Свет
ЕУ воведува нови правила за возачки дозволи

Европскиот парламент ги поддржа новите правила на ЕУ за возачки дозволи, кои сега треба да важат 15 години, а за возачите почетници ќе се воведе двегодишен пробен период со построги правила и санкции, објавија медиумите во регионот.
Европскиот парламент ги одобри ревидираните правила на ЕУ за возачки дозволи, вклучувајќи одредби за нови возачи, дигитални дозволи и забрани за возење, на пленарна седница во Стразбур. Новите правила имаат цел да ја зголемат безбедноста на патиштата и да го намалат бројот на сообраќајни несреќи, кои одземаат речиси 20.000 животи годишно, соопшти Европскиот парламент (ЕП).
Стекнувањето возачка дозвола сега мора да вклучува и тестови за познавање на мртвите точки, системите за помош на возачот, безбедното отворање на вратите и опасностите од користење мобилен телефон додека возите. Благодарение на барањата на европратениците, поголем акцент ќе се стави на свеста за ризиците за пешаците, децата, велосипедистите и другите ранливи учесници во сообраќајот за време на обуката и тестирањето, соопшти ЕП.
Времетраење на возачките дозволи
Возачките дозволи за автомобили и мотоцикли треба да важат 15 години, но на земјите членки им е дозволено да го намалат рокот на важење на 10 години ако дозволата служи и како документ за лична идентификација.
Возачките дозволи за камиони и автобуси ќе важат пет години. Земјите членки може да го скратат рокот на важење за возачите над 65 години за да бараат почести медицински прегледи или курсеви за освежување на знаењето. Возачите треба да се подложат на медицински преглед, вклучувајќи преглед на видот и на кардиоваскуларниот систем, првиот пат кога ќе бидат издадени или обновени.
На земјите членки им е дозволено да бараат од возачите на автомобили и мотоцикли да пополнат формулар за самооценување наместо медицински преглед или да воспостават национален систем за процена на нивната способност за возење.
Построги правила за неискусни возачи
Првпат правилата на ЕУ утврдуваат пробен период од најмалку две години за неискусните возачи. Тие исто така ќе бидат предмет на построги правила и санкции за возење под дејство на алкохол и некористење безбедносни појаси или детски безбедносни седишта.
Покрај тоа, 17-годишниците ќе може да добијат возачка дозвола за автомобил (категорија Б), но до 18 години ќе мора да бидат придружени од искусен возач.
За да се ублажи недостигот од професионални возачи, новите правила им дозволуваат на 18-годишниците да добијат дозвола за возење камион (категорија Ц) и на 21-годишниците да возат автобус (категорија Д) под услов да поседуваат сертификат за професионална компетентност. Инаку, минималната возраст за издавање вакви дозволи е 21 и 24 години, соодветно.
Соработка меѓу националните власти
За да се спречи избегнување казни изречени во странство, информациите за одземање или ограничување возачка дозвола ќе бидат доставени до земјата членка што ја издала за целите на прекугранично спроведување казни.
Националните власти ќе мора да се информираат меѓусебно без непотребно одложување за забраните за возење изречени за најтешките сообраќајни прекршоци, вклучително и возење под дејство на алкохол или дрога, учество во фатална несреќа и пребрзо возење (на пример, возење со брзина од 50 км/ч над дозволената).
Новите правила предвидуваат дека дигиталната возачка дозвола, достапна на мобилен телефон, постепено ќе стане главен формат за возачки дозволи во ЕУ. Сепак, европратениците обезбедија граѓаните да може да побараат физичка дозвола доколку сакаат, која ќе биде издадена без непотребно одложување, обично во рок од три недели.
Ревидираните правила се дел од пакетот за безбедност на патиштата
Новите правила ќе стапат во сила 20 дена по нивното објавување во „Службен весник“ на Европската Унија. Земјите членки ќе имаат три години да ги воведат во националното законодавство и дополнителна година да се подготват за нивно спроведување.
Ревидираните правила на ЕУ за возачки дозволи се дел од пакетот за безбедност на патиштата, презентиран од Комисијата во март 2023 година. Неговата цел е да се подобри безбедноста на сите учесници во сообраќајот и да се приближи што е можно поблиску до нула смртни случаи на патиштата до 2050 година, потсетува Европскиот парламент.
Фото: принтскрин
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Украина и Европа подготвуваат мировен план од 12 точки за крај на војната

Европските земји во соработка со Украина изработуваат предлог од 12 точки за запирање на војната, кој би се темелел на задржување на постојните линии на фронтот, објави „Блумберг“.
Според изворите на агенцијата, планот предвидува прекин на огнот, враќање на украинските деца депортирани во Русија, размена на заробеници, гаранции за безбедност и финансиска помош за обнова на Украина, како и забрзан пат кон членство во Европската унија.
Спроведувањето на договорот би го надгледувал мировен одбор под раководство на американскиот претседател Доналд Трамп. Санкциите кон Москва би се укинале постепено, а околу 300 милијарди евра замрзнати руски средства би ѝ биле вратени дури по прифаќањето на руската финансиска помош за реконструкцијата на Украина.
Планот засега не е финализиран и може да претрпи измени. Европски претставници оваа недела ќе отпатуваат во Вашингтон за разговори, а целта е со договорот да се отвори пат за почеток на мировни преговори меѓу Киев и Москва, наведува Блумберг.
Регион
Хрватска урива стотина дивоградби покрај брегот

Во наредните три недели на плажата Зрќе во Новалија ќе бидат урнати 124 бесправно изградени објекти, соопшти Државниот инспекторат на Хрватска, пренесе „Јутарњи“. Од нив, 119 се наоѓаат во камп, а пет се угостителски објекти изградени без дозвола надвор од градежната зона.
Инспекторатот соопшти дека отстранувањето ќе се врши на трошок на сопствениците и е проценето на околу 720 илјади евра. Акции за уривање на нелегални градби ќе има и во други делови oд Хрватска.
Од 2019 година досега во таа земја се отстранети повеќе од 2300 нелегални градби, спроведени се повеќе од 42 илјади инспекциски надзори, поднесени се 334 кривични пријави, а изречените парични казни достигнуваат 16,5 милиони евра, соопшти Инспекторатот.
Свет
„Дојче веле“: Хамас и ИСИС добиваат пари од Германија

Терористички организации како Хамас и Исламска држава добиваат финансиска поддршка од Германија преку донации собрани на социјалните мрежи, објави Дојче веле. Според истражувањето, повици за „давање богатство за џихад“ кружат на интернет, а од германски следбеници се бараат пари за оружје.
Главна фигура во мрежата на финансирање, според германските истражители, е жена од Минхен, Елиф О., која како тинејџерка заминала во Сирија и наводно сега ги координира донациите за жените-припаднички на ИСИС. Судовите веќе осудиле неколку нејзини помагачи кои собрале околу 40 000 евра.
Поради правни ограничувања, тешко е да се докаже дека конкретна донација директно финансирала терористички чин. Затоа германското министерство за правда подготвува закон со кој би се казнувал и обид за финансирање тероризам.
Според експертот за тероризам Ханс-Јакоб Шиндлер, Германија треба да го следи американскиот модел каде секоја донација кон организација од листата се смета за финансирање тероризам и се казнува со најмалку десет години затвор.
Истражувањето наведува и пример со австрискиот активист Мустафа А. од Линц, кој преку својот Телеграм-канал „Gaza Now“ собирал крипто-донации во милионски износи, дел од кои, според американската компанија Chainalysis, завршиле кај Хамас. Тој е во притвор, а САД и Британија го ставиле на своите санкциски листи уште во март 2024 година.