Регион
Турските власти во Истанбул ќе го пуштат во употреба третиот мост преку Босфорот
Со пуштањето во употреба на третиот мост помеѓу Европа и Азија, Истанбул вечерва го добива третиот „ѓердан“ преку Босфор. Мостот кој го носи името на султанот Јавуз Селим и чија изградба започна во мај 2013-та година е завршен во рекордно време од 39 месеци пред планираниот рок за изградба, и веќе по повеќе особини го нарекуваат и мост на рекордите.
Со пуштањето во употреба на третиот мост помеѓу Европа и Азија, Истанбул вечерва го добива третиот „ѓердан“ преку Босфор. Мостот кој го носи името на султанот Јавуз Селим и чија изградба започна во мај 2013-та година е завршен во рекордно време од 39 месеци пред планираниот рок за изградба, и веќе по повеќе особини го нарекуваат и мост на рекордите.
Од Истанбул за Макфакс, Асуде А. Кочан
Со широчина од 59 метри тој го претставува најширокиот висечки мост во светот. Целокупната должина на мостот изнесува 2 илјади и 164 метра, а со должина од илјада и 408 метра над морската површина тој го претставува и најдолгиот висечки мост со систем на железница во светот. Мостот има осум ленти за автомобилски сообраќај и две траси за железнички сообраќај, кои сите се наоѓаат на исто ниво.
Новиот мост на Босфор е дел од Северниот Автопат „Мармара“ од чиј досега изграден дел од 116 километри 13,5 километри минува преку вијадукти, а мостот Султан Јавуз Селим се наоѓа во делот Одајери-Пашаќој. Во европскиот дел на проектот се завршени сите приклучни делници, додека во азискиот дел во почетната фаза возилата ќе преминува по одредени делници. Вкупната должина на автопатите од проектот е 157 километри кои се планира да бидат завршени до крајот на 2018-та година.
За импозантноста на проектот говорат следниве податоци: во целиот проект досега се потрошени околу 230 илјади метри кубни бетон, 50 илјади тони армирано железо, 57 илјади тона градежен челик, 28 илјади тони челични кабли 8 милиони метри кубни асфалт.
Изградбата на мостот чиј градител е холдингот ИЦА (ICA)чинеше 4 и пол милијарди долари и е дело на висока технологија и инженерство, по концесија од 10 години и два месеца мостот ќе му биде предаден на Министерството за сообраќај на Турција.
Новиот мост се очекува во голема мера да го олесни сообраќајот на мегалополисот кој брои 3 милиони и 771 илјада регистрирани возила. Ќе биде смален сообраќајот и на постарите два моста преку Босфор. Товарните сообраќајни возила кои досега поминуваа од вториот мост– мостот Султан Фатих Мехмед, ќе бидат пренасочени на новиот мост и ќе преминуваат на спротивната страна од Босфор без да влегуваат во Истанбул, што додатно ќе се смали оптовареноста на сообраќајот на метрополата.
Мостот ќе биде интегриран во железничкиот систем „Мармарај“ и истанбулското метро, со што ќе се поврзат аеродромите „Ататурк“ во европскиот дел на турската метропола, потоа „Сабиха Ѓокчен“ во азискиот дел и третиот истанбулски аеродром кој е во изградба.
Со железницата што ќе минува преку мостот практично ќе се носат патници од Едрене до Измит. Дневно се очекува премин од 135 илјади возила, преминот од европскиот кон азискиот дел за патнички возила ќе чини околу 3 евра, а за возила со голема тонажа ќе почнува од 4 евра, додека премините од Азија во Европа ќе бидат бесплатни.
На свеченото отворање на кое ќе учествуваат претседателот на државата Реџеп Тајип Ердоан, премиерот Бинали Јилдирим и претседателот на турскиот парламент Исмаил Кахраман се очекува присуство на претседатели на држави и високи државници од балканските земји – Македонија, Србија, БИХ и Бугарија како и од Индија, Северен Кипар, Грузија, Бахреин и министри за сообраќај и економија од многу земји од светот./крај/мф/аак
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Италија покренува истрага за „воени туристи“ кои пукале во цивили во Сараево
Обвинителството во Милано покрена истрага за италијански државјани кои наводно платиле огромни суми пари на српските паравоени сили за да пукаат во цивили за забава за време на опсадата на Сараево од 1993 до 1995 година. Таканаречените „викенд снајперисти“ учествувале во брутален „лов на луѓе“ во градот во кој биле убиени 11.000 граѓани, објавија италијанските дневни весници „Ил Џорно“ и „Ла Република“, пренесува „Анса“.
Според италијанските медиуми, станува збор главно за крајно десничарски фанатици и ентузијасти за оружје кои им плаќале на српските војници да учествуваат во опсадата и да пукаат во жителите на главниот град на Босна и Херцеговина. За да се идентификуваат овие „воени туристи“, во Милано е покрената истрага за утврдување на нивниот идентитет.
Случајот го отвори обвинителот Алесандро Гобис под обвинение за убиство со умисла со особено сурови и подмолни мотиви. Истрагата моментално се води против непознати лица, а е покрената врз основа на жалба поднесена од новинарот и писател Ецио Гавацени, со помош на двајца адвокати и поранешниот судија Гвидо Салвини.
Според сведоштва собрани низ цела северна Италија, „викенд снајперистите“ се собирале во Трст, од каде биле однесени во ридовите околу Сараево. Таму, откако им платиле на паравоените сили на босанските Срби предводени од Радован Караџиќ, можеле да пукаат врз жителите на опколениот град. Досието вклучува и извештај за „богати странци кои се занимавале со нехумани активности“, кој до обвинителството го испратила поранешната градоначалничка на Сараево, Бенџамина Кариќ.
Гавацени во својот извештај наведува дека досега има само „траги“, но дека постоел „ценовник“ за убиства: „децата чинат повеќе, отколку мажите (по можност во униформа и вооружени), а старите лица би можеле да бидат убиени бесплатно“. Тој, исто така, се повикува на документарецот од 2022 година „Сараево Сафари“ од режисерот Миран Жупаниќ, во кој се појавува и анонимен сведок.
Во наредните недели, се очекува обвинителот Гобис да спроведе детална истрага и да ги испраша лицата именувани од авторот во извештајот.
Иако истрагата се фокусира на Италијанците, некои извори споменуваат и Американци, Канаѓани и Руси кои биле подготвени да платат за да „играат војна“. Поранешен босански разузнавач изјавил дека клиентите биле „сигурно многу богати луѓе“ кои „можеле да си дозволат таков адреналински наплив“.
Босанското разузнавање веруваше дека зад сето тоа стои Српската служба за државна безбедност, користејќи ја инфраструктурата на поранешната српска чартер компанија „Авиогенекс“. Јовица Станишиќ, кој беше осуден за воени злосторства од Меѓународниот кривичен трибунал за поранешна Југославија, се споменува како клучна фигура во операцијата.
Фото: ЕПА
Регион
Бугарија ја зголемува безбедноста во рафинеријата на „Лукоил“ во Бургас пред преземањето
Бугарија ја зајакнува безбедноста на копно, вода и во воздух, вклучително и системот за заштита од дронови, во објектите на „Лукоил“ на своја територија пред планираното преземање на фабриката, објави денес бугарската влада.
Државната агенција за национална безбедност (ДАНС) денес влезе во канцелариите на компанијата „Лукоил“ во земјата и во рафинеријата во Бургас и почна со инспекции, објави Бугарското национално радио (БНР).
Според соопштението на кабинетот, во Бургас се распоредени единици на воена полиција и системи против дронови, а Министерството за внатрешни работи спроведува зголемени контроли на сите возила што влегуваат во периметарот на објектот, вклучително и проверки за експлозивни направи.
Владата во Софија наведува дека мерките се исклучиво превентивни и имаат цел да ја зачуваат безбедноста на енергетските објекти означени како критична инфраструктура, објавува „Ројтерс“.
В петок бугарскиот парламент усвои измени на Законот за административното регулирање на економските активности поврзани со нафта и нафтени производи, со кои се даваат вонредни овластувања на идниот специјален менаџер на компанијата „Лукоил“ во таа земја, пишуваат медиумите.
Врз основа на новите овластувања управителот ќе може да ја продаде рафинеријата во Бургас, а рускиот „Лукоил“, кој досега управуваше со рафинеријата, повеќе нема да има право на глас, ниту можност за жалба на одлуката за преземање.
Американските и британските санкции против руските енергетски гиганти „Лукоил“ и „Роснефт“, воведени минатиот месец поради војната во Украина, извршија притисок врз владите на земјите членки на Европската Унија кои продолжуваат да зависат од руските деривати.
Бугарската рафинерија во Бургас е од стратешко значење за снабдувањето со гориво во регионот, а властите во Софија стравуваат од можни прекини во синџирите на снабдување доколку дојде до целосен прекин на работењето на „Лукоил“, според написите.
Министерот за економија Петар Дилов изрази верување дека Бугарија, како и Унгарија, ќе добие ослободување од американските санкции за рафинеријата „Лукоил“.
Според него, Бугарија, за разлика од Унгарија, не работи со руска нафта повеќе од една година.
Фото: принтскрин
Регион
(Видео) Вучиќ ѝ се јавил на Дијана Хрка за да ја замоли да го прекине штрајкот со глад, таа вели дека не се чувствува добро
Претседателот на Србија, Александар Вучиќ, утрово лично им се јавил на Дијана Хрка и на Угљеша Мрдиќ, двајцата активисти кои веќе неколку дена штрајкуваат со глад во Собранието.
„Разговарав на телефон со Дијана Хрка и со Угљеша Мрдиќ. Ги замолив да го прекинат штрајкот со глад и ја поканив госпоѓата Хрка во претседателството на состанок. Сите добри луѓе во Србија се загрижени за нивното здравје, се молам и се надевам дека ќе донесат одлука за прекин на штрајкот“, изјави Вучиќ.
View this post on Instagram
Дијана Хрка, мајката на Стефан Хрка, кој загина при падот на натстрешникот на железничката станица во Нови Сад, штрајкува со глад веќе девет дена.
Во изјава за агенцијата „Фонет“, Хрка потврди дека не се чувствува добро и дека не е во состојба да коментира за повикот на претседателот. „Не можам да зборувам за тоа сега. Моментно лежам и не сум баш добро“, изјави таа.
Претходно, Хрка изјави дека нема да го прекине штрајкот со глад додека институциите не почнат да си ја работат својата работа.

