Регион
Словенечките партизани бараат репарации од Германија, Унгарија и Италија
– (Delo)
Здружението на словенечките партизани воени ветерани од Втората светска војна побара во средата од премиерот Миро Церар да изработи закон за наплата на воените штети предизвикани со окупацијата на делови од Словенија од страна на тогашните Германија, Унгарија и Италија, како и во комисијата за подготовка на тој закон да именува и нивни претставници.
Здружението на словенечките партизани воени ветерани од Втората светска војна побара во средата од премиерот Миро Церар да изработи закон за наплата на воените штети предизвикани со окупацијата на делови од Словенија од страна на тогашните Германија, Унгарија и Италија, како и во комисијата за подготовка на тој закон да именува и нивни претставници.
„Тоа прашање во последно време повторно се поставува, и тоа сосема оправдано, бидејќи 70 години по ослободувањето веќе е крајно време наплатата на тие штети да се оствари“, се наведува во писмото до премиерот Миро Церар од Здружението на борците на Народноослободителната војна на Словенија (SUBNOR). Се истакнува и дека другите европски држави тоа прашање со Германија и со другите земји „веќе одамна го решија“.
„Станува збор за недвосмислена обврска на државата, и тоа без оглед на тоа како сега се регулирани односите со Италија и Унгарија, како и без оглед на исходот од побарувањата кон Германија“, се наведува во дописот на словенечките партизански ветерани.
Потсетувајќи дека сличното неодамна го бараше и новата влада на Грција предводена од радикалната левица, прашањето за можната наплата на воената репарација од денешна Германија на премиерот Церар пред две седмици во парламентот му го постави и опозициската Здружена листа (ZL), но Церар одговори дека сега не е вистинското време за тоа и дека Германија е словенечка сојузничка во Европската унија и во НАТО.
„Прашањето на воената отштета не е конечно регулирано, но Словенија со влегувањето во ЕУ и потесното поврзување со Германија донела пресвртничка одлука да ги надвладее поделбите и наследствата во Втората светска војна“, изјави пред две седмици Церар, додавајќи дека моментот за разговори со Германија по ова прашање не е вистинското, исто како ниту со Унгарија и Италија. „Словенија нема во тоа да ги имитира симплифицираните рецепти кои се појавуваат на други места во Европа“, истакна притоа словенечкиот премиер.
Ивица Жнидарич, претседателката на здружението на словенечките жени чии семејства во текот на Втората светска војна биле прогонети од германската окупациска зона, изјави дека Словенија е единствената од европските држави којашто со Германија не го решила прашањето на воената отштета.
Генерално во Љубљана се смета дека со познатиот договор меѓу поранешниот југословенски комунистички челник Јосип Броз Тито и западногерманскиот премиер Вили Брант, наводно ова прашање е решено со поволни германски кредити за тогашна СФРЈ, но не го затворило прашањето за отштета на жртвите и дека Германија на Словенија траба да ѝ плати најмалку 3,5 милијарди евра./крај/мф/сн
Извор: Hina
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Рама објави укинување на забраната за „Тик-ток“ во Албанија
Албанскиот премиер Еди Рама објави дека социјалната мрежа „Тик-ток“ повторно ќе биде достапна во Албанија.
Рама во интервју за „Политико“ истакна дека албанската влада постигнала партнерство со претставници на социјалната мрежа и дека набргу ќе претстави нови мерки за заштита на јавноста во оваа земја.
„Задоволни сме од резултатот. Постигнавме партнерство и се надевам дека во наредните недели или месеци ќе го презентираме планот пред албанските граѓани, како што ветивме“, рече Рама.
Албанската влада го забрани „Тик-ток“ пред една година кога објавите на платформата предизвикаа тепачка меѓу млади, во која 14-годишно момче беше избодено до смрт.
Регион
Србија меѓу првите во регионот што воведува тестирање на алкохол кај летачкиот и кај кабинскиот персонал
Од 1 јануари 2026 година во Србија ќе почне систематско тестирање на летачкиот и на кабинскиот екипаж за присуство на алкохол.
Со тоа Србија станува една од првите земји во регионот што ја воведува оваа постапка во целост, објави Дирекцијата за цивилно воздухопловство на Србија.
Тестирањето ќе се спроведува на летачкиот и на кабинскиот екипаж на домашни и странски авиони што ги користат аеродромите во Србија.
Проверките ќе ги вршат специјално обучени и овластени воздухопловни инспектори на Дирекцијата.
Постои нулта толеранција за присуство на алкохол кај членовите на екипажот на авионите.
За мерење на количината алкохол ќе се користат сертифицирани и калибрирани уреди за мерење алкохол во здивот, кои имаат доказна вредност во судските постапки.
Во случај член на летачкиот или кабинскиот екипаж да го одбие тестот или тестот утврди присуство на алкохол, воздухопловниот инспектор привремено ќе му забрани да ги извршува должностите на член на екипажот и ќе го пријави тоа кај надлежните органи.
По правило тестирањето ќе се врши во кабината на авионот, а податоците за спроведените тестови ќе се внесуваат во централизирана база на податоци управувана од Агенцијата за безбедност на воздухопловството на Европската Унија (EASA).
За почетокот на примената на оваа постапка Дирекцијата навремено ги информира сите воздухопловни субјекти во Србија и EASA, која има улога да обезбеди поддршка во дефинирањето на приоритетите за тестирање и управувањето со релевантните податоци.
Фото: depositphotos
Регион
Во Хрватска во тек е јавна дебата за изградбата на првата нуклеарна централа
Во Хрватска предлог-законот за примена на нуклеарна енергија за цивилни цели, изготвен од работна група, составена од голем број експерти од областа, е пуштен на јавна дебата, што всушност е првиот сериозен правен чекор во долгорочниот и скап процес на изградба на првата нуклеарна централа на хрватска територија.
Во последните месеци, министерот за економија, Анте Шушњар, често се појавуваше во јавноста со идејата дека Хрватска треба да изгради сопствена нуклеарна централа, што во овие нови геополитички околности и трендови на напуштање на фосилните горива, како и во времето на револуцијата на вештачката интелигенција и потребата од огромни количини електрична енергија, би донело стабилност во електроенергетскиот систем на земјата и би влијаело на намалувањето на емисиите на штетни гасови, пренесува „Танјуг“.
Од нацрт-верзијата на предложениот закон е јасно дека Хрватска во иднина во голема мера ќе се потпира на нуклеарна енергија. Планот е една третина од електричната енергија до 2040 година да доаѓа од нуклеарни извори.

