Забава
25 години „Нетфликс“: Компанија што испраќаше ДВД по пошта стана стриминг-гигант
„Нетфликс“ ја бележи својата 25-годишнина.
Денес, најголемата услуга за видеостриминг во светот започна со испраќање ДВД-а на купувачите по пошта. Сега зафаќа повеќе од 15 отсто од светската интернет пропусност и има претплатници во повеќе од 190 земји. Како компанијата постигна таков неверојатен успех? Тоа беше долго патување полно со обиди и грешки, среќа и неверојатно добар тајминг.
„Нетфликс“ е основан во 1997 година од Рид Хестингс и Марк Рендолф во малиот калифорниски град Скотс Вали во округот Санта Круз. Хестингс рече дека идејата е поттикната од казната од 40 долари што ја добил откако го изнајмил филмот „Аполо 13“ од одамна пропаднатиот Blockbuster но го вратил со доцнење од шест недели. Еден ден додека вежбал во теретана, смислил услуга која овозможила да нарачате филм преку интернет и да го добиете по пошта.
Сепак, според Рандолф, оваа приказна не е вистинита и била само маркетиншка шега. Имено, во почетокот на 1997 година, Рид беше извршен директор на компанијата за која работеа, Pure Atria, а Марк беше нејзин потпретседател за корпоративен маркетинг. Бидејќи претстојното спојување со друга компанија ќе ги остави без работа и двајцата, Марк тврди дека Рид му рекол: „Ајде да смислиме идеја, ти можш да ја водиш, а јас ќе ја финансирам“.
Тие секој ден патувале од своите домови во Санта Круз до Силиконската долина, а Марк, кој сакал да започне нешто како „Амазон“, му понуди на Рид различни идеи за онлајн продавници. Му предложил да продаваат даски за сурфање, бејзбол палки по нарачка, персонализирана храна за кучиња и шампон.
Но одговорот на Рид на секој предлог бил дека тоа никогаш нема да успее. Тогаш Марк слушнал за нов интеесен производ измислен во Јапонија, наречен Ди-ви-ди. Тој сфатил дека овој изум наскоро ќе ги замени VHS лентите како стандард за гледање филмови дома. По малку размислување, Рид ја прифатил неговата идеја.
„Нетфликс“ е регистриран и основан на 29 август 1997 година со капитал од 1,9 милиони долари од Рид Хестингс, а подоцна овој капитал бил дополнет со други инвеститори. Хестингс стана мнозински сопственик на компанијата со 70% од акциите, а Марк Рендолф стана извршен директор и малцински сопственик.
По неколку итерации во првите неколку години, „Нетфликс“на крајот создаде успешен бизнис модел: услуга базирана на претплата без датуми на доспевање или доцни такси, со неограничен пристап до содржината по цена од 19,95 долари. Имаше и „нарачка за испраќање“ каде што претплатниците го одредуваа редоследот по кој ДВД-а им се испраќаа по пошта.
Стримингот ги лансираше меѓу најуспешните компании во светот.
Пресвртната точка за компанијата дојде во 2007 година кога лансираше услуга за стриминг, доставувајќи содржина директно до телевизорите, компјутерите и таблетите преку услугата Watch Now. Стримингот првпат беше воведен во Канада, а во 2010 година во САД.
Стримингот се покажа како полн погодок, а во 2012 година, Нетфликс почна да произведува оригинална содржина. Неговата прва серија беше Lilyhammer, а една година подоцна го продуцираа нивниот прв голем хит – серијата House of Cards („Куќа од карти“) со Кевин Спејси во главната улога.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Забава
Инфлуенсерка (12) лансира бренд за нега на кожа: „Работам на ова две години“
Дванаесетгодишната инфлуенсерка Еверли Лабрант, членка на познатото семејство Лабрант, гордо го претстави својот нов бизнис потфат. Вчера таа го лансираше bev.skin, бренд за нега на кожа наменет за деца и тинејџери, но набрзо беше критикувана од група загрижени родители, пишува E! Online.
Младата претприемачка одлучи да одговори на загриженоста на јавноста, објаснувајќи дека инспирацијата за брендот доаѓа од нејзините лични искуства. Во коментар на Instagram, таа ја објасни својата мотивација.
„Кога имав околу 10/11 години, сакав да одам во Sephora со мајка ми“, напиша Еверли. „Секако, сакав да ги купам и користам сите производи за нега на кожата што ги користеше таа, само затоа што беше забавно. Сите мои пријатели го правеа истото.“
Но, Еверли – која, со нејзината мајка Савана (32), нејзиниот очув Кол (29) и браќата и сестрите Пози (6), Зеланд (5), Сандеј (3) и 19-месечниот Бекам, го сочинуваат популарното семејство Лабрант – сфатила дека производите во продавниците се наменети за возрасни и дека нивните формули не се соодветни за нејзината возраст.
„Откривме колку се лоши сите состојки за нега на кожата против стареење за тинејџери/тинејџери“, продолжи таа. „Затоа се зафатив да создадам супер забавна, супер ефикасна, супер чиста нега на кожата што ги има сите добри работи и ништо лошо.“
Таа нагласи дека bev.skin не содржи никакви состојки против стареење, туку нуди производи „кои и мајките и ќерките всушност можат да ги користат и сакаат“. Линијата вклучува производи како средство за чистење, хидратантен крем, серум и тоник, и е создадена за да „им даде на тинејџерите побезбеден и поедноставен начин да се грижат за својата кожа“.
Еверли откри на својот Инстаграм дека работи на развој на брендот две години. „Ова е како сон“, возбудено сподели таа додека ги отвораше финалните производи. „О, боже. Совршено е“.
фото/депозитфотос
Забава
Хрватите дисквалификуваа пејачка од „Дора“: Не е наша
Хрватска избра 24 кандидати што ќе се натпреваруваат за титулата најдобра песна на натпреварот „Дора“. Каролина Илиќ беше дисквалификувана од оригиналниот список бидејќи се покажа дека нема документи што го потврдуваат нејзиното хрватско државјанство.
ХРТ објави дека Каролина Илиќ, која требаше да настапи на „Дора“ во 2026 година со песната Breathe her in, е дисквалификувана. Габриел Ивиќ, кој беше на списокот како прва резерва, ќе го заземе нејзиното место. Патем, овој фестивал избира претставник за Евровизија.
View this post on Instagram
Како што е наведено во соопштението, пејачката е дисквалификувана бидејќи не е државјанка на Република Хрватска и не ги исполнува условите од правилата за натпреварот „Дора“.
Каролина е родена во Шведска, нејзините родители се Хрвати, но тоа не беше доволно за да се задржи на конечниот список на учесници бидејќи Каролина е шведска државјанка од раѓање, без оглед на нејзините балкански корени.
фото/депозитфотос
Забава
Откриени 10-те најстресни животни одлуки
Некои одлуки ги донесуваме без многу размислување – како што да јадеме за вечера, а други моет да ни предизвикаат сериозни проблеми. Преселба, промена на работа, прекинување или почнување врска… Сето ова се ситуации што може да предизвикаат стрес и сомнеж. Новото истражување сега открива точно кои животни одлуки луѓето ги сметаат за најризични и стресни, а резултатите може да ве изненадат.
Ова е сеопфатна студија објавена минатиот месец во списанието „Психолоџикал сајенс“. Истражувачите побараа од повеќе од 4.000 учесници да наведат реални, неодамнешни одлуки што им претставувале голем предизвик наместо да им нудат хипотетички сценарија. Анализата на одговорите покажа дека одредени видови одлуки се повторуваат многу почесто од другите.
Работа и кариера – најголемиот извор на стрес
На врвот на листата беа одлуките поврзани со работата и кариерата. Без оглед на возраста или полот, одлуката да се прифати нова работа се покажа како најризична, а напуштањето на работата беше веднаш зад неа.

Пари, возење и почнување бизнис
Финансиските ризици се најдоа на трето место, првенствено инвестирање во акции, криптовалути и тргување на берзата.
Иако може да звучи банално, одлуката дали да седнете зад воланот се најде на високото четврто место. Особено е стресно во ситуации на замор, лошо време, невнимание или возење под дејство на алкохол.
Одлуката за почнување сопствен бизнис се најде на петтото место.
Купувањето дом, шестата најстресна одлука, исто така често се споменуваше, со термини како купување имот, инвестиција и реновирање.
Здравје и социјален живот – помалку стресни отколку што се мислеше
Последните четири места припаднаа на одлуките поврзани со здравјето и социјалниот живот.
На седмото место беше одлуката за операција, а на деветтото место беше вакцинацијата.
Истражувачите забележуваат дека недовербата кон вакцините расте и како пример го наведуваат падот на вакцинацијата против грип во Соединетите Американски Држави.
На осмото и десеттото место се бракот и преселбата во друга земја – две главни животни пресвртници, кои не беа перципирани како најризични.
Неочекувани заклучоци
Истражувачите беа најизненадени што одлуките поврзани со здравјето или социјалните односи, како што се состанувањето или самостојното патување, кои не беа на врвот на листата.
Авторите истакнуваат дека намерно го оставиле терминот „ризичен“ широко дефиниран – за некои се однесува на финансиски последици, а за други се однесува на одлуки што ги обликуваат нивните животи на долг рок. Возраста исто така влијаеше врз перцепцијата на ризикот: постарите испитаници го сметаа прифаќањето нова работа за поризично, а помладите испитаници се плашеа повеќе од напуштање.
10-те најстресни животни одлуки според студијата:
1. Прифаќање нова работа;
2. Напуштање работа;
3. Инвестирање пари (акции, криптовалути, берза);
4. Возење;
5. Почнување сопствен бизнис;
6. Купување недвижен имот;
7. Операција;
8. Склучување брак;
9. Вакцинирање;
10. Преселба во друга земја.

