Забава
(Фото/Видео) „Епл“ го менува изгледот на својот оперативен систем

„Епл“ претстави нов интерфејс за своите оперативни системи на својата годишна Светска конференција за развивачи (WWDC).
Дизајнот на интерфејсот се нарекува Течно стакло и компанијата вели дека тоа е најсеопфатната промена во дизајнот досега.
Компанијата од Купертино, исто така, ги потврди плановите да ја направи својата вештачка интелигенција достапна за надворешни креатори на апликации. Извршниот директор Алан Дај нагласи за време на видео презентација дека за прв пат, истиот интерфејс ќе работи на сите производи на компанијата.
Expressive. Delightful. But still instantly familiar.
Introducing our new software design with Liquid Glass. pic.twitter.com/8hA0q2aCTf
— Tim Cook (@tim_cook) June 9, 2025
Како дел од промените, „Епл“ ќе ја преименува својата линија на оперативен систем за да ја користи годината наместо броевите на верзиите, така што следната генерација на софтвер за водечкиот iPhone ќе биде позната како iOS 26. Промените, кои пристигнуваат во iOS 26, се суптилни, но нудат чист изглед и целокупно чувство, со голем број преклопувачки елементи, заоблени рабови и други промени.
Apple introduces Liquid Glass design on iOS #WWDC25 pic.twitter.com/895Mk0sP0w
— Apple Hub (@theapplehub) June 9, 2025
Иконите на апликациите ќе имаат малку поинаков изглед, додека лентите со алатки и полињата за внесување текст ќе имаат проѕирен изглед.
Апликацијата Messages добива и неколку нови функции, вклучувајќи ја и можноста за промена на бојата на позадината на целата порака во групните разговори, како и анкети меѓу членовите на групата. Новите функции за филтрирање вклучуваат опција „непознати испраќачи“, која ги одделува досадните спам пораки во посебен дел од апликацијата Messages, така што најважните разговори можат да бидат во прв план, а оние што не се важни можат да се игнорираат.
Функциите на Apple Intelligence се воведени во сите ажурирања на софтверот, а тие се појавуваат и во Messages во комбинација со Genmoji. iOS 26 ќе ви овозможи да комбинирате два постоечки емотикони за да креирате сосема нов, прилагоден Genmoji, а ChatGPT ќе биде достапен и за креирање Genmoji.
Преводот во живо исто така доаѓа во Messages, автоматски преведувајќи ги пораките додека пишувате и испраќајќи ги до примателот на јазикот што го избрал. Титловите во живо ќе бидат достапни и во FaceTime, додека Apple Music ќе добие функции за превод во живо и изговор за да им го олесни на корисниците уживањето во музика на други јазици. API-то за превод на повици ќе биде достапно и за програмери од трети страни за користење во нивните комуникациски апликации.
Визуелната интелигенција ќе биде подлабоко интегрирана во корисничкиот интерфејс на iOS 26, овозможувајќи визуелно да пребарувате сè што се појавува на екранот на вашиот iPhone. На пример, ако видите слика од јакна што ви се допаѓа на социјалните медиуми, можете да направите слика од екранот и да ја користите новата функција за пребарување слики од Визуелната интелигенција за да пронајдете слични јакни онлајн и во други апликации. Исто така, можете да означите одредени делови од сликата од екранот за дополнително да го подобрите вашето пребарување.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Забава
Руската вакцина против рак може да го промени животот на милиони пациенти

Русија го заокружи развојот на својата вакцина против рак, која успешно ги помина претклиничките испитувања и е подготвена за клиничка употреба по добивањето на лиценца, објави Вероника Скворцова, раководителка на Федералната медицинска биолошка агенција (ФМБА).
„Кон крајот на летото 2025 година поднесовме документи до Министерството за здравство за добивање лиценца за клиничка употреба. Истражувањето траеше неколку години, а последните три години беа посветени на претклинички студии. Вакцината е подготвена, чекаме лиценца“, изјави Скворцова.
Истражувањата покажале дека вакцината е безбедна за повеќекратна употреба и ефикасна во намалувањето на големината на туморите и забавувањето на нивниот раст. Дополнително, резултатите укажуваат на продолжено преживување на пациентите.
„Прво ќе ја применуваме кај пациенти со колоректален карцином. Истовремено, во последната фаза од развој се вакцини за глиобластом – малигнен мозочен тумор, и одредени видови меланом, вклучувајќи и очни мембрани. Овие болести се многу агресивни и потребни се брзи решенија“, додаде Скворцова.
Таа потсети дека во ноември 2024 година најавила дека ФМБА планира персонализиран третман со вакцина против рак за пациенти од 2025 година, во присуство на претседателот на Русија.
Забава
Две причини зошто треба да го оставите детето да оди босо

Многу родители се плашат да го пуштат своето дете да оди босо поради можни повреди или бактерии, но мало дете има многу придобивки од одењето босо – од зајакнување на стапалата и нозете до развивање чувство за рамнотежа.
Двете најчести причини зошто родителите не им дозволуваат на своите деца да трчаат боси се стравот од повреда од стапнување на остар предмет и избегнување кожни заболувања што може да ги добијат.
Сепак, мали се шансите такво нешто да се случи на површините за играње бидејќи тие се транспарентни и лесно се забележуваат опасни предмети. Исто така, оние што често одат боси развиваат зголемена свест за тоа каде стапнуваат, а нивните стапала се стврднуваат и создаваат природна заштита.
Исто е и со бактериите. Нашата кожа е во состојба да ги држи подалеку. Рацете се многу повалкани бидејќи ги користиме за да зграбиме сè и сешто, а децата редовно ги ставаат во уста.
Всушност, чевлите се соодветна средина за раст на бактерии и габи бидејќи тие создаваат темна, топла и влажна средина, каде што најлесно е бактериите да растат на детските стапала.
Кевин Гири, наставник, гуру за родители и автор на блогот „Револуционерен родител“, верува дека обувките се лоши за децата бидејќи ги уништуваат стапалата и го попречуваат природниот развој на движењето кај децата. Поради ова, вели тој, децата се поподложни на повреди на нозете и на стапалата.
Тој истакнува дека одењето боси ги зајакнува стапалата и долниот дел од нозете правејќи го детето повешто и посвесно за положбата на своето тело. Стапалата имаат повеќе од 200.000 нервни завршоци, што е најголема густина на мрежата на нерви во целото тело, токму за да бидеме побезбедни и подобро да се приспособиме на земјата под нас.
„Најлесниот начин да се развие чувство за рамнотежа кај бебињата е да им дозволите да одат боси колку што е можно повеќе“, вели педијатарот д-р Кејси Флегал.
„Друга придобивка е зајакнувањето на свеста за околината во која се движат бидејќи босите нозе испраќаат информации до мозокот, што ја подобруваат рамнотежата“, додава таа.
Децата што често се боси учат да се движат подобро. Четири милиони години нашите стапала се развивале без чевли, а нивното затворање во чевли и патики сигурно не е добар начин природните процеси на развој на одењето да се одвиваат како што е предвидено со еволуцијата.
На крајот на краиштата, не е сè ни во медицинските причини. Одењето со боси нозе значи давање задоволство на сетилата, што најдобро го чувствуваат малите деца за кои ова е секогаш радост. Помислете на тоа прекрасно чувство кога одите боси по песок или трева или во плитките води…
Фото: ЕПА
Забава
Избрана бојата за 2026 година во уредувањето: носи мир, удобност и безвременски стил

„Валспар“, еден од најпознатите и трендовски производители на бои, ја објави бојата на годината за 2026.
Инспирирана од носталгијата и природата, таа е дизајнирана да донесе мир, удобност и безвременски стил во секој простор.
Дизајнерите предвидуваат дека ќе доминира во домовите и на социјалните мрежи во следните 12 месеци.
View this post on Instagram
По анализата на тони податоци што го земаат предвид однесувањето на потрошувачите и трендовите во декорирањето, открија дека победничката е топлата боја на евкалиптус, мека зелена.
Во соопштение за медиумите брендот сподели дека топлиот евкалиптус одразува колективна желба за смирен, приземјен дизајн, што се приспособува на брзото темпо на живеење во станбениот и во комерцијалниот дизајн.
„Топлиот евкалиптус е повеќе од само прекрасна нијанса на зелена боја, тој е одраз на удобноста по која копнееме во нашите домови“, вели Су Ким, директорка за маркетинг во боја во „Валспар“, за „Рил симпл“.
„Неговите топли нијанси создаваат приземјено, пријатно расположение и црпат инспирација од природата и од познатоста на ретро дизајнот – ова е боја што поттикнува обнова и отпорност“.
„Буквално ве опкружува каде и да живеете и е релевантна и позната. Ни треба стабилност и ни треба релаксација. А носталгијата е во тренд веќе некое време – се осврнуваме наназад за да планираме за иднината. Сакавме да ги истакнеме оние работи што ги опфаќаат спомените и вашиот дел од тоа наследство што се пренесува во вашето семејство. Самата боја навистина ја слави таа носталгична нота“.