и странски авиони што ги користат аеродромите во Србија.
Проверките ќе ги вршат специјално обучени и овластени воздухопловни инспектори на Дирекцијата.
Постои нулта толеранција за присуство на алкохол кај членовите на екипажот на авионите.
За мерење на количината алкохол ќе се користат сертифицирани и калибрирани уреди за мерење алкохол во здивот, кои имаат доказна вредност во судските постапки.
Во случај член на летачкиот или кабинскиот екипаж да го одбие тестот или тестот утврди присуство на алкохол, воздухопловниот инспектор привремено ќе му забрани да ги извршува должностите на член на екипажот и ќе го пријави тоа кај надлежните органи.
По правило тестирањето ќе се врши во кабината на авионот, а податоците за спроведените тестови ќе се внесуваат во централизирана база на податоци управувана од Агенцијата за безбедност на воздухопловството на Европската Унија (EASA).
За почетокот на примената на оваа постапка Дирекцијата навремено ги информира сите воздухопловни субјекти во Србија и EASA, која има улога да обезбеди поддршка во дефинирањето на приоритетите за тестирање и управувањето со релевантните податоци.
Фото: depositphotos
Регион
Во Хрватска во тек е јавна дебата за изградбата на првата нуклеарна централа
Во Хрватска предлог-законот за примена на нуклеарна енергија за цивилни цели, изготвен од работна група, составена од голем број експерти од областа, е пуштен на јавна дебата, што всушност е првиот сериозен правен чекор во долгорочниот и скап процес на изградба на првата нуклеарна централа на хрватска територија.
Во последните месеци, министерот за економија, Анте Шушњар, често се појавуваше во јавноста со идејата дека Хрватска треба да изгради сопствена нуклеарна централа, што во овие нови геополитички околности и трендови на напуштање на фосилните горива, како и во времето на револуцијата на вештачката интелигенција и потребата од огромни количини електрична енергија, би донело стабилност во електроенергетскиот систем на земјата и би влијаело на намалувањето на емисиите на штетни гасови, пренесува „Танјуг“.
Од нацрт-верзијата на предложениот закон е јасно дека Хрватска во иднина во голема мера ќе се потпира на нуклеарна енергија. Планот е една третина од електричната енергија до 2040 година да доаѓа од нуклеарни извори.

