Регион
Турските власти во Истанбул ќе го пуштат во употреба третиот мост преку Босфорот
Со пуштањето во употреба на третиот мост помеѓу Европа и Азија, Истанбул вечерва го добива третиот „ѓердан“ преку Босфор. Мостот кој го носи името на султанот Јавуз Селим и чија изградба започна во мај 2013-та година е завршен во рекордно време од 39 месеци пред планираниот рок за изградба, и веќе по повеќе особини го нарекуваат и мост на рекордите.
Со пуштањето во употреба на третиот мост помеѓу Европа и Азија, Истанбул вечерва го добива третиот „ѓердан“ преку Босфор. Мостот кој го носи името на султанот Јавуз Селим и чија изградба започна во мај 2013-та година е завршен во рекордно време од 39 месеци пред планираниот рок за изградба, и веќе по повеќе особини го нарекуваат и мост на рекордите.
Од Истанбул за Макфакс, Асуде А. Кочан
Со широчина од 59 метри тој го претставува најширокиот висечки мост во светот. Целокупната должина на мостот изнесува 2 илјади и 164 метра, а со должина од илјада и 408 метра над морската површина тој го претставува и најдолгиот висечки мост со систем на железница во светот. Мостот има осум ленти за автомобилски сообраќај и две траси за железнички сообраќај, кои сите се наоѓаат на исто ниво.
Новиот мост на Босфор е дел од Северниот Автопат „Мармара“ од чиј досега изграден дел од 116 километри 13,5 километри минува преку вијадукти, а мостот Султан Јавуз Селим се наоѓа во делот Одајери-Пашаќој. Во европскиот дел на проектот се завршени сите приклучни делници, додека во азискиот дел во почетната фаза возилата ќе преминува по одредени делници. Вкупната должина на автопатите од проектот е 157 километри кои се планира да бидат завршени до крајот на 2018-та година.
За импозантноста на проектот говорат следниве податоци: во целиот проект досега се потрошени околу 230 илјади метри кубни бетон, 50 илјади тони армирано железо, 57 илјади тона градежен челик, 28 илјади тони челични кабли 8 милиони метри кубни асфалт.
Изградбата на мостот чиј градител е холдингот ИЦА (ICA)чинеше 4 и пол милијарди долари и е дело на висока технологија и инженерство, по концесија од 10 години и два месеца мостот ќе му биде предаден на Министерството за сообраќај на Турција.
Новиот мост се очекува во голема мера да го олесни сообраќајот на мегалополисот кој брои 3 милиони и 771 илјада регистрирани возила. Ќе биде смален сообраќајот и на постарите два моста преку Босфор. Товарните сообраќајни возила кои досега поминуваа од вториот мост– мостот Султан Фатих Мехмед, ќе бидат пренасочени на новиот мост и ќе преминуваат на спротивната страна од Босфор без да влегуваат во Истанбул, што додатно ќе се смали оптовареноста на сообраќајот на метрополата.
Мостот ќе биде интегриран во железничкиот систем „Мармарај“ и истанбулското метро, со што ќе се поврзат аеродромите „Ататурк“ во европскиот дел на турската метропола, потоа „Сабиха Ѓокчен“ во азискиот дел и третиот истанбулски аеродром кој е во изградба.
Со железницата што ќе минува преку мостот практично ќе се носат патници од Едрене до Измит. Дневно се очекува премин од 135 илјади возила, преминот од европскиот кон азискиот дел за патнички возила ќе чини околу 3 евра, а за возила со голема тонажа ќе почнува од 4 евра, додека премините од Азија во Европа ќе бидат бесплатни.
На свеченото отворање на кое ќе учествуваат претседателот на државата Реџеп Тајип Ердоан, премиерот Бинали Јилдирим и претседателот на турскиот парламент Исмаил Кахраман се очекува присуство на претседатели на држави и високи државници од балканските земји – Македонија, Србија, БИХ и Бугарија како и од Индија, Северен Кипар, Грузија, Бахреин и министри за сообраќај и економија од многу земји од светот./крај/мф/аак
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Во Грција поплавени патиштата поради бурата, а училиштата во делови од земјата затворени
Бурата „Бајрон“, која ја погоди Грција, предизвика затворање на многу училишта, поплавени патишта и затворање на автопатот Атина-Коринт.
Рано утрово, националниот автопат Атина-Коринт беше затворен во еден дел поради лизгање на земјиштето и насобрана вода, објави Катимерини.
Обилните дождови доведоа и до поплавување на други патишта, додека дрвја паднаа во неколку области.
Во зори, преку бројот 112 беше испратена порака до жителите на Мегара и Мандра да се преселат од подрумот и приземјето на зградата на повисоките катови поради развојот на поплавите.
Како што е наведено, противпожарната служба, вооружените и безбедносните сили, шумската служба и Механизмот за цивилна заштита на регионот се во состојба на готовност, јавува Танјуг.
Надлежните служби на министерствата за здравство, инфраструктура и транспорт, животна средина и енергетика, труд и социјална сигурност, култура, како и рурален развој и храна, исто така се ставени во зголемена готовност.
Поради бурата „Бајрон“, која ги погоди источните и јужните делови на Грција, сите училишта во регионот Атика, како и на островот Родос, денес нема да работат, објавија грчките власти. „Безбедноста на нашите деца е приоритет за кој не може да се преговара. Ние донесуваме одлуки врз основа на научни податоци и не преземаме никакви ризици“, изјави регионалниот гувернер на Атика, Никос Хардалиас.
Тој додаде дека одлуката за затворање на сите јавни и приватни, основни и средни училишта е донесена по консултации со цивилната заштита и Министерството за образование.
Поради одлуката на градоначалникот на Родос, Александрос Колијадис, училиштата утре нема да бидат отворени на тој остров.
Фото: ЕПА
Регион
Поради бурата „Бајрон“, училиштата во Атика и Родос утре ќе бидат затворени
Поради бурата „Бајрон“, која ги погоди источните и јужните делови на Грција, сите училишта во регионот Атика, како и на островот Родос, утре нема да работат, објавија денес грчките власти.
„Безбедноста на нашите деца е приоритет за кој не може да се преговара.
Одлучуваме врз основа на научни податоци и не преземаме никакви ризици“, изјави регионалниот гувернер на Атика, Никос Хардалијас, пренесува Катимерини.
Тој рече дека одлуката за затворање на сите јавни и приватни, основни и средни училишта е донесена по консултација со цивилната заштита и Министерството за образование.
Поради одлуката на градоначалникот на Родос, Александрос Колијадис, училиштата утре нема да бидат отворени на тој остров.
Во областа источен Мани и општина Евротас, издадени се предупредувања поради лизгање на земјиштето и обилни врнежи од дожд, пренесува Танјуг.
Додека на делот од националниот пат Спарта – Гитео, сообраќајот е целосно во прекин, откако патот е поплавен на повеќе места, а сообраќајот е привремено пренасочен преку заобиколни патишта.
Фото: ЕПА
Регион
Вучиќ: Нѐ очекува најдобрата година во историјата на Србија
Александар Вучиќ се обрати до јавноста и рече дека верува оти следната година ќе биде најдобра за Србија, како и дека „сè додека е тој на чело на земјата, речиси и да нема шанси да има воени конфликти“.
Во Националниот дневник, Вучиќ зборуваше за итните прашања, предизвици со кои се соочува Србија и можните решенија.
– Имам две мали, не се толку мали, но не се најзначајни, релативно добри вести за граѓаните на Србија. Лукоил доби продолжување на лиценцата до 26 април, што значи дека 112 пумпи во Србија, од кои 11 се во Белград, останатите се во други делови на Србија, ќе можат да функционираат со нафтени деривати увезени од странство, а не само од НИС. Другата вест е дека Србија нема да има проблеми со гасот, ние нема да имаме проблеми со гасот до летото, а тоа е добра вест за граѓаните.
– Тие очекуваат нашите банки целосно да ги следат и одржуваат трансакциите за плаќање, кои веќе ги држиме на сопствен ризик 55 дена и, како што реков, ќе ги држиме уште некое време.
– Американската логика е да го однесат своето до крај, без оглед на цената што ќе ја плати Србија, а руската логика е исто така да го однесат своето до крај.
Енергетска безбедност
– Ќе има безброј проблеми. Дали знаете кој прв ја прекина соработката со НИС кога беа воведени санкциите? Руската компанија Лукоил. Тие беа првите што ја прекинаа соработката со НИС и кинеската компанија. Но, добро, ние постојано разговараме со сите, и со едниот и со другиот.
– Со полесни или потешки решенија, Србија ќе мора да има целосна енергетска безбедност. Тука нема филозофија, затоа се обидуваме, се бориме и работиме. Чекаме да видиме, се надеваме дека ќе го финализираат тој договор со некои од потенцијалните купувачи.
Државата е секогаш виновна
– Горд сум на Србија. Во нашата земја, средното име за секоја пцовка е секогаш земјата, не сметајќи го она „Вучиќ“. Бидејќи секогаш е виновна државата, без разлика колку ни помага, обезбедува бесплатен или најевтин транспорт, сè што можете само да сонувате во други земји. 55 дена, ниту една капка нафта не стигна до нас преку цевководот. Горд сум на Србија. Кога сето тоа ќе се случи и сè уште немате никакви проблеми, бидејќи зборував за 1.000 технички проблеми, тогаш морам да бидам горд на мојата земја. Немаме проблеми со резервите, плативме сè, стотици милиони евра некој мораше да плати.
– Во најтешки услови, успеавме да ја намалиме инфлацијата, драматично да ги зголемиме пензиите, веќе од 1 декември, и сето тоа го направивме. Горд сум на земјата. Имаме многу проблеми, знам колку повеќе можам да работам, но ете.
Србија може да издржи до 15 март
– Им реков на граѓаните „Знам дека можеме да издржиме до 15 март“. Сигурен сум дека Русите ќе се договорат, бидејќи ми се чини дека би било нормално тие да ја разберат позицијата на Србија, ние не се придруживме на казнените мерки на никаков начин, ние сме единствените што не се придруживме. Очекуваме да го сторат тоа. Ако мислите дека можеме да живееме без нафта, тоа е невозможно.
– Морам да се однесувам одговорно кон сите во светот, но она за што луѓето не треба да се грижат, што ќе се случи е дека ако Србија има доволно нафта, бензин, дизел, керозин, мазут, доволно од сè, тоа сигурно ќе биде случај. Ние добиваме нафта од Медитеранот, но мора да знаете многу, државата не е играчка, мора да се справите со секој детаљ за да им ја кажете вистината на луѓето. Нашиот раст ќе забави и ќе има малку помали зголемувања на пензиите и платите ако не го решиме ова брзо, затоа рековме 15 март. Луѓето знаат дека никогаш не сум ги излажал и лажел. Верувам дека следната година ќе биде најдобрата година во нашата историја, што се однесува до промената на лицето на Србија, верувам дека ќе биде најдобрата во нашата историја. Но, мора да работиме напорно и да се бориме, ќе има многу тешки одлуки што ќе треба да ги донесеме, вели Вучиќ, според српските медиуми.
Фото: ЕПА

