Вести
Индонезија: Спасувачите се пробиваат до местото на падот на авионот кој пренесувал половина милион долари за сиромашните

Спасувачките екипи во понеделникот започнаа со пробивањето низ тешко пристапното планинско подрачје на коешто, откако во неделата попладнето по локално време од радарите исчезна авионот од типот „ATR 42-300“ на индонезиската воздухопловна компанија „Trigana Air Service“ со 54 патници и членови на екипажот, беа забележани остатоци од авионот со кој индонезиската поштенска компанија превезувала 470 илјади американски долари.
Авионот го ја загубил врската со контролната кула во лоши временски услови десет минути пред слетувањето во Оксибил, на 300 километри јужно од градот од каде што полетал – Џајапура, административен центар на индонезиската источна покраина Папуа.
Во двомоторниот авион „ATR 42-300“ на турбопропелерски погон, имало 44 возрасни патници, пет малолетници и пет членови на екипажот. Со авионот биле пренесувани и 470.000 долари во готовина. Парите, во четири вреќи, потекнувале од јавните фондови, а поштенските службеници ги носеле за сиромашните семејства во покраината Папуа.
„Парите беа наменети за сиромашните семејства. Товарот го придружуваа четворица наши службеници“, изјавил за локалниот портал Tempo, Харионо директор на поштата во Џајапура, кој како и многумина Индонезијци има само презиме.
Авионот на летот IL267, според претпоставките коишто подоцна се остварија, се урнал во тешко пристапно планинско подрачје, односно удрил во планина на 25 километри од своето одредиште. На местото на несреќата во неделата беше испратен друг авион во извидување, кој набрзо се врати поради бурата. Во понеделникот повторно авион за пребарување на теренот го надлетува местото на падот, а спасувачките екипи пешки се пробиваат до местото каде што се забележани остатоци од воздухоплов.
Според специјализираните портали коишто ги следат воздухопловните несреќи, авионот бил во употреба околу 30 години. Компанијата „Trigana Air Service“ е формирана во 1991 година, а во моментов нејзиното седиште е во индонезиската престолнина Џакарта. Таа има забрана за летање во Европската унија, а од почетокот имала 14 несреќи. Флотата на компанијата се состои од 15 патнички авиони, од кои седум од типот „ATR 42-300“, три „ATR 72-200“ и четири „Boeing 737-400“, како и неколку товарни воздухоплови. Компанијата ги сервисира само домашните летови.
Инаку воздухопловните несреќи во Индонезија не се реткост, особено во покраината Папуа во источниот дел од земјата која се протега на најголемиот архипелаг на планетава, каде што има слабо развиена инфраструктура. Во средата едно лице загина и уште шест беа тешко повредени при пад на мал патнички авион „Cessna“ кој се урна при обид да полета од писта на голема надморска височина на аеродромот Ниниа, исто така, во покраината Папуа.
Во јануари годинава мал патнички авион од типот „DHC-6“, исто така, во сопственост на компанијата „Trigana Air Service“ доживеа несреќа при обид принудно да слета на аеродромот кај Енортали на Папуа. Во септември минатата година повеќе од десет луѓе беа повредени кога мал авион на компанијата „Enggang Air“ слета 400 метри подалеку од пистата на аеродромот Мулиа, исто така, на Папуа.
Најголемата авионска несреќа на овој остров се случи, пак, во соседната покраина Западна Папуа во мај 2011 година, кога патничкиот авион од кинеско производство „Xian MA60“ на индонезиската компанија „Merpati“ се уран во морето при обидот да слета во градот Соронг. Тогаш загинаа 21 патник и шест членови на екипажот.
На 30-ти јуни годинава, пак, се случи една од поголемите несреќи во историјата на индонезиското воздухопловство, кога воениот авион од типот „Hercules C-130“ неколку минути по полетувањето се урна врз населба на индонезискиот град Медан. Притоа загинаа 122 патници и 12 членови на екипажот, како и неколку луѓе на земјата. Причината за оваа несреќа сé уште не е официјално соопштена, но се смета дека е дефект на моторот./крај/мф/сн
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Вести
“Во основа е пекол на земјата”: Градот Газа оставен тотално без здравствената заштита

Во раните утрински часови во саботата, над купови бетон и урнатини, толпа лекари и пациенти пешачеа километри низ уништените улици на градот Газа, принудени да се евакуираат пеш од она што остана од болниците. Здравствените работници велат дека се плашат да ги оставаат критично болните пациенти зад себе во град кој сега во голема мера е сведен на урнатини, преземен израелските сили, со болници кои работат без струја, гориво, вода или храна, пишува британски „Гардијан“.
“Тоа е во основа пекол на земјата”, вели Вилијам Шомбург, шефот на Меѓународниот комитет на Црвениот крст во Газа, опишувајќи го она што остана од животот во градот.
Со недели, десетици илјади луѓе се надеваа дека во болниците во Газа ќе најдат засолниште кое е најблиску до безбедно бидејќи енклавата издржа интензивирачки бомбардирања.
Но, откако израелските сили се приближија до објектите и потоа ја нападнаа најголемата болница во Газа, Дар ал-Шифа минатата недела, илјадници луѓе беа раселени заедно со медицинскиот персонал, шетајќи низ уништените улици на југ од енклавата.
Палестинското министерство за здравство во Газа соопшти дека израелските сили побарале евакуација на болницата Ал Шифа вчераутро, три дена откога влегоа во објектот. Здравствените лица сведочат дека им им било кажано дека имаат еден час да ја евакуираат болницата која беше центар на здравствениот систем на Газа.
Најмалку 12.000 луѓе загинаа во израелскиот напад врз Газа по нападот на Хамас на 7-ми октомври, во кој загинаа 1.200 Израелци, а околу 240 луѓе беа заложници.
Вести
Борел: Целосно е невозможно да се евакуираат милиони луѓе од северот на Газа

Првиот човек на ЕУ-дипломатијата Жозеп Борел утринава на прес-конференција изјави дека евакуацијата на милиони луѓе од северниот дел на Газа е целосно невозможна.
Десетици илјади цивили почнаа да бегаат од јужниот дел на Газа вчера, откако Израел им порача на луѓето да ја напуштат областа пред очекуваната копнена офанзива.
„Да се замисли дека можеш да преселиш милион луѓе за 24 часа во ситуација во каква што е Газа, може да биде само хуманитарна криза“, рече Борел на последниот ден од тридневната дипломатска посета на Кина.
И покрај изјавата на ЕУ за поддршка на Израел, тој исто така предупреди дека и Израел е должен да го почитува меѓународното хуманитарно право во одбранбениот процес.
„Позицијата е јасна“, рече Борел. „Но, како и секое право, тоа има граница. А таа граница е меѓународното право“.
Вести
Проценки на ОН: Десетици илјади луѓе веќе ја напуштија Газа

Во текот на ноќта беа објавени најновите проценки на ОН за бројот на луѓе кои ги напуштиле своите домови во северниот дел на Газа.
Тие велат дека веруваат дека станува збор за десетици илјади кои се упатиле кон југ по предупредувањето за евакуација на Израел.
Пред наредбата за евакуација, повеќе од 400.000 Палестинци беа внатрешно раселени, според хуманитарната канцеларија на ОН OCHA.
Израелската војска им порача на околу 1,1 милион луѓе во северниот дел на Газа да заминат пред очекуваната копнена инвазија. Хамас, пак, ги повика луѓето да останат на место и да пркосат на израелската воена наредба.
Генералниот секретар на ОН, Антонио Гутереш рече дека наредбата од Хамас е „исклучително опасна – и во некои случаи едноставно не е возможна“.