Hitech
Девет работи што треба да ги знаете за новиот бренд POCO

Подбрендот на кинеската компанија Xiaomi кон крајот на август го претстави првиот смартфон од новата Pocophone серија – Pocophone F1, а новиот модел веќе може да се купи и во Македонија.
Новиот предводник на Xiaomi, Pocophone F1 во Graphite Black варијанта (6 GB RAM/64 GB) до 17 септември или додека има количини може да се набави по промотивна цена од 22 000 денари, а може да се набави преку единствениот oвластен дистрибутер „Хај комуникации“, како и онлајн на www.hi.mk. Потоа ќе важи регуларната цена од 23 490 денари.
Xiaomi го претстави новиот под-бренд „Pосо“ со мисија да ги исполни перформансите што се битни. Пред претставувањето, разговаравме со Алвин Це и Џаи Мани, клучни членови на тимот на „Pосо“ и портпароли на брендот. Тие ги споделија внатрешните импресии од работењето во „Pосо“.
1. Кога решивте да го почнете овој нов бренд? Која е вашата амбиција?
Како мал оддел на Xiaomi, POCO има слобода да почне од почеток, во однос на изборот на производот кој е важен. За првиот производ, се вративме на основите и целосно се фокусиравме на брзината. Не само во однос на врвните перформанси, туку и на вистинската брзина во реалниот свет.
2. Зошто го нарекувате вашиот бренд POCO? Што значи тоа?
POCO се залага за „малку” – веруваме во започнување на мали, но големи соништа. POCO тргнува да испорачува технологии што навистина се важни. Ова е причината зошто POCO создаде паметен телефон кој обезбедува неверојатни перформанси, за кои веруваме дека ќе резонираат со технолошките ентузијасти и ќе развијат силно следење меѓу нив.
3. Зошто не го лансиравте POCO F1 како нов предводник на Xiaomi. Зошто да се создаде нов бренд?
POCO F1 има поинакво позиционирање од уредите Xiaomi Mi. Додека серијата Mi се состои од сите заоблени паметни телефони кои поставуваат индустриски стандарди, POCO обезбедува корисничко искуство кое е наменето за технолошки ентузијасти кои се возбудени, но исто така добиваат најмногу за нивните пари.
Во исто време, целосно сме отворени да бидеме дел од Xiaomi. Можете дури i да видите на уредот дека POCO е од Xiaomi.
4. Видов на вашиот производ дека POCO е од Xiaomi. Што значи тоа?
Тоа значи дека заедно со нас го споделуваме синџирот на снабдување и сервисна инфраструктура на Xiaomi, додека ја надгледуваме продажбата, маркетингот и развојот на производите.
Со некои од овие под-брендови од други продавачи на паметни телефони, малку изменет производ може да се добие со промена на името и да се појави во постарите модели на брендовите и под-брендовите. Со POCO F1, овој телефон е сосема поинаков и не е достапен во поставата на Xiaomi.
Но, ние добиваме ресурси и поддршка од Xiaomi. Ги споделуваме нивните синџири на набавки и сервисна инфраструктура, која вклучува логистика, постпродажба, поддршка на корисниците и тестирање на квалитет.
5. Пазарот на паметни телефони веќе е многу заситен. Зошто се одлучивте да го лансирате овој бренд сега? Кои се вашите целни потрошувачи?
POCO ги разбира основните елементи за одлично смартфон искуство и се фокусира токму на тоа. Сметаме дека ова е тоа што го сакаат корисниците, наместо обилните карактеристики кои не се од суштинско значење и всушност ги зголемуваат трошоците. Значи, POCO обезбедува течно, брзо и флегшип искуство со неодолива цена. Нашите уреди нудат врвни перформанси без компромиси.
6. Зошто луѓето треба да купат POCO наместо другите веќе познати производи?
POCO F1 зборува за себе штом ќе ги погледнете неговите спецификации. Можете да нацртате паралела на Superbike – сето тоа е за одржлива сурова изведба. Не бевме задоволни со само Snapdragon 845, бидејќи сакаме телефонот да работи многу брзо во текот на целиот ден, па додадовме LiquidCool технологија за да го постигнеме тоа. Отклучувањето со лицето е добро, но исто така сакавме да го отклучуваме безбедно под услови на слабо осветлување, па додадовме и IR.
Нашиот заден двоен фотоапарат со 1.4ум на примарната камера доаѓа со двоен пикселен автофокус кој понатаму дава супер брз автофокус во која било состојба. Инсистиравме и на тоа да сместиме моќна батерија од 4000mAh за да може да трае цел ден, и покрај тоа што работи со толкава голема брзина.
7. Дали фокусот на вашиот бренд е на брзината?
Не би го рекол тоа – нашиот фокусот е на испорачување на телефон кој се враќа на основите и во случајот на POCO F1, сето тоа е за брзината. Фокусот на нашите уреди е да се привлечат технолошки ентузијасти кои навистина се возбудени од она што го правиме.
8.Кога ќе го стартувате вашиот втор производ? Некој посебен план што може да го споделите?
Имаме некои возбудливи идеи, но е премногу рано да ги споделиме во оваа фаза. Дајте ни време, само што го претставивме POCO F1!
9. Дали мислите дека можете да го повторите успехот на Xiaomi?
Не е наша намера да го повториме успехот на Xiaomi. Ние сме фокусирани на сопствената мисија, испорачувајќи технологии кои навистина се битни.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Hitech
Сточар на Солунска глава најде телефон изгубен пред четири години, а планинари го најдоа сопственикот

Tелефон изгубен пред повеќе од четири години во реонот на Солунска Глава, бил најден пред еден месец од сточарот Јетмир од селото Горно Јаболчиште, раскажува на социјалните мрежи Игор Смилев, еко-активист од организацијата „Грин Пауер“ и советник во Општина Велес.
Смилев вели дека Јетмир, како чесен човек, го пријавил телефонот како изгубен, а неверојатно – по 4 години во планина, уредот успеал да се наполни и да работи делумно. Телефонот содржи сочувани СМС пораки и успеал да испрати неколку слики до планинари.
После еден месец објави на неколку Фејсбук групи, сопственикот на телефонот бил пронајден – Гоце Глигуровски од Битола, поранешен домар во сега веќе непостоечкиот Планинарски дом „Папрадиште“. Телефонот Гоце го добивал на користење од Емил Смилев.
„Фрапантно е што ‘Хуавеј’ телефонот преживеа 4 години во планина и сè уште е функционален“, додава Смилев.
Hitech
„Опен ВИ“ го претстави „Чат ГПТ 5“, дава поточни одговори за медицината, науката, финансиите

Компанијата „Опен АИ“ денес официјално го претстави својот долгонајавуван модел на вештачка интелигенција „ГПТ-5“, кој сега е достапен бесплатно за сите корисници.
Според компанијата, тоа е нивниот најпаметен, најбрз и најкорисен модел досега, кој дава поточни и порелевантни одговори во области како што се математика, наука, финансии, право и медицина.
„ГПТ-5 е првпат навистина да се чувствувате како да разговарате со експерт за која било тема“, рече извршниот директор на „ОпенАИ“, Сем Алтман, на денешната прес-конференција. Тој го спореди овој пробив со моментот кога „Епл“ ги претстави дисплеите со висока густина, чии поединечни пиксели повеќе не можеа да се видат со голо око.
Алтман тврди дека „ГПТ5“ е „најдобриот модел во светот за кодирање“ и пишување, но исто така и за здравствена заштита и долг список на други области.
За разлика од претходните верзии, „ГПТ5“ е претставен како „модел на расудување“, што значи дека користи итеративен пристап кон решавање проблеми – размислување низ повеќе чекори пред да понуди конечен одговор.
Компанијата е толку убедена во супериорноста на новата верзија што го најавува крајот на претходните: „Со доаѓањето на моделот ГПТ-5, ги откажуваме сите наши стари модели“, рече истражувачката Тина Ким за време на презентацијата.
Меѓу проблемите што ГПТ-5 наводно подобро ги решава се долгогодишните проблеми како што се „халуцинации“ – кога моделот измислува непостоечки информации – но и безбедносните ранливости, кои беа особено изразени во неодамнешните истраги како онаа на списанието „Вирд“.
Новиот модел, исто така, воведува можност за избор помеѓу четири предефинирани „личности“: циник, робот, слушател и гик, со цел дополнително прилагодување на стилот на комуникација на корисникот.
Сепак, и покрај помпезните тврдења, Алтман признава дека тие се уште се далеку од крајната цел – вештачка општа интелигенција (АГИ), термин што означува ниво на кое способностите на ВИ би ги надминале човечките.
„Искрено, го мразам терминот АГИ бидејќи секој го користи во различна смисла, но [ГПТ-5] е значаен чекор напред кон модели кои се навистина способни“, рече Алтман.
„Сè уште ни недостасува нешто клучно“.
Исто така, не е јасно дали ГПТ-5 ќе го реши проблемот познат како „Чат ГПТ психоза“, каде што некои корисници пријавиле чувство на губење на контакт со реалноста по долгите сесии за разговор со моделот. Засега, „Опен АИ“ најавува само воведување на „нежни потсетници за паузи“ за време на продолжена употреба.
Како и претходните генерации, ГПТ-5 се потпира на инфраструктура која бара огромни инвестиции и троши огромни количини енергија, што предизвика сè поголеми критики за неговото влијание врз животната средина. И покрај ова, „Опен АИ“ исто така објави два нови јазични модели со „отворена тежина“ претходно оваа недела – gpt-oss-120b и gpt-oss-20b – кои сега сигурно ќе паднат во втор план поради доаѓањето на ГПТ-5.
Компанијата, која започна како непрофитна организација, денес е една од највредните на пазарот. Во среда се појави информација дека „Опен АИ“ е во преговори за продажба на акции во секундарна понуда што би можела да ја процени на дури 500 милијарди долари.
Hitech
Тимот на Албанката, Мира Мурати, не подлегнал на понудата на Цукерберг – борба за ѕвездите на вештачката интелигенција

Дoдека Марк Цукерберг се обидуваше да фати чекор во трката за генеративна вештачка интелигенција, пред неколку месеци ѝ се обрати на поранешната техничка директорка на „Опен ВИ“, Мира Мурати, со понуда да го купи нејзиниот нов стартап „Тинкинг машинс лаб“.
Кога таа ја одби понудата, Цукерберг почна целосна офанзива. Во неделите што следуваа стапи во контакт со повеќе од десетина вработени од нејзиниот 50-член тим обидувајќи се да ги убеди да преминат во неговата компанија. Главна цел му бил Ендру Талок, истакнат истражувач и коосновач на стартапот.
За да го добие, Цукерберг понудил пакет, кој, со бонуси и пораст на акциите, би можел да достигне и до 1.5 милијарда долари во рок од најмалку шест години, според извори запознаени со понудата.
Талок ја одбил понудата. Никој од неговите колеги исто така не заминал.
Портпаролот на „Мета“, Енди Стоун, го нарекол извештајот за понудата неточен и смешен нагласувајќи дека висината на компензацијата зависи од растот на акциите. Додал дека „Мета“ нема интерес за преземање на „Тинкинг машинс“.
Дури и во Силиконската Долина, каде што врвните инженери имаат огромна пазарна вредност, ретко се случува некој да одбие деветцифрени износи. Но како што расте борбата за таленти во областа на вештачка интелигенција (ВИ), дури и компаниите со најголеми буџети сфаќаат дека парите не се секогаш доволни.
Лојалност кон лидерите
Додека некои истражувачи се однесуваат како слободни агенти во потрага по поголема плата и влијание, други покажуваат непоколеблива лојалност кон своите лидери – харизматични фигури, кои во технолошката индустрија имаат статус на рок-ѕвезди. Културата во стартапите силно ги поврзува вработените. Истовремено, по години меѓусебно крадење кадри, тимовите стануваат вешти во самозаштита.
„Опен ВИ“ и стартапите што ги основале поранешни вработени, како оној на Мурати, често се цел на Цукерберг.
Од самиот почеток на трката за ВИ пионерите привлекуваа истражувачи со ветување дека ќе учествуваат во историска мисија – создавање вештачка општа интелигенција (AGI), систем попаметен од човекот во повеќето задачи. „Опен ВИ“ ја претвори оваа мисија во своевидна квазирелигиозна потрага, со непрофитна повелба. која гарантира дека трудот ќе ѝ служи на човечноста.
„Мета“ веќе стапила во контакт со повеќе од 100 вработени во „Опен ВИ“ и успеала да вработи најмалку десетмина. На 25 јули Цукерберг го назначи кинескиот истражувач Шенгји Жао, кој поминал три години во „Опен ВИ“, за раководител на новиот тим за суперинтелигенција.
Тие што засега ја одбиле понудата велат дека веруваат во мисијата на „Опен ВИ“ сакаат да работат во помали компании и не сакаат нивниот труд да заврши во производи водени од рекламирање.
Мурати, Сацкееверс и отпорот кон перење кадри
Уште помал успех Цукерберг има со „Антропик“, стартап вреден 170 милијарди долари, кој го води Дарио Амодеи – поранешен член на „Опен ВИ“, кој со себе повлекол врвни стручњаци. Сите седум коосновачи на „Антропик“ сè уште се дел од компанијата. Многумина се поврзани преку движењето за ефективен алтруизам, кое уште пред десет години предупредуваше дека ВИ може да излезе од контрола и да го загрози човештвото.
Некои дури живееле заедно во куќа во Сан Франциско дискутирајќи како најдобро да го донираат своето богатство и како да се справат со ризиците од ВИ.
Засега Цукерберг успеал да вработи само двајца поранешни вработени на „Антропик“- Џоел Побар и Антон Бахтин – и двајцата со претходно искуство во „Мета“.
Стартапот „Сејв суеринтелиџенс“ (Safe Superintelligence SSI), основан лани од Иља Сацкееверс, исто така е речиси отпорен на обиди за регрутирање. Наместо да доведе познати кадри „Опен ВИ“, Сацкееверс се фокусирал на неафирмирани таленти со нови идеи, кои тој лично ги менторира. Вработените се обесхрабруваат да го наведуваат SSI на „Линкд ин“ – токму за да избегнат лов на глави. На почетокот од годината и Сацкееверс ја одбил понудата на Цукерберг.
Родена во Албанија, Мурати поминала шест години во „Опен ВИ“ како техничка директорка раководејќи речиси со сите клучни аспекти на компанијата. Била позната по емоционалната интелигенција и скромноста, што ѝ ја донело лојалноста на истражувачите и инженерите.
Во „Тинкинг машинс“ воспоставила слична, рамна хиерархиска структура – сите, дури и најискусните истражувачи, имаат титула член на техничкиот тим, инспирирано од некогашниот „Бел лабс“.
Кога во февруари ја основала „Тинкинг машинс“, повеќе од 20 поранешни колеги од „Опен ВИ“ ѝ се приклучиле, вклучувајќи го и Џон Шулман – еден од клучните умови зад „Чат џипити“, кој претходно преминал во „Антропик“. Најголем дел од нејзините нови вработени доаѓа од посттренинг-тимот на „Опен ВИ“, кој го создал „Чат џипити“ и го учел како да комуницира со луѓето.
Инвеститори неодамна вложиле 2 милијарди долари во нејзиниот стартап, иако некои од нив сè уште не знаат точно на што работи. Декларирана мисија: „Да се направи ВИ поразбирлива, пофлексибилна и општо поспособна“.
Набргу најавила лансирање на прв производ, со мултимодална ВИ, која функционира „како што природно комуницирате со светот“. Уредот го сместиле во тивок дел во Сан Франциско, неколку улици оддалечен од „Опен ВИ“.
„Мета“ и Талок – уште една пропуштена можност
„Вирд“ претходно објави дел од обидите на „Мета“ да ги регрутира кадрите од „Тинкинг машинс“.
Ендру Талок, коосновачот на компанијата, бил централна цел на кампањата. Цукерберг и Александар Ванг, новиот шеф на тимот за суперинтелигенција во „Мета“, му праќале многубројни пораки за да го убедат да им се приклучи.
Роден во Австралија, Талок дипломирал на Универзитетот во Сиднеј со највисок просек меѓу студентите по природни науки. Работел во „Фејсбук“ 18 месеци пред да се запише на постдипломски студии во Кембриџ, а потоа се преселил во Калифорнија, каде што станал distinguished engineer во тимот за вештачка интелигенција – една од највисоките технички позиции.
„Беше познат како екстремен генијалец“, вели Мајк Вернал, поранешен директор во „Фејсбук“.
Уште во 2016 година, три години по неговото доаѓање во „Фејсбук“, претседателот на „Опен ВИ“, Грег Брокман, се обидел да го регрутира. Во е-пошта до Илон Маск, Брокман напишал дека Талок тогаш добивал 800.000 долари годишно во „Фејсбук“ и дека веројатно ќе бара повеќе. „Опен ВИ“ тогаш нудел 175.000 долари плата, со бонус од 125.000.
„Ендру е многу блиску до ‘да’. Но загрижен е поради големото намалување на платата“, напишал Брокман на 21 февруари. Талок тогаш не прифатил.
Во „Опен ВИ“ се приклучил дури седум години подоцна, во момент кога „Чат џипити“ веќе беше глобален феномен.