Регион
Велика Британија и Германија сакаат да ја видат БиХ во ЕУ до 2025 година
Планот на Велика Британија и Германија за деблокирање на реформите и извлекувањето на Босна и Херцеговина (БиХ) од стагнацијата, е подготвуван со месеци и според него БиХ би требало да стане членка на ЕУ до 2025 година, пишува Dnevni avaz.
Далеку од очите на јавноста, Лондон и Берлик ги консултирале претставниците на дипломатската и меѓународната заедница во БиХ, но и во Брисел, како и невладиниот сектор и независните интелектуалци.
Планот на Велика Британија и Германија за отстранување на блокадите во европските интеграции на БиХ во четвртокот во Берлин бил презентиран од шефовите на дипломатиите на Велика Британија и Германија, Филип Хамонд и Франк Валтер Штајнмајер, кои побарале од босанските политички лидери, во пишан документ да се обврзат на институционални реформи на сите нивоа и да ги усогласат плановие за широки политички и економски реформи.
За возврат, Британија и Германија ќе настојуваат да добијат поддршка од европските земји за одобрување на Договорот за стабилизација и асоцијација на БиХ, со што би се одобриле и претпристапните средства на ЕУ за извршување на неопходните реформи.
Avaz пишува дека овој план, помеѓу желбите и реалноста, настанал во четири чекори и со него БиХ би требало да се доведе до стадиум кога европските бирократи ќе ги проверуваат реформите поглавје по поглавје, и ќе ја доведат земјата до европските стандарди.
Амбицијата е до крајот на следната година земјата да се најде на исто нивосо Албанија, односно целта на Лондон и Берлин е БиХ на крајот на 2015 година да има статус на земја кандидат и да ги започне преговорите за членство. Доколку овој план се оствари, БиХ за најдоцна десет години, доколку ја има неопходната политичка волја, ќе стане полноправна членка на ЕУ.
Доколку не се остварат неопходните реформи пак, БиХ не само што ќе ја загуби европската перспектива, туку и милијарда евра помош, а според Avaz, пред земјата стои едноставен избор – или одлучно да се посвети на реформите кои на нејзините граѓани ќе им донесат подобра иднина, или пак уште повеќе да потоне во стагнација и самоизолација./крај/мф/бс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Мајка пријавила дека нејзината ќерка била силувана од двајца непознати мажи во Приштина
Жена од Приштина пријавила во полиција дека нејзината малолетна ќерка била силувана од двајца непознати мажи, пишува „Газета експрес“.
Како што пренесува овој медиум на албански јазик, за овој случај е известен и обвинителот.
Во пријавата пишува дека на „31.12. жена пријавила дека нејзината малолетна ќерка била силувана од две непознати лица“.
Истрагата за овој случај е во тек, според написот во медиумот.
Регион
Србија: бебињата близнаци на возраст од еден месец починаа по тешката сообраќајка
Двете бебиња близнаци кои имаа само еден месец, им подлегнаа на повредите по тешката несреќа што се случи вчера во Србија кај Нови Сад.
Според објавеното од тамошните медиуми, бебињата беа тешко повредени во судир на два автомобили на патот Нови Сад-Зрењанин, и беа пренесени во Детската болница во Нови Сад, но поради тежината на повредите починале.
Српската РТС јавува дека во несреќата се повредени и двајца мажи на возраст од 43 и 34 години и една жена на возраст од 34 години, и сите биле пренесени во болница. До несреќата наводно дошло кога возачот на едниот од автомобилите од засега непознати причини преминал на спротивната лента каде директно се судрил со другиот автомобил.
Регион
Експерти: Настрешницата во Нови Сад била 23 тони потешка од дозволеното
Конструкцијата на настрешницата на железничката станица во Нови Сад, која се урна на 1 ноември и усмрти 15 лица, била за 23,11 тони потешка од првично проектираната, се вели во извештајот на вештачењето, пренесува Н1 Србија.
Имено, Техничкиот факултет во Нови Сад – отсек за градежништво и геодезија, по наредба на Вишото јавно обвинителство во Нови Сад, изврши вештачење на зградата на Железничката станица во Нови Сад, со цел да се утврди причина за уривање на настрешницата.
Според мислењето на вештото лице, меѓу другото се наведува дека „конструкцијата на настрешницата во моментот непосредно пред кршењето била оптоварена со оптоварување што е поголемо од првично проектираното за околу 107 кг/м2, т.е. за околу 23,11 тони“, пишува Н1 Србија.
Стручниот тим на експерти во извештајот наведува и дека „тие сметаат дека визуелните индикации за такво нешто мора да биле забележливи во деновите пред уривањето на настрешницата“.
„Клучниот конструктивен елемент за обезбедување на носивоста и стабилноста на настрешницата, бил во состојба на намалена носивост и зголемено оптоварување во моментот на уривањето“, наведуваат од Факултетот во заклучоците на пресметковна анализа.
„Намалената носивост ја потврдија резултатите од лабораториските испитувања на Институтот ИМС, според кои, во моментот непосредно пред уривањето, околу 40 отсто од жиците во затегнувачите биле во дефект. Причината за ваквата состојба била корозија која настанала на спојот на затегнувачот и кровниот носач. Овој дефект можел да се утврди со увид на конструкцијата при контролни проверки пропишани како дел од редовното одржување на објектот“, се наведува во заклучокот.