Hitech
45 години икона: Porsche 911 Turbo
Porsche 911 Turbo е есенцијата на спортскиот автомобил со високи перформанси, секојдневна употребливост и традиција од 45 години. По лансирањето на пазарот на 911 Turbo S, сега се воведува следната генерација 911 TurboCoupé и Cabriolet, кои се помоќнии побрзи, со индивидуален дух. Благодарение на нивните мотори од 580 КС, за 40 КС повеќе од претходниците, и двете варијанти влегуваат под магичната бројка од три секунди до 100 км на час со време од 2,8 секунди (0,2 секунди побрзо). Вртежниот момент сега изнесува 750nm, што е за 40nmповеќе од претходната генерација. Забрзувањето, моќноста и вртежен момент на новиот 911 Turbo ги надминува сите досегашни 911 TurboS генерации. Преносот на моќноста се пренесува до тркалата преку осумстепениотPDK менувач, додека максималната брзина останува непроменета на 320 км на час.Дополнителните пакети на опрема како што се спортскиотпакет и пакетот со лесен дизајн, спортска шасија и спортски издувен систем се достапни за 911 Turbo за прв пат. Како резултат на тоа, клиентите ќе можат да го прилагодат своето возило уште повеќе кон нивните индивидуални вкусови.

Новите спортски автомобили следат по престижните стапки, бидејќи 911 Turbo е синоним за луксуз и перформанси од своето лансирање на пазарот во 1975 година. Секоја генерација продолжи да живее според тврдењето дека е глобален репер за спортски автомобили со високи перформанси. 911Turbo комбинира спортски перформанси со секојдневна употребливост, емоционална динамика со сигурност и возбудлива изведба со ефикасност. Најновата генерација е повеќе од двојно помоќна од оригиналниот Turbo, кој се придвижуваше од трилитарски мотор со 6 рамно поставени цилиндри и еден турбо полнач, што нудеше максимални 260 коњски сили. Иако 911 Turbo еволуираше во големина, брзина и удобност со текот на годините, тој секогаш ги задржа своите основни карактеристики.

Новиот 6 цилиндричен боксер мотор од 3.8 литри во 911 Turbo може да се пофали со зголемена моќност од 580 коњски сили и сега има симетрични VTG турбополначи со електрично контролирани бајпас вентили. Во врска со неговиот редизајниран систем за ладење на воздухот и употреба на пиезо-инјектори, ова ја подобрува реакцијата, перформансите, карактеристиките на вртежниот момент и неговата можност за слободно достигнување на вртежниот момент. Шасијата и каросеријата станаа пошироки. Предната оска сега се управува уште попрецизно благодарение на дополнителните 42 милиметри ширина на предната оска и нови гуми од 20 инчи 255/35. Активната контрола на сите тркала PTM сега е во можност да пренесе уште поголема моќност на предните тркала додека преносот кај активната задна оска е зголемена за 10 mm, како и со гуми 315/30 на 21-инчни тркала – еден инч повеќе отколку на предната оска. Преработениот систем за сопирање е уште помоќен и може да се препознае по црвените калипери кои доаѓаат како стандардни. Сивите дискови на сопирачките од леено железо од предната страна сега се со дијаметар од 408 mm (28 mm повеќе од порано) и се широки 36 mm (два милиметри повеќе). Задната оска има дискови за сопирање со широчина од 30 mm и со дијаметар од 380 mm.

Спортски издувен систем за прв пат, опционално е достапен во 911 Turbo. Две различни варијанти на шасија се исто така нови: додека стандардната шасија PASM нуди поголема варијација помеѓу перформансите и удобноста, а значително е поцврста, контролата на спортската суспензија е електрично контролирана и придонесува за поголема агилност на новиот 911 Turbo. Неговото поставување е насочено кон подобрување на динамиката на автомобилот и обезбедува уште поголема стабилност при брзото возење, како на пример кога возилото се користи на тркачки патеки. Опционалниот PDCC хидрауличен активен anti-rollbarза стабилизација на системот и PCCB керамички сопирачки систем со десет клипни и фиксни калипери на предниот дел ја подобруваат динамиката на возење на новиот модел уште повеќе.

Дизајнот на 911 Turbo стана уште по мускулест. Телото на 911 е проширено за 45 mm на 1.840 mm на предните тркала за да се смести новата шасија, додека новата впечатлива линија на хаубата го потенцира спортскиот карактер на автомобилот. LED предните светла со PDLS Plusперфектно го осветлуваат патот . На задната оска, телото е сега точно 1,90 метри (20 mm повеќе). Други одлични одлики на новиот 911 Turbo се неговата подобрена адаптивна аеродинамика, која се карактеризира со електронски контролирани отвори за ладење на воздухот од предната страна, неговиот поголем активен преден спојлер и значително поголем заден спојлер. Влезовите на воздухот на задните странични панели, толку карактеристични за 911 Turbo, сега превземаатпроцесиран воздух, во замена на ладниот воздух како што беше до сега, додека ладилниците за воздухот сега се позиционирани директно во протокот на воздухот под задниот капак. Континуираната светлосна лента со своите LED светла на задниот дел, како и новата обвивка на задната маска на капакот со сребрени ленти, го заокружуваат дизајнот на задниот дел од автомобилот.
Изгледот и перформансите на возилото можат дополнително да се заострат со дополнителните пакети за дизајн. Пакетот за лесен дизајн (Lightweight Package) ја намалува тежината на возилото за 30 килограми. Меѓу другото, ова е можно со употреба на лесни седишта со целосна корпа, испуштање на задните седишта и вклопување на помалку изолација, што исто така значи дека возачите можат да уживаат во звукот на моторот уште по директно. Спортскиот пакет се одликува со пакетот 911 Turbo Sport Design, како и дополнителни функции во црнабоја или карбон, како и ексклузивните светла во задниот дизајн.

Основните елементи на современиот ентериер одговараат на оние од 911 моделите Carrera со PorscheAdvancedCockpit и Директната контрола на допир. Централниот екран на PCM сега е 10,9 инчи и може да се управува брзо и без одвраќање благодарение на новата архитектура. Специфично, високо квалитетната опрема и екстензивната листа на дополнителна опрема опфаќа целосно електрично контролирани 14-насочни спортски седишта, пакет SportChrono, спортски управувач GT со лопатки за промена на брзина, прекинувачи за повеќе функции и режими, како и моќен систем за опкружувачки звук BOSE®. Бројни опции се достапни за понатамошна персонализација, вклучително и PorscheInnoDrive со адаптивна контрола на крстарење, систем за одржување на лента со препознавање на знаци на патот, помошник за ноќно возење, опкружување и системот за опкружувачки звук на Burmester®.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Hitech
„Фејсбук“ тестира наплата за споделување линкови
Фејсбук тестира систем кој би можел да им наплаќа на корисниците за споделување линкови преку интернет, потег што би можел да се покаже како дополнителен удар за медиумите и другите издавачи. Мета, сопственикот на социјалната мрежа, потврди дека спроведува „ограничен тест“ во кој корисниците без платена претплата Meta Verified, која започнува од 12 евра месечно, можат да објавуваат само два надворешни линка месечно, објавува The Guardian.
Што носи новиот тест?
Се чини дека тестот вклучува подмножество на Фејсбук страници и кориснички профили кои го користат „Професионален режим“, кој е дизајниран првенствено за креаторите на содржини да ги монетизираат своите објави. Иако медиумските организации сè уште не се директно вклучени во тестот, овој потег би можел силно да ги погоди бидејќи би можел да ги одврати нивните читатели од споделување содржина.
Издавачите веќе забележаа огромен пад на веб-сообраќајот по одлуката на Мета во 2023 година да ги деприоритизира вестите и да се префрли на прикажување видеа и вирална, кратка содржина.
Сообраќајот од Фејсбук кон страниците со вести се опоравува оваа година, но според некои мерења во 2024 се намалил за дури 50% за една година.
Цел да се поттикнат претплатите
Најновиот тест е дел од кампањата на Мета за охрабрување на корисниците на Фејсбук да се претплатат на нивната услуга Meta Verified, која чини од 12 до речиси 500 евра месечно по профил, во зависност од нивото на услугата. Претплатата нуди дополнителни функции на сметката и повисоко ниво на безбедност.
Во снимки што ги споделуваат корисниците, Фејсбук предупредува: „Почнувајќи од 16 декември, одредени профили на Фејсбук без Meta Verified ќе бидат ограничени на споделување на две органски [т.е. бесплатни] објави месечно. Претплатете се на Meta Verified за да споделувате повеќе линкови на Фејсбук, плус да добиете значка за верификација и дополнителни бенефиции.“
Стратешка промена на Мета
Дејвид Батл, основач на медиумската консултантска куќа DJB Strategies, рече дека Мета „намерно се повлекувала од вестите неколку години“.
„По повлекувањето од плаќање на издавачите и целосното блокирање на линковите за вести во Канада како одговор на регулативата, јасно стави до знаење дека вестите повеќе не се стратешки“, рече Батл.
„Овој последен експеримент – кој засега ги исклучува издавачите – го зајакнува поместувањето од бесплатната дистрибуција кон монетизација на досегот, бидејќи Мета се стреми да извлече поголема вредност од своите постари платформи. Ова може да биде поврзано со нејзиниот скап и широко признат погрешен чекор во метаверзумот, бидејќи сега ги удвојува своите напори за вештачка интелигенција“, додаде тој.
Портпаролот на Мета рече: „Ова е ограничен тест за да се разбере дали можноста за објавување зголемен број поврзани објави додава дополнителна вредност за претплатниците на Meta Verified“.
За потсетување, Мета во јануари изјави дека ќе „заземе поперсонализиран пристап кон политичката содржина, така што луѓето кои сакаат да видат повеќе од неа во своите канали можат да ја видат“.
Се чини дека овој потег доведе до повторно оживување на вестите, според анализата на Press Gazette и Similarweb. Еден од најголемите победници беше британскиот „Експрес“, чиј сообраќај од „Фејсбук“ порасна за 26% за една година, а во март, социјалната мрежа учествуваше со дури 75% од вкупниот сообраќај на социјалните медиуми.
Hitech
Пет совети за да избегнете измама на интернет
Не мора да бидете хакер за да останете безбедни на интернет. Само следете неколку едноставни совети што ќе ве направат побезбедни на интернет.
Сајтот Engadget подготви неколку совети, па затоа ги споделуваме овде. Лесни се за следење, а ќе бидете многу побезбедни онлајн.
1. Инсталирајте безбедносни ажурирања веднаш
Една од најважните работи што можете да ги направите за да ја осигурите вашата дигитална безбедност е да ги инсталирате сите софтверски ажурирања штом ќе станат достапни на вашите уреди. Кога ќе видите известување, не чекајте и стекнете навика веднаш да ја преземете ажурирањето.
Не сите ажурирања на софтверот се поврзани со безбедноста, но оние што се поврзани со безбедноста се вашата најдобра линија на одбрана од хакери. Кога програмерите ќе откријат пропуст што може да се искористи, тие објавуваат ажурирање за да го поправат.
Додека пропустот биде поправен, големи се шансите дека и хакерите ќе знаат за него, па изгубеното време значи дека би можеле да бидете следните што ќе бидат експлоатирани.
2. Користете силни лозинки
Слабите лозинки, кои лесно се погодуваат, се една од најчестите причини за протекување на податоци и напади од малициозен софтвер. Ако вашата лозинка е една од најчестите, напаѓачот би можел да ја погоди без никакви други информации. Ако е поврзана со вас – вашиот датум на раѓање или моминското презиме на вашата мајка – може да се погоди врз основа на информации што секој може да ги најде на интернет.
Дури и ако вашата лозинка е случаен низ од знаци, сепак може да се погоди ако е премногу кратка. Хакерите можат да користат програми за да ги погодат сите можни комбинации и да ја испробаат секоја од нив. Колку е подолга лозинката, толку е експоненцијално потешко да се погоди.
Ова значи дека ви се потребни лозинки кои се и долги и бесмислени. Можеби со право се жалите дека е тешко да се запомнат, но постојат апликации наречени менаџери за лозинки кои можат да го направат тоа за вас. Апликацијата или екстензијата на прелистувачот за управување со лозинки може да креира лозинки кога ви се потребни, да ги чува безбедно и автоматски да ги пополнува. Сè што треба да запомните е една главна лозинка што ги отклучува сите други.
3. Поставете двофакторска автентикација
Дури и најбезбедната лозинка може да биде компромитирана без ваша вина, како на пример ако е зачувана некриптирана и протечена при упад во податоци. Затоа помага двофакторската автентикација (2FA), позната и како повеќефакторска автентикација (MFA).
Веројатно веќе ја знаете 2FA како тој досаден дополнителен чекор што бара да посегнете по телефонот, но тоа не е единствениот начин. Многу апликации, вклучувајќи ги Google и Apple, сега ви дозволуваат да се најавите со лозинка.
Не само што не бараат да внесете код или лозинка, туку користат асиметрично енкрипција, споделувајќи ги акредитивите помеѓу вашиот уред и услугата што ги користи клучевите за пристап. Тоа е многу побрзо за вас и не остава ништо за кражба.
4. Направете резервна копија од сè
Ransomware и неговите „роднини“ се растечка индустрија во економијата на сајбер криминалот. Овие напади ги оштетуваат вашите датотеки или го блокираат вашиот пристап сè додека не платите откуп за да го вратите пристапот до вашите датотеки. Најлесниот начин да се спречи напад со ransomware или да се отстрани кој било друг вид малициозен софтвер од вашиот уред е да го вратите целиот систем од неодамнешна резервна копија (back-up).
За да бидете сигурни дека навистина имате резервна копија, експертите препорачуваат правило 3-2-1: три различни резервни копии, на два различни типа складирање, со барем една физички оддалечена од вашиот главен систем.
На пример, можете да имате една резервна копија на друг уред во вашиот дом, една во облакот и една на преносен хард диск.
5. Научете да препознавате социјален инженеринг
И покрај целиот технички жаргон што циркулира во светот на сајбер безбедноста, голем број измами и хакирање се вршат со користење на методи што би ги препознал измамник од 19 век. Измамниците се претставуваат како експерти или авторитетни фигури за да ја добијат вашата доверба и користат застрашувачки јазик за да го заобиколат вашето критичко размислување. Тајмери за одбројување, емоционална манипулација и лажни идентитети се е тоа во нивниот арсенал.
Добар пример за ова е фишингот, процес во кој хакерите ве измамат доброволно да ги предадете вашите информации. Во овие случаи, на пример, напаѓачите се претставуваат како банка, кредитно биро или друга служба. Потоа може да побараат ваш ПИН или број на социјално осигурување со цел наводно „веднаш да решат неправилност со вашата сметка“.
Други вообичаени пристапи вклучуваат предупредување за казни за пребрзо возење што никогаш не сте ги направиле или испраќање сметки за претплати што никогаш не сте ги купиле.
Нападите од социјално инженерство постојано се развиваат, но тие често се потпираат на истите стратегии. Најдобриот начин да ги спречите е внимателно да размислите за секоја е-пошта или текстуална порака што ја добивате, а потоа темелно да ги истражите: добро погледнете ја е-поштата, проверете го дизајнот за да бидете сигурни дека испраќачот е оној што тврди дека е и запрашајте се – дали е можно пораката да е вистинска?
Hitech
Ажурирајте го „Хром“ веднаш: откриена ранливост што хакерите веќе ја експлоатираат
Google издаде итно предупредување до сите корисници на својот прелистувач Chrome откако беше потврдено дека веќе се во тек хакерски напади што ја експлоатираат новооткриената безбедносна ранливост.
Компанијата потврди во понеделникот: „Google е свесен дека постои експлоатација за CVE-2025-13223“. Ранливоста, откриена од сопствениот тим за анализа на закани на Google, бараше итен одговор и издавање ажурирање за сите корисници на десктоп компјутери, објавува Forbes.
Сериозноста на заканата беше дополнително нагласена од Агенцијата за сајбер безбедност и безбедност на инфраструктурата на САД (CISA), која им наложи на федералните вработени да ги ажурираат своите прелистувачи или да престанат да ги користат. CISA го додаде CVE-2025-13223 во својот каталог на познати експлоатации во среда и постави рок до 10 декември за ажурирање.
Иако наредбата на CISA формално се однесува само на федералните вработени, агенцијата нагласува дека нејзиниот мандат е „во корист на заедницата за сајбер безбедност и бранителите на мрежата – и да им помогне на секоја организација подобро да управува со ранливостите и да биде чекор пред заканите“. Затоа, сите корисници на Chrome треба да го сфатат ова предупредување исклучително сериозно и веднаш да ги ажурираат своите прелистувачи.
Што е ранливоста „Type Confusion“?
Станува збор за пропуст наречен „Type Confusion in V8“, кој влијае на JavaScript компонентата на Chrome. Иако Google не објави детали за самите напади, овие типови на пропусти би можеле да им дозволат на напаѓачите да го дестабилизираат системот, да извршат произволен код, да крадат податоци или да инсталираат малициозен софтвер на уредот на жртвата. Ваквите пропусти може да се комбинираат и со други пропусти за да се обезбеди почетна точка за влез во уред или мрежа.
Според Националниот институт за стандарди и технологија на САД (NIST), овој пропуст „во Google Chrome пред верзијата 142.0.7444.175 би можел потенцијално да му дозволи на оддалечениот напаѓач да ја искористи штетата на меморијата (heap corruption) преку специјално изработена HTML страница“. Ранливоста е оценета како висока сериозност.
Google, како и обично, објави дека „пристапот до деталите за грешките и линковите може да остане ограничен сè додека повеќето корисници не ажурираат со поправката“.
Како да го ажурирате Chrome?
Ажурирањето треба автоматски да се преземе на вашиот компјутер, но за да го инсталирате, треба да го рестартирате прелистувачот. По рестартирањето, сите ваши вообичаени прозорци и јазичиња ќе бидат обновени, освен оние отворени во инкогнито режим.
Новата, безбедна верзија на прелистувачот е 142.0.7444.175/.176 за Windows, 142.0.7444.176 за Mac и 142.0.7444.175 за Linux. Иако Google вели дека ажурирањето доаѓа „во наредните денови/недели“, се очекува дека веднаш ќе биде достапно за повеќето корисници.
Иако ваквите „нулти-ден“ недостатоци во Chrome станаа редовна појава, Google заслужува пофалби за брзината со која развива и дистрибуира безбедносни закрпи. На сите корисници им се препорачува да го ажурираат својот прелистувач штом ќе го забележат известувањето за рестартирање.
фото: принтскрин

