Забава
Интернационалниот LEGO® фестивал доаѓа и во Македонија

По Брно, Братислава, Загреб и Софија, официјалниот LEGO® фестивал за прв пат доаѓа и во Македонија, ексклузивно во Skopje City Mall. Во период од 04.03 до 26.03 Скопје ќе искуси едно уникатно доживување и забава, а посетители од сите возрасти ќе имаат можност да учествуваат и да ја изразат својата креативност.
Преку изложба на 20 големи 3Д официјални LEGO фигури, осум уникатни LEGO глави од LCP Dirk Denoyelle од Белгија (само 15 во цел свет), работилници и зони за играње, интересни квизови, натпревари и попусти на LEGO производите, ќе ја почувствувате LEGO магијата и светот на LEGO коцките. Подгответе се за интерактивни, креативни и едукативни содржини и активности за вас и целото ваше семејство. Организацијата на овој настан ја поддржаа Лајка Мобајл, ЕВН и КРШ Тојс.
„Огромна чест и задоволство нѝ е што сме домаќини на настан од ваков тип – интернационален фестивал кој е под франшиза на The LEGO Group. Ова е наша 5-та успешна година и затоа одлучивме да ја започнеме со едно интересно искуство и во знак на благодарност на нашите верни посетители да им понудиме уникатно доживување. Сите ќе можат да уживаат и да го разбудат детето во себе со овие безвременски играчки, а воедно ќе можат да ја изразат креативноста и бујната имагинација преку различни работилници и натпревари“, вели Дарко Панчевски од Skopje City Mall.
„Само најдоброто е доволно добро.” – Токму ова било мотото на основачот на The LEGO Group, Оле Кирк Кристиансен во 1932 година. Тој верувал дека децата заслужуваат играчки изработени од најквалитетни материјали со совршена изведба. Го смислил името LEGO така што ги комбинирал првите две букви од данскиот израз “LEG GODT” што во превод значи “добра игра” – незнаејќи дека едно од значењата на изразот на латински е “jaс составувам”. Денес, зборовите на основачот и понатаму се движечка сила на компанијата, а LEGO® производите и понатаму се пренесуваат од една генерација на друга, поттикнувајќи ја креативноста и фантазијата на децата и возрасните ширум светот.
Концептот и развојот на производите главно се одвива во седиштето на The LEGO Group во Данска. Креативните јадра се составени од многу дизајнери од различни националности. Дизајнерите имаат многу сознанија за детските шеми на игра и начинот на кој децата ги развиват интересите. Тие секогаш ги прашуваат децата што мислат за новите идеи за некој потенцијален производ. Само производите за кои децата гарантираат на крајот одат во производство.
Првата LEGO® минифигура се појавила на пазарот во 1978 година. Оттогаш малиот жолт лик станувал се посилен. За време на сите овие години, повеќе од 5 милијарди фигури се произведени со што е создадена најголемата светска популација. Во 1997 година LEGO фигурите оживуваат. Во компјутерската игра „Паника на LEGO островот“ фигурите го остварија својот прв настап како анимирани ликови. Подоцна со новите Star Wars ликови, фигурите за прв пат се појавуваат во одредени улоги. Оваа персонификација на фигури, подоцна е проширена на LEGO® Harry PotterTM, LEGO® Studios, LEGO кошарка и многу други теми.
LEGO® производите се продаваат во повеќе од 130 земји во светот. LEGO коцките произведени во 2013 година би можеле да ја заобиколат Земјата повеќе од 20 пати. Во текот на долгото постоење на оваа компанија, отворен е забавен парк Legoland® во родниот град на LEGO Group, Билунд. Денес, постојат 7 LEGOLAND паркови низ целиот свет. Создаден е оддел за образование, познат како LEGO образование. Овој оддел развива и пласира едукативни материјали. Во 1997 се појавува и првата LEGO тематска компјутерска игра./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Наука
230 милиони луѓе живеат во опасност од топењето на ледените покривки

Ново истражување покажува дека светските ледени покривки на Гренланд и Антарктикот се топат и се поместуваат. Ова може да предизвика пораст на нивото на морето и големи миграции од крајбрежните области.
Научниците сакале да дознаат која е „безбедната граница“ на глобалното затоплување за опстанокот на ледените покривки. Тие ги користеле податоците од сателити, климатски модели и други извори, дури и ДНК од октоподи.
Резултатите се загрижувачки. Дури и ако светот успее да го ограничи затоплувањето на 1,5 степени Целзиусови, ледениот покрив може да продолжи да се топи брзо. Тоа ќе доведе до зголемување на нивото на морето, што ќе има сериозни последици.
Ледените покривки на Гренланд и Антарктикот имаат доволно мраз што може да го подигне нивото на морето за околу 65 метри. Топењето на мразот е главната причина за порастот на морската вода. За последните 30 години, порастот на морето се забрзал двојно.
Околу 230 милиони луѓе живеат на помалку од еден метар надморска височина. Зголемувањето на морето ќе ги натера многу да се иселат од крајбрежните области.
Научниците велат дека е тешко точно да се предвиди кога ќе дојде до голем колапс на ледените покривки. Но, знаат дека опасноста постои и дека „безбедните“ температурни прагови сè повеќе се намалуваат.
Првично се мислеше дека покривките ќе се дестабилизираат при зголемување од околу 3 степени, но сега истражувачите сметаат дека не е доволно е ни 1,5 степен.
За да се спречи брз колапс, светот треба да го ограничи затоплувањето на најмногу еден степен над прединдустриското ниво. За тоа е потребно драстично намалување на согорувањето на фосилни горива. Сепак, тоа изгледа тешко, бидејќи многу земји, вклучително и САД, сè уште користат нафта, јаглен и гас.
Забава
(Видео) Чанта „Јастог“ – модно парче или луксузен фетиш за мажи?

Модно парче или луксузен фетиш за мажи? И чини повеќе од 15.000 евра
Чантата „Јастог“ (чанта во облик на јастог) од Луј Витон, која дебитираше во јануари, повторно ги преплави социјалните мрежи и модните портали.
Иако не е нова чанта, интернетот повторно полуде по ова бизарно парче, кое всушност е комбинација од статусен симбол и моден хумор.
Чантата е дизајнирана од Фарел Вилијамс во соработка со легендарниот јапонски дизајнер на улична облека Ниго, а беше претставена на машката ревија на Луј Витон за есен 2025 година.
Louis Vuitton FW25 Lobster bag by Nigo 🦞 pic.twitter.com/YdfT8U49uc
— Ovrnundr (@Ovrnundr) January 24, 2025
Чантата е, како што пишуваат странските медиуми, најголемата ѕвезда на колекцијата, иако е само дел од поширок „змиски момент“ што се протегаше низ целата линија – од приврзоците во облик на клешти до декорациите на популарните чанти „Keepall“.
Овој моден хит чини огромни 18.000 долари, но за најлојалните обожаватели на Луј Витон (и колекциите на Фарел), ова очигледно не е пречка.
Интересно е што јастогот како мотив не е ништо ново во модата – уште во 1937 година, Елса Скјапарели соработувала со Салвадор Дали на иконски фустан со принт од јастог, а темата за луксузни ракообразни животни повремено се враќа на модните писти преку работата на дизајнери како што се Џон Галијано, Том Браун и Филип Трејси (кои исто така создадоа декорација во форма на јастог за Лејди Гага во 2010 година).
Откако Фарел Вилијамс го презеде кормилото на машката мода на Луј Витон во 2023 година, тој воведе голем број интересни шари во чантите на брендот – како легендарната Millionaire Speedy со дијаманти или чантата со шари од вафли, која, иако никогаш не влезе во производство, предизвика многу реакции.
Судејќи според социјалните медиуми и модните портали, чантата со јастог повторно стана „ИТ“ парче ова лето. Одговорот на прашањето „зошто сега?“ може да лежи во комбинацијата од славата на Фарел, уличната естетика на Ниго и – секако – вечната моќ на Луј Витон да ги претвори обичните (или не толку обични) животни во луксузни фетиши.
Забава
Кисела Вода организираше бесплатна заедничка полуматурска забава

Синоќа во спортската сала на ООУ „Невена Георгиева Дуња“ се одржа првата бесплатна, заедничка полуматурска прослава за сите ученици од деветто одделение во Општина Кисела Вода. Настанот беше дел од проектот „Мисија Полуматура“, по иницијатива и организација на градоначалникот Орце Ѓорѓиевски и општината, што претставува нов пристап во одбележувањето на еден од најзначајните моменти за секој деветоодделенец.
На забавата настапуваа DJ Napster, дуото Два Бона и бендот Хепи Енд. На сцената настапија и самите полуматуранти, кои добија простор да го покажат својот талент.
Пред салата беше поставена и фото кабина и “дрво за пораки”, каде беа овековечени стотици насмевки и среќни спомени кои ќе ги следат полуматурантите во нивниот понатамошен живот.
„Јас, и како градоначалник и како човек, верувам дека секое дете, без разлика од која средина доаѓа, заслужува еднаква можност за радост, за убави спомени, за достоинствено одбележување на важните животни моменти. И токму затоа, вечерва – сите деветтоодделенци се еднакви. Без разлики, без поделеност. Оваа иницијатива не произлезе од некаков формален план или стратегија – произлезе од срце. Од вистинска потреба да покажеме дека можеме поинаку. Дека можеме да изградиме општина која навистина ги слуша младите – но уште поважно – општина која реагира и реализира. Ни беше важно не само да организираме прослава, туку да создадеме простор во кој вие, младите, ќе бидете активни креатори. И вие тоа го направивте“, рече градоначалникот Орце Ѓорѓиевски во своето кусо обраќање пред полуматурантите.