Забава
25 години „Нетфликс“: Компанија што испраќаше ДВД по пошта стана стриминг-гигант

„Нетфликс“ ја бележи својата 25-годишнина.
Денес, најголемата услуга за видеостриминг во светот започна со испраќање ДВД-а на купувачите по пошта. Сега зафаќа повеќе од 15 отсто од светската интернет пропусност и има претплатници во повеќе од 190 земји. Како компанијата постигна таков неверојатен успех? Тоа беше долго патување полно со обиди и грешки, среќа и неверојатно добар тајминг.
„Нетфликс“ е основан во 1997 година од Рид Хестингс и Марк Рендолф во малиот калифорниски град Скотс Вали во округот Санта Круз. Хестингс рече дека идејата е поттикната од казната од 40 долари што ја добил откако го изнајмил филмот „Аполо 13“ од одамна пропаднатиот Blockbuster но го вратил со доцнење од шест недели. Еден ден додека вежбал во теретана, смислил услуга која овозможила да нарачате филм преку интернет и да го добиете по пошта.
Сепак, според Рандолф, оваа приказна не е вистинита и била само маркетиншка шега. Имено, во почетокот на 1997 година, Рид беше извршен директор на компанијата за која работеа, Pure Atria, а Марк беше нејзин потпретседател за корпоративен маркетинг. Бидејќи претстојното спојување со друга компанија ќе ги остави без работа и двајцата, Марк тврди дека Рид му рекол: „Ајде да смислиме идеја, ти можш да ја водиш, а јас ќе ја финансирам“.
Тие секој ден патувале од своите домови во Санта Круз до Силиконската долина, а Марк, кој сакал да започне нешто како „Амазон“, му понуди на Рид различни идеи за онлајн продавници. Му предложил да продаваат даски за сурфање, бејзбол палки по нарачка, персонализирана храна за кучиња и шампон.
Но одговорот на Рид на секој предлог бил дека тоа никогаш нема да успее. Тогаш Марк слушнал за нов интеесен производ измислен во Јапонија, наречен Ди-ви-ди. Тој сфатил дека овој изум наскоро ќе ги замени VHS лентите како стандард за гледање филмови дома. По малку размислување, Рид ја прифатил неговата идеја.
„Нетфликс“ е регистриран и основан на 29 август 1997 година со капитал од 1,9 милиони долари од Рид Хестингс, а подоцна овој капитал бил дополнет со други инвеститори. Хестингс стана мнозински сопственик на компанијата со 70% од акциите, а Марк Рендолф стана извршен директор и малцински сопственик.
По неколку итерации во првите неколку години, „Нетфликс“на крајот создаде успешен бизнис модел: услуга базирана на претплата без датуми на доспевање или доцни такси, со неограничен пристап до содржината по цена од 19,95 долари. Имаше и „нарачка за испраќање“ каде што претплатниците го одредуваа редоследот по кој ДВД-а им се испраќаа по пошта.
Стримингот ги лансираше меѓу најуспешните компании во светот.
Пресвртната точка за компанијата дојде во 2007 година кога лансираше услуга за стриминг, доставувајќи содржина директно до телевизорите, компјутерите и таблетите преку услугата Watch Now. Стримингот првпат беше воведен во Канада, а во 2010 година во САД.
Стримингот се покажа како полн погодок, а во 2012 година, Нетфликс почна да произведува оригинална содржина. Неговата прва серија беше Lilyhammer, а една година подоцна го продуцираа нивниот прв голем хит – серијата House of Cards („Куќа од карти“) со Кевин Спејси во главната улога.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Забава
Чарли Шин: Во целибат сум речиси 10 години

Некогаш најплатениот ТВ-актер, Чарли Шин, откри дека од 2017 година е трезен и дека од тогаш не бил во врска.
„Ако немам девојка и не плаќам за тоа, математиката е едноставна“, изјави тој за „Пејџ сикс“.
Шин објасни дека апстиненцијата му донела мир: „Долго време сексот ми беше приоритет, но ова го доживеав како потребен одмор“.
Во мемоарите Шин вели дека немал доволно место за деца и за врски, а призна дека повеќе од гедна одина не разговарал со ќерката Сами откога почнала кариера на „Онли фанс“.
Нов документарец на „Нетфликс“ открива и бизни детали од неговото минато – од управување со авион пијан до напуштање рехабилитација за натпревар во бикини со Николас Кејџ.
Забава
Леонардо ди Каприо се шеташе на пазар во фустан, откри актерката Миријам Марголис

Актерката Миријам Марголис отворено зборуваше за своето неочекувано пријателство со Леонардо ди Каприо за време на снимањето на филмот „Ромео и Јулија“.
Таа ѝ раскажа на колумнистката на „Дејли мејл“, Брајони Гордон, како со холивудската ѕвезда поминувале часови купувајќи заедно на пазарите во Мексико Сити, каде што носењето фустани од страна на Ди Каприо довело до збунетост.
Марголис го пофали неговиот извонреден актерски талент и единствен начин на гледање на светот потсетувајќи се дека го запознала кога имал само 21 година.
Во поткастот The Life of Bryony зборуваше за својата кариера и ја промовира автобиографската книга The Little Book of Miriam.
„Мислев дека Леонардо ди Каприо е геј. Носеше фустан и, не знам, имав чувство дека сакаше коментар. Мислам дека му годи кога луѓето зборуваат за него“, изјави актерката.
„Бевме во Мексико Сити и одевме на шопинг. На сетот реков дека сакам да одам на пазар, а Лео ме праша дали може да оди со мене. Дојде во фустан – не знам зошто носеше фустан, тоа треба него да го прашате. Се сеќавам дека беше летен фустан, беше жешко тој ден“, додаде таа.
„Му реков: ‘Мислам дека си геј’. Тој ми одговори: ‘Не сум, не сум’. Јас инсистирав: ‘Мислам дека ќе сфатиш дека си, грешиш’. Сепак, тој не е геј. Мојот геј-радар тогаш згреши“, изјави Марголис.
Таа со насмевка се присети на соработката со младиот Ди Каприо опишувајќи го како навистина фин човек.
Во познатата адаптација на „Ромео и Јулија“ на Лурман од 1996 година таа ја играше дадилката.
„Беше многу драг, одличен актер и супер партнер за шопинг. Многу го засакав. Ми се допаѓаше начинот на кој гледаше на животот, а во филмот беше фантастичен“, истакна актерката.
Забава
Мачор авантурист – Кикириткa повторно се појави во паб оддалечен на 50 километри од дома

Пинат (Кикиритка) од Линколн, Велика Британија, стана редовен посетител на пабот оддалечен повеќе од 50 километри откога двапати сам се упатил во Нотингем во рок од еден месец.
Овој љубопитен мачор пред една година предизвикал вистинска паника кај своите сопственици кога исчезнал и завршил во пабот во јули, а потоа повторно во август.
„Не можам да му забележам. Ако јас побегнев од дома, паб би било одлично место за почеток на таква авантура“, изјави сопственичката Чарли Ролингс.
Кикиритка бил двапати вратен дома од страна на своите сопственици откога бил пронајден во пиварницата.
Runaway cat travels over 30 miles to pub – twice – tap the pic to read more https://t.co/CBbwMuWied
— BBC Nottingham (@BBCNottingham) September 2, 2025
Госпоѓа Ролингс, која го удомила чипираниот мачор во ноември, рече дека првпат исчезнал три недели по 3 јули.
За BBC Radio Lincolnshire изјави:
„Никогаш претходно не исчезнал, никогаш не одел далеку од дома, па не можевме да поверуваме каде отишол. Нѐ повика ветеринар и кога ни кажаа каде е, првин помисливме дека можеби го удрил автомобил“.
Таа претпоставува дека Кикиритка „влетал во нечие комбе или автомобил“ додавајќи: „со него се случиле и почудни работи“.
По второто исчезнување на 27 август, Чарли сфатила дека решителниот Кикиритка повторно го пронашол патот назад.
„Се појави во пиварницата дури во петокот, па почнувам да верувам дека можеби оди пеш. Дефинитивно, многу е бестрашен и точно знае што прави“, вели таа.
Во пиварницата Кикиритка добил и прекар – Скрич, по едно од нивните пива.
„Ќе мора да го впишеме во програмата за лојалност ако продолжи вака. Прекрасен е, малечок и многу гласен. Го нарековме Скрич затоа што првин го слушаш, па дури потоа го гледаш“, изјави Џесика Колинс, менаџерка на пиварницата.
Колинс додаде дека кога се затвора пиварницата, Кикиритка оди до пабот Vat & Fiddle, кој се наоѓа во истиот комплекс. Нејзината теорија за неговото второ појавување е дека можеби одел по шините.
Интересно, при првото исчезнување мачорот се појавил дури по една недела, но вториот пат стигнал за три дена.
„Изгледа дека сега совршено го знае патот. Секогаш е добредојден, но сепак се грижиме за него“, заклучува Колинс.